***ISOT enskat pe-ma***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10681932&p=1&tmo…
alkuviikon jorinat. laitoin pinon suoraan viikonlopun yli kun ainakin viime viikonloppuna tais olla vähemmän kirjoittelijoita.
Kommentit (24)
Tyttö on päikkäreillä isin kanssa ja mä saan hetken hengähtää..ai että on ihanaa tämä elo nykyään kun neiti nukuu jo hetken ilman äitiä päikkäreillä ja illallakin:) Kyllä sitä osaa omaa (ja hiljaista) hetkeä arvostaa näiden kuukausien jälkeen!
Yöt ei sitten olekaan menneet ihan nappiin taas tällä viikolla niin kuin jo aiemmin purnasin..viime yönäkin tyttö raivos selkä kaarella ja herätti varmasti koko talon,kyllä mullakin meinas usko loppua kun kello läheni neljää enkä ollut nukkunut hetken torkkuja enempää..
Hienoa muuten että amyn emmin viime yö oli noin rauhallinen!:)
Meillä on kanssa edessä tulevana vkloppuna pitkä ajomatka, n400km ja ajateltiin lähteä tytön päikkäriaikaan kun ei mekään viitsitä ajaa iltamyöhällä elukoiden takia. En kyllä odota automatkaa kovin innolla koska Liia tylsistyy äkkiä autossa istuskeluun.Veikkaan että nukkuu tunnin tai max. kaksi ja sitten täytyy keksiä puuhaa. Tähän astisilla lyhyemmillä reissuilla ollaan havaittu hyviksi kaikki naposteltavat joita mä sitten takapenkillä tarjoilen rinsessalle, kurkku,porkkana,naksut ym.mitkä ei ihan kamalasti sotke. Juhannusreissulle ostettiin vielä ihan uusia leluja jotka kiinnostivatkin pikkumatkaajaa kiitettävän kauan;)
Tuosta univajeen auheuttamasta pahasta olosta oli taas ollu juttua ja mä huomaan itsellä ihan selvästi sen väsymyksen aiheuttaman alakuloisuuden ja kireyden lisäks ihan fyysisiäkin oireita silloin kun tyttö nukkuu huonosti, esim.just tällä viikolla kun yöt on ollu ihan surkeita alkoi mulla näppyä pukkaamaan naamaan, muutenkin kuiva iho meni entistä kuivemmaks ja päänahka on ihan surkeessa kunnossa ja niin hassua kun se onkin niin noilla on ihan selvä yhteys huonoihin uniin tai varmaan lähinnä sen väsymyksen aiheuttamaan yleiseen stressiin, samoja oireita tuli joskus jos töissäkin oli rankkaa. Ja mähän sairastin myös jatkuvasti sen ensimmäisen puoli vuotta tytön syntymän jälkeen kun unikin oli tosi vähissä. Eli kyllä ne univelat vaan on ikäviä ja pistää meidät mammat koville!Kamala paasaus;)
Kandille jaksuja Noelin sydänjuttujen kanssa:/
D oli ottanut askelia,vau:)
Tulehan viipero kertomaan ihania hääjuttua kun tokenet häähuumasta!
Onnea!!
q: Meillä tytölle ei ole tarjottu maustettuja jugurtteja, vaan tykkää kyllä ihan maustamattomasta soseen kanssa.Mutta pieniä paheita löytyy täältäkin, vanilja jätskiä tyttö saa silloin tällöin muutaman lusikallisen ja muutaman kerran kyläillessä on maistellut keksiä tai pienen palan pullaakin:) Onnea 11kk pikku quulle:)
Miamik:Voi miten ikäviä uutisia olitte saaneet:( Toivottavasti vaari toipuu hyvin kun ei tuota ikääkään vielä paljoa ole.Voimia!
Han: Meillä alotettin porkkanalla ja siihen lisäsin viikon päästä perunan, sitten aloin maistattamaan noita hedelmä soseita pari makua viikossa ja aika nopsaan aloin antamaan sit muitakin makuja kun ei tuntunut mistään noista oireita tulevan.
Karssulin ainolle onnittelut hampaasta ja vilkuttelusta!:)
ja tikrun ronjakin on jo aloittanut pottailut,hienoa!
Meillä pottailut sujuu nykyään niin että aamulla pottaan tulee melkein aina kakka ja pissa, illalla yleensä pissa mutta päivällä en osaa jotenki ajoittaa pottailua niin että saisin tytön pissaamaan sinne, oon koittanu heti päikkyjen,syömisten ym. jälkeen mutta eipä sinne yleensä mitään tule.Yhtenä päivänä tyttö oli sitten ilman vaippaa useamman tunnin ja ruikki pissaa ihan yhtenään pikkuisen kerrallaan..sitähän saisi pitää 24/7 potalla;)
Meillä on edelleen ongelma ruokien kanssa kun mikään kökköinen ei uppoa ja kaikki tietämäni niksit oon koittanut, pienikin pipana saa oksun lentämään.8kk ruuat ei uppoa ja puurokin pitää veivata sauvasekoittimella ihan tasaiseksi..voi plääh.
Taidanpa mennä välipalalle ja lukemaan päivän lehden tässä ah,niin ihanassa hiljaisuudessa
(mies ei muuten aiemmin ymmärtänyt ollenkaan miksi en kestä nykyään esim. radiota tai telkkaa kovalla vaan nautin siitä hiljaisuudesta..no nyt kahden viikon loman ((ja kotona olon)) jälkeen mies ajaa autoakin ilman radiota:D sen verran kova on kirkumaan ja muutenkin möykkäämään tuo tyttönen..)
Heippa!
Queen ja Liia huomenna 11kk
tulipas hassu kolmen rivin hetki hehkutus tuohon mun tekstin alkuun:)
Katsoinkin että miksi teksti näyttää jotenkin hassulta.
Nyt pois!
Viiperolle onnea avioliiton johdosta!
Ja Queenille onnea hyvien unien johdosta! :)
Mä olen huomannut, että tämä väsymys aiheuttaa rytmihäiriöitä mulle. Pitää ruveta syömään Noelin lääkkeitä ;) Ja mun tulee syötyäkin enemmän, kun väsyttää. Kai sitä vaan yrittää jostain saada enegiaa. Mä olen onneksi oikein hyvä päiväuninukkuja, joten usein jään Noelin viereen nukkumaan päivällä. Se pidentää pojankin unia, kun voi siemaista maitoa ensimmäisen heräämisen hetkellä, ja sitten nukkua vielä toisen pätkän päälle. Nyt tällä taktiikalla jo kolmatta päivää poika vetää lähemmäs 3h päikkäreitä. Ihan mukavaa vaihtelua siihen alkukesän 40min -unirytmiin! Nukkui pahimmillaan viidet minipäikkärit. Nyt nukkuu aamu-unien (45min-1h) lisäksi nämä pitkät unet, ja sitten illemmalla vielä lyhyet unet. Ja nukkumaan yhdeksän-kymmenen välillä.
Kyllä tuota 6kk ikää voin jonkinlaisena merkkipaaluna pitää. Noel on jo niin iso vauva, kun sen kanssa voi jo kommunikoida vaikka miten. Ja se osoittaa jo tunteitaan (ja mieltään!) aika hienosti. Uutena on tullut kiukuttelu: ihan selvästi poika itkee välillä " tahtoo" - tai " ei tahdo" -huutoa! Jos otan siltä lusikan kädestä syödessä (kun se on napannut sen multa), se karjuu ihan tietyllä tavalla. Temperamenttia näyttäisi riittävän. Ja on tosi hellyyttävää, kun välillä Noel tahtoo ihan selvästi vaan viettää aikaa mun kanssa. Me köllitään sängyllä, se siinä harjoittelee konttaamista, ja välillä tulee ihan muhun kiinni makaamaan, ja katselee mun kasvoja. Tulee tosi ihana olo, kun näkee miten poika tykkää olla äitin kanssa.
Kaiken kaikkiaan, koko ajan on vaan hauskempaa ja hauskempaa olla Noelin kanssa. Kyllä mä silti jo haluan päästä yliopistolle ja aikanaan töihinkin, mutta enää ei tule niitä epätoivon hetkiä kotona kovinkaan usein. Jos mulla olisi oman alan työ johon palata, voisin hyvin mennä tämän vuoden puolella töihin ja jättää Noelin isin kanssa kotiin. Mutta kun ei ole, niin mä olen nyt sitten kotona ainakin tammikuuhun saakka. Tai siis, opiskelen ja olen kotona.
Poika heräsi.
Kandi & Noel 6½kk
Kysymys: kauanko jatkoitte 1 uusi maku viikossa-linjaa, kun aloittelitte kiinteitä?
AMY, pitää ihan kommentoida tuota autoiluasiaa. Nääs meillä on toiseen mummulaan matkaa ~400km ja ollaan mukamas lähdetty Sampon " päikkyaikaan" (niinkuin sillä mitään päikkyaikoja olis) siinä toivossa, että nukkuis. Mutta ei puhettakaan, että olis nukkunut. Ekalla kerralla sentään oli tyytyväinen, vaikkakin hereillä mutta viime kerralla itki koko hiivatin matkan :/ Öh, pointtina se, että jos Emmillä on hyvät unenlahjat autossa, niin silloin kai on ihan sama milloin lähdette, kun Emmi nukkuu kuitenkin ja jos taas Emmi ei tahdo autossa nukkua niin silloin luulen että päiväsaikaan olis parempi lähteä, että ei yötä tarvitse pienen valvoa. Meillä ei siis puhettakaan että kannattais yötä vasten lähteä. En uskalla ottaa riskiä, että Sampo valvois sitten koko yön :/
Jeps, onnea vielä Viiperolle rouviintumisesta!
Ja MIAMIKILLE ja perheelle jaksamisia!
Han ja Sampo 5kk