ღ.·:*¨`*:·.ღ Heinähelistimien tiistai ღ.·:*¨`*:·.ღ
Eilinen pino näin alkuun....
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10672655&p=1&tm…
Huomenta vaan kaikille!!!!
Kerranki ehätin tänne ekana. Isäntä lähti niin ajoissa töihin ja miekii nousin sit jo. Yö oli taas vähän levoton. Ennen kun oltiin menossa nukkumaan niin mieletön ukonilma puhkes ihan päälle ja kaks kaunista sateenkaartaki nähtiin siinä iltamassa. Kovasti jyris ja vettä tuli ku saavista kaatamalla. Sit yö meni miten meni neljä viis kertaa vessaan ja hirvee hiki jossain vaiheessa. Alapää oli taas niin kipee ku eilen päivällä supisteli. Saa nähhä mitä tänään on odotettavissa.
ÄrsyntymisG: Mie en oo kauheen herkkä räjähtelee, tyypillisenä Härkä immeisenä. Sama on jatkunu raskausaikana eli ei oo ollu mitään räjähdyksiä. Itkettäny on tosin mitä ihmeellisimmät asiat, vaikka yleensä en kauheesti itkeskele.
ImetysG: Toiveena olis, et imetys sujus ja sitä vois jatkaa ainaski sinne 6kk asti. Mut mitäänhän ei voi etukäteen tietää. Kokemustaka kun ei taas miula pahemmin oo itellä.
Mutta jos yrittäs jotain aamupalaa saaha alas, kun on noi ruokahalut ollu aika vähissä taas....
Sonteri ja juniori 39+3
Kommentit (22)
Viikonloppuna tuli nukuttua yli kymmeneen mutta kun mies herää viideltä töihin niin eilen ja tänään taas oltu tikkana pystyssä siitä saakka =) No, pääasia että olo on virkeä.
Aibhlin: yllättävää että törmää täällä toiseenkin joka on täältäpäin =) Sulla näkyy olevan suunnilleen vuotta nuoremmat edelliset tenavat kun mulla. Ollaankohan jossain törmätty?
Me tästä lähdetään kohta ulkoilemaan, näyttäis olevan tulossa hyvä ilma. Täytyy nyt nauttia kun pääsee vielä helposti lähtemään, vaikka nopeastihan se nyyttikin kulkee kohta joka paikassa mukana.
Miehellä alkaisi isyysloma ensi maanantaina (kun on laskettuaika), toivottavasti tää vauveli syntyisi nyt lähiaikoina tai raukka joutuu vielä ensi viikolla töihin huhkimaan, kovasti olisi kuulemma loman tarpeessa. Kun sitä on vaan etukäteen vähän vaikea tietää millon isyysloman tulee pitämään ja tuolta nyt ei voi jäädä pois ihan miten vaan.
No nyt täytyy rientää tuonne puistoon, kun on tulossa lasten kavereita kanssa että ehditään ajoissa
Magdaleen@ 39+1
Viikot poksuvat meillä tänään 38+0! Jee & hui! :o)
Eilen vatsa oli pinkeänä aika useaan (aiempaan nähden), mutta tuskinpa mitään tuonne alas tehnyt nuo harkkarit.... monillahan niitä ollut ollut jo viikkoja eikä vielä ole monia " vauvailmoja" kuulunut. :) Ensikertalaisella varmaan muutenkin tuo prosessi paljon hitaampi...
Yö meni joten kuten. Vessakäyntien määrästä en pitänyt lukua tavallisten 2 jälkeen. Niitä tuli tavallista enemmän, kun meillä oli " yövieras" , joka häiritsi miehen unta ja lopulta vei minunkin uneni puoli neljästä tai puoli viidestä alkaen... kuuden jälkeen yritin torkkua siinä kovinkaan hyvin onnistumatta. Sitkeän ajojahdin jälkeen mies sai hyttysen listittyä.
Oletteko treenanneet lantionpohjan lihaksia raskausaikana? Siitähän paljon puhutaan ja th antoi mulle monet paperit aiheesta. Häpeäkseni täytyy tunnustaa, etten asialle ole mitään erikseen tehnyt... varmasti balancessa ja muutenkin liikkuessa nuo lihakset joutuvat jonkin verran töihin.
Ruokahalusta: Mulle ruoka maittaa liiankin hyvin, saapi nähdä mitä neuvolan vaaka näyttääpi huomenna... :\ Närästykseen on ollut muutenkin taipumus, mutta raskausaikana se on pysynyt kurissa normaalia paremmin eikä vaivannut paljoakaan.
Eilen tuli miehen tädiltä vanhoja vauvan vaatteita ja nyt alkaa tuntua, että pientä vaatetta on yllin kyllin... ehtiikö kaikkia edes käyttää.
Meillä on tänään rattaiden nouto edessä ja Ikeassakin pitäisi käväistä.
Siinä omaa napaa kerrakseen.... Lämpöistä ja kaunista kesäpäivää! :)
t. Newbie & piltti
Mies meilläkin yliväsynyt, onneksi tän viikon jälkeen alkaa loma. Nytkin se viel nukkuu, vaikka noin periaatteessa kai sen pitäis roikkua työmailla jo klo 7 aikoihin. Onneksi ei ole kellokorttia ;-) Kakkonen heräs tänään vasta 8.20, mikä on jo ihme. Onkin kyllä ollut aamusta tyytyväisempi, yleensä on todella aamukiukku.
Ruoka ei oikein mullakaan mene alas, taitaa olla maha täynnä vauvaa. Eilen käytiin isovanhempien kans ravintolassa syömässä ja nyt sit turvottaa. Parempi jättää liiat syömiset on muuten kamala olo.
Lantionpohjan lihaksia ei paljon eole jumppailtu, mulla se tuppaa unohtumaan heti muutaman päivän innostuksen jälkeen kokonaan. Onneks nyt tuli käytyä Pilateksessa kesäkuun puoliväliin asti, jos se vaik olis edes vähän auttanut. Olis toi palautuminenkin sit nopeempaa.
Taitaa tulla lämmin päivä, mennään varmaan uimaan poikien kanssa ja otetaan eväät mukaan. Kai sitä täytyis lähtee puuroa hämmentelemään, ettei pala pohjaan.
Helpa ja Sissi 36+5
Heti alkuun kysymys: Mikä on ohjeistus uinnin suhteen näin loppuraskaudesta? Onko kukaan kysynyt lääkäriltä tai neuvolasta?
Mulla on ihan mielettömän TYLSÄÄ! Mies ja tyttö lähtivät mökille, minne olisin itsekkin halunnut, mutta on niin kaukana etten uskaltanut enää lähteä. Nyt ei ole mitää tekemistä, rannalle ei yksin jaksa mennä hikoilemaan ja muutenkin on ikävä pientä tyttöä ja miestä... Shoppailemaan ei näin kauniilla ilmalla mieli tee (niin ja ei ole liikaa tuota rahnaa...) ja nyt kun fyysisestikkin olo on hyvä niin tässä tylsistyy vaan:(
heh, kuulostan ihan samalta kuin tyttäreni tarhan päätyttyä; MULLA EI OO MITÄÄN TEKEMISTÄ! IHAN TYLSÄÄ!
Pistetään vaikka galluppia: Oletteko miettineet näin loppumetreille mitään kesälomajuttuja? päivämatkoja tms.?
J.E.P 37+3
SIitä uimisesta.....
Mie en tiiä neuvolan ohjeistusta, mut ite kävin viime torstaina uimassa maauimalassa rv 38+5. Jos limatulppa ei oo irronnu ja lapsivettäkään ei oo tullunna niin olettasin, et se on ainaski vaaville ihan turvallista. Ite en kauaa pulikoinu ku oli viileempi ilta niin rupes vähän rintoihin ottaa. Eli vähän sit tietty varoo, ettei tuu mitään rintatulehusta kylmästä veestä.
Sit tosta matkustelusta. Myö käytiin vielä rv37+ 450km päässä kattoo meijjän rakennustyömaata. Ei siinä oikeestaan muuta, muta autossa istuminen ei enää oikein ollu mukavaa. Meillä kun tää pikku kaveri ei oikein missään vaiheessa oo tykänny ku mie istuskelen. Ei oo hälle ilmeisesti kiva asento. Kait se on vähän omista tuntemuksista ja tilanteesta kiinni mihin kannattaa lähtee.
Kiva taas kun tuli näin lämmintä :o( En oikein tykkää.... Ei kiinnosta uloskaan paahteeseen kauheesti lähtee. Tänään taas ei sit oo suppaillu ku pari kertaa eli hiljaselta näyttää.
Onkohan Korasa jo lähtennä tosi toimiin kun ei oo vielä palstoilla näkynyt??? ;o) Saatas lisää vauvauutisia Heinäkuisille....
en minä mihinkään ole mennyt...
viime yönä sain jopa nukuttua kun panadolia otin. mut heäilin supistuksiin yölläkin mut ei niin pahoja olleet kuin edellisenä yönä.
sisko just mietti kun eilen näki mut et mitä jos se nyt muutaman viikon tekee kunnon suppareita että aukee paikat pikku hiljaa, niin lähden kö sit yht´äkkiä synnärille ja vauva syntyy heti miten. siis tarkotti et ehdinkö sinne asti. vähnä itsekin illalla mietin, kun paikat avautunut vasta sitten kun se on ollu menoa.
mut saa nähdä.
jos tänään kokois pinn sängyn sain sen takas lainasta.
mut voidaanhan masujen kanssa, ei noita viikkoja mulla vielä niin ole..
korasa 37+6
Ensinnakin kiitokset kaikille onnitteluista!! Ja JMMK kiitos viestin valityksesta =)
Poika sielta reissulta sitten jai mukaan =) Eilen kotiuduttiin ja molemmat voidaan oikein tosi hyvin.. ei jaanyt mitaan sotavammoja kummallekkaan =) Poika on tietenkin ihan ihana, syo ja nukkuu.. on hereillakin ihan kivasti, et vahan pystyy tutustuun pikkuiseen. Aika rauhallinen tapaus.
Sillon pe-la yona tuli verista vuotoa ja jonkun verran supistuksia, jotka sit loppu, mut tiesin kylla lahdon pian tulevan. Nukuin viiteen jollon supistukset alko uudelleen kovina. Synnarille paastiin joskus 8 maissa aamulla. Synnytys eteni hiljalleen ihan omalla painollaan, mitaan ei siis tehty, ennen kun ihan viime metreilla puhkastiin kalvot ja sain kohdunkaulanpuudutteen, sit ponnistuttikin jo ihan valtavasti. Kahdella ponnistuksella poika oli maailmassa, 3 minuuttia merkattu kestox. Yhteensa urakkaan meni n.9 tuntia. Poika oli aluksi sininen, koska oli tullut lopun niin nopsaan, mutta voi kylla heti tosi hyvin, itelle ei tullut mitaan paikattavaa, joten ihan hyvin meni.
Synnytyksesta jai tosi hyva mieli, kaikki meni ihan putkeen. Vaikka niissa pahimmissa kivuissa tekikin mieli hakata paata seinaan, etta mita ihmetta sita taas taalla tekee, et ain vaan taytyy saattaa ittensa tallaseen tilaan =) Mutta tosiaan, tekisin sen kaiken uudelleen ihan millon vaan naitten lasten takia!! =)
Laittelen lisaa myohemmin kun ehin tonne synnytys puolelle.. nyt tuli vieraita.
Tsemppia valtavasti teille kaikille naihin loppurutistuksiin, koittakaa jaksaa.. palkinto on paras mahdollinen!!! =)
Neeri, ylpeat isosiskot ja pieni herra 3vrk
Pikaiseen minäkin käyn ilmoittautumassa =) Remonttia ollaan poitsun huoneeseen tehty kaks päivää niin ei kerkee täällä lueksimaan..
Kiva oli lukea Neerin synnytyksestä! nopeasti on poju pulahtanut pihalle! Toivottavasti itsekkin sais noin vähällä ponnailulla ulos =)
Tosiaan pojan huonetta ollaan laiteltu, revittiin kahelta seinältä tapetit veks ja hiottiin eilen sekä pestiin, tänään onkin maalaus urakka menossa! Kovasti toivon että sais aikaseksi synnytyksen käynnistymisen tuo rehkiminen ;) Mukavaa puuhaa vaikka aikasta raskasta näin viime metreillä =) Tulee ihanan suklaan ruskeat noista kehdesta seinästä!
Täälläkin tuo ruokailu tökkii, ei oikein oo nälkä, ja sit kun ois niin ei maistukkaan :/ Karkkia kyllä silloin tällöin tulee ikävä kyllä vedeltyä. Ja vesimeloni, luumut ja kirsikat on nyt in!! Tosi hyviä!
Eilen oli menkkamaista jomotusta ja selkä juili, mutta eipä voinut pahemmiksi suppareiksi yltyä:/
Aika usein tulee sellainen tosi heikko olo, vaikka ois syönytkin! Liekkö muilla samaa vikaa???
Nyt jatkettava hommia, tarkoitus ois tehä uunilohta ruoaksi tässä maalin kuivuessa.
tirppis ja pörri 36+5
Neeri: Olipas ihana lukea tuota tarinaa. Toivottavasti pian saat kirjoitettua synnytys-puolelle koko tarinasi :)
Tirppis: Mulla on kanssa tuota ällöttävää oloa. Voi tulla syömisen jälkeen ja voi tulla sillonkin kun on maha tyhjänä :). Ja mulla on kans menkkakipuja ja alaselän jomotusta. Eivät olleet saaneet mitään aikaan kohdunsuulla, viime torstaina kun neuvolassa kävin.
Tässä pakkailen sairaalakasseja valmiiksi ja oon ihan helisemässä! Oon aivan sekasin näitten tavaroiden kanssa ja osa kun on vielä hankkimattakin! PRKL! Jospa se lähtö ei nyt vielä tulis, ni kerkeis saada rahaa noihin viimeisiin hankintoihin. Oishan helppoo ku ois miljonääri ja ei tarvis ku käyä vaan ostamassa mitä mieleen tulee. Nyt kun kaikki pitää suunnitella etukäteen.
Ensimmäinen tylsä päivä... Yksin täällä hinkkaan tietokonetta ku mies töissä. Onneksi kohta saa alkaa tekee ruokaa :)
Kakka muuten luistaa, mistähän johtuu, tietääkö kukaan kokenut että liittykö asiaan? Kun minulla yleensä tosi ummella maha, ja nyt on toiminut oikeinkin mukavasti :)
Turvotusta on sen verran että vähän inhottaa. Tunnen oikein ite ku naama paisuu ja hyvä ettei kuoppa jää kun sormella painaa. Onneksi kuitenki turvotuksella on tapana jäädä sairaalaan, näin olen ainakin kuullut.
Nyt minä lähen lisää tuskailemaan tuon kassini kanssa. Jaksuja heiniksille!! :)
Toivoo: Annemari ja minimutti 37+0 (jeejee!)
Aksu20: eikös ne viisaammat väitä, että suoli tyhjenee ennen h-hetkeä ;) Jospas sulla alkais olla lähtö lähellä=) Mitäs sulla uupuu kasseista??
Itse en pakkaa kuin: shampoo, suihkusaippua, hammaspesuvehkeet, kamman ja tissiliivinsuojia, sitten farkut ja pikkarit, samalla paidalla tulen kun menen(kai), namipussikin siellä on valmiina. Lisäksi tarvii lähtiessä muistaa kamera, puhelin ja nlakortti. Vaavinkamat mies ja muksut tuo kotiin lähtiessä. Lähtiessä laitan peppuun hyvän sairaalasiteen ja vaaville vaippa sairaalasta =)
nyt menen pelastamaan ruoan uunista ja syömään, nukutan sit pimun ja menen maalaaman toiseen kertaan =) jos mies antaa...
Poksumisia ja jaksamisia kaikille!!!!!!!!!!!!!
tai päivähän se jo on.
täällä kans ruoka ei oikein maistu..uusiaperunoita voisin kyllä syyvä vaikka kuin ja limua menee..siinä kaikki. vauva painaa ikävästi tuonne alas ja haittaa istumista kovasti. huono olo myös seuraa täällä lähestulkoon koko ajan.
käytiin ostaa nurmikko trimmeri ja minä sain uuden puhelimen. Vähän on tullut shoppailtua kun saatiin lomarahat jo nyt niin on ollut mahollisuus vaavillekkin ostaa kaikkee kivaa.
pitää se kantoliina ja kuviolliset harsot vielä hakea.
vatsanlöysyydestä piti sanoa jotta mulla aijemmissa vatsa mennyt löysäksi kun synnytyskäynnistynyt mutta tän kanssa sitä on jatkunut jo monta viikkoa.
nyt välipalalle ja huilailemaan.
liipe ja prinsessa rv 38+6
Meillä oli myös eilen ukkosta ilmassa ja salama iskikin sitten johonkin lähelle, kun tietokoneen modeemi paukahti yhtäkkiä yllättäin.. :/
Täällä myös vatsa toiminut todella hyvin.. viime viikolla vielä oli jumalaton ummetus, että meinasi hermot mennä, mut nyt toimii.. Luulen, että mansikoiden syönnillä on ollut jotain vaikutusta, niitä menee vähintään se litra päivässä, nami nam!! :)
Supistuksiakin on tullut joka ilta 1-2 tunnin ajan säännöllisesti 3min välein, mutta loppuneet ovat sitten ja hyvä niin, toistaiseksi!
Alavatsa ja selkä oli aamulla ihan tulessa.. parina iltana tullut todella kipeitä vihlaisuja ja muljautuksia kohdunsuulla, mutta tuo aamuinen oli ihan uusi juttu. Kauhea polte ja kiristys, loppui vasta kun otin Panadolia.. Mitäköhän lienee?! Edellisistä en ainakaan muista moista tunteneeni..
LIIPE, mistä sellaisia kuvioituja harsoja voi ostaa/tilata? Ainakaan täällä meilläpäin en sellaisiin ole törmännyt, ja olisi kiva saada vaihtelua noiden valkoisten (meillä harmaiden, kiitos loistavien pyykinpesutaitojeni..) rinnalle.. :)
Mielialat vaihtelee laidasta laitaan.. välillä itken aivan lohduttomasti ja sitten taas välillä elämä hymyilee ja kaikki on hyvin! Huh, kyllä on mies kovilla taas näiden mun hormonien takia, mutta enpä minä niille mitään voi.. Ihan aidoilta kaikki tunteet musta tuntuu, vaikka ihan järjettömiltä sitten jälkeenpäin ajateltuna! Nooh, eiköhän tämä tästä pian lopu.. Onneksi mies on ihana symppis!! :)
No eipä taas muuta kuin ihanaa kesäpäivää kaikille!!
-M & 36+5-
Niin täällä ei mitään uutta edistystä oo tapahtunu. Eilen oli aika urakka nurmikon leikkuussa ja tänään oon koko päivän kykkiny rikkaruohoja repien ja muita puutarha hommii tehden. Taka-ajatuksena se että vois, vaikka se synnytys jo käynnistyy. Toisaalta mikään kiire sinäänsä ei olis, mut kun se kerran edessä on ja viikot on hyvin täynnä, niin kyllä mun puolesta sais tulla. Pääsis siitäkin jännityksestä!!! Esikoista kun odottelen.
hermotG: en oikeestaan oo huomannu mitään kauheeta eroa normaaliin olotilaan näissä hermostumis asioissa. Tai sitte sitä pitäis kysyy miekkoselta :)
Kuuma on sekä ulkona että sisällä...noh, eihän me valiteta eihän, nautitaan kesästä.
Pariin paivään eii oo tullu uusia vauva-uutisia. Niitä kovasti odottelen.
No eipä tässä nyt muuta tuu mieleen....takaisin ranchille..
beebebeebe 38+3
Pikaisesti vielä ruoasta. Mä lienee ainoa heinäkuinen odottaja, jolle ruoka maistuupi... ja muidenkin eestä. :( Tosin olen aika paljon liikkunutkin.
Tirppis: Just tulin kaupasta osteleen hammasharjoja ja shamppoita matkapakkauksessa :) Eli ei kait sieltä nyt puutu muutako imetysliivit pääasiassa, ja nekään ei ole välttämättömät. Herkut vielä puuttuu joo! Toivottavasti en nyt ihan vielä lähdössä ole :)
Marsipaani: Ihania vaaleanvihreitä kuviollisia harsoja näkyi minun silmään ihan Anttilassa vaan. Siellä tyyny/peite puolella. En vain raaskinu ostaa :(
Newbie: Kyllä mullekkin maistuu edelleen kaikki ruoka. Ja mitä enemmän niin sitä parempi! :)
ÄrsyG: Hullu olen, siihen tulokseen olen tullut. Ei niin mitään tolkkua näissä mielialoissa. Kyllä on ukolla kärsiminen...
Nyt otan kupin kahvia ja rentoudun vaihteeksi. Sitä en olekaan tehnyt kuin koko päivän :)
Vointeja! tv: Annemari 37+0
Ihania ankkoja ja siilejä ja vaikka mitä.. Täytyypi oikein perehtyä netin ja myös Anttilan tarjontaan! :)
Nättejä ovat kyllä, mutta se onkin sitten ainut hyvä puoli. Se kangas on jotenkin kovaa, ei oo oikeen kiva siihen esim. vauvan naamaa pyyhkiä. Meneehän ne tietty tuulensuojana vaunuissa tms., mut en kyllä pelkästään siihen tarkotukseen hankkis niitä.
Itse ostin omat kuvioharsoni pikkueerosta (http://pikkueero.myvisio.com/index.php)... Näkyivät olevan nyt tarjouksessakin, 4kpl kolmen hinnalla.
Kisu
Meillä isäntä oli jo toisena aamuna peräkkäin aamkahvia juodessaan nukahtanu sohvalle =D Saa taas nauraa kun se pääsee töistä!!
Heräilin sit itekkin ajoissa, kun huomasin et on myöhästyny töistä..ja huomasin vessassa käydessä et meil vuotaa lavuaarin alta vedet kaappiin =( Ei kun huoltomiehille soittamaan, kun vuokrakämpässä asutaan enkä putkipihtejä omista..JA kysyy samal jos toisivat jotain muurahaismyrkkyä, ei noista pienistä maanvaivoista taida päästä millään eroon *murr*
ÄrsyyntymisG...Joo ja joo, tääl kyl kilahtaa pienemmästäkin, mut jos poltan päreeni helposti ni niin tekee kyl tuo tuleva isikin..niinkun täs aiemmin siitä joskus mainitsin ni tosi väsyny se on ollu..Ihan pelottaa mitä sit ku pikkunen on viel täs arjessa mukana, 2 touhoo hoidettavana ja viel töissäki sen pitäs käydä.. Nyt omia hermoja kiristää ehkä eniten tää olotila!!! Närästää pienestäkin, turvotusta alkanu näkyy su asti...sandaalitkin jo puristaa!! Ja tuo selkä..on niin pirun kipee! =(
ImetysG...TOivoisin et sujus pitkään ja hyvin...Kahden aiemman kohdalla se loppu kun seinään 2 kk jälkee =( josta on jääny tosi paha mieli..
Ai täällä on muillakin ruuan kans ongelmia??:o Tuntuu et on ne ruokahalut kadonnu teille tietymättömille...vaik ois millasia herkkuja tarjolla..=(
Jaahas....taidan täst hörpätä tän aamukahvin loppuun ja painella suihkuun ja sit oottelee ex-miehen siskon puheluu et monelt tulee muruset hakee mummolaan :) On tullu näille suunnille lomailee ja eilen sain mukavan yllätyspuhelun et saisko tulla hakee lapset tänään sinne =) Oon tosi innoissani vaik varmaan jo iltapäivästä tuleevat takas, mut lapset rakastaa mummolas oloa ja itekkin saan pientä huilia hellepäivään :) Eli yritän käydä moikkaa parin kaverin pikkunyyttejä ja ottaa vaan ihan rennosti <3
Hyvät päivän jatkot kaikille!!
Eve & masukki 36+3 <3