Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** LOKAMAMMAT VKO 28 (6.7-15.7) ****

06.07.2007 |

Uusi pino, otin reilun kesäviikon kerrallaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ärsyttää ihan suunnattomasti! Olin alkuviikolla SOKERIRASITUSTESTISSÄ, koska BMI oli raskauden alussa 27. No, niinhän siinä sitten kävi, että arvot oli koholla. Paastoarvo 5.3 (tavoite alle 5), tunnin arvo 11 (tavoite alle 10) ja kahden tunnin arvo 8.7 ja se oli juuri siinä rajalla. Uskomatonta, koska mä syön todella terveellisesti ja makeasta en välitä ollenkaan! Mistä hitosta nuo arvot tuollaisiksi tuli?? No, nyt sitten joudun mittaamaan sokereita kotona ja ruokavaliota tarkistamaan. Ei mittaaminen vaikeaa ole ja ruokavalio on ennestäänkin kyllä kunnossa, mutta teen nyt kiltisti mitä käsketään. Heti on kotimittaukset näyttäneet onneksi ihan normaalia.

Muuten on mennyt mukavasti, vauva liikkuu aika paljon. Mitään VAIVOJA ei oikeastaan ole, en tiedä onko SUPISTUKSIAKAAN ollut kertaakaan. Ei kai, en ainakaan ole niitä tunnistanut (ekaa odotan). ARPIA ei ole tullut, hyvä niin. SUONIKOHJUJAKAAN ei ole, mutta toisen jalan suonet on aina olleet tosi pinnassa, että voivat kyllä vielä pullistua. ISSIASKIVUT ovat häipyneet, vinkiksi niistä kärsiville, että kylmä auttaa. PAINOA on tullut kolmisen kiloa, eli ei paljon. Mutta kun BMI oli ennestään vähän liian iso, niin ei tarvitsisi tulla enempääkään.

ÄITIYSPAKKAUKSEN pitäisi tulla kahden viikon sisällä, vein eilen hakemuksen ja erittäin mukava virkailija lupasi kiirehtiä asiaa. Kivaa! Muista HANKINNOISTA: vaunut ja turvakaukalo pitäisi ehdottomasti hankkia seuraavaksi. Kantoreppu ja sitteri on mielessä, mutten ole varma haluanko niitä vielä " turhaan" tänne pyörimään. Saan (ostan) ne serkultani, mutta sen ehtii kyllä myöhemminkin. Sänkyä emme tarvitse vielä, kun saimme kehdon kummitädiltäni. Matkasängystä en tiedä, mummulareissuja varten ehkä se jossain vaiheessa hankitaan, muttei vielä. Vaatteita on vaikka kuinka paljon jo, nyt alkaa riittää. Ja hoitotarvikkeita olen ostellut myös, pitää kysellä vaikka teiltä vieläkö tarvitsisin jotain lisää. Niin ja itkuhälyttimen saan siskoltani, jos haluan. En tiedä onko tarpeellinen. Ja rintapumpuista pitäisi tutkia jotain arvosteluja, olisiko teillä suositella jotain?

ASUMISESTA: Me asutaan vuokralla, paritalon toisessa päässä sukulaisten kanssa. He tosin asuvat talvisin ulkomailla ja kesäisin mökillä, joten periaatteessa asumme talossa kaksin. Tämä on suuri saunallinen kaksio, noin kaksi vuotta sitten remontoitu, viitisen kilometriä keskustasta. Oikein mukavalla alueella.

VAKUUTUKSISTA: Olen niistä höpöttänyt miehelle, mutta en ole saanut lopullista vastausta. Taitaa jäädä ottamatta...

SUKUPUOLESTA: Vähän vaihtelee, toisinaan on tyttöolo ja toisinaan poika. Ei aiota selvittää etukäteen. Yksi vanhempi mies juuri totesi kaupassa, että koskas poika näkee päivänvalon. Häkellyin, että lokakuussahan se, mutta tiedä sitten onko poika. Mies (ennestään tuntematon) vastasi erittäin vakuuttavasti, että poika se on :)

Tintti rv 26

Vierailija
22/30 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Tallinnasta juuri palattiin kylpylä lomalta ja vielä pitäisi lomaa nautiskella 1½vkoa. Tosin en varmaan enää palaa töihin (on työs rasittavuus sitä luokkaa), joten mulla varmaan jatkuu vielä... :)

VAKUUTUKSESTA me otettiin Tapiolasta vakuutus ja varattiin se jo nyt. Meistä sielä oli kaikista parhaimmat ehdot.

RATTAAT: ostettiin Emmaljungan duo edget sport- rungolla. Oli hieman halvennuksessa vaikka kalliithan se silti oli. Mutta kuulemma hyvät ja vaikutti ainakin meistä vakuuttavilta;)

ÄP: otetaan rahana kun vaatetta on kertynyt käytettyvä ja osa uutena jo niin paljon. Säästetään se raha sitten sänkyyn+hoitotasoon, joka ostetaan kavereilta ;)

ASUNTO: asutaan kaksiossa. Ollaan kovasti haeskeltu rivari kolmiota´mutta näyttää siltä, että tässä otetaan vauva vastaan. Ihan jees vaikka ensin ahdistikin tilan ahtaus..mutta..eihän vauva onneksi npaljon liiku aluksi

SUKUPUOLI: meille 4D:n mukaan poika tulossa. Mulla oli poika olo ihan alusta astikka ja oikeessa olin ;)

PAINON NOUSU: oisko 5-6-kg tullu, tisseissä ja mahassa lähes kaikki ;) Onneksi...liikkumaan kun en ole paljon jaksanut/viitsinyt ;)

huh, siinäpä romaania kerrakseen!!!

Hauskaa loppuviikkoa !

katarina ja reino 26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin tulen nyt muutaman rivin raapustamaan,kun esikoinen tuntuu jatkavan vielä uniaan....

Ekaksi omaa napaa: sairaslomaa hain tuossa juuri eilen, kun tuntuu, että voimat ihan poissa noiden hautajaisjärkkäilyjen jälkeen....Lisäksi töissä(hoitoalalla) ollut julmetun kiirus ja supistelut, kipeät sellaiset, olleetkin arkipäivää=( Muuten menee ihan ok! Hilma liikkuu paljon ja pontevasti ja masu sen kun paisuu=)

Painoa mulle on nyt kaiketi tullut 4-5kg....Ja senhän nyt tietää,että kun saikulta jään suoraan kesälomalle, niin herkuttelun määrään tulee suuri muutos huononpaan suuntaan...Jos sais sen painonnousun pysymään alle 10kg:ssä, niin oisin tosi iloinen!!!

Me asutaan rivarikolmiossa, ollaan muuttamassa, mutta ei oikein vielä tiedetä,että minne ja millaseen asuntoon....Kerrostalolle sanotaan ei kiitos sen vuoksi, että meillä on toi iso koiruus, joka ei oikein ymmärrä sellasen asumismuodon päälle=) Ja muutenkin vois olla aika mielenkiintonen yhdistelmä lähteä lenkittämään kerrostalossa koiraa tuplarattaiden kanssa!!

Rattaista/vaunuista. meillä nyt Brion Zenit-rattaat pojalla, mutta tarvitaan tuplavankkurit, kun esikko on reippaasti alle 2v, kun saa pikkusisaruksen....Ehkä ostamme tutuilta X Adventure Twingo-merkkiset kiesit....En ole vielä niin jaksanut stressata tuolla asialla....

Ja ne Kelan paperitkin pitäis täyttää ja kiikuttaa duuniin,että sais sen pakkauksen jo hiplailtavaksi=)

Eipä mulla muuta....Taisikin jo tulla romaaninalkua kirjoiteltua!! Oikein mukavaa viikonvaihdetta kaikille!!!

Kiiuli&Hilma 25+2

Vierailija
24/30 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa jälleen,

eilen kävin nlassa, kohdunsuun tarkastuksessa.Kolmen vkon loma päättymässä ja jatkuu sairauslomalla. Supisteluja tullut tiuhaan. 8.8. menen 4D-ultraan uudelleen, viimeksi laite ei suostunut toimimaan kunnolla.

Asumme omassa kerrostalon tilavassa neliössä. Kolmas lapsi mahtuu oikein hyvin joukkoomme. Olen ostanut pinnasängyn ja vaunut/rattaat uutena. Turvakaukalonkin meinasin ostaa uutena. Entiset ehdittiin myydä jo pari vuotta sitten.

Kelalle on paperit laitettu menemään jo ja äitiyspakkauksen otamme rahana. Entisiä vaatteita on paljon.

Hyvää vkonloppua kaikille,

Miranneli rv 24+4.

Vierailija
25/30 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä aamusta, sain vihdoin kelan paperit ja tulikin heti täytettyä. Tänään vielä ajattelin postiin viedä ne, jos sattuu jotain lisäselvityksiä joutua antamaan noista yel-tuloista.

Meillä on valmennus vasta syyskuussa, kun alueellani olin ainoa ensisynnyttäjä, jolla lokakuussa laskettu aika, ja marraskuussakin vain pari äitiä. Saadaan siis pieniryhmä silloin.

Vaavilla oli kaikki hyvin, liikkuikin ääniä kuunnellessa ihan mukavasti. Kohdunpohja 21,5cm eli keskikäyrällä mennään. Hb oli noussut 120:stä 125:een hyvä juttu =)

Painoa ei olevinaan ollut tullut kuin 100g, mutta sanoin sen johtuvan vain aamumittauksesta, kun kotona puntari suht tasaisesti koko viikon näyttänyt, että olisi kilo tullut. Saa kuulemma kyllä huoletta painoa tulla, kun olen sen verran pikkuinen ollut ennen raskautta ja niin tasaisen varovasti tähän mennessä paino noussut.

Sitten vähän asiaa mistä ollut puhetta..

Vaunut, haluaisin emmaljungat, muttei hajuakaan mitkä niistä. Ainoa hankinta muutaman vaatteen lisäksi tällä hetkellä vain pinnasänky. Pitäisi kai pikkuhiljaa alkaa ostelemaan vauvan tarvikkeita, mutta tuntuu omalla kohdalla jotenkin turhan aikaiselta edes miettiä sellaisia. Terkallekin sanoin, että olo on kuin haikara vaan toisi vauvan ja tarvikkeet mukana, ettei yhtään osaa ajatella että 3,5kk päästä täällä olisi joku pieni nyytti. Jotenkin hidas herätys ollut mulla..

Meille otetaan äippäpakkaus, kun tuntuu niin käytännölliseltä. Terkka sanoi, että kannattaa tarkemmin ruveta sitten miettimään hankintoja, kun on saanut pakkauksen. Voi sitä alkaa täydentämään siitä sitten.

No nyt rientää toi kello sitä vauhtia, että pitää alkaa valmistautumaan töihin.. ei kyllä yhtään haluttais mutta pakko mikä pakko..

Hauskaa ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua kaikille kanssasisarille!

Pepiliina 24+5

Vierailija
26/30 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin kuuluu ihan hyvää.Neuvolalääkäriki olisi tän kuun lopulla,ei olisi ollut pakko mennä kun käyn tuolla polilla sen verran usein,mutta täytyypä käydä sielki moikkaas.

Seuraava seurantaultrakin on jo tän kuun lopulla.

Vaunut olen hankkinut Emmaljunga duo edget. Sitterin saan sitten sukulaisilta.Vaatteita on paljon jo kertynyt,kaverin jo lupasi luopua vauvaleluista kun heillä jo viisi lasta taitaa olla jo tien päässä..heillä..luulisin.

Töissä käyntiä on jopa jaksanut harrastaa yllättävän hyvin vielä teen täyttä viikkoa melkein joka viikko.

Töitten jälkeen kyllä ihan hirveesti turvotusta nilkoissa,vaikka kuinka yrittää juoda paljon.

Pari tuttipulloa tarttui viime kauppa reissussa mukaan,tarvis oikeen alkaa tekee listaa mitä kaikkee vielä tarvii.

Muksumassissa oli niin paljon kaikkee kivaa vaunuihin ja muuta..

Ekaa kun odottaa niin varmaan haluis kaikkee mahdollista toisesta sitte jo varmasti luopuu monista hankinnoista..

Viimeksi vauva oli niin vilkas ettei millää pysynyt paikallaan,et terkkari ois saanut sykettä kunnolla otettua.

Töissäkin alkanut olla jo vilkas,vaikka liikkuu itse moko ajan.

Vierailija
27/30 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fami75 puheli hankinnoista, kannattaa katsoa tekemäni keskusteluavaus samasta aiheesta, otsikolla " Mielipiteitä hankintalistastani" . Sieltä löytyy hyviä kommentteja!

Vierailija
28/30 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun lapsenvahti tulee televisiosta joten hyvä rako kirjoitella kahvikupin kera! Viikko taas vierähti nopeaa, tajuttomalla vauhdilla tämä raskaus kuluukin kun alkuviikoista päästiin. Uutta ja erityistä ei omaan napaan kuulu, vointi mitä mainioin. Vastailenpa muutamiin kysymyksiin :)

Painonnousu -tullut on ja paljon, 10kiloa ekasta nauvolasta enkä nyt 4 viikkoon ole taas käynytkään. Liekö 12 hutamailla. Mutta se ei mua vaivaa tällä kertaa mitenkään joten antaa tulla vaan. Siinähän saa vauva lypsää äidistä kaiken irti heh.

Asuminen -pieni muutaman vuoden vanha omakotitalo meillä on, kaksi lastenmakkaria vain eli aika ahtaminen neljässä niihin on. Toisaalta siihen on tottuminen eikä muuta voi, korkeintaan joskus vois harkita laajennusta.

Vakuutus -kaikilla lapsilla Tapiolasta! Tarpeeseen on tullut ja hyvin toimii.

Äitiyspakkaus -saapui reilu viikko sitten, oikein iloinen olin sisällöstä ja päätöksestä ottaa se. Vaatteita meillä kyllä on mutta helppo laittaa huonoimpia jo menemään kun uusiakin sai :)

" Herääminen" vauvan tuloon -tuon osaa ottaa joka kerta rennommin ja tavaratkin laittaa viimetipassa. Muistan kyllä kuinka esikoisesta odotti kauan et voiko jo pedata sängyn ;) Hoitopöytää en ota käyttöön ollenkaan vaikka se vintillä olisi, ja pinnasängyn kasaan kaiketi vasta kun aletaan kieriskellä. Paikka vaavin tavaroille on aikeissa raivata kodinhoitohuoneen kaapista, laitan siitä vähällä käytöllä olleita pyyhkeitä ja lakanoita Idäntyölle tms. Kaukalo on ainoa uusi hankinta mikä jo tehtiin, tähän asti oltu lainaamassa.

Sitten oma mietinnänaihe. Pitkään on jo vaivannut se, ettei saa aikaiseksi kokeilla kestovaippailua. Hyvä aikomus ollut ennenkin, mutta kaatunut ihan niin naurettavaan asiaan kuin mistä hankin ja millaisia, tuhansia valmistajia ja nettikauppoja kun on. Markettien valikoimaakin on tullut hypisteltyä mutta ei ostettua. No nyt on ainakin yksi vaippa ja harsoja vino pino ;) Vinkkejä alkukankeuksien voittamiseen otetaan vastaan.

Sunnuntain jatkoja vaan ja iloista loppukolmannekseen siirtymistä kaikille!!

Ä rv 28+6

Vierailija
29/30 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tulee noita lasten ohjelmia, joten tämäkin mamma ehtii taas vastailla ennen ulos starttaamista.

Painonnoususta., mulla taitaa olla alusta tullut 6-7kg joista viimeiset kolme on tullut kolmen viikon aikana ja ensi viikolla on neuvola. kilon ehkä saa menemään turvotuksen piikkiin, mutta loput on tainneet tulla ihan syömällä =) Mutta tulkoon ehtiipä noita murehtimaan sitten möhemminkin. TÄytyy kyllä myöntää että liikkumisetkin ovat jääneet jonnekkin, pari sataa metriä kun kävelee reipastaa vauhtia niin johan saa kärsiä liitoskivuista loppupäivän, niinpä sitä vaan löntystellään ja supistuksen liittyessä mukaan menosta tulee vielä vaappuvaa...

Asumisesta. Asustellaan omatkotilalossa ja neliöitä taitanee olla noin 150, eli tilaa on ihan kivasti vielä kolmannellekin. Tosin kaapit on täynnä tavaraa ja pitää oikein miettiä että minkä sitä jaksaisi raivata pikkuisen tavaroita varten.

Äitiyspakkaukset ja muiden etuuksien hakemus on jo kuukauden päivät ollut tuossa odottamassa vielä päätöstä työttömyysrahasta jotta saisin sen sitten vihdoin postiin, mutta eipä tässä vielä mitään kiirettä ole. Vauva vakuutushakmeus jäi myös hieman viimetippaan mutta on nyt postitettu tapiolaan...

Vauveli yrittää välissä tulla ilmeisesti navasta läpi kun raapii tai jotain niin että ihan sattuu ja samaa tekee tuonne kohdunsuun tienoille...auts..ja kovia potkuja tulee myös kylkiluihin asti ja uusin villitys tuntuu olevan poikittain meno ja potkiminen ja nyrkkeileminen samaan aikaan niin että mahan iho vaan sinkuu =))

No siinäpä sitä taas tarinan poikasta.

moonshine 25+5(luulisin)

Vierailija
30/30 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku (hitto tätä nimimuistia!) kyseli kestovaippailusta. Meillä esikko on lähes täysin kestopeppu, ja olen ollut tyytyväinen vaippoihin. Ihan vastasyntyneellä emme kestoja käyttäneet - vaipat olivat jotenkin niiin isoja ja erityisesti mies oli ihan helisemässä kertistenkin kanssa... Mutta kuvittelisin että tämän toisen kohdalla pääsisimme kestoilun makuun jo aika varhain.

Itse tykkään eniten taskuvaipoista, ne kun ovat yhtä helppoja pukea päälle kuin tavallisetkin vaipat (ja tämä oli miehen kynnyskysymys, muuten ei olisi suostunut koko kestoiluun), ja kuivuvat narulla nopeammin kuin AIO-vaipat (=All In One, siis sellaiset joissa on kaikki osat yhdessä eikä todella tarvitse askarrella mitään, taskuvaippoihin taas laitetaan sisälle erillisiä imuja joten pientä askartelua on). Jos meillä olisi kuivausrumpu, käytettäisiin varmaan AIO-vaippoja. Erilaiset harso/sisävaippa-kuori-viritelmät ovat minun makuun liian monimutkaisia, mutta toiset vannovat juuri niiden nimeen, kukin siis tyylillään.

Suomalaisista taskuvaipoista olen tykännyt ainakin CherryBerry- ja DreamNappy-merkeistä. Ne ovat aika reilun kokoisia, meidän neiti kun on aina ollut aika leveää mallia... Molemmilla merkeillä on omat nettikauppansa, löytyy googlettamalla nimet. Heillä on myös omat imunsa, joten kaiken tarvittavan voi tilata samasta osoitteesta. Itse ostan tosi paljon käytettyjä vaippoja, paras nettikirppis löytyy osoitteesta http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/index.php . Tuolta sivustolta löytää myös ihan kaiken tarvittavan tiedon kestoilusta (ei vaan kannata hermoilla jos ei heti tajua, aika paljon on eri tyyppisiä vaippoja jne...).

Mielelläni annan vinkkejä kestoiluun jos jotakuta kiinnostaa! Mikään suuri guru en ole, mutta muistan miten hankalaa se aloittaminen on... Saa niitä kertiksiäkin minun puolestani käyttää, hyvin ymmärrän jos kaikki ei jaksa tahi pysty kestoilemaan, mutta olen yrittänyt positiivisessa mielessä levittää ajatusta siitä että yksikin käytetty kestovaippa on aina yksi kertis vähemmän kaatiksella. Koskaan ei ole liian myöhäistä kokeilla, eikä toisaalta kannata olla itselleen liian ankara jos ei homma sujukaan.

Jos sitten vähän tätä omaakin napaa. Nyt ollaan kyllä taas yhdellä aallonpohjalla... Närästää, jalkoja särkee, suonta vetää ja tuntuu ettei rautakuuri auta yhtään (paitsi että vetää vatsan milloin kovaksi, milloin löysäksi). :( Koko ajan väsyttää ja uuvuttaa. Kaiken päälle miehellä on nyt joku kieltovaihe päällä koko raskauden suhteen: ei halua edes kokeilla mahan päältä kun Monni potkii, ei ole yhtään valmis joustamaan missään menoissa kun minua väsyttää, ja eilen ilmoitti ettei mitään lastenvaunujakaan hankita ennen kuin lapsi on syntynyt! Huoh... En ymmärrä mistä tuulee, etenkin kun tämä ei tosiaan edes ole ensimmäinen lapsi eikä edellisestä raskaudestakaan ole niin paljon aikaa etteikö mies muistaisi millaista se oli... Nyt on kyllä niin yksinäinen olo koko raskauden kanssa, tekisi mieli vaan vaipua johonkin maan rakoon ja nousta sieltä sitten vasta lokakuussa nyytin kera. :(

Kohta pitäisi lähetä koko perheen voimin Lintsin SeaLifeen kattelemaan kaloja, kunhan nuo kaksi heräävät päiväuniltaan. Ei juurikaan huvittaisi, mutta onpa sitten edes jotain tekemistä tänäkin sadepäivänä. Huoh. Että toivottavasti teillä muilla menee paremmin!

Suhni & Monni (26+3 vissiin)