**HEINÄKUISET-06 KESÄN KUULUMISIA OSA II**
Aloitin uuden pinon, kun tuo entinen oli niin pitkä...
no niin, heippa rallaa!! Kylpyläloma on takana ja se oli aivan mahtava :-) koko perhe nautti reissusta. Nytkin ollaan vielä reissussa mutta tultiin vanhempieni luokse pariksi päiväksi, kun asuvat samalla suunnalla niin tulee sitten kaksi kärpästä samalla iskulla. kun mummolaan on meiltä melkein vajaa 300 kilometriä välimatkaa joten kaikki pitää käyttää hyödyksi.
minäkin sain omaa aikaa kylpylässä, kävin mm. vesijumpassa, aamujumpassa, yrttikylvyssä ja hieronnassa, joten nyt sitä sitten jaksaa.
Milla-mealle pidän peukkuja että tärppäisi piakkoin :-)) jotta haikara saisi tuoda joko prinssin tai prinsessan taikka sitten molemmat ;
mutta nyt saunaan ja sitten nukkumaan!
mukavaa viikonlopun jatkoa!
Tupuhupuna
Kommentit (44)
Isän loman loppumisen kunniaksi alkoi tyttö kävellä! Ihmiset kummastelee ja ihmettelee tuolla ulkona ja kaupoissa ja kyselee, että kuinkas monta kuukautta vauva on...? Ja minä aina vastaan, että onhna tuo jo yli vuoden...;) Neiti kun koonsa puolesta menisi noin 7-9kk, ei 1-vuotiaasta:)
Muutenkin on asiat alkaneet mennä jotenkin paremmin; yöt on nukuttu heräämättä jo viikon ajan (12h putkeen), ruokaakin menee jo hienosti alas! Tyttö on alkanut laajentaa reviiriään eikä roiku enää ihan koko aikaa puntissa kiinni.
Isoveli tosin käy niin hermoille...on pikkusiskon kimpussa ihan koko ajan. Poika ei keskity enää mihinkään omaan leikkiin vaan jatkuvalla syötöllä on tekemässä pientä jäynää siskolle. Voi että mua pännii!!! On jäähypenkki ollut kovassa käytössä viime aikoina...
Puistossa tosin kaikki menee paremmin- siellä poikakin keskittyy omiin juttuihinsa eikä huomaa siskoaan ollenkaan. Ne ovatkin mun ' rentoutumishetkiä' päivisin:) isoveikka jätti vieläpäikkäritkin pois tossa pari viikkoa sitten, joten hulinaa riittää. Olen kyllä pitänyt kiinni lepohetkestä- että lukee ja pötköttelee sängyllään ainakin puolen tunnin ajan. Siihen onneksi suostuu. Minun omat lepohetket vaan on aika kortilla.
Sellaista täällä...nyt kuuluu itkua...jälleen isoveli asialla...
;D Meillä myös kävellään! ;) On kyllä niin suloisen näköistä tuollaisen pienen taapertajan taaperrus, kuin olla ja voi. Ja sama juttu meillä kuin Elinanakin kirjoitti, eli Mona näyttää ikäistään nuoremmalta, kun on niin pieni. Itsekin olen naureskellut, että miten hupsun näköistä on, kun toinen vielä näyttää NIIN vauvalta ja kävelee! Ensi viikolla tulee 1v. täyteen, joten hieman alle 1v. Mona sitten oppi kävelyn. Siskonsa oppi hieman myöhemmin, vasta pari kk reilun vuoden ikäisenä kävelyn.
(Huokaus) joo-o. Meillä on myös melkoista huisketta tuon isomman kanssa. Koko ajan vetäisi lelut toiselta, räyhää, yrittää läpsiä/tukistaa jne muuta todella mukavaa. Meillä on myös jäähyt käytössä, huonolla menestyksellä tosin. EN tiedä enää mitä tekisin tai mitä teen väärin. Olen välillä todella ärsyyntynyt tuohon isompaan ja hänen touhuiluunsa.
Tänään kävin siskon kanssa kaupungilla ihan kahdestaan. Ajattelin, että kaipaan itse virkistystä ja tekee meidän suhteellemme hyvää viettää aikaa joskus ihan kahden, että toinenkin saa äidiltä huomiota ihan yksin, kun niin pieniä ovat vielä molemmat. Isä oli sillä aikana Monan kanssa. Kaupunkireissu sujui ihan mukavasti.
Mona-ressulle tulee kolme hammasta yhtä aikaa, joten hieman tavallista ärtyisämpi on myös Mona. Tosin yöt ovat menneet heräämättä nyt sen vieroituksen jälkeen, mutta päivällä on nyt parin päivän ajan ruokaa mennyt huonosti ja kitinää. Luulisi, ettei
korvissa mitään olisi, kun vasta ne katsottiin eikä lämpöilekään. Ylhäällä toinen hammas on tullut ja toinen vähän läpi ja kakkoshampaat ylhäälle tuloillaan. Kovasti hankaa ikeniään vaikka minne ja kuolaa. Eikä maistu edes korvike eikä vellitkään. Onneksi nuo hammasvaivat menevät ohitse aika sukkelaan ja sitten taas helpottaa ressun vaivat ;)
Mutta nyt nukuttamaan, hyvää yötä kaikille pienokaisille ja äideille myös! ;)
t.Saraida ja tytöt
Kaitsu täytti vuoden siis 6.7. ja samana päivänä meillä olikin neuvola. Rokotteesta ei tiennyt tuon taivaallista, ihannoi vaan pöydältä saamaansa lelua :D Kokoa meidän pojulla riittää! Komeat mitat saatiin 1 vuotispäivän kunniaksi, 81 cm ja 12.340 kg! Tuota pituutta arvelen tosin olevan ehkä sentin verran enemmän, kun meni sopivasti hiukan kasaan mitattaessa. Meillä oli joku sijainen neuvolassa, joten oli hiukan sellainen pikakäynti. Päänympäryskin oli 48,3 cm.
Kaille maistuu jo melkein kaikenlainen ruoka, " oikeaa" maito en ole vielä tohtinut antaa juotavaksi..Totutellaan pikkuhiljaa, kun isosiskolle tuli silloin pienenä maha siitä todella kipeäksi. Kyllähän me vielä keretään. Onneksi on vielä hoidon alkuunkin kuukausi aikaa ja siihen mennessä pitäisi olla jo totuteltuna, ellei sitten tule mitään oireita.
Meillä ei vielä kävellä, mutta ilman tukea seisoskellaan ja saatetaan käydä kyykyssä ja nousta uudelleen seisomaan, mutta niitä askeleita ei vielä ole tohtinut ottaa :) Kova poika kiipeilemään, milloin hypitään sohvalla, seisotaan tuolilla kirjahyllyn edessä tai keikutaan keittiön pöydällä!! Välillä tuntuu, että saa olla silmät selässäkin tämän kanssa. Muuten on kyllä kiltti!
Traktorit, autot, ruohonleikkurit ym. pärisevät ja pörisevät ovat todella IN!!! Tänään katsoivat isin kanssa netistä traktorivideoita ja poju pärisi sylissä niin että koko näyttö oli täynnä kuolaa ;) Leikkikaluina onkin pari leikkikuorma-autoa sekä pari palloa..jotka on kovassa käytössä. Pallolla se saattaa leikkiä, heitellä ja kontata perässä tunninkin verran ennenkuin vaihtaa leikkiä :) Kovasti tykkää pallotella muidenkin kanssa.
Tytöllä alkaa eskari ensi kuussa, vähänkö äitiä jänskättää ;) Kamalan äkkiä on aika mennyt, kun nyt jo lähtee kouluun!
Mun oma koulu alkaa 3.9. eli onneksi on vielä aikaa! Mutta sitten on taas kova kulkeminen päivittäin tuolla 70 km:n päässä. Toivotaan, että saan kurssit kasaan kevääseen mennessä, niin sitten ei tartte enää ainakaan joka päivä kulkea tuota matkaa linja-autolla..
Lyötiin lukkoon ukon kanssa meidän hääpäiväkin :D Sinne nyt on vielä aikaa parisen vuotta, mutta eipähän tule ainakaan kiire ;) Eikä me mitään suuria olla suunniteltukaan eikä mitään viimeisen päälle meininkiä, kun ei kummatkaan oikein olla mitään juhlaihmisiä :) Ihan vain mukavaa yhdessäoloa ja hauskan pitoa " juhlien" merkeissä..Meillä tuskin valsseja tanssitaan tai mitään leikkejä leikitään, joten pitää varmaan kirjoittaa kutsuunkin, että " tervetuloa tylsiin häihin.." ;) Voipi olla, että ollaan ihan tässä meidän omalla isolla pihalla, siinä olisi sitten pienemmillekin vieraille touhua, kun löytyy kissoja, kaneja, poni, lampaita, siihen mennessä vuohiakin ihan omasta takaa :D Ensin ukko ehdotti ensi kesää, mutta meillä on silloin täällä kovat rakennuspuuhat meneillään, kun laitetaan pystyyn lampola. Ensi kesänä ei kannata haaveillakaan mistään ylimääräisestä! Että ihan hyvin meillä tällä hetkellä menee, jos jollekulle vielä muistuu mieleen se odotusaikana ollut episodi..
Nyt taidan lähteä nukkumaan. Ukko on vielä reissunpäällä, mutta kotiutuu pian. On mennyt nyt jo viikon ajan tuo nukkumaan meno tuonne klo 2 paremmalle puolelle :/ Lasten mennessä nukkumaan alkaa mun oma aika ja kaikki hommat tuleekin tehtyä sitten näin iltaisella, huomenna olisi iltavuorossa lampaiden karsinoiden siivousta, joten tekemistä riittää :)
Kesänjatkoa kaikille!
~suviande ja tyttö 05/01 ja poika 07/06~
Siis eilen Mikko täytti yksi vuotta :-) ja hyvin meni yhdistetyt synttärijuhlat isoveljen kanssa. Isoveli Miika oli kovin otettu kun sai viettää synttärit pikkuveljen kanssa samana päivänä. Vieraita kävi mukavasti ja pojatkin sai toivomiaan lahjojaan ja niillä ollaan nyt sitten leikitty...Hiukan oli haikea mieli itselläni eilen illalla kun ajattelin että nyt ns.virallisesti vauva-aika on ohi kun herra täytti yksi vuotta ja meille kun ei tule enää vauvoja...mutta nyt nautitaan sitten tästä taapero -ja termiittivaiheesta!
Mukava oli myös suvianden ym. kuulumisia. Meilläkin Mikkoa kiinnostaa kaikki autot ym.pärisevät jutut ja PALLOT ON IN, niillä saattaa leikkiä tosi pitkään ja kovasti yrittää potkia jo palloa :-) hauskan näköistä katseltavaa!
Meillä on yksivuotis-neuvola huomenna, saapi nähdä miten herra on kasvanut.
Mutta nyt pihalle kun aurinko paistaa niin kauniisti!
Tupuhupuna & Mikko 1 vuotta
Voisin antaa tai ottaa vastaan lipun Angolaan. Sielläkin on varmaan sopuisampaa kuin meillä. ;)
Isommat (5,5v ja 4v) tappelevat jatkuvasti. Pikkuinen on keksinyt oman tahdon. Jos joku asia ei suju herran suunnitelmien mukaan, alkaa tavaroiden heittely ja läpsiminen. Mitä minun kilteille lapsille on tapahtunut? Joku ufo on käynyt vaihtamassa ne tuollaisiin hirviöihin. ;)
Olimme viime viikon vanhempieni luona, kävimme saaressa, viherlaakso-nimisessä lastenpaikassa, uimme ja pelasimme jalkapalloa. Oli ihanaa. Pikkumies juoksi palloa potkien. Silmät loisti päässä kuin kaksi aurinkoa. Tulimme kotiin ja paluu pyykkivuoren juurelle oli karua. Nämä ympäristön muutokset näemmä lietsovat lapsista kaikki pimeät puolet esille. Onneksi äiti on aina niin hyväntuulinen ja lempeä, eikä koskaan kiukuttele. :D
Nyt pikkumies heräsi uniltaan. Tuli unisena ja pehmoisena syyliini köllöttelemään. Kylläpä nuo pienet pulleat kädet kaulallani tuntuvat hyvältä. Samoin lämmin poski omaani vasten. Empä taidakkaan antaa tätä tuholaista minnekkään. :)
ennen kuin meidän täystuhot kotiutuu :) ikävä on ihan mahdoton vaikka on vain päivä oltu erossa mutta mukavaa meillä kyllä on ollut tuon ukon rohjonkin kanssa ;)
Mean mitat oli 1v neuvolassa 76,5cm ja 9800g. edelleen siis sen pari senttiä isosiskoaan pidempi (siis kun Milla oli 1v) ja puolisen kiloa kevyempi. kasvaa tosi tasaisesti keskikäyrällä. neuvolakäynti olikin taas yksi koettelemus (en siis vieläkään ole saanut vaihdettua th:ta...) mutta onneksi seuraava on vasta puolen vuoden päästä. ai niin, Meallakin on nyt sitten korvikset. olivat isovanhemmat käyneet laitattamassa eilen. Millakin sai korvikset vajaan vuoden vanhana. innolla odotan niiden näkemistä.
meilläkin on tuota omaa tahtoa alkanut löytyä jostain ihan kunnolla. neuvolassakin tytöt ottivat yhteen kun Mea ehti napata pöydältä lelun jolla Milla juuri leikki ja Milla ei aina muista tehdä vaihtokauppaa niin hirveä huuto tuli ja molemmat roikkuivat samassa lelussa kiinni. hyvä toisaalta että osaa tuo pienikin puolensa pitää. Milla on niin kovatahtoinen ja -päinen tapaus että on isommatkin lapset helisemässä sen kanssa. saatikka sitten minä välillä...
meillä Mea on tosi aamuäreä tapaus (tullut siinä minuun...). tosin eilen aamulla ei ollut äreä kun sai isin kanssa kölliä yli puolituntia ennen kuin vaihdettiin vaippa ja vaatteet. mies siinä tokaisikin että eihän tuo ärtsyile... sanoin että juu ei kun saa kölliä ja heräillä rauhassa mutta kun yksin olen tyttöjen kanssa niin ei ehdi kölliä juuri yhtään. Milla on päivänsäde heti herättyään ja valmis toimintaan ja nälkäinen kuin susi eli on noustava ja puettava heti eikä kohta. unelma tilanne onkin se jos Mea nukkuu pidempään kuin Milla niin saan Millan ruokittua ja valmiiksi ennen kuin Mea-mörökölli herää.
viikko enää ja alkaa hartaasti odotettu loma. siis miehellä. päästään reissuun ja viettämään aikaa perheen kesken. ihanaa!
En edes muista, koska olen viimeksi kirjoitellut. Jotenkin ei koskaan tunnu olevan aikaa. :)
Meillä Luukas täytti 1 vee viime perjantaina. Pituutta pojalla on 79 cm ja painoa 11 kg. Hampaita on melkein neljä ja Luukas on oppinut kiukuttelemaan. Siis protestoimaan kun kielletään tekemästä jotain vaarallista.
Vauvakuumetta on pukannut jo pitkään, mutta olen yrittänyt hiukan vaientaa sitä. Jotenkin tuntuu, että Luukas on vielä kovin pieni, mutta kuitenkin jo iso poika. Emme haluaisi kuitenkaan kamalan suurta ikäeroa lapsille. Päätimme, että annetaan vauvalle lupa tulla kuukauden päästä.
Luukas on ollut nyt pari kuukautta hoidossa ja viihtyy mainiosti. Hän on vuorohoitopaikassa, jossa on kaikenikäisiä lapsia taaperoista esikoululaisiin. Se on mielestäni hyvä asia, että oppii tulemaan toimeen kaikenikäisten kanssa. Hoitohenkilökunta on mukavaa ja kommunikaatio pelaa.
Kesälomaa tässä myös odotellaan, elokuussa pitäisi lähteä Rhodokselle. En ole ikinä ollut lentokoneessa, saas nähdä miten käy. :)
Mutta hyvää kesän jatkoa kaikille!
Shayen ja Lulu
ja on taas sisäpäivä, no onneksi lapset leikkivät ainakin vielä sopuisasti, mikko onkin torkuilla kun eilen oli 1-vuotisneuvola ja sain sen rokotteen, niin tänään on ollut sitten hiukan kiukkunen ja väsynyt.
Mikon 1-vuotismitat on: 12,6 kg ja pituutta 77 cm, että iso herra on jo.
Minä olin eilen metsässä reilu kolme tuntia ja keräsin vajaat 30 litraa mustikoita, osa menee omalle äidilleni kun selkä on kipeänä niin ei pääse metsään ja sitten vielä käytiin myöhemmin koko poppoon kanssa metsässä ja lapsukaisetkin sai kerätä mustikoita, sitten nautittiin eväitä metsätien varrella ja nautittiin ihanasta luonnosta ja ilmasta. oli tosi mukava reissu :-))
Nyt vielä ollaan muutama päivä kotosalla sitten lähdetään mummolaan viemään mustikoita ja minä sitten irtaannun päivän risteilylle siskoni ja äitini kanssa, sitten taas jaksaa kun miehellä alkaa työt ja arki koittaa lapsien kanssa.
Mutta nyt kaupalla käymään...
tupuhupuna
ja lapset on taas kyllästyneet olemaan sisällä. Mea on kiukkuinen kuin pieni ampiainen. hampaita taas tulossa (taitavat olla ne viimeiset mitä pieneen suuhun mahtuu) ja rokotuskin taitaa vielä(kin) kiukuttaa.
eilen räjähdin ukolle ja kunnolla. oli mennyt lupautumaan töihin vielä lauantaiksi vaikka loman piti alkaa perjantaina. ja lauantaina on vielä isoukin 70v päivät reilun ajomatkan päässä... voipi siis olla että saan mennä kolmisin tyttöjen kanssa synttäreille. sotatila on siis käynnissä (olen erittäin pitkävihainen tyyppi) eli alkaapa loma sitten mukavasti. kiukuttaa kohta minuakin urakalla.
nyt raivaamaan kämppää
Kaitsu kerkesi jo painella Enteriä tuolta toiselta laidalta..
Täällä on tylsää..Mulle iski eilen illalla myöhään hirveä heikotus/väsy ja MAHATAUTI, voi yääk! Niinkuin sitä olisi kaivattu! Meidänkin pitäisi jotenkin päästä lauantaina minun mummoni 80 vuotispäiville, mutta katsellaan nyt ketkä kaikki tämä tauti valtaa :/
Meilläkin on opittu muuten kiukuttelemaan..Heittäytyy mahalleen lattialle ja kiukuttelee ;) Hassun näköistä..
Nyt taidan lähteä halailemaan vessanpönttöä taas..yök!
~suviande + muut~
Miten toi mökkeily onkin niin rankkaa?? Oikein odotti, että pääsee kotiin ja omiin rutiineihin taas kiinni. Onhan siellä mökillä mukavaa, jos on kivat ilmat jne, mutta kun vaan sataa ja sataa...alkaa pieni mökkikin ahdistaa toden teolla. Ja kun pesemiset sun muut pitää hoitaa saunalla ämpärimeiningillä...ja koko ajan pitää olla vahtimassa, ettei joku juokse järveen tai tipu rappusista tai sörki muurahaispesää...Saatiin torstaina vielä siskon perhe lapsineen mökille, joten menoa riitti! ( siskolla 2,5kk ja 2v...)
Löytyi muuten punkkikin tytön niskasta! Yök! Onneksi sain napsastua pois ajoissa.
Oltiin kyllä eilen koleasta säästä huolimatta Visulahden moottoripuistossa ja voi vitsit, että poika tykkäs! Ajeli ihan onnessaan sähköautoilla ja isin kanssa ties millä vehkeillä. Autohulluja kun ovat molemmat...Käytiin Mikkelin torillakin lörtsyillä ja mehuilla ja oli ihan mukava päivä:)
Vieteltiin tytön 1v synttärit mökillä ja lahjaksi tuli mm. nukenvaunut ja vauvanukke. Niistä ei ollakaan irrotettu otetta sitten torstain jälkeen! Hoivailee nyt jo nukkea äidin elkein ja työntelee vaunuja paikasta toiseen. Hyvää kävelyharjoitusta ainakin:) On se jännä huomata, että heti tyttölapsi reagoi nukkeen/vaunuihin ihan eri tavalla kuin poika. kai nää on sellaisia ' sisään rakennettuja' juttuja.
On aika kivaa, että koko perhe voi syödä samaa ruokaa jo. Vielä tosin neiti hörppii korvikemaitoa pääasiassa, yölläkin kerran...jugurttia, viiliä ja juustoa syö silti jo aika hyvin. Pitäisi kait siihen tavalliseen maitoon siirtyä pikkihiljaa. Ne NANni -tetrat on vaan niin käteviä öisin ja matkoilla...
Miten muut, vieläkö teillä syödään öisin?? Mä en ole raaskinut vierottaa tyttöä vielä, kun syö niin heikosti ja on sen verran pikkunen.
Meillä tyttö käveli tänään ekat kunnon askeleensa ilman tukea, ainakin 3-4 metriä! Ennätys tähän asti siis. Fyysisesti valmius siis on, kuhan vaan rohkeus riittäisi.
Nyt suihkuun ja unosille,
lomasäitä toivoen,
e/e 0706/0504
no, onpas harmi juttu milla-mea, inhottavia tollaset jutut...sitä kun on valmiiksi suunnitellut vaikka mitä niin sit yksi asia voi muuttaa kaiken, toivottavasti sotatila laantuu pian :-)
Meidänkin perheessä on noita sattunut, että mies on lupautunut tekemään extra-hommia ja eikä muista ilmoittaa, argh...voi joskus ottaa päähän!
minä tässä pakkailin tavaroita huomista varten, päivällä piipahdetaan vielä miehen veljen perheen luona ohimennen, kun ei olla kyläilty siellä pitkään aikaan, tosin johtuu jokseenkin siitä että veljen vaimo luulee olevansa enempi mitä me muut sukulaiset kun hänellä hyvä työ ym...ja sen kyllä aina näkee ja kuulee kun kyläilee...ei sitä oikein jaksa, mutta lapsien takia pitää jonkinlaiset välit pitää kun on synttäreitä ym. Miehen veli on kyllä hieno ihminen, nytkin kun miehelläni oli syntymäpäivät eli täytti pyöreitä vuosia, niin komenti ukon kotiin, ei saanut edes veljensä kanssa juhlia...mutta se siitä.
meillä oli tänään jo paljon parempi päivä mikon suhteen, taitaa onneksi rokotuksen anto helpottaa jo, pistokohta tuli hirveän punaiseksi mutta onneksi on nyt parenemaan päin..
Ja minä pääsin tänään hypistelemään ja ostamaankin vauvanvaatteita :-) kun serkku vaimonsa kanssa sai ensimmäisen yhteisen poikavauvan...niin ajattelin sitten rotina-lahjaksi viedä,kyllä oli 56-vaatteet sulosia :-) ei minulla ole vauvakuumetta ;-)
mutta nyt untenmaille...T;tupuhupuna
eli vielä on taistelu käynnissä :/
ihan kuin olisin huomannut pientä vauvakuumetta tuosta Tupuhupunan jutusta ;)
omalla kohdallani olen nyt taas alkanut soutaa ja huovata sen vauvan kanssa... jotenkin on tämä kesä tuntunut niin raskaalta kun mies on ollut tosi paljon töissä ja Mean ruokien kanssa on sähläilty. nykyään neidille maistuvat lähinnä vain leipä ja hedelmät... bataattia kun näkee niin suu menee suppuun tiukasti eli sitä on turha edes tarjota. pitää etsiä jostain jotain ruokaohjeita että saisi tuon marakatin kunnolla syömään. tosin noita hampaita tulee taas...
ja pyykin levitykseen mars
Poika oli aika tasan vuoden, kun alkoi ottaa askelia ja nyt suunnilleen puoliksi kävelee ja konttaa. Meillä myös kiivetään innolla! Heti kun silmä välttää niin poika seisoo keittiön pöydällä. Porras-innostus alkaa jo mennä vähän ohi.
Meillä on korvat olleet nyt kolme viikkoa terveet ja toivottavasti tämä jatkuu pitkään. Yöitkuja on silti ollut, koska hampaita on tulossa. Kuukauden sisään on tullut jo ekat takahampaat alas ja osittain myös ylös. Alakulmahampaiden läpitulo on ihan päivien kysymys. Ikenet tuntuvat olevan kovin arat, koska ei juurikaan pitele niitä. Kieli kyllä välillä kulkee ikeniä pitkin.
Mä koitin viime viikolla siirtymistä vauvapuuroista tavalliseen Elovenaan, mutta vaikka aloitin pienillä annoksilla ja pikkuhiljaa isonsin, niin pojan vatsa ei kestänyt. Ilmavaivoja tuli ihan kauheasti ja kakka oli sellaista hiutalemaista. Maitoa en nyt ole just koittanut, mutta tarvis varmaan aloitella kokeilu jotenkin superpikkuhiljaa. Joku muukin arveli antibioottikuurien vaikuttavan vatsan sopeutumiseen ja mä olen kyllä samaa mieltä. Pojalle on mennyt joulun jälkeen yhdeksän kuuria ja touko-kesäkuussa niitä meni viisi peräkkäin. Maitohappobakteereita on saanut koko tän puoli vuotta. Toukokuussa itse asiassa lisäsin määrääkin vielä, kun sairastelukierre tuntui entisestään yltyvän.
Parisuhteen saralla heinäkuu on mennyt suht hyvin, kun on tehty eri vuoroja töissä ja nähty vaan viikonloppusin. Saa nähdä, mikä tilanne on ensi viikolla kun rytmi palaa normaaliksi...
Eilen poika keksi muuten mustasukkailla isosiskolleen, joka oli äidin sylissä. Kauhea komentaminen ja vaatteista repiminen, kun yritti saada siskoa pois. Kun ei siinä onnistunut, niin hän päätyi änkeämään myös äidin syliin siskon ja äidin väliin tietenkin!
Auringonpaistetta odotellessa, hyvää kesänjatkoa!
reissun päällä ollaan siis vanhempieni luona ja ajattelin kun on rauhallinen hetki avata koneen ja tsekata tärkeimmät jutut kuten tämän :-)
vai ollaan sitä vielä teillä Milla-mea sotatantereella :-)
No jos totta puhutaan Milla-mea niin ei itselläni ole oikeastaan yhtään nyt oikeaa vauvakuumetta, kun kuitenkin jo kolme lasta on ja jotenkin sitä elämä ns. helpottuu kun ne kasvavat ja on se mukava seurata näiden isompien kasvamista ja kehittymistä, kun tuntuu että vanhin poika on nyt jäänyt hiukan varjoon kun Mikko syntyi, joten jos nyt paikkailisi sitä tilannetta ja nauttisi näistä kolmesta ihanasta enkelistä.
mutta nyt nauttimaan terassille kauniista päivästä!
Me ollaan tässä välissä muuteltu kaupungista toiseen, ja neitikin täytti vuoden 14.7. Hurjan nopeasti se aika menee! Voi sitä äidin ylpeyttä, kun pikkuvauva onkin jo yksivuotias :).
Meidän motorisesti huippurauhallisesti kehittyvä alkoi sitten kontata vasta muutama päivä sitten! Oltiin jo varmoja, että nousee suoraan ylös, kun oli jo jonkun aikaa kiikunut sohvapöydän kulmalla ja ties mitä vastaan milloinkin.. Neuvolasta antoivat 1v-neuvolassa VIHDOIN lähetteen fysioterapiaan ja lääkäriin, mutta neitipä ottikin sitten ison kehitysaskeleen ennen kuin kumpaakaan on vielä kutsua tullut. Meinattiin miehen kanssa pyörtyä, kun neiti liikkui kontaten eteenpäin. Meillä kun on vaan istuttu ja vielä kerran istuttu.. Mihinkään ollut kiire. Mutta mihinkäs sitä valmiissa maailmassa olisikaan.. :)
Neuvolassa saatiin mitoiksi 75,5cm ja 9,580kg, eli aika keskikäyrillä mennään. Jostain syystä neitiä tuntuvat " kaikki" pitävän keskimääräistä pulskempana, vaikka itsekin oli samanikäisenä kilon painavampi.. ;-D.
Mutta nyt pakko kömpiä nukkumaan! Täytyy palailla paremmalla ajalla asiaan. Kauniita unosia!
hannahto ja rinsessa
yöllä valvottiin Mean masun takia. kovasti toisen masu oli kipeä. nyt sitten vielä kun keksisi mikä sen aiheutti...
sotatila ei vieläkään ole laantunut. lähden siis tyttöjen kanssa yksin sinne isoukin 70v päiville.
väsyttää ja ottaa pattiin huolella eli tosi " mukava" päivä tulossa. kun nyt saisi itsensä pidettyä niin etten lapsille ala äyskimään...
parempaa huomista odotellen
sen verran piti korjata että siis minä ja Mea valvottiin. isäntä lähti sohvalle nukkumaan kun ei saanut meidän huoneessa nukuttua... ensimmäisen kerran tuollaisen tempun teki ja pidän huolen että myös viimeisen kerran. ehkä ylireagoin mutta kun nuo lapset nyt vaan sattuu olemaan yhteisiä niin molemmat niiden kanssa sitten voisi valvoakkin. en tiedä... ihan sekavaa.
kiitos ja anteeksi taas kerran
Eli siis kun joskus saisi hetken olla ihan rauhassa niin en osaa olla paikallani ollenkaan jotain pitää touhuta :-) viimeksi tänään aamupäivällä kaikki lapset ja ukko oli pihalla niin olisi ollut mahdollisuus vain olla tms..mutta ei vaan piti ruveta kaappeja siivoamaan :-) että se siitä huilihetkestä, mutta minä olen ainakin sellainen luonteeltani että en osaa vain olla, myöhään illalla tietysti sitä nauttii hetken hiljaisuudesta ja katsoo telkkaria hetken....
Nauttikaahan te Milla-mea vapaa-illasta/päivästä!
Täällä taas sataa vaihteeksi vettä..minullakin on tiedossa huomenna siivousta ja kakun tekoa kun ne synttärit on lauantaina, kun pikkuinen täyttää vuoden, nyyh....
Meillä neiti (3,5v) on kompuroinut/kaatuillut hiukan kanssa jonkin aikaa, kysyinkin neuvolasta että minkä takia niin sanoi että neiti kasvanut sen verran pituutta jaloista ym...että saattaa johtua siitä, mutta nyt on tilanne tasoittunut eikä tuo ole nyt kompuroinut omiin jalkoihinsa.
Nyt päiväkahvia nauttimaan....
Tupuhupuna