Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuisten viikonloppu!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pojan kans öllötellään täällä mummilassa. Pakkasta nyt 17 astetta, laskenu onneks aamusta, sillon oli 25 astetta.. Hurr... Mut ulos mennään tässä, odotellaan jos se vielä vähän laskee..

Hautuumaalla pitää kans käydä. Käyttekö te muut näin Pyhäinpäivänä?

Basilikalle Onnea Tuplista! Tunne on varmaan aika jännä, kun kaksi siellä mahassa onkin yhen sijasta.

Vanilja84: Joo vaatteet ne täälläkin puristaa, olohousuissa olen aina ku mahollista. Äityisvaatteita käytän, kun haluan jotain siistimpää päälle. Ei ole mukavaa, jos kauheasti kiristää..

Sussu, aivan ihanaa ku tunnet jo liikkeet! Minäkin innoistuin eilen illalla niitä kuullostelemaan sun kirjotuksen takia (mulla sitä vatsapeitettä kyllä on..=)) Jotain omituista tuntu, mutta ne tuskin liikkeitä oli..=) Olen tässä esikoisen syntymän jälkeen nimittäin tuntenu, et ihan samanlaista pulputusta voi olla mahassa, kun raskaanakin.. =)

Mä olen ihan hukassa, kun ne rattaat pitäs ostaa (meillä ei siis ku matkat, ja haluisin jo nyt talveks yhdistelmät, joilla kuljettaa esikoista ja jotka ois sit vauvalle). Kehuisitteko mulle sellasia, joissa ois se heittoaisa ja neljä rengasta?

Aurinkoista päivää!

miitu78 rv 13+6

2/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä pikku pakkasessa (-6) aloitellaan uutta päivää. Sain nukkua melkein kymmeneen ennenkuin kukaan herätti. Jes! ;) Olo paranee ja tässä vaan odotellaan tiistain lääkärineuvolaa ja sydänääniä/ultrausta, kumpi sitten onkaan. Neuvolassa on oma ultra, ei mikään huipputasoinen, mutta näkee siitä jotakin. Jos ei ääniä kuulu, niin sitten kurkistetaan. :)

Iltapäivälle on menoa, joten pitää vissiin mennä laittamaan jotakin syömistä ja lähteä sitten.

Äippä rv 12+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onpa kylmä aamu tääläkin!-14astetta oli aamulla,mut nyt kyllä aurinko paistaa...luulis jo vähän pakkasen laskeneen:)

käytiin kyllä aamulla 9ltä jo pojan kans testaamassa uutta pulkkaa=) pappa toi eilen pojalle pulkan ja pitihän sitä het mennä testaamaan:)

kovasti hymyilytti kyydissä istua vaikka kylmä olikin. ei me kyllä oltu ku vartti pihalla...äitille ainakin tuli niiiiiin kylmä ja kun tää kauhea räkätauti ja yskäkin päällä niin ei viittiny kauan olla.

Hautausmaalle ollaan mekin tänään menossa viemään kynttilöitä! tossa iltapäivällä joskus varmaan mennään. ukosta en tiedä lähteekö mukaan,mutta siskon kans menen ja otan tuon pojanki varmaan mukaan ja pulkan! saa siinä istuskella kun ei vielä kävele ja en jaksa kanniskella sitä sielä ympärinsä. ja matkarattaat ei varmaan kulje sielä kovin hyvin.

Vaunuista en osaa suositella yhtään,kun meillä on emmaljungan city cross -06 vaunut ja niissä on vaunu ja rataskoppa sellanen nostettava että saa menosuunnan joko selkä tai kasvot eteen päin. hui kun tulikin hankalasti sanottua,meni ihan ajatukset solmuun kuinka tuo asia ylipäätäsä ilmastaan kun on tuo mahdollisuus työntää kummin päi vain. pah lopetan koko aiheen ku meni niin vaikeesti:D

jospa menisin tohon sohvalle yskimään ja löhöömään nytkun vielä hetken(toivottavasti) poikakin nukkuu:)

Oikein ihanaa lauantaita kaikille=)

toymama 12+1

Vierailija
4/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan taas!

Rupesin pitkästä aikaa kirjoittelemaan... meillä ensimmäinen lääkärineuvola ja np-ultra vasta 13.11...joten eipä ole ollut paljoakaan kerrottavaa... kaikki mennyt tosi hyvin tähän saakka. Ekassa neuvolassa rv8+0 kuului dopplerilla jo sydänäänet...joten rauhallisina ollaan oltu. :)

Mutta joku kyseli hyvistä kärryistä. Me ostimme Gessleinin MacFi yhdistelmät ja ollaan tykätty aivan hirveästi. Heittoaisat sun muut vakiona, ilmakumipyörillä ostettiin ja menevät lumessa yms. todella hyvin. Menee kasaan markkinoiden pienimpään tilaan eli mahtuu auton takalootan hyvin. Hinta oli n. puolet Emmaljungan versiosta...joten ollaa oltu enemmän kuin tyytyväisiä. Mutta varmasti on muitakin hyviä!!

Onnittelut kaikille ultrakuulumisista!

Mukavaa Pyhänpäivää kaikille!

Mama 2006 rv 11+3 ja poitsu 8 ja 1/2 kk päiväunilla. :)

Vierailija
5/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin koko perheen voimin tunnin verran ulkona. Poika istui pulkassaan talvan päällä ja pappa veti pulkkaa. Koira nautti hangessa hyppimisestä ja lumikökköjen hakemisesta :) Pikku-ukko nukahti melkein välittömästi, kun päästiin kotiin, oli niin rankka reissu :)

Meidän kaikki sukulaiset on haudattu useamman kymmenen kilometrin päähän, joten käydään vasta isänpäivän aattona viemässä kynttilöitä hautuumaalle.

Miitu kyseli vaunuista; Meillä on ollu käytössä Brion Novat. Niitä saa käännetävällä ratasosalla tai heittoaisalla. Siinä on pehmeä koppa, josta saa lämpöpussin talveksi. Ei olla käytetty kauheesti, kun meilläkin nuo matkarattaat olleet keväästä asti kovassa käytössä. Mun pitää hommata keväällä tuplat ja myyn sitten nuo vuoden verran käytössä olleet kärryt pois. Meillä oli farkku joten mahtui iso koira ja rattaat hyvin kyytiin.

Kauppakassit mahtuneet myös hyvin rattaiden alle. Hintakaan ei ollut kalleimmasta päästä.

Päädyt sitten mihinkä merkkiin vaan, osta ilmakumipyörillä. Kennopyörillä ei tee pehmeellä lumella mitään ( kokemusta on Carenan Sprinteistäkin )

Hyvät viikonloput kaikille!!!

OP, Käpy 13+4 & " iivari" 1v2kk

Vierailija
6/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän oli tuossa muutama viikko sitten sama asia mietinnässä, koska kuljimme myös niillä matkarattailla. Ostettiin sitten käytetyt Dorjan merkkiset vaunut. En ollut koskaan kuullutkaan moisesta merkistä, mutta hyvät on. Ovat tilavat meidän reilulle 2v:lle, juuri ja juuri mahtuu makoilemaankin vaunuissa. Koppaosan saa käännettyä helposti ja sillä voi säädellä työntösuuntaa. Saimme siihen mukaan hyvän pehmeän kantokopan ymv. Mulle oli tärkeää että olisi ilmakumirenkaat. Koskaan aiemmin meillä ei ole ilmakumirenkaita ollut ja kyllä olen tykännyt pukata vaunuja, paljon kevyempää. Itse sain todella paljon tarjouksia, kun panin ostoilmoituksen nettiin, nuo vaunut ostin 130e:lla ja olen tyytyväinen.

Omaan naposeen ei ihmeitä.. Huonoa oloa jatkuu! Saan aina 2 laatikkoa pakattua ja sitten iskee huono-olo ja pitää mennä köllöttelemään. Onneksi tässä on aikaa pakkailla rauhassa ja vaikka sillä 2 laatikkoa kerralla tahdilla.

Nyt valmistautumaan kaverin lasten synttäreille :)

P. + Toukka noin 14rv (vai joko se on 15?) ja isoveljet 2v ja 4v.

Vierailija
7/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertomaan eiliset neuvolakuulumiset. Olipa melkoinen kontrasti ensimmäiseen neuvolakäyntiin verrattuna...

(Kopioitu tuolta toisesta pinosta:)

Eilen oli toinen neuvolakäynti, ja oli melkoinen pettymys. Ensimmäinen käynti oli tosi mukava, nla-täti oli kiva ja kaikki oli hyvin. Eilen siellä sitten oli ' mukana' opiskelija/harjoittelija, joka päällepäsmäröi koko tilanteen, yritti siis olla meille neuvolantätinä. Ensi töikseen kun sai meidät huoneeseen alkoi ottamaan verenpainetta. Muutenkin jännitän noita neuvolakäyntejä, saati että taas jollekulle uppotuntemattomalle ihmiselle joutuu olotiloistaan kertomaan ja ruumiintoimintonsa mittauttamaan. Paineet olivat sitten tosi korkeat, ihan riskirajoilla - yllätys kun heti aamulla suoraan jaloiltani nykäistiin siihen ja huoneen täysi ihmisiä tuijottaa mun suoriutumista. Puhkesin aika kovaan itkuun, kun olin varsinkin painoa&paineita jännittänyt jo monta päivää etukäteen. Harjoittelija ei osannut hoitaa koko tilannetta ollenkaan, onneksi ' oma' täti sitten rauhoitteli ja alkoi puhua asiaa pitkän, erittäin vaivautuneen hiljaisuuden jälkeen. Sain itkun loppumaan ja oma täti lupasi mulle verenpainemittarin kotiin lainaan, että saan mittailla rauhassa paineet. Jos vielä ovat koholla niin sitten mietitään mitä tehdään. (Eilen ja tänään kotimittauksissa n 125/70 paineet, se niistä riskirajoista.)

No, paineidenmittausfiaskon jälkeen harjoittelija määräsi mut vaa' alle. Ihan hirveä piina, sillä en missään tapauksessa halua kenellekään vieraalle kertoa painoani. Enkä myöskään halua mieheni sitä kuulevan. Kävin sitten punnaamassa itseni ja kirjoitin tuloksen paperille. (Tulos: -400g viime kerrasta!) Sitten alkoi kuulustelu siitä, miten mulla kestää pää sekoamatta, kun lopetin koulussa käymisen enkä ole saanut töitä. Siis että joku ihminen olisi kotona! päivät pitkät! Hulluksihan siitä pitää tulla! Ärsyttävää, kun en ole missään niin onnellinen ja tyytyväinen kuin kotona kun saan olla rauhassa ja puuhailla pieniä juttuja. Sitten kyseltiin että miten tulemme nyt sitten taloudellisesti toimeen (kun jäävät muhkeat 190¿/kk opintotuet saamatta...) :P

Sitten kuunneltiin sydänääniä, harjoittelija runnoi mahaani viitisen minuuttia eikä saanut kuulumaan mitään. Onneksi oma täti otti hommat haltuun, pyöräytti mikkiä mahan päällä ja saatiin kuuluviin se tsuhtsuhtsuhutus, n 150 lyöntiä/min.

Aion maanantaina soittaa neuvolaan ja jutella omatätin kanssa, jos vaikka saisin uuden ajan missä pääsisi purkamaan tuon erittäin ikävän kokemuksen. Tai ainakin juteltaisiin puhelimessa se läpi. En pystynyt kyselemään tuolla käynnillä mitään asioita jotka ovat olleet mielen päällä, muunmuassa tuosta tuhruvuodosta joka jatkui liki viikon, omista tuntemuksista ja peloista tai mistään. Ainut hyvä juttu oli se, että saatiin kuulla nuo sydänäänet. Tämä oli miehen eka neuvolakäynti, enkä tiedä saanko häntä enää mukaani kun kokemus oli hänellekin kaikin puolin ahdistava ja vaivaannuttava.

Että tämmöiset kuulumiset täältä. Muuten ollaan nautittu vain näistä ihanista talvipäivistä. Hyvää viikonloppua kaikille!

-v&pikkupeikko14+2-

8/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vain lukaista muiden kuulumisia, mutta Varjokkaan neuvolakäynti nosti hiukset pystyyn! Miten joku VOI olla noin tökerö?

Minä valmistuin toukokuussa -98 ja olen (puolta vuotta lukuun ottamatta -03) ollut kotona koko sen ajan! Mulla sitten vissiin viiraa päässä pahemman kerran ;P Ja eka vuosi elettiin kokonaan miehen tuloilla, kun olin työttömänä (ei edes kannattanut yrittää töihin, kun olin raskaana heti koulun loputtua) enkä saanut Kelalta mitään tukea olemattoman työhistorian ja miehen tulojen vuoksi.

Mun kohdalle on osunut kolmessa raskaudessa muutama harjoittelija neuvolassa, ja yksi ultrausta harjoitellut kätilö rakenteessa kolmannen aikana. Asiallisia joka ainut, ja kohteliaita. Tämän raskauden ekassa neuvolassa mulla oli kans harjoittelija ja oikein asiallinen, ei kysellyt/kommentoinut tyhmiä. Sai olla omatoiminen ja teki kaikki mitä piti, kun varsinainen täti tuli vasta ultraukseen mukaan. Ja joka kerta on kysytty multa SAAKO olla paikalla/ tehdä tutkimuksia!

Vastaisuudessa tiedoksi kaikille: harjoittelijan voi POISTAA tilanteesta tai KIELTÄÄ osallistumasta neuvolakäyntiin! Harjoittelijan läsnäoloon tai tutkimuksiin osallistumiseen PITÄÄ OLLA ASIAKKAAN LUPA. Eihän ne tietysti sillä tyylillä mitään opi, mutta ei tommonen käytös ole mistään kotoisin! Kyseessä on kuitenkin osittain asiakaspalvelusta.

Noh, nyt huilimaan ja laskemaan paineita. :) Pitäkäähän puolenne!

Äippä rv 12+6 (edelleen)

Vierailija
9/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko vielä ilta?;) tosi pimeetä tulee jo kovin aikasin! no ihanan näköstä kun ulkona kynttilöitä ja lyhtyjä ja mikä parasta lunta=) se on niin kaunis näky! Hautausmaalla käyty....oli kylmä reissu,mut tulipahan nyt kuitenkin käytyä. poika istuskeli pulkassa tyytyväisenä koko ajan.

Olipas VARJOKAS sulla huono neuvolakäynti:( ikävää ettet voinut edes ottaa mieltä painavia asioita esiin.toivottavasti nyt sitten saat uuden ajan tai edes puhelimessa juteltua oman terkkarin kans.

mullakin oli viime raskaudessa ainakin yhellä kerralla mitä muistan niin opiskelija mukana,mutta multa kyllä kysyttiin saako se olla mukana ja annoin luvan. ihan mukava se sit olikin:) se kyllä pääasiassa vain seuras ja kuunteli vierestä sitä käyntiä. no kokeili se sitten vauvan asentoa,kun terkkari oli kokeillut ja kysyi haluaisko sekin kokeilla.

joo eipä mulla oikein mitään erikoista asiaa ollut...piti vaan tulla kurkkaamaan onko tullut uusia kuulumisia!aika hiljaselta vaikuttaa näin lauantaina....onkohan kaikki pyhäinpäivän vietossa;)

oikein mukavaa illanjatkoa kaikille ja voikaahan hyvin!!

Vierailija
10/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kerrankin laittaa jotain kun on edes hetki aikaa :) Olen kyllä tiivisti päivittäin lueskellut pinoja, mut en ole vielä osallistunut aiemmin. Ilmoittauduin silloin toukokuisiin aikanaan, vaikka mulla ei epäsäännöllisten kuukautisten takia ole laskettua aikaa ollutkaan ennen tätä, " haisu" vaan, että toukokuuhun menee pitkälle. No, viime viikolla kävin ultrassa, ja la onkin jo 29.4, mut taidan pysytellä täällä, ylihän se menee kuitenkin :)

Jotta terve vaan kaikille, josko tässä ehtis enemmänkin osallistua.

klainari ja 14+6 ja viikari 5v.

Vierailija
11/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tässä aikaisemmin kirjoittelemassa, mutta juuri kun olin saanut melkein kaikki kirjoitettua niin eiköhän tuo minun ihana esikoispoikani sammuttanut tietokoneen..!

Eli siis nyt vaan pikainen katsaus teidän teksteihin.

Masuliini on alkanut muutes tosi kivasti pömpöttää jo, tänään piti laittaa äitiysfarkut päälle! Hassua.. Oltiin Ti-Ti-nallen konsertissa juuri ja oli tosi kivaa, poika tykkäs älyttömästi.

Vaunuista muutes oli juttua, eli meillä esikoiselle ostettu Teutonia mistral sport vm 2005, on käännettävä aisa ja (ilmakumi)renkaat hyvät. Näitä suosittelen sellaisille joilla ei ole isoa tavaratilaa autossa, nää saa tosi matalaks kokoon ja on aika kapeet. Mut ei siis niin kapeet että vauvan olis siellä hankala olla esim. talvivaatteissa, meidän poika 1v 3kk nukkuu niissä vieläkin ihan hyvin. Ja myös jos käyttää julkisia, niin nämä on siihen käyttöön myös kapeudeltaan hyvät. Pehmeä kantokassi on jonka saa muutettua talveks lämpöpussiksi. Ainoa huono puoli on että alla tavaratila tosi hankala, on aika pieni ja verkkoreunukset joiden yli ei hirveen isoja kauppakasseja laitella. Mutta mä oon kuitenkin pärjänny, jos ei muuten niin repun kanssa.

Mutta viikonlopun jatkoja kaikille,

t:minnis80 rv ?

Vierailija
12/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄätimpä kirjoitella viikonloppukuulumisia minäkin. Olen käynyt muutaman kerran lukemassa teidän juttuja, mutta aika ei ole ennen tätä antanut periksi, että olisin päässyt kirjoittelemaan.

Siis minun LA on 23.5 ja odotan toista lasta. Esikoinen on tällä hetkellä vuosi ja neljä kuukautta.

Alkupahoinvoinnista on kutakuinkin päästy ja olo alkaa olla ihan mainio. Huolettaa vain, kun emme saaneet vauvan sydänääniä kuuluviin lääkärikäynnillä. ´Raskausviikkoja oli silloin 10+6. Sanoivat kyllä, että joskus ne eivät vielä kuulu näillä viikoilla. No...

Nyt odottelemme miehen kanssa malttamattomana ultraa, joka on VASTA parin viikon päästä. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Niin ja niistä vaunuista: Meillä on ollut esikoisella käytössä Teutonian Mistralit; joissa on neljä pyörää ja heittoaisa. Me ollaan oltu tosi tyytyväisiä, näpsäkän koon, heittoaisan kätevyyden ja pestävien kangasosien ansiosta. Mielestäni renkaat, joita ei tarvitse pumpata, ovat toimineet meillä erinomaisesti. Muutamalla kaverilla on ilmarenkaat jouduttu muutamaan kertaan paikkaamaankin. Vaunuihin voi yhdistää myös sen seisontalevyn vai miksi sitä nyt sanotaan, jossa esikoinenkin kulkee kätevästi. Suosittelen lämpimästi!

Me ajateltiin selvitä vain yksillä rattailla. Vauvahan menee pitkään näpsäkästi kantoliinassa ja vaunut on näin vapaat esikoisen käyttöön. Toivottavasti suunnitelma onnistuu. :-9

Vierailija
13/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kuuluu hyvää vaikka se kolari säikäyttikin. Tuntuu vain tylsältä olla koko viikonloppu töissä. Jotenkin tuntuu että ajatusmaailma on kääntynyt sisäänpäin ja työmotivaatio alkaa lähentyä nollaa.

VARJOKAS: Ikävä että koit harjoittelijan läsnäolon ja käyttäytymisen ikäväksi, mitä se olikin. Täytyy vain yrittää muistaa, että kaikkien on lähdettävä liikkeelle jostain ja ehkä hänkin oppi tilanteesta jotain ja osaa jatkossa suhtautua paremmin. Kaikki ihimiset eivät ole samanlaisia ja ymmärrä miten herkkiä jotkut ovat. Varmasti käyvät ohjaajan kanssa yhdessä tilannetta läpi. Jatkossa voit kieltää harjoittelijan läsnäolon jos haluat. En kyllä usko että hän tarkoituksella oli tökerö, ajattelematon ja pahoitti mielesi, kokemattomuutta vain. Yritti varmaan vain selvittää henkistä jaksamista ja taloudellista tilannetta,jotta voi tarvittaessa auttaa, luulisin. Kaikki ovat erilaisia, jotkut eivät kestä toimettomuutta ja kotona oloa ja taas päinvastoin. Varmaan itse kuului niihin, jotka eivät osaa olla toimettomana ja yritti avata keskustelua, en tiedä. Minä itse koin harjoittelijan ultrassa kivaksi, kun silloin tuntui, että selitettiin paljon tarkemmin kaikki mitä tehdään ja miksi, sekä olen itsekin ollut joitain päiviä äitiyspolilla harjoittelussa, jotta saisin äitiyshuollon eu-direktiivin suoritetuksi. Minun kohdallani oli reippaita eri raskausvaiheessa olevia tulevia äitejä. Olin lähinnä seuraamassa ja sain tietenkin äidin luvalla hieman tunnustellakin vauvan asentoa ja ottaa mittoja. Yhden äidin tiedettiin olevan herkempi, joten en osallistunut hänen hoitoonsa vain olin muualla silloin. Tämä ei loukannut minua yhtään, ymmärsin sen ja sain pidemmän lounastauon :) Harjoittelijaa ei ole pakko kestää, mutta täytyy muistaa, että myös heidän täytyy saada oppia. Käy ihmeessä terveydenhoitajasi kanssa tilanne läpi, jotta hänkin voi käydä sen harjoittelijansa kanssa läpi ja jatkossa osaa pitää harjoittelijat sinusta kaukana. Toivottavasti koet seuraavan kerran paremmaksi ja ettet anna tämän pilata mieltäsi pidempään. Ja ensi kertaan mennessä harjottelija saattaa olla palannut jo takaisin koulunpenkille lisäoppia saamaan. Myös synnytyksessä saattaa olla kätilöopiskelijoita ja kannattaa varmaan sitten sanoa, jos ei sellaista halua paikalle. (En muista tarkkaan, mutta olisko ollut niin että kätilöopiskelijan pitää olla 40 synnytyksessä mukana ennenkuin valmistuu.)

Nyt menen nukkumaan jotta jaksan mennä töihin huomenna. Hyvää viikonloppua kaikille ja hymyä huuleen. Ajatelkaas, meidän jälkeen on tullut jo kesä- ja heinäkuun pinot :) Emme ole enää tuoreimpia :)

Vierailija
14/16 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myös muistaa että kaikki harjottelijat eivät ole tökeröitä...hyviäkin on, jotka osaa huomioida myös toisten tunteita. Joten ei pidä nähdä heti punaista jos joku esittäytyy hatjoittelijaksi

Vierailija
15/16 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuunsa varjokkaalle pahoittelut mönkään menneestä neuvolakäynnistä! Mutta, puolustelen nyt heti tuota harjoittelijaakin (EN ole samalta alalta, en lähellekään...!): ilman harjoitteluita ei tule ammattilaisia, ja nuo epäonnistumiset kyllä kehittävät häntä. Enemmänkin moittisin omaa terkkariasi: hänen olisi pitänyt puuttua myös asiaan siten, että sinulle olisi tullut kuva siitä, että harjoittelijanohjaaja (=oma terkkarisi) arvioi ja neuvoo harjoittelijaa kuten kuuluukin. Eli, hänen olisi ihan ääneen pitänyt opastaa harjoittelijaa toimimaan oikein jos hän on menossa aivan väärille urille. Varmaankin he kahdestaan asiaa puivat vielä, mutta olisi asiakkaan (eli siis sinun) kannalta tärkeää, että olisi tullut selville se asia, että asiaa puidaan vielä kahdestaan ja harjoittelunohjaaja haluaa opastaa ja opettaa harjoittelijaa toimimaan oikein.

Täytyy tästä lähteä valmistatumaan töihin. Pakkasrikasta ja aurinkoista päivää!

tölökki

Vierailija
16/16 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä ei siis kysytty saako harjoittelija olla paikalla, sillä neuvolan täti ei ollut paikalla kun harjoittelija otti meidät sisään. En tiennyt lainkaan mistä on kyse (olisihan kyseessä voinut olla vaikka lääkäri tai sairaanhoitaja joka jostain syystä on paikalla). Vasta kun olimme päässeet istumaan ja esittäytyneet, harjoittelija kertoi olevansa harjoittelija. En siis ehtinyt edes harkita haluanko hänet paikalle vai en. Missään nimessä en halua ylimääräisiä ihmisiä sorkkimaan asioitani, minulla on muutenkin tarpeeksi huono itsetunto ja vaati aikamoista valmistautumista mennä alkuunkaan neuvolaan punnituksiin ynnä muihin.

En usko, että harjoittelijassa oli lainkaan vikaa sinänsä. Hänhän oli nimenomaa harjoittelemassa eikä voinut tietää minusta/meistä mitään. Saattoi jopa jännittää Kyse oli vain siitä, ettei meiltä kysytty voiko hän olla paikalla. Tosiaan, niinkuin sanoin, aion soittaa neuvolan tädille ja jutella asiasta. Vastuu harjoittelijan paikalla olosta ja hänen tekemisistään on tietysti harjoittelun ohjaajalla, mutta eipä tuo neuvolan tätikään voinut tietää millainen ihminen minä olen, olenhan käynyt tätä ennen neuvolassa vain kerran.

On varmasti paljon ihmisiä joita harjoittelijan/-joiden läsnäolo ei haittaa. En aio tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että en halua ylimääräisiä ihmisiä omiin tutkimuksiini.

No, mutta. Kertoiilen sitten näistä lisää jahka olen saanut puhuttua tädin kanssa nämä asiat suoriksi. :) Muuten ei mitään kuulumisia oikeastaan ole, kaikki on tasaista. Tervetuloa uusille toukokuisille, vilkutuksia vanhoillekin.

-v&pikkupeikko14+3-