Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** LOKAMAMMAT VKO 28 (6.7-15.7) ****

06.07.2007 |

Uusi pino, otin reilun kesäviikon kerrallaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden tänään lomille ja palaan kuun lopussa, joten hyvää kesää kaikille, kuun lopussa taidetaan jo me lokakuun lopun mimmitkin olla viimeisellä kolmanneksella.

Laitoin reilun viikon pinon näin kesän kunniaksi, kun kanssasisarilla tuntuu onneksi olevan parempaakin tekemistä, kuin roikkua netissä, hyvä niin.

AJL

Vierailija
2/30 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa täällä lokakuisissa ollut hiljaista viime päivinä, en löytänyt kuin tän pinon :-)

Täällä ollaan vielä Lapissa yksi päivä, huomenaamulla lähdetään kotia kohti, ollaan parissa paikassa yötä välimatkalla kun tän masun kanssa ei jaksa 900 kilsaa matkata yhteen pötköön. Pysähdytään 4-vuotiaan esikoisen mieliksi mm. Ti-Ti Nallen talossa Ikaalisissa :-) ja käydään polskimassa parissa kylpylässä.

Voin ihan hyvin, jos ajoittaista hengästymistä ja puuskuttamista ei lasketa. Ollaan lenkkeilty aika ahkeraan miehen kanssa kun esikoisen on voinut jättää isovanhemmille hoitoon. Edelleenkin ihmettelen, kuinka tämän raskauden masu tuntuu olevan niin korkealla edelliseen verrattuna. No, raskaudethan on erilaisia, pitäisi se vain hyväksyä. Muuten tämä raskaus on mennyt aika kivasti. Ehkä mulla on ollut hieman enemmän ns matalamielisyyttä. Välillä mietin, että mitäs jos se raskauden jälkeinen masennus iskee tämänkin jälkeen. Toisaalta, osaanpahan hakea siihen apua pian jos niin käy.

Illalla olisi esikoisen kummitädin häät ja täällä on ihan turkasen kylmää! Onneksi ne juhlat on sisätiloissa niin ei tarvi ulkona kärvistellä. Ensi viikollahan sitä ollaan jo kotona pk-seudulla helteitä kärsimässä ;-) eli ei pidä valitella...

Hyvät voinnit kaikille!

Yrjö 27+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Yrjölunni!

Onkos lapissa paljon ötököitä? Joku sanoi että ihan hirvittävästi hyttysiä ja me ollaan keskiviikkona lähdössä sodankylään anopin luo. Mekin pysähdytään yöksi välillä. Arvelin etten jaksa ajaa koko matkaa putkeen masuni kanssa. (Minä olen perheen ainoa autoa ajava joten pitää jaksaa keskittyäkkin).

Viime kesänä ei pysähdytty yöksi ja hui kyllä väsytti ja lapset kärtys koko matkan. Oli kyllä melkoinen kokemus. =(

Sillon ei paljoa ollut ötököitä, mutta mentiin heinä-elokuun vaihteessa vasta.

Tsirppana rv 27+0

Vierailija
4/30 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ötököitä, Rovaniemen korkeudella lähinnä kyllä mäkäräisiä, hyttysiä ei enää niin paljoa. Kannattaa varata OFFia mukaan :-)))

Yrjö

Vierailija
5/30 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitanee kaikki olla kesälaitumilla=)

en itsekkään oo hirveesti ehtiny/jaksanu kirjoitella, lueskella oon kylläki koittanut pinkkkoja...

tänne ei mitää ihmeellistä, masu kasvaa ja masukki tuntuu olevan kovin vilkas, potkii hurjasti, eilen ja tänään huomasin pari kertaa vauvan väristelevän, näin teki esikkokin viimeisellä kolmanneksella, niinhän ne väittää että poikavauva " tärisee" mahassa pissatessaan, tuli taas poikaolo, vaikka olenkin tyttövauvan syntymästä monia unia nähnyt, mutta molempi parempi, aivan yhtä tervetulleita ovat molemmat=) tässä raskaudessa ei siis ole ollu olotilaa ett kumpi olis tulossa, esikkoa kun odotin niin olin alusta asti varma että poika tulee ja niin tuli!

matalalentoa on täällä ollut, olo olllut pari päivää masentunut, eikä hirveesti mieltä ole piristäny tämä sateinen ja harmaja sää...

nyt esikoinen häärää jotai vessassa, pakko mennä katsomaan

piipii & masukki 27+0

Vierailija
6/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä juuri tultiin reissusta kuusamon läheltä ja kyllähän niitä pisteliäitä kavereita siellä tuntui olevan aluksi liikaakin, mutta sitten tuli hieman tuulisempaa ja eivät hyttysetkään enään häirinneet. Lapset tykkäsivät kovasti ja automatkatkin menivät ilman suurempia kiukutteluja. pitkään istuminen vaan tuntuu lisäävän suppareita(kivuttomia kylläkin), mutta tekevät istumisen välillä tukalaksi.

Vielähän tässä olisi pitkästi kesää jäljellä, kunhan vaan taas lämpenisivät nuo ilmat kun tuntuu että pitäisi laittaa paljon vaatetta että tarkenee mennä ulos =) Ehkäpä siteä vielä voisi käydä jonkun reissun jossain päin, kun ei vielä kuitenkaan ole niin suurensuuri tuo mahakaan (esikoisesta oli varmaan viimeisillään samanlainen kuin nyt..)

Lomaajan vauva oli aika hiljainen ja mietin jo että pitääkö huolestua, mutta kun kotiin päästiin niin myllerrystä on ollut taas kyllä koko ajan. Taisi olla vauvastakin mukava tulla taas kotiin =)

Mutta olossa ei mitään ihmeellistä, tosin kahvi on alkanut ainakin närästämään ihan kunnolla ja teestä tulee pahaolo, mitähän sitä sitten keksisi...

moonshine 24+5

Vierailija
7/30 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksusti voidaan, ja juuri tässä totesin miehelle että tämä toisen odotus voisi kyllä olla puolet lyhyempi kuin esikon... Ei millään malttaisi odottaa lokakuuhun asti... ;) Mutta parempi tietysti jos Monni pysyy kyydissä vähintään rv 36 asti, ei ole keskosen elämä mitenkään kivaa...

Vertailin tässä ihan huvikseni näitä äitiyskortteja, ja oli kyllä ihan yllättävä huomata miten samanlaisia kaikki arvot ovat olleet! Suunnilleen samoilla viikoilla oli sf-mitta ihan sama, ja painokin noussut yhtä paljon (tosin nyt taisi aloituspaino olla vähän enempi). Ainut suuri ero oli se hemppari, joka ei esikon odotuksessa alittanut 120 mutta oli nyt siis jo 108.

Täällä taas arvon sitä vaunuasiaa... Ensi viikolla mies on pyhästi luvannut viedä minut vaunukauppaan katselemaan tuplia. Kuulin juuri, että jenkeistä saisi 50% halvemmalla yhtä merkkiä jota olen vähän kuolannut, ja nyt mietiskelen pystyisiköhän suvun lentoemo toimimaan meille kuriirina... Nooh, pitää nyt ensteks päättää haluanko edes koko merkkiä, vaiko jotain ihan muuta.

Eipä kai tässä tämän kummempia, olisi vissiin hyvä lähteä nukkumaan. Hyvää vointia kaikille!

Suhni & Monni (25+3)

Vierailija
8/30 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas viikonloppu ohi ja arki koittaa.. Kyllä on vettä tullut välillä kuin saavista kaatamalla, mitään ei saanut pihalla tehtyä. Toivottavasti ilmat tästä pian paranisi.

Perjantaina olisi 13. päivä ja neuvola silloin.. että meninkin ottamaan ajan just silloin. Painoa varmaan on tullut maximissaan kilon verran viime kertaan nähden, että ei ole turhaan tullut syöpöteltyä =)

Jalat tuntuu vaivaavan nyt tosi paljon. Viime yönkin valvoin melkein kokonaan, kun ei tiennyt miten päin olisi. Niitä vain särkee niin älyttömästi. Kolmelta otin yöllä särkylääkkeen, mutta eipä mainittavasti auttanut. Huonosti tuntuu magnesiumkaan auttavan. Jos tätä jatkuu vielä kauan, en varmaan kohta jaksa nousta sängystä ollenkaan.

Vauvalla onneksi taitaa kaikki olla hyvin, kun kovasti itsestään ilmoittelee. Tuntuu nousseenkin jo aika ylös liikeistä päätellen.

Meillä ei ole nyt tiedossa mitään lomareissua, pitäis vain kummitytöt viedä johonkin. Tänä vuonna ehkä mennään serenaan tai puuhamaahan. Puuhamaa olisi varmasti minulle sopivin vaihtoehto, saa nähdä mitä neidit on asiasta mieltä.

Mutta ei kai tässä sitten tällä kertaa muuta

Pepiliina 24+1

Vierailija
9/30 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä ilma paremmalta kuin eilen. Harmaalta näyttää taivas ja taitaa vettäkin ripotella.

Toista päivää olemme esikoisen kanssa lomalla, mies aloittaa ensi viikolla ja sitten lomailemme kuukauden perheen kanssa. Mukavaa!

Töitäkään ei sitten loman jälkeen olisi kuin kuusi viikkoa mutta saas nähdä

miten käy kun nyt jo supistelee päivittäin paljon vaikkei rasitusta olekaan.

Esikoisesta jouduin puolen välin jälkeen jo vuodelepoon.

Vauvan vakuutuspaperitkin sain vihdoin eteenpäin. Tänään illalla on 4d-uä.

Esikoisestakin kävimme ja olin tyytyväinen tutkimuksen laajuuteen.

Miten teillä muilla on painoa tullut viikkoihin nähden? Itse olen surutta herkutellut (välillä tuntuu että ainut ilo) päivittäin. Töissä ollessa syöminen pysyi suht aisoissa mutta nyt kotona ollessa tekee mieli koko ajan jotain.

Onneksi jäätelön lisäksi löytyy kesällä paljon muitakin herkkuja, tuoreita marjoja jne. Tosin painoindeksi oli raskauden alussa normaali, 19 ja nyt kiloja on tullut kolme-neljä lisää. Olen niin monelta kuullut että paino palautuu ensimmäisen jälkeen nopeasti mutta kakkosen jälkeen hitaasti tai ei ollenkaan...

Mukavaa päivää, J (taitaa olla 24 tasan, vasta)

Vierailija
10/30 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä tänäänkään ilma suosivan lomalaista. No, viikonlopuksi kai on luvassa hellettä. Vaikka ei silti, mun mielestä loma on lomaa satoi tai paistoi.

KILOISTA sen verran, että mulle on tullut neljä-viisi kiloa raskauden aikana tähän mennessä. Olen nyt ollut vajaa 3 viikkoa lomalla ja herkutellut päivittäin ja mielestäni paljon. Olin viime viikolla neuvolassa ja pelkäsin kiloja tulleen paljon enemmän kuin yksi... No, oli kuitenkin tullut vaan 180g viikossa eli ok. Moni on sanonut mulle, että enpä ole lihonnut muuta kuin vatsasta (onneksi ja ainakaan toistaiseksi).

Täytyy tästä alkaa tekemään lähtöä, kun näen kaverini Helsingin keskustassa. Mennään lounaalle ja sitten menen ehkä vähän shoppailemaan. Ai niin, sain muuten eilen jo äitiyspakkauksen, tänään täytyy avata se illalla miehen kanssa...

Hanne77 ja 27+2

Vierailija
11/30 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

en ole vähään aikaan kirjoitellutkaan, mutta nyt vähän kuulumisia:=)

Eli ihan hyvää kuuluu. Viime viikko meni Etelän lämmössä ja vauva tuntui tosi vilkaalta mahassa. Mullahan on istukka etuseinässä, joten en ehkä tunne niin paljon liikkeitä kuin joku muu. Nyt taas tuntuu masussa rauhalliselta kun olen töihin palannut. Mietin, että taisi vauvakin tykätä Välimeren ilmastosta.

Muuten kaikki ok paitsi hemoglobiini aika alhainen. No rauta auttaa ja toisaalta ei väsytäkään. Painoa tullut 7kg.

4D ultrassa kävin pari viikkoa sitten ja lääkäri povasi neli tai yli nelikiloista vauvaa. No parempi niin kuin, jos kauhean pikkuinen olisi tulossa. Lisäksi miehen kanssa ollaan molemmat aika pitkiä ja meilläkin synymäpaino ollut siinä neljän kilon hujakoilla.

Olo on tosiaan ollut hyvä. No närästystä on ollut pari kertaa ja nyt kun maha on jo aika iso niin selkeästi tuntee jo olonsa kömpelömmäksi. Esim kumartuminen ei oo enää hauskaa ja töissä tylsä, jos joutuu istumaan pitkän aikaa. Lisäksi en pysty syömään isoa annosta ruokaa, tai jos syön niin olo on pitkän aikaa sen jälkeen kuin halkeamaisillaan olevalla ilmapallolla. Onko teillä muilla muuten sama juttu tuo ruuan suhteen?

Sitten ostoksista; Teutonian vaunut hankittu, sekä Baby Björnin rintareppu ja sitteri (ehdoton meillä, kun on koirakin). Sitten turvakaukalon ostin käytettynä (tosi siisti!) duunikaverilta. Vaatteita olen saanut + ostanutkin. Ja äitiyspakkaus tulee varmaan ihan justiinsa.

Periaatteessa enää puuttuu sänky ja hoitopöytä! Haluaisin sellaisen hoitpöydän, mikä sitten muuntuu lipastoksi.

Oletteko muut jo tehneet ostoksia?

t. Katarin ja kuutti 27+risat

Vierailija
12/30 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime viikolla pikku kylpylälomalla ja muuten aika mennyt pihatöissä minkä on kyennyt. Tänään oli lääkäri neuvolassa selän ja liitoskipujen vuoksi ja sairasloma jatkuu nyt sitten äitiysloman alkuun asti. Yhteensä sitä tulee 2päivää vajaata 4kk, huhhuh miten pitkä sairasloma. Liitoskivut on välillä niin kovat etten voi nousta ylös ja pitää kävellä tukea ottaen ja selkä ei ole yhtään parempi:(

Verenpaine oli edelleen aisoissa 111/60 ja hemoglobiini 128 ollut sama koko ajan. Kohdunpohjan korkeus 24cm. Kohdunsuu oli myös ok. Miulla on kuukauden päästä neuvolalääkäri myös koska tämänpäiväinen oli ylimääräinen käynti.

Vauva potkii kovasti ja valveillaolo jaksot on nyt lisääntyneet.

Olen tehnyt kaikenlaisia pikku hankintoja koska esikoiselta on kaikki tallessa. Kantorepun, muutaman vaatteen, tuttipullot/rasvat/liivinsuojat yms, Tosi kätevän pienen matkasängyn yms. Ei puutu kuin itkuhälytin ja rattaat koska myytiin entiset pois.

Vakuutusyhtiö soitti vauva vakuutuksen hakemuksestani että vaativat vielä seuraavan neuvola käynnin jälkeen kopion neuvolakortista uudelleen koska minulla oli viimeksi paha raskausmyrkytys ja vissiin epäröivät päätöksen kanssa, voi p....

Luin tänään esikoisen aikaista raskauspäiväkirjaa ja silloin olin saanut jo äitiyspakkauksen joten eiköhän se piakkoin tule:)

Mukavaa " kesä" päivän jatkoa kaikille

Vierailija
13/30 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin kuulumisia. Saa nähdä miten jaksan olla töissä (ensi viikolla alkaa) olen ollut kohta kolme viikkoa lomalla. Liitoskivut on pahat ja supistelee. Kahden ensimmäisen raskauden aikana ei supistellut tällä tavalla. Lieköhän ikä tekee tehtävänsä? vai raskauksien määrä? RR arvot on hyvät, Hb:sta ei ole tietoa, varmaankin hitaasti noussut. Elokuussa on vasta seuraava nla. Lääkäriin menen jo kahden viikon kuluttua, onkin ensimmäinen nla lääkärillä käynti. Olen tänään pakastanut kolme laatikollista mansikkaa ja huomenna sitten varmaankin lisää...uuh!

Vointi on ollut ihan hyvä jaksamisen suhteen, mutta supistelut häiritsee + liitoskivut. Kävely tuntuu jo nyt hankalalta ajoittain. Että vali vali vali. Ulos pitäisi lähtee lasten kanssa, kun aurinko alkoi paistamaan. Koko päivän ollut harmaata ja kosteaa.

Ohoh, taisi tulla valitusta vaan...vauva liikkuu kovasti massussa :)

Voikaa hyvin!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miranneli 24+1.

Vierailija
14/30 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vielä joku edes muistaa, että minäkin kuulun tähän porukkaan!=) Jotenkin tuntuu välillä vaan niin turhauttavalta, kun täällä on niin hiljaista, että ei tahdo saada kunnon keskustelua aikaan, niin sitten itsekin hiljenee=).

Toisaalta on aika mennyt niin hurjaa vauhtia ja ei ole itsellä ainakaan ollut mitään ihmeitä tässä odotuksessa. Mutta kuvitelkaa, minulla enää tämän viikon jälkeen viisi viikkoa töitä ja sitten alkaa äippäloma. Ajatelkaa miten lähellä se synnytys jo on meillä kaikilla!

Maha on jo kasvanut isoksi, liikkeet tuntuu ja näkyy selkeästi. Joskus alkaa huolestuttaa kun yhtäkkiä huomaakin, että onpa ollut mahassa hiljaista. Mutta ei kai se vauvakaan jaksa koko ajan potkia siellä. En tiedä onko se normaalia, että jonakin päivänä on todella hiljaista mahassa??

Joku kyseli kertyneistä kiloista. Ite en tarkkaan tiedä, ylihuomenna neuvolassa se selviää, mutta on vähintään viisi kiloa tullut ja tunnen itseni tällä hetkellä todella lihavaksi=) Olen ennen liikkunut aika paljon, ja enää en ole pariin kuukauteen päässyt harrastamaan kunnon liikuntaa, niin se heti näkyy ja tuntuu. Kunto on rapistunut ja on väsynyt olo.

Närästys on uusin vaiva, mulla ei ikinä ole ollut sellaista vaivaa! Inhottavaa! Kävin heti ostamassa lääkiä siihen!

Onko muuten teille tullut mitään raskausarpia tai suonikohjuja tai jotain? Itselläni noin kuukausi sitten ilmestyi raskausarpia navan ympärille. En juuri silloin käyttänyt mitään tukea vatsan alla ja juuri silloin maha kasvoi. Mutta meidän suvussa raskausarvet mahassa onkin ihan yleisiä, kun taas suonikohjuja jalkoihin ei ole tullut kellekään. Jotenkin ei vaan vielä ole sulattanut että niitä arpia on siinä, mutta onneksi ne kuulemma vaalenee sitten raskauden jälkeen.

Ollaan muuten ostettu vauvalle rattaat ja koppa. Rattaat on sellaiset Emmaljungat, en muista sitä mallin nimiä, mutta näyttää ainakin niiltä city crosseilta. Ja sitten se koppa on brion sellainen, missä kiinnitetään se alaosa autoon. Niin ja pakko oli ostaa muutama vaatekappalekin!

Onko teille kukaan sanonut tietävänsä kumpi tulee. Meillä on sellainen hauska tilanne, että ne joiden kanssa ollaan asiasta puhuttu sanovat aina, että kyllä teille poika tulee. Ykskin mieheni sukulaispappa sanoi minulle, että pidähän pojastasi huolta (en ollut edes aijemmin tuntenut/tavannut kyseistä ihmistä). Minusta se oli jotenkin ihanasti sanottu ja olin aivan ihmeissäni. Ultrien perusteella meille on tulossa poika! Uskomatonta!

Mutta nyt alan jatkamaan hommia. Hommia siis yleensä riittää... Aloittelen lopputyön tekemistä koulua varten, olen pitkät päivät toimistotyössä, joinakin iltoina hoitelen omaa yritystä sivutyönä ja kohta pitäisi alkaa muuttamaan uuteen kämppään! Siksiköhän aika on kulunutkin niin nopeaa=)

Ihan tähän lopuksi voisi ihan yleisenä kysymyksenä heittää, kun itelläkin muutto taas lähenee, että asutteko omakotitalossa vai jossain muualla? Me nyt muutetaan todennäköisesti isoon rivitalohuoneistoon. Mutta rakentaminen on ehdottomasti suunnitelmissa, mutta ehkä vasta parin vuoden kuluttua.

Mutta nyt palataan!!!

Mi11Mi ja Oku 28 ja 2 tai jotain?

Vierailija
15/30 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tuntuu täällä olevan. En kyllä ole itsekään jaksanut kirjoitella, lueskellut olen.

Käytiin tässä lasten kanssa Puuhamaassa, onneksi sattuivat hyvät ilmat just niille päiville. Enhän minä siellä paljoa jaksanut kävellä, mies hyppäsi isompien kanssa ja minä nautiskelin pienimmän kanssa varjossa... Kaikki olivat tyytyväisiä järjestelyyn :)

(.) Luulin jo, että supparit olivat jättäneet minut rauhaan, kun taas männä päivänä supisti kipeästi, veti heti mahankin kuralle.... Seuraavana päivänä maha on sit tosi arka, jos pikkuisenkin koskettaa tai painaa jotain vasten, sattuu. ; (

Mut vauva liikkuu ahkerasti ja potkut on voimakkaat.

Äitiyspakkauksenkin muuten sain; on sitten ihania vaatteita!

Terv: Nellinii 27+6

Vierailija
16/30 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei sen kummempia kuulu, mutta nostelenpahan vähän pinoa. Lomaa pitää vielä vajaat pari viikkoa odotella, sokerirasitus olisi viikon päästä ja parin viikon sisällä pitäisi saada äitiyspakkaus.

Kiloista oli puhetta... En taida enää uskaltaakaan vaakaan, mutta ainakin 10kg tullut ja turvotustakin ihan kiitettävästi. Ekan raskauden aikanakin tuli kyllä 20 kg, joista pääsin melko nopeasti eroon, mutta olo on kyllä jo nyt aika möhkö!

Kerrostalossa asustelemme, mutta toiveissa olisi suurempi asunto tai omakotitalo.

Itsellä on tuohon äippäloman alkuun vielä niin pitkä, ettei viitsi edes miettiä, mutta olo on onneksi ihan kohtuullinen, joten mitäpä siitä.

mussu ja napu rv 24+3

Vierailija
17/30 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kööri kotiutui eilen kotimaan matkalta. Kaksi ja puoli viikkoa tulikin oltua reissussa, huh! Käytiin paluumatkalla Lapista polskimassa Oulun Edenissä ja Ikaalisten kylpylässä. Lisäksi kävin 4 v-neidin kanssa Ti-Ti Nallea moikkaamassa ja nyt onkin sitten pari päivää kuunneltu uutta cd:tä ja tanssittu Ti-Tin tahtiin :-)

Ihanaa olla kotona ja nukkua omassa sängyssä! Pyykkivuori oli hirveä ja sitä onkin tässä pienennetty eilisestä. Ilma on sateinen ja harmaa, ei tee mieli ulkona oleskella.

Ensi maanantaina alkaa työt eikä yhtään tippaa huvittais. Meillä on vielä pieni lapsenhoito-ongelma ens viikolla kun tyttö ei mene tarhaan ja hoitaja sairastui. Onneksi miehellä on joustava työaika niin voidaan jotenkin sumplia töihinmenot.

Supistukset on lisääntyneet aavistuksen, mutta ovat kivuttomia. Paino on varmaan noussut pari kiloa loman aikana, yhteensä on tullut kai jotain 7 kiloa tähän mennessä. Olo on ihan ok, turvotustakaan ei ole tullut vielä. Yöunet meinaa olla vähän katkonaisia, kun aina kylkeä kääntäessä herää. Ja pisulla pitää käydä pari kertaa yössä :-P

Alkoi syönnin jälkeen väsyttää, pitänee mennä hetkeksi tutimaan :-)

Hyvää vointia kaikille!

Yrjö 27+4

Vierailija
18/30 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihan tajuttoman tylsää kun joka päivä vaan sataa! Esikon kanssa on pakko mennä ulos leikkimään päivittäin ettei hulluksi tultaisi, mutta toosi tylsää on puistossa leikkiä kun ei siellä ole ketään muuta. :( Meillä on myös ollut tapana käydä iltaisin koko perheen voimin kävelyllä, mutta en kyllä jaksa. Nyt mies lähti lapsen kanssa, sainpas hetken omaa aikaa... :)

Mi11Mi:llä olikin monta keskustelun avausta, yritänpä nyt muistaa niistä joitakin...

On ihan normaalia että masukilla on välillä hiljaisia päiviä. Muistelisin että esikolla oli yleensä (varsinkin loppua kohden) joka toinen päivä kova jumppa päällä ja joka toinen sitten hiljaisempaa. Monnilla tuntuu olevan ainakin vielä melko tasaista tuo liikkuminen: aina silloin kun äippä haluaisi nukkua... :S Mutta ei vauvan vähäisestä liikkumisesta kannata kauheasti huolestua, kunhan liikkuu joka päivä edes sen vähän.

ASUMISESTA sitten: me asutaan tilavasti kaupungin kämpässä kerrostalossa. No, tilavasti siis toistaiseksi, katsotaan sitten kun Monni syntyy että vieläkö tuntuu tilavalta... ;) Tarkoitus olisi kuitenkin mahtua tähän vielä muutama vuosi, on niin hyväkuntoinen ja kivalla paikalla. Omakotitaloa en ehkä koskaan halua, en usko jaksavani huolehtia pihasta ja talosta, mutta " isona" haluaisin kyllä _pienen_ takapihan. Me ollaan vissiin miehen kanssa vähän outoja, mutta mitään suurta himoa omistaa omaa kämppää meillä ei ole. Ehkä se johtuu siitä että pääkaupunkiseudulla hinnat on niin pilvissä, eikä toisaalta huvita ottaa lainaa kun en ole vielä ollut päivääkään oman alan töissä...

Mitähän muuta..? RASKAUSARPIA on, tosin taitavat olla esikon peruja. Eivät ole enää tummia mutta rumia kuitenkin. :( Toivon hartaasti ettei niitä enää tule lisää, vaikka väliäkö hällä kun peli on kuitenkin jo menetetty... Suonikohjuja ei onneksi ole tullut, toivottavasti ei tulekaan.

Eipä meille kai tämän ihmeempiä kuulu. Vointi aika ok, mieli vähän matala näiden säiden kanssa. Pitää yrittää järkätä enempi tekemistä ja menemistä ettei ehdi tylsistymään! Kaikenlaista pientä käsityöprojektia onkin käynnissä, mutta kun ne ei oikein etene esikon ollessa hereillä...

Vointeja kaikille!

Suhni

Vierailija
19/30 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei sataisi taas vettä.

Asumis galluppiin: Me asutaan vanhassa 50-luvun omakotitalossa, jossa vähän turhankin suuri nurmialue, tai ainakin silloin kun se pitäisi leikata. Tönössä on neliöitä suunnilleen 90, mutta siitä osa aika matalaa, eli aikuisten käyttöön ei noin paljon. Ajateltiin tässä asustella vielä pari vuotta, sitten ostetaan appivanhempien viljelytila, kun jäävät eläkkeelle.

Välillä kyllä mökki tuntuu tän karvaisen lapsilauman kanssa pieneltä, ja päätettiin vielä hommata koiralle oma kaveri ennen vauvan tuloa. Joo eli viikon päästä olisi kotiin tulossa yksi täystuho lisää sotkemaan. Jotkut pitävät mua kyllä hulluna, kun olen kerännyt näitä elukoita ympärilleni reilun lauman, mutta ei tämä koti olisi ilman niitä. Töistä kotiin tullessa iloinen hännän heilutus ja kehräys sylissä pelastaa huonoimmankin päivän =)

Huomenna olisi neuvola, on mennyt kyllä neljä viikkoa nopeasti, kun ei ole ehtinyt edes seuraavaa kertaa odottaa.

Täytyisi alkaa katselemaan tosi tarkoituksella vaunuja, ja kaukaloa autoon, mutta kun ei osaa päättää.. ja miehestä ei ole mitään iloa tällä saralla. Onneksi vielä on aikaa ihmetellä.

Eipä tässä muuta sitten, lähdetään koiran kanssa anoppilaan kylään, kun sielläkin koiranpentu, niin pääsevät kuluttamaan energiaa.

Pepiliina 24+4

Vierailija
20/30 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankin kaksistaan esikoisen kanssa tämä päivä kun mies lähti golfaamaan koko päiväksi. Reppana ei ole päässyt koko loman aikana juhannusta lukuunottamatta pelaamaan, niin pitihän se päästää menemään. Onneksi ilma on aurinkoinen niin on voitu olla pihalla, eilinen sadepäivä menikin sisätiloissa. Esikoinen on ihan innoissaan kerännyt puna- ja mustaviinimarjoja takapihalla :-) Kiva kun olen saanut hänestä niin innokkaan apurin!

Galluppeihin vastailen...

Asuminen, asutaan osaomistusasunnossa, neliöitä on kahdessa kerroksessa lähes 100. Tilaa on elää, mutta säilytystilaongelmia alkaa tulla, varsinkin kun pitäisi toisen lapsen tarvikkeet ja vaatteet saada jonnekin mahtumaan. Ollaan tykätty tällaisesta asumisratkaisusta, ei kuolla hirveän pk-seudun asuntolainan alle ja saadaan vuokralaisen oikeudet, omistetaan tällä hetkellä kodistamme n. 30 prosenttia. N. 10 vuoden päästä meillä on mahdollisuus lunastaa itsellemme loppuosuus asunnosta. Siis se osuus, mitä siihen mennessä ei olla vielä ehditty maksaa omaksi. Asuinmiljöö on mukava, paljon lapsiperheitä ja silti suhteellisen rauhallista. Neljävuotiaan voi rauhassa päästää pihalle yksinkin leikkimään, kun autotiet on jonkun matkan päässä, olettaen tietty että neiti pysyy pihassa :-)

Raskausarvet, ekasta raskaudesta on ihan alavatsassa muutamia, tulivat silloinkin vasta kun raskaus meni yliaikaiseksi ja masu alkoi painaa. Toivon ettei tästä raskaudesta tulisi lisää, painoa on parisen kiloa enemmän kuin ekasta raskaudesta.

Vaunut, ostimme kesälomareissulla Ruotsin puolelta käytettyinä Teutonia Mistralin vaunut, vuosimalli on 2003, ovat oikein hyvässä kunnossa ja niissä on juuri ne herkut mitä vaunuihin halusinkin eli säädettävä ja käännettävä työntöaisa ja ilmakumirenkaat. Muuten, ne jotka rajan tuntumassa asustelevat, kannattaa tutustua sellaiseen sivustoon kuin www.blocket.se, sieltä löytyy käytettyä tavaraa halvalla. Nimittäin senverran olen noita käytettyjen vaunujen hintoja seuraillut Suomen puolella että kyllä täällä osataan käytetystä eikä niin hyväkuntoisestakaan tavarasta rahat repiä ja hirveitä hintoja. Maksettiin noista vaunuista 160 euroa ja Suomessa vastaavista on yritetty nyhtää reilusti yli 200 euroa. En tosin tiedä sitten, paljonko niiden lähtöhinta on Suomessa ja Ruotsissa...

Vakuutus, otettiin viime tingassa vakuutus tulokkaalle Fenniasta, missä meillä on muutkin vakuutukset. Saa sitten nähdä tuleeko vakuutukselle käyttöä.

Johan tuossa tulikin tekstiä :-) Saatiin muuten onneksi anoppi hätiin ensi viikoksi ti, ke ja to auttamaan lapsen hoidossa kun me ollaan töissä! HUH! Meinasi paniikki iskeä kun ei lapselle ole hoitopaikkaa ja meillä alkaa työt.

Mukavaa torstaipäivää! Lähden tästä pyykkejä taas vaihteeksi laittelemaan...

Ykä 27+5