Miksi mua nykyään sattuu yhdynnässä vaikka nuorempana ei sattunut?
Oikeastaan on tainnut viimeisimmän vuoden aikana alkaa sattumaan. Siis kun syvemmälle työntää. Alkuun sattui vain takaapäin, nykyään joka asennossa. Kipu on tuolla jossain kohdunsuun kieppeillä.
Raskausaikoina oli sama homma ja nyt sitten taas vaikka en ole raskaana.
Kommentit (9)
raskauden jälkeen n.7kuukautta. Loppui, kun lopetin cerazette(?)-pillerien syönnin.
endometrioosi.
Onko sulla ns. tärinäkipua? Joskus kun kävelet tai istahdat kovaa penkille, sattuko se?
Mene ihmeessä gynelle tutkimaan.
Ei ole vaarallista, mutta aiheuttaa lapsettomuutta pahimmillaan.
t. endo-äitix3 (onneksi)
En ole muistaakseni huomannut tärinäkipuja. Täytyy vielä tarkkailla. Lapsettomuus ei sinällään enää haittaisi koska lapsiluku taitaa olla täysi.
ap
takaapäin pano sattuu. Tai, ei varsinaisesti satu, mutta tuntuu tosi epämiellyttävältä.
En kyllä itsekään ole huomannut tärinäkipua.
Veneillessä vatsanpohjassa on aina tuntunut tosi epämiellyttävältä, kun vene pomppii. En tiedä, voisivatko nämä asiat liittyä toisiinsa? Kummassakin kipu tuntuu eri paikassa, mutta alavatsalla joka tapauksessa.
Miten endometrioosi sitten todetaan? Pitääkö se tutkituttaa erikseen?
jos kipu ei haittaa elämää, ei endometrioosista ole varsinaista haittaa. Sitä on joka viidennellä naisella ainakin vähän. Lisätietoa löytyy
www . endometrioosiyhdistys . fi
vaikka on on kuinka lujaa työskennellyt takaapäin. Nyt välillä tuntuu, että useat eri asennot sattuu, varsinkin takaapäin. Mun kipu tuntuu vasemmalla munasarjan yläpuolella. Kipu on eri kuukauden aikana erilaista ja välillä jopa häviää. Gyne on tutkinut mut läpikotaisin, ei mitään vikaa. Muutamia kystia on ollut, jotka hävis ihan itsestään. Kipu saattoi johtua kystistakin, mutta kipua on nytkin, vaikka kystat hävinneet.
En voi nyt sua auttaa, mutta kohtalotoverina kirjoitan, koska tuo kipuilu on inhottavaa ja pilaa koko seksielämän. Apuna voi ainoastaan kokeilla liukastevoidetta, koska joka yhdynkerta ei kostu samalailla, vaikka kuinka miestä haluaakin ja ilman riittävää kostuntaa voi yhdyntä sattua. Kokeileppa siis liukastevoidetta!
Yks kohdunkaulasyövän oire on yhdyntäkipu.
Mutta yleensä syöpä on alussa oireeton.
Paras ja kivuttomin asento on sellainen että olen itse kyljelläni jalat yhdessä ja koukussa, mies polvillaan. Kantsii koittaa :)
että kun on raskauden aikana tullu taaksepäin kallistunu kohtu niin se voi aiheuttaa just noita yhdyntä kipuja. Ei mullakaan ennen sattunu mikään asento. Mutta nyt varsinki takaapäin. Aika tylsää, mutta ei kait sille mitään voi.