Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäikäisenä lapsen voi jättää viikoksi hoitoon?

Vierailija
06.07.2007 |

Mummolaan lapsi pääsisi hoitoon, ja vanhemmat lähtisivät ulkomaille. Voisiko lapsen jättää 10kk - 1v1kk iässä viikoksi hoitoon?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hakenut erääseen työhön liittyvään koulutukseen ja minut valittiin sinne n. 200:n hakijan joukosta, yht. 15 valittiin. Koulutus kesti 4 päivää, eli 3 yötä oli tarkoitus olla pois.

ALuksi olin ihan innoissani, kun koulutukseen oli aikaa vielä monta kuukautta. Ajattelin, että kyllä meidän reilu 2v voi olla ilman äitiä sen ajan, onhan hän omassa kodissa isin kanssa ja päivät naapurissa mummolassa. Koulutus tuntui siis hyvältä idealta.

Kun ajankohta läheni, aloin pikku hiljaa tuntea oloni aika tukalaksi. Kuinka voisin jättää pienen kaksi vuotiaani niin moneksi yöksi. Otin lopulta aika rankasti eron lapseeni. Kotipihalta lähdin itkun kanssa. Koulutuksessa mietin vain, miten pian tulisi se viimeinen päivä. Minulla särki päätä, huimasi, kaipuu oman lapsen luo oli aivan hirveä, pelkäsin, että jotain sattuu, enkä enää näe häntä. Lapsi kotona voi erinomaisesti, puhuimme puhelimessa joka päivä. Minulla se ikävä taisi kuitenkin olla kovempi.

Olin todella yllättynyt omasta reaktiostani. Olihan poikamme ollut yökylässä aiemminkin, mutta vain yhden yön kerrallaan, eikä aiemmin minusta ollut tuntunut tälle.

Kannattaa siis miettiä sitäkin, nautitko itse koko rahan edestä matkasta vai jääkö ajatuksesi pienen lapsesi luokse....

Mukavimmat matkat olemme tehneet koko perhe yhdessä. Nautin enemmän, kun saan nauttia yhdessä mieheni ja lapseni kanssa.

Vierailija
2/32 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat saaneet mennä yökylään sitten kun ovat itse halunneet. Matkoille lähdemme perheenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani oli siskollani (ovat kyllä todella läheisiä) viime kesänä melkein viikon. Ikää tytöllä oli silloin vajaa kolme vuotta. Ja on taas menossa kesällä suurin piirtein samaksi ajaksi, odottaa jo innolla, suurinpiirtein saman ajan tulee varmasti viettämään.

Vierailija
4/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsesi olivatkin aika paljon nuorempia, kuin omani. Enpä uskalla sanoakaan, riippuu lapsista ja itsestäsi, sekä tietysti siitä, millaiset suhteet lapsilla on hoitajaan. En ehkä alle vuoden ikäistä kuitenkaan itse jättäisi viikoksi.

Vierailija
5/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä monta yötä erossa vanhemmista kuin on ikävuosia... Tosiaan sellaisen 5-7-vuotiaan voi jättää viikoksi. Omaa 4-vuotiastani en jättäisi kuin pariksi yöksi korkeintaan, vauvaa 8kk en ollenkaan.

Vierailija
6/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo. ja riippuu varmaan lapsestakin. Luulen kyllä että suurempi ikävä on äidillä kuin lapsella=)

Vierailija
7/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3v on ollut monta yötä isovanhemmilla hoidossa, mutta vain yön kerrallaan.

ap:n lapsi on mielestäni ihan liian pieni olemaan viikon erossa vanhemmista. tuo ikäinen ei vielä ymmärrä miksi vanhemmat ovat poissa. pienelle viikko on todella pitkä aika.

ottakaa lapsi mukaan ja sitten myöhemmin menette kaksistaan.

Vierailija
8/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten tuttu on hoitaja. Meillä on menty tuolla 1 vrk/ikävuosi, vaikka on ollut ihan isästä hoitajana kyse ja on tuntunut sopivalta se määrä erossa, puolin ja toisin.

Vierailija
9/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

häitä.

ap

Vierailija
10/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi jää viikoksi mummin ja vaarin luokse. Ikää lapsella silloin vajaa 2v.

Vierailija
11/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te voitte mennä naimisiin suunnitellusti ja tehdä kahdestaan reissun sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha? Tai unohtaa viikon loman ja tehdä vaikka pidennetty viikonloppureissu kun lapsi on noin 1,5v.?

Eikö se avioliitto ole kuitenkin jotain muuta kuin häämatka?

Vierailija
12/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin neljä päivää korkeintaan ja sekin on jo paljon. Lapsi ei ymmärrä tuossa iässä käsitettä, että tulee seitsemän (7) yön päästä.

Vierailija
13/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se olisi tärkeämpää olla perheenä kuin kahtena aikuisena. Tuon ikäinen nukkuu vielä päikkärit - sitten voi sekstailla niin paljon kuin haluaa!

Vierailija
14/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin häät, sitten häämatka, sitten lapsi.

Vierailija
15/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TASAN kahdeksantena päivänä tuli hirveä koti-ikävä. Mummi on tosi tuttu ja usein hoitaa.....

Eli lapsen voi jättää niin moneksi yöksi kuin on ikävuosia.....

Vierailija
16/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ensin, lapset sitten... Säästyy monelta miettimiseltä.

Vierailija
17/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksette mene pitkälle viikonloppulomalle esim. kolme vrk? Ja sit pitkä loma myöhemmin, kun lapsi on isompi

Vierailija
18/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä mammat ovat ylihysteerisiä omiin lapsiin takertujia! Yleensä kerran elämässä se häämatka tehdään, ja mielestäni voitte aivan hyvin mennä, kunhan vain on tuttu ja luotettava hoitaja jne...

Olkaa vaikka lapsen kanssa yhdessä yötä siellä pari päivää ennenkuin lähdette, mitään ongelmaa ei ole!

Vierailija
19/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nämä mammat ovat ylihysteerisiä omiin lapsiin takertujia! Yleensä kerran elämässä se häämatka tehdään, ja mielestäni voitte aivan hyvin mennä, kunhan vain on tuttu ja luotettava hoitaja jne...

Olkaa vaikka lapsen kanssa yhdessä yötä siellä pari päivää ennenkuin lähdette, mitään ongelmaa ei ole!

Vierailija
20/32 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä isommalla vuorokausi per ikävuosi.

Kaksivuotias maksimissaan vuorokauden eroon vanhemmistaan ja seitsemänvuotias seitsemäksi päiväksi.

Alle kaksivuotiaalle viikko on ehdottomasti liian pitkä aika, paitsi jos kyseessä on esim. oma isä tai äiti jonka luon asuu puoliksi (täysin tuttu ja turvallinen kotia myöten).