parasta mitä voit lapsellesi antaa, on sisko tai veli. :)
Kommentit (20)
2 lasta ja he ovat kuin paita ja peppu, riitelevätkin mutta sitten taas rakastetaan niin kovasti.
olisi kauheaa jos olisi vain yksi yksinäinen lapsi.
parasta on se että on sisaria, minulla 2 ja yhteydessä päivittäin.
eli yhdyn tähän koko sydämestäni :)
Mielestäni asia ei näin ole, olen itse ollut ainoa lapsi 12vuotta ja elin ihanan ja turvallisen lapsuuden.
Ei se toinen lapsi onnea takaa, kyllä ne asiat lähtee muualta!
Mitä lapsi tekee sisaruksella, jos vanhemman ryyppäävät, hakkaavat ja laiminlyövät lapsia kaikin tavoin?
mulla ei oo ainakaan mitenkään hyvät välit sisareeni. veikkaanpa että olisi ollut helpompaa ilman.
Tottakai, ensin tulee turvallisuus, rakastava koti.
Itsellä kaksi sisarusta, jotka vihaavat minua. Vanhempien kuoltua välit katkesivat sitten lopullisesti.
sisaruksia. Ei se lapsen luonnetta tai käyttäytymistä muuta niinkuin jotkut älypäät väittää, mutta tiettyä turvallisuutta ja seuraa kuitenkin sisaruksista saa
Monesti olisi parempi olla se ainoa lapsi jotta henkiset ja taloudelliset resurssit riittävät antamaan lapselle hyvän ja turvallisen lapsuuden. Sisarus ei voi korvata vanhempien rakkautta. Minulla on sisko ja veli mutta vanhempamme eivät meistä välittäneet ja meitä hakattiin. Käännyimme myös toisiamme vastaan ja koin aina, että parempi kun ei noitakaan (siskoa ja veljeä) olis ollenkaan kun ne teki kaikesta vielä vaikeampaa. Ensin sai turpaansa isältä, sen jälkeen sisko varasti kaikki vaatteet ja tavarat ja lopulta sitten senkin kanssa oltiin tukkanuottasilla. Ärsyttävää veljeä piti aina raahata mukana joka paikkaan jos joskus sai jonnekin lähteä jne. Itse olen ennemmin hyvä äiti yhdelle lapselle kun huono äiti kahdelle näin kärjistetysti. Provohan tämä tietty oli mutta vastasin nyt silti.
jos vaikka vanhemmuus olisi kateissa, niin olisi silti joku!!!
ehdottomasti.
halkusin aina siskon, veljen, en saanut.
siksi teen nýt suurperheen mieheni kanssa :)
olin niin yksin vaikka olikin kunnolliset vanhemmat ja hyvä koti ja lapsuus kaikin puolin.
jäin kaipaamaan sitä jotain mikä niin monella oli, sisar, veli, sisko.
Parasta mitä vanhempi voi lapselleen antaa, on rakkaus, huolenpito, läsnäolo ja turvallisuus.
Toiseksi parasta mitä vanhempi voi lapselle antaa on sisarus/sisarukset.
äiti, jolla kaksi lasta
Parasta on rakkaus, huolehtiminen, välittäminen, ajan antaminen. Myös jos resurssit rajalliset pitää miettiä pystyykö tarjoamaan monelle lapselle hyvän elämän. Suomessa kun ei tarvitse niin paljon miettiä koulutuksen kustantamista niin helposti ei tajuta että tätäkin puolta olisi hyvä miettiä: minkälaiset eväät annat lapsillesi elämään?
Onhan sisarukset hyvässä tapauksessa todella ihana asia, mutta paljon tärkeämpää on rakastavat vanhemmat ja turvallinen koti.
Eli tehdään vaan lisää lapsia jaloissa pyörimään. Ovat aina onnellisia kun heillä on toisensa. Muuta eivät sitten tarvitsekaan. Hih..
Vierailija:
jos vaikka vanhemmuus olisi kateissa, niin olisi silti joku!!!ehdottomasti.
halkusin aina siskon, veljen, en saanut.
siksi teen nýt suurperheen mieheni kanssa :)
olin niin yksin vaikka olikin kunnolliset vanhemmat ja hyvä koti ja lapsuus kaikin puolin.
jäin kaipaamaan sitä jotain mikä niin monella oli, sisar, veli, sisko.
Valitettavasti mun mies ei suostu, kuin yhteen lapseen... Itse olen todella onnellinen omasta sisarestani!
Monesti ajatellaan että pitää olla sisaruksia ja sitten ku erotaan niin jaetaan lapsetkin..? Yksi tai enemmän.. molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Minulla on yksi lapsi vasta, mutta tyttö on kyllä jatkuvasti jonkun kaverin luona tai pihallal eikkimässä että eipä tuo niin yksinäiseltä vaikuta.
parasta mitä voit lapsellesi antaa, on vanhemmuus. PElkkä rakkaus ei riitä, tarvitaan rakkautta ja suoraselkäisyyttä. Sisar on kyllä yksi ihanista jutuista myös
Vanhemman rakkaus ja läsnäoleminen on tärkeintä.
Terveisin lapsettomuudesta kärsivä yhden lapsen äiti, jolla ei tule olemaan mahdollisuutta tähän.