Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän tueksi aborttiin;kyllä vai ei?

Vierailija
06.07.2007 |

Tilanteeni on hieman hankala. En periaatteessa hyväksy aborttia ainakaan kovin kevyin perustein. Raskaus on minulle muutenkin todella tunteita herättävä asia senkin vuoksi, että olemme saaneet lapsemme lapsettomuushoidoilla, joita ilman en voisi saada lapsia.

Nyt todella hyvä ystäväni on raskaana (ihan alussa) ja raskaus oli vahinko. Koska lapsi ei juuri nyt sovi elämäntilanteeseen hän on päättänyt tehdä abortin. Hänen miehensä ei kuitenkaan pääse paikalle ja minä olen hänen lisäkseen ainoa henkilö joka tietää raskaudesta. Siksi ystäväni pyysi minua tuekseen. Periaatteen tasolla ymmärrän ystäväni syyt abortille mutta tietenkin jollain tasolla toimepide tuntuu " haikealta" . Toisaalta en voisi jättää hyvää ystävääni yksin tässä tilanteessa. Hän ei ehkä ihan ymmärrä mitä minulta pyytää vaikka tietääkin lapsettomuudestani. Mitä mieltä olette, menenkö ystäväni tueksi sairaalaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että joku on sun ystävä,tarkota että sun pitäs kaikki hyväksyä

Vierailija
22/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikoo murjottaa ja moralisoida ja tehdä ystävän olosta entistä kurjempaa, ei kannata mennä. Muuten ilman muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse on ystäväsi soppansa keittänyt.

Vierailija
24/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä ei ole kyse nyt ollenkaan siitä, että hyväksytkö sinä abortin vai et vaan siitä, että hyväksytkö sinä ystäväsi myös silloin, kun hän on heikoimmillaan. Hän on tehnyt päätöksen, jota sinun pitää kunnioittaa ja edes yrittää ymmärtää, vaikka et sitä hyväksyisikään. Voit tuoda kantasi esiin, mutta samalla sinun pitäisi kertoa, kuinka rakas ystäväsi sinulle on.

Ystävälläsi on varmasti vaikeaa. Sinuna olisin otettu siitä, että olen noin suuren luottamuksen arvoinen ja vaikka hän onkin aikuinen ihminen niin miksi hän ei kaipaisi tukea? Ei hän halua sinun hyväksyvän aborttia vaan hyväksyvän HÄNET, virheineenkin. " Rakasta minua eniten silloin, kun sitä vähiten ansaitsen." Et sinä ole mukana tekemässä aborttia vaan tukemassa ystävääsi, sillä tavalla sinun pitää asennoitua. Sinä teet sen, koska jonain päivänä tulee se hetki, kun sinä tarvitset ystävääsi ja hän ojentaa kätensä vuorostaan sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi