**HEINÄKUISET-06 KESÄN KUULUMISIA OSA II**
Aloitin uuden pinon, kun tuo entinen oli niin pitkä...
no niin, heippa rallaa!! Kylpyläloma on takana ja se oli aivan mahtava :-) koko perhe nautti reissusta. Nytkin ollaan vielä reissussa mutta tultiin vanhempieni luokse pariksi päiväksi, kun asuvat samalla suunnalla niin tulee sitten kaksi kärpästä samalla iskulla. kun mummolaan on meiltä melkein vajaa 300 kilometriä välimatkaa joten kaikki pitää käyttää hyödyksi.
minäkin sain omaa aikaa kylpylässä, kävin mm. vesijumpassa, aamujumpassa, yrttikylvyssä ja hieronnassa, joten nyt sitä sitten jaksaa.
Milla-mealle pidän peukkuja että tärppäisi piakkoin :-)) jotta haikara saisi tuoda joko prinssin tai prinsessan taikka sitten molemmat ;
mutta nyt saunaan ja sitten nukkumaan!
mukavaa viikonlopun jatkoa!
Tupuhupuna
Kommentit (44)
eli tilanne on nyt saatu taas tasoitettua ainakin sen verran että reissuun päästään. puolen päivä aikaan lähdetään sitten sinne viiden päivän Tampereen reissulle. on kyllä mukavaa vaihtaa maisemaa ihan totaalisesti nyt hetkeksi :)
nyt viimeiset kamat kasseihin ja muut viimeistelyt. kyllä muuten lähtee tavaraa ihan mahdottomasti mukaan
palaillaan viikonloppuna :)
Olipas kiva lukea kirjoituksianne ja kuulumisianne, myös teidänkin jotka harvemmin olette viime aikoina kirjoitelleet!
Meillä on suunnitteilla vielä kesän viimeinen reissu ennen miehen koulun aloitusta. Olemme näiltä näkymin lähdössä keskiviikkona Helsingissä käymään lastemme kummien luona, ehkäpä Korkeasaaressa, Linnanmäellä, Suomenlinnassakin. Samalla käymme myös moikkaamassa omaa kummitätiäni. ;)
Itse jatkan näiltä näkymin kotona vielä ainakin syksyn jouluun saakka. Sitten täytyy alkaa jo hieman laskeskella, että mihin on varaa ja miettiä, että mitäs sitten alkaa tehdä. Mietin jo tässä välillä paluuta töihin, mutta miehen kanssa saimme keskusteltua asiasta ja minulla on mahdollisuus jatkaa vielä jonkin aikaa kotona. Tämän tilaisuuden käytän hyväkseni tietenkin. Välillä kaipailen jo aikuisten ihmisten seuraa jne. Oli todella mukavaa, kun tänään eräs jo töissä oleva ystäväni ehti käymään lastensa 2v. ja 4v. kanssa meillä.
Tyttöjen syntymäpäiviä vietettiin viikonloppuna ja tänään kävi se ystäväni lapsineen. Isomman " oikea" synttäripäivä on vasta 5.8 ja Monan oli 26.7. mutta samalla aikaa pidimme molemmat. Käymässä olivat ukit, mummot, enot ja tädit. Illalla pikkuiset olivat niin väsyksissä, että eipä tarvinnut paljoa kumpaakaan nukutella ;)
Välillä kaipailen kieltämättä jo aikuista seuraa, kuten äsken jo kirjoitinkin. Koko äitiysloman ja sen jälkeisen ajankin olen välillä ollut aika yksinäinen, kun ystäviäni nykyään tapaan harvemmin ja tässä talossa/lähialueella ei muita lapsiperheitä asusta laisinkaan. Leikkipuistossa näen ihmisiä yleensä aina kun aamusta sinne selviämme ja joskus löydän " juttukaveria" sieltäkin. Olisihan se mukavaa, jos hiekkalaatikon reunalla joskus voisi jutella jotain muutakin kuin lapsen kanssa höpötellä ;) Tosin naapurissamme asuu ihastuttava vanhempi rouva, joka tulee usein juttelemaan kanssamme ja pyytää minua ja lapsia heidän talonsa pihalle leikkimään. Kerran olemme käyneet siellä kylässäkin tyttöjen kanssa jätskillä. Hänen kanssaan on ollut mukava rupatella joskus. Ihaniahan nämä tytöt ovat ja kiva heidän kanssaan on olla, mutta joskus on yksinäistä. Tekemisen puutetta ei sensijaan ole ;)
Syksyllä vanhempi tyttöni Sara aloittaa kerhon x 2/vko, että hän sentään saisi jonkinlaisia sosiaalisia kontakteja muihin lapsiin puiston ohessa. Olen aika harmissani tästä, kun tytöillä ei ole leikkikavereita. Mona nyt ei sillä tapaa vielä heitä kaipaakaan, vaikka toki mielellään seuraa isosiskon ja toisten lasten puuhia ja juoksee välillä perässäkin ;) Mutta kyllähän ne vielä ehtivät myöhemminkin...
Nyt täytyy itsekin lähteä lepäilemään, kun tuli touhotettua noita juhlavalmisteluja niin paljon, että parina yönä en saanut nukutuksi ;)
Mukavaa viikkoa kaikille!
t.Saraida ja tytöt 07/06 ja 08/04
Monan uusimmat mitat. Samalla nostan pinon eli tänään kävimme 1-v. neuvolassa ja painoa oli 9685g/73,5cm että sironlainen tyttö edelleen! Siskonsa taas puolestaan oli sekä pituudessa, että painossa pikkuisen keskikäyrää ylempänä +1 ja oli 97,6cm/16,1kg/3-v. Niin nämä meidän tytöt ovat erilaisia, kun isi on pitkä ja äiti pätkä, vaikka samaa ruokaa molemmille annetaankin ;) Neuvolan tädin kanssa oli ihana keskustella tästä uhmaiästä ja saada vinkkejä hieman arjen hallintaan. Välillä menee hermot tuohon isompaan ipanaan niin ihana kuin hän osaa suurimman osan ajasta ollakin, mutta pitkää pinnaa vaaditaan vahvatahtoisen tytön kanssa. Osaa testata päivittäin, että kumman kantti kestää ;)
Mona ei ollut saanut painoa ihan kauheasti lisää, mutta tyttö on sellainen ikiliikkuja, että välillä saan juosta perässä. Ilmeisesti tuosta kävelemisen oppimisesta johtuvaa, sillä syö yleensä paljon ja hyvin ja kakkii 4-5krt/päivä ;) Mona kävelee ja lähestulkoon juoksee paikasta toiseen, tutkii joka nurkan, erittäin utelias myös. Äitiinsä tullut vissiin ;D Nyt vielä viime hetken pakkailut ja hei heit viikoksi kaikille! Hauskaa viikkoa teille kaikille!
t.Saraida " reissukuumessa"
heipsan vaan!
No, onpas Milla-mea teillä nyt " kurjaa" , kyllä meillä valvoo isäntäkin jos joku lapsista kipeä tms... tai välillä ollaan tehty niin että minä olen yön valvonut lapsen kanssa ja sitten osat on aamulla vaihtunut, että saan itse nukuttua muutaman tunnin. Toetysti poikkeus on miehen päivystys-vuorot talvisin, kun aura-autoa ajaa niin silloin annan nukkua miehen yön ja yleensä meneekin lasten huoneeseen nukkumaan lapsukaisten kanssa.
Toivottavasti synttärijuhlat kuitenkin menee hyvin :-))
minä tässä odottelen että pitsat valmistuu, tehtiin porukalla useampi pellillinen, tuoksu on jo aika hurmaava. siis mehän ollaan vielä reissun päällä eli minun vanhempieni luona ollaan tällä hetkellä. Ja huomenna sitten olisi tarkoitus lähteä tallinnan risteilylle, minkä sain synttärilahjaksi ja äitini sai myös samaisen risteilyn lahjaksi, sattumien yhteissumma ;-) sekä sisko-likka lähtee kanssa eli sellainen naisten reissu.
eilen menikin päivä isomummon luona, kun tehtiin suursiivous porukalla sitten käytiin vielä mansikoita poimimassa, päivän kruunasi kahvit mansikkakakun kera :-) minä kun en tykkää koko loma-aikaa olla vaan jotain pitää saada touhutakin.
mutta nyt pitää mennä jatkamaan keittiö hommia.