¤HT-VAUVAT¤
Pistänpä pinon meille, kun alkaa näitä vauvoja olla enemmänkin. :)
Esittelyä siis pinoamme ihmetteleville:
Olemme vuonna 2005 lapsettomuuspalstalla aloittaneet pinoutumisen, ensin Vasta-alkajina ja sitten hoidoissa edistyttyämme HoidonTarpeessa' 05 nimellä. Nyt sitten ovat hoidot tuottaneet tulosta, mahan kasvattelut ohi ja vauvat kainalossa. Tässä HoidonTarpeisten vauvapino.
-v-&Saarni 9viikkoa, 6päivää
Kommentit (43)
Saarni ähkii tuossa koneen vieressä sohvalla, saa nähdä osaisiko nukahtaa siihen. Voi olla että joudun liinahommiin kohta.
Käytiin sitten 3kk neuvolassa. Mitat:
7220g (kuukaudessa +1kg!)
61,5cm
40,5cm
Saarni sai ekan rokotuksen (nyt vaikeutui kirjoittaminen huomattavasti, mua napattiin vasemman käden kolmesta sormesta kiinni au). Neiti otti sen vastaan hyvin reippaasti pistäessä itketti tietty kun sattui, mutta itku loppuikin heti kun kipu loppui. Illalla pistoskohta punoitti ja turposi vähän, silloin tuli kunnon paniikki-itku, mutta siitäkin selvittiin parasupolla ihan luonnikkaasti.
Saarni on oppinut tarttumaan esineisiin, molemmilla käsillä kauhoo kovasti otetta kaikesta mikä häälyy tarpeeksi lähelle (isän parta, äitin sormet, nännit (AUTS!), lelut, ihan mikä vaan. :) Tyttö on myös alkanut juttelemaan koko ajan ja nykyään myös vieraammat ihmiset saavat hymyn esiin kun jaksavat jutella. :)
Pööpöttimellä alkaa mennä hermo, täytyy jatkaa myöhemmin.
-v&S3kk3pvä-
Tulenpa nyt tälle puolelle ilmoittamaan itseni kun neiti on jo yli kk. Meillä sujuu pääsääntöisesti mukavasti ja kyllä tuo pienokainen on vaan niin kamalan rakas.
Te jotka imetätte rintakumilla niin kuinka kauan olette sillä imettäneet??
Meillä tuli rintakumi käyttöön laitoksella, kun nännit on niin matalat ja nyt sillä olen sitten imettänyt kotonakin. Meillä on myös annettu korviketta, koska sekin tuli käyttöön laitoksella kun neidin paino laski niin paljon ja sitä piti myös kotona jatkaa, kun paino ei terveydenhoitajan mukaan noussut tarpeeksi, mutta nyt ollaan saatu paino nousemaan todella hyvin. En ole itselleni ottanut mitään stressiä siitä, ettei korviketta voi antaa, kun mielestäni pääasia on se, että neiti saa ruokaa tulee se sitten pullosta tai tissistä. Olen ajatellut, että alan lypsämään omaa maitoa pulloon, mutta sitä en vielä ole aloittanut, kun pelottaa, että mitä jos maidon tulo kokonaan lakkaa, kun tämä itsensä ruokkiminen on hyvin epäsäännöllistä nykyään.
Täällä on nyt kaksi päivää eletty hyvin minimaallisilla päiväunilla, mutta tänään onkin sitten jo 12 aikaan menty nukkumaan ja nyt on välissä kaks kertaa herätty syömään ja unet vaan jatkuu ja klo on nyt vähän yli 19 eli taidetaan nyt ottaa univelkoja takaisin. Mitenköhän mahtaa ensi yö sitten mennä. Yleensä meillä yöt menee että 20-21 mennään nukkumaan ja ensimmäinen pätkä on sellainen 5h ja sen jälkeen herätään siinä 3h välein.
Onko muille tullut jo uutta vauvakuumetta? Mulla ei silleen ole, mutta olen miehelleni sanonut, että tämä meidän " peikko" on niin ihana, että haluaisin näitä monta. Tosin meidän tapauksessa monta voi olla vaan haaveissa, mutta toiveissa on hyvä elää.
Nyt pitää mennä...
t. joalin ja peikko 1kk4pvää
Pikaisesti tässä kirjoittelen ennen kuin poika herää päikkäreiltään.
Vein sen myöhäisille päikyille omaan sänkyyn, kun nukahti syödessään eikä ole ottanut päikkyjä sitten aamupäivän.
Korkeintaan seittämään asti passaa nukkua sitten pitää kyllä käydä herättelemässä. Vaikka, tuskinpa nukkuu niin pitkään.
Sittenhän onkin jo melkein iltapesujen aika.
Poika on tänään taas vaihteeksi nukkunut ruhtinaallisesti melkein pari tuntia tuossa aamupäivästä, kun tultiin mökiltä, niin sammahti kaukaloon ja jatkoi siinä sitten uniaan vielä kotonakin jonkin aikaa.
Meillä on aloteltu kiinteiden maistelua ja hyvin tuntuu sujuvan. Maissilla alotettiin ja tänä aamupäivänä sitä menikin pikkuisen vajaa puoli purkkia jo.
Oltiin eilen parisen tuntia kaupoilla ja jätettiin pikku mies mummin hoiviin, niin eipä ollut herra huolinut enää tuttipullosta maitoa, vaikka ennen on ottanutkin. Taitaa olla niin kauan edellisestä kerrasta, että ei enää niin innosta sitä imeä. Tai sitten vain pullo oli väärä, kun oli mukana sellainen pullo jota on käytetty joskus aivan alussa muutaman kerran. No, onneksi on tää viikko opeteltu noita soseita, niin ei ollut mummo hädässä vaan antoi sitten maissia ja hyvin oli mennyt. =)
Tuupalainen tuskasteli imetyksen hankaluutta.
Aivan samaa minäkin ekat pari kuukautta ajattelin, mutta pikku hiljaa se on ruvennut sujumaan ja nyt kun poika syökin todella nopeasti, niin se on oikeastaan aika vaivatonta puuhaa. Siinä mielessä ehkä nuo soseet ois vielä voinut jättää syksylle, kun tuovat sitten lisää hommaa, mutta kun tuo poika on kuitenkin niin tiheä syömään, että olen ajatellut hänen pikku hiljaa tarvitsevan kyllä jo jotain muutakin.
Hiljaa hyvä tulee ja harjoitellaan tässä hissuksiin. =)
Meilläkin käytettiin ekan kuukauden (liekö vielä hieman pidempäänkin, en enää muista tarkalleen milloin ne jäi) ainakin rintakumeja ja kyllähän se aika pulaamista oli, mutta niidenkin kanssa kyllä oppi toimimaan. Mulla myös sama ongelma, että nännejä ei oikein tunnu olevan ollenkaan, mutta sitkeästi aina välillä harjoiteltiin ilman kumeja ja yks päivä poika sitten päätti osaavansa ilmankin. Meilläkin kun tuo herra on varsin kärsimätön, jos sille päälle sattuu, että silloin kun nälkä yllättää se on heti eikä melkein.. =D
Tsemppiä muuten myös masuvaivojen kanssa. Meillä kamppailtiin myös niiden kanssa jonkin verran, mutta onneksi ovat suurimmalti osin helpottaneet kunhan mamma muistaa olla syömättä suklaata, papuja ja herneitä (?) ja juomatta kaakaota. Nuo ainakin näköjään saavat meillä aikaan masukipua. Juuri pe bongasin nuo pavut ja herneet, kun taas puolisen tuntia ainakin huudettiin illalla niin ettei mikään auttanut. =( Olin syönyt kesäkeittoa....
Meillä muuten pahimpaan huutoon auttoi kerran pyykinkuivaajan hurina! =D
Mooli kyseli rintarepusta...
Kyllähän siihen periaatteessa voi laittaa ihan pienenkin vauvan kunhan painaa sen 3kg (muistaakseni se on sen minimi painoraja). Ehkä ei aivan vastasyntynyttä siihen viiti laittaa, mutta kyllä varmasti jo teidän parikuisen neidin voi aivan hyvin pistää rintarepun kyytiin. Onhan siinä se tuki päälle olemassa. Liinahan on toki ergonomisempi, mutta tuskin nyt niin kamalaa haittaa on jos aina silloin tällöin keikkuu repun matkassa, kun ei tuntikausia siinä kanniskele. Meillä se reppu on tosiaan siinä tarkoituksessa, että saa pojan pikaisesti kyytiin esim. rattaista jos ei viihdykään. Monesti riittää kun kantaa hetken ja siirtää sitten takaisin rattaisiin.
Meillä onkin poju nyt ainakin viime viikolla taas viihtynyt suht hyvin rattaissa. =O
Juuh... nyt tarttee lopettaa, kun ukko heräsi ja istuskelee tässä mun sylkyssä nyt, niin yksikätisenä on vähän hankala kirjoittaa. Koittaapa poika vähän osallistua naputteluunkin jo. =D
-viivi ja ei enää niin pieni mies pian 4kk