****SUURPERHEODOTTAJAT****VIIKKO 27
Kommentit (48)
täälläkin tuli yöllä kukuttua :o/ heräsin klo 3.18 ja viimeisen kerran katsoin kelloa 5.20 :o/ Mulle tuli joku ihme paniikki että mihin minä itteni taas oon pistäny,oliko tässä mitään järkeä? elämä oli jo niin helppoa kun nuorin on 2v7kk " jo" Yritin ajatella että aamulla tuntuu taas paremmalta niin kuin onneksi tuntuukin :o) Taisi olla alku shokista johtuva paniikin poikanen...
Kyllä oli sitten vaikea nousta ylös aamulla. Vihdoin sain hilattua itteni pystyyn klo8.30.
Huomasin että olen viikonlopusta asti joutunut yöllä käymään vessassa ja pientä etomista jo muka on mutta yritän tahdonvoimalla pitää sen pois. Viimeksi mulla oksetti viikot 5-15 yök!
Tarkistus testi tehty ja sekin on hailakka plussa että eiköhän tässä pieniin päin olla :o)
Niiloakseli ja möykky rv4+2
Mikäs täällä saitilla tarkoittaa " suurperhettä" ??Ei taida vielä siis kohta viisihenkinen perhe olla suurperhe?!
Mutta jos on,niin minäkin voin pinoutua tänne!!
Nyt on taas siivottu että voi vaikka lähteä Korkeasaareen lasten kanssa.
Miten teillä muilla onko teillä paljon ystäviä joita tapaatte päivittäin vai oletteko vaan omissa oloissa perheen kanssa?
Meillä on ystävät vuosien varrella vähentyneet melkein kaikki on eronneet ja muuttaneet muualle, lisäksi kun mä opiskelen mulla on tosi vähän aikaa lasten jälkeen millekkään muulle kun toi mieskin on niin paljon töissä.
Onko muuten teidän muiden lapsilla paljon serkkuja?
Mun lapsilla on serkkuja mutta emme ole heidän kanssaan missään tekemisissä, mieheni veljen vaimo ei halua pitää yhteyttä kehenkään ja oma siskoni mies on sairaaloisen mustasukkainen eikä halua että siskoni on yhteydessä sukulaisiinsa. Eli aika kurja tilanne mutta mun lapset ei edes kaipaa serkkujaan kun ei ne tiedä edes niiden nimiä eli olemme tottuneet elämään ilman sukulaisia.
Mä olen aina toivonut että mä kuuluisin johonkin suureen lestadiolaisperheeseen missä olis ainakin 15 lasta. Mulla on yksi pitkäaikainen ystävä jonka äidillä on juuri se 15lasta eli hänellä on 14 sisarusta, hän juuri kertoi miten ihanaa on kun on tosi läheiset välit neljän siskon kanssa ja lapset on melkein kasvaneet yhdessä, kyllä käy kateeksi.
Lillamamma: täällä on monia jotka odottaa viidetta lastaan, eli tervetuloa joukkoon.
Hauskaa päivää kaikille! Annlinn
Onnea Mistille tyttö vauvasta nain ihan alkuun että ei unohdu.
Meiltä löytyy 8v tyttö, syyskuussa 7v tyttö, 4v poika ja 2v tyttö. Asutaan tässä Pirkanmaalla. Meillä kunta ei maksa mitään kuntalisää eli vain kelan tuet saadaan ja niillä sitten on pärjättävä =). Toki mies käy töissä joten ei ihan vain tukien varassa olla. Me asustellaan kerrostalo neliössä. Isot työt on yhdessä huoneessa kaksin ja pienet toisessa huoneessa me vanhemmat asutetaan yhtä huonetta ja olkkari on sairaspetinä tarvittaessa. Nyt mies tosin on yli vuoden nukkunut tuossa sohvalla. Ensin kuopus hänet hääti siihen ja nyt ei enää osaa palata omaan sänkyyn nukkumaan vaikka mahtuisikin =). Useasti käy niin että mies nukkuu kulmasohvalla yhtä sivua jalat kulman yli " tyhjän" päällä yksi lapsi toista sivua ja toinen lapsi sielä kulmassa kippuralla sekä kissa miehen mahan päällä. Minä saan rauhassa valloittaa parisängyn yksin =).
Sairaat lapset meillä hoitaa aina mies. Hän on armeijassa saanut jonkunlaisen sairaanhoitajan koulutuksen niin haluaa hoitaa meillä aina sairaat. Meillä jotenkin ihmeesti selvittiin viime talvi täysin sairastamatta. Jotain pientä nuhaa oli ja syystalvella käväisi yksi oksennustauti mutta sekin tartuo vain puoleen perheestä. Aivan uskomatonta! No olen nyt sitten vähän varautunut että ensitalvi menee kokonaan sairastaessa. Yhtäaikaa meillä ei vielä ole ollut kovin montaa kipeänä koskaan mutaa peräkanaa sairastelutkin on rasittavia kun terveet ei pääse ulos jos tarvitsee yhtä kuumeista, oksentavaa tai ripuloivaa hoidella. Sitten vaidetaan taas sairastelevaa ja toiset odottaa hänen paranemista.
(o) Tänään kävin taasen neuvolassa. Kaikki oli edelleen hyvin. Verenpaineen mittasi kahteenkertaan oli ekalla kerralla kuopus sylissä niin eihän siinnä mitään rauhaa ollut. Toisella kertaa saatiin neuvolatätiä mielyttävä tulos. hb oli vähän laskenut ja oli nyt 110 mutta minulle se on ihan hyvä taidan silti yrittää muistaa ottaa tuota rautaa vähän useammin. Vauva on pää alas päin ja isotkin jo sauvat tökkiä sormella/kädellä vauvan pyllyä kun hän sen tuohon kylkiluun alle työnsi esiin. neuvolatäti kehui että minulla on kaunis vatsa =). Juu eipä ole tainnut vielä tulla lisää raskausarpia vaan onhan tuo nahka venynyt jo 5 kertaa 8 vuoden aikana että luulisi jo siinnä riittävän tilaa ilman repeilyjä.
Nyt pitänee mennä laittamaan kuopukselle ruokaa isommat jo söivätkin . Voikaahan hyvin ja tervetuloa uusille.
Me lähdetään huomenna mummolle ja vaarille Helsinkiin ja sitä ei sitten taas tiedä miten sielä pääsen koneelle.
nuttu rv 32+3
minulla on yksi hyvä ystävä jonka kanssa olen tekemisissä päivittäin. Ollaan molemmat kotiäitejä ja päivät menee mukavasti porukassa touhuten. Kaikki aiemmin elämässä saadut ystävät on jääneet pois ja kun lapsia tuli ja tuli meille niin kasvatusperiaatteiden erot aiheutti sen että muutama ystävä jäi pois. Serkkuja meidän lapsilla ei ole eikä miehen puolelle koskaan tulekkaan ja mun pikkuveli on vielä niin nuori (21) että saa odottaakin muutaman vuoden vielä :o) Pikkuserkkuja on sitten 1 ja toinen syntyy marraskuussa serkulleni jonka kanssa ollaan yhteyksissä viikottain.
miten te oletteko kertoneet aikaisin tulevasta vauvasta läheisille? me kerrotaan vain parille ystävälle ja muut saavat huomata aikanaan. Nelosta odottaessa saimme niin paljon negatiivisia kommentteja että pidämme tämän omana onnenamme hetken vielä. Mulla kun on taipumus paisua jo viikolla 10 äitiyshousuihin ;o)
Niiloakseli
Eilen kävin neuvolassa. Kaikki kohtuu hyvin. Hieman verenpaineet kohollaan. Sf-mitta oli nyt 35 cm. Elikkäs yläkäyrillä mennään. Vois arvella että 3,5-4 kg olis vauva jos loppuun menee. Eilen illalla mua supistelikin kymmenen minuutin välein jonkun tunnin ajan. Onneksi rauhoittui yöksi. Mies lähti etelä-Suomeen työreissulle ja on yön pois. Illalla piti jo varmistella varuiks lapsen likkaa jos lähtö tulee. Toivon niin että mies pääsis mukaan synnytykseen!
Tänään olen ottanut rauhallisesti, niinkuin eilenkin. Vaihdoin lakanat sänkyihin, oli niiin hiekkaista kun tenavat juoksevat välillä hiekkalaatikolle ja sit huilailevat sängyssä. Eivät muista joka kerta jalkojaan pestä ja minä en jaksa jokaista liikettä seurailla, joten täytyy kärsiä sitten noista hiekan muruista.
Joku kysyi synnärini paikkaa, K-S KS on minunkin paikka. Meiltä kolmen vartin ajo sinne. Viimeiset synnytykset ovat olleet sen verran nopeita että toisinaan hirvittää tuokin matka. Mutta eiköhän sitä selvitä...
Annlinn: Meidän lapsilla on serkkuja niin paljon ettei minulla itselläni ole ollut kuin murto-osa siitä. Ovat tekemisissä aika paljon, vallankin samanikäisten kanssa.
Me asutaan ok-talossa 135 neliöö plus piharakennus jossa huone. Tilaa vielä ihan riittävästi. Tosin tavaramäärä ei saa kasvaa yhtään että tilanne pysyy hallinnassa.
Kengät meillä isossa puulaatikossa, käytössä olevat kenkätelineessä. Ihan noita kenkäpareja on siunaantunut. =) Ja tuskin vähenee kun neidit kasvavat. Vanhin tytär tuntuu rakastavan kenkiä ja vaatteita. Ostelee itekkin kirppikseltä hienoja asuja.
Tuli mieleen tuosta että milloin tuntee olevansa suurperheellinen, minä nyt vasta osaan ajatella itseni suurperheelliseksi. Meille siis seitsemäs lapsi tulossa. Olen itse todellisesta suurperheestä kotoisin. Meitä on 14 yhteensä. Me sisarukset olemme jonkin verran tekemisissä keskenämme. Osasta on tullut oikeita ystäviä vanhemmiten ja osan kanssa ollaan " vaan kavereita" . Mutta ihan hauskaa on omistaa sisaruksia näin paljon. Mahtuu monenmoisia tarinoita joukkoon. :)
Oikein hyviä vointeja kaikille odottajille!
T: Ulmeri rv 37 tasan
Ulmeri:
Jo lapsena mä toivoin kauheasti että miksi meillä ei ole enempää lapsia ja kun joillakin mun koulukavereilla oli neljä sisarusta niin mä kuolasin kateudesta. Ulmeri, mä todellakin olisin tarvinnut samanlaisen sisarusmäärän kuin sulla on, niin meilläkin olisi sukulaisia joita tavata.
Niiloakseli: mä en kerro kellekkään tästä meidän kuudennesta tulokkaasta siksi tää palsta on mun ainut keino iloita raskaudesta ja tietysti iloitsee kaikki mun lapset koska olen heille jo kertonut ja suuri ilohan siitä syntyi kun pojat naureskeli " että mitenkäs niitä vauvoja tehdää?" (Mun lapset on 13v,12v,10v,8v,ja 6v)
Mulle kun on vuosien varrella kertyny niin surkeita kokemuksia siitä miten olen vauvamahassa itkeskellyt kun kaikki läheiset ihmiset ovat vaan herjoja jaelleet, voi kun omat sukulaiset voisi valita mä ottaisin aivan varmasti jonkun ihanan suurperheen suvun omakseni jossa olis just ihmisiä joka lähtöön mutta josta mä löytäisin kolme tai neljä sisarusta joiden kanssa voisi tehdä vaikka mitä.
Onneksi mun lapsilla ei toivottavasti ole samaa ongelmaa kuin mulla onhan niitä vähän enemmän.
Annlinn
anlinn: minä kans suojelen hiukan itseäni muiden kommenteilta. Saavat sitten supista keskenään olenko vai enkö :o)
Sain todella kamalia kommentteja viimeksi ja nyt en osaa edes kuvitella mitä anoppi ja appi tykkää ja mun isä. Pari ystävääni joille on kerrottu ovat ihan vilpittömän onnellisia ja innoissaan niin kuin minäkin.
Lapsille kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen ellei olo mene sellaiseksi että salaaminen on mahdotonta :o)
Rinnat on hirveän kipeät kun kävin pyöräilemässä niin jopa kuopasta ajaminen teki kipeää :o/ ja maha on kuin ilmapallo :o) tästä se taas alkaa ihanaa!!
Meillä nuorimmainen on kuumeessa vesirokon kera :o( tänään huomasin että on kipeä joten eiköhän pari seuraavaa päivää mene hoivatessa ja sitten parin viikon päästä loput jannut :o/
Niiloakseli rv4+2
Miten teillä muilla aijotteko käydä 4D ultrassa? mulla on seuraava ultra muistaakseni 1.8 ja varasin sen yksityiselle juuri tähän 4D ultraan kun siinä vain näkee niistä virtauksista sen onko raskausmyrkytysvaaraa. Sitten rakenneultran aion myös käydä yksityisellä 4d ultrassa. Ja sitten mulla onkin neljän viikon välein ultrakontrolli , mutta käyn ne kaikki yksityisellä tai sitten minun omalla lääkärillä Naistenklinikalla silloin tulee halvemmaksi.( siis mun lääkärillä on sekä yksityisvastaanotto että virka Naistenklinikalla) Voi kun mä kirjoitan sekavasti jotenkin ajatus ei tunnu kulkevan, täytyy tulla myöhemmin tänne uudelleen.
Heippa taas vähäksi aikaa Annlinn
minä en käy missään " ylimääräisissä" ultrissa. käyn niissä mitkä meillä neuvolan puolesta tarjotaan eli rv12 ja rv16. Meillä vain ei ole rahaa käydä yksityisellä.
Nyt kyllä pelottaa enemmän kuin koskaan ennen raskaus aikana. Tieto lisää tuskaa :o/ pelkään keskenmenoa,tuulimunaa,niskaturvotusta yms.
Mutta yritän olla murehtimatta nyt kun siihen ei vielä aihetta ole. Nyt jo alkaa elimistökin ilmoitella muutoksesta,pahaa tekee ja nälkä on koko ajan vaikka syön niin kohta on taas nälkä :o)
Kävin aamulla kaupassa ja siellä oli joku nainen suoraan navetasta tulleena niin kkyllä teki tiukkaa pitää naama peruslukemilla :o/
nyt menen hoitelemaan tuota meijän vesirokko potilasta.
Niiloakseli ja möykky rv4+3 näin se etenee hitaasti mutta varmasti :oD
Tääl heräiltiin 7.30 ja siitä lähtien oon järkännyt yhtä lipastoa ja tietokone nurkkausta.Nyt löytyi kovin etsitty enkun cd:kin,jonka tilasin jo uuden,kun luulin meidän 9 v pojan hukanneen ja se piti palauttaa jo keväällä.Toinen jää sit nyt kotikäyttöön,kun oon maksanut uuden kirjan ja cd:n,on vain hakematta vielä.
Annlinn:me käytiin 4d-ultrassa ja aiotaan mennä seuraavankin kerra,jos meille vielä pikkuinen suodaan.
Muuten vauvaa onkin ultrattu 4 viikon välein äippäpolilla,nyt tosin ne käynnit loppui.
Ystävistä,me pidetään aika paljon yhteyttä perheellisiin ystäviin.Tosin nyt la lähestyessä oon tykännyt pesityä ihan vaan kotiin ja järjestellä kaikkea valmiiksi vauva tuloa varten.Näin on ollut aina.
Nuorimmainen nukahti just päikyille ja isommat innostui legoilla leikkimisestä,niin nyt on jatkettava kotihommia tässä rauhassa,et illalla voi ottaa rennommin.
Lumina ja Lahja rv 36+0
Niiloakseli: mulla on juuri sama mikä sulla mä pelkään kuolakseni että kaikki pahat asiat tulee juuri mun kohdalle ja vaikka nyt yhden ultran jälkeen tiedän että mun kohdalla ei ole tuulimuna raskautta eikä kohdunulkoista niin nyt sitten löytyy lisää pelättäviä asioita vielä kun mulla on toi raskausmyrkytys vaara.
Mä muutun aina loppua kohti aivan vainoharhaiseksi kun mä pelkään niin vauvan puolesta eikä se kyllä helpota vaikka vauva olis syntynyt sitten mä pelkään kätkytkuolemaa ja vaikka mitä muuta.
Mun mies on tosi hyvä palauttamaan mut aina maanpinnalle kun eihän elämässä ole mistään mitään varmuutta vaikka terve lapsi syntyisi ei se sitä takaa että sille ei voisi puhjeta aivokasvain samoin kun meidän sukulaistytölle tai sitten rattijuoppo voi ajaa päälle kun kävelee suojatiellä. Eli mitä sitä murehtia aina voi jotain sattua.
Asiasta toiseen: mun äiti on mennyt naimisiin ja nyt mulla on sitten aivan ihana isä, mä en ole tavannut mun biologista isää varmaan 20 vuoteen joten nyt olen onneni kukkuloilla. Mä oon ajatellu leipoa heille mansikkakakun ja ostin tossa jo suuren ruusukimpun. Mitäköhän voisi ostaa heille häälahjaksi kun heillä on jo kaikkea? Mikään kallis ja normaali sen häälahjan ei tarvitse olla kun heillä on niin hyvä taloudellinen tilanne että he kyllä saa itse hankittua mitä he haluavat. Ostin tässä muutaman askartelulehden jos sieltä löytyisi jotain ideoita, yksi mitä ajattelin olis jos laittaisin lapset maalaamaan posliinikippoihin jotain söpöä eiköhän tuolta sinooperistä löytyisi sitä valkosta posliinia joka sopii maalaukseen.
Kaikkia ideoita otetaan vastaan....
Nyt me lähdetään vähän ulkoilemaan..Annlinn
vinkki annlin! osta ihan tavalliset valkoiset kupit niihinkin voi maalata tosi kätevästi ja ovat hiukan halvempia kuin sinooperin kupit. Meillä lapset maalasi mummuille ja papoille kupit jouluksi ja ne osoittautui hitti kamaksi!
nyt ollaan ajateltu josko hedelmäkulhoja maalattais tai lautasia.
Mitenkähän tässä nyt jaksaa sen 36 viikkoa vielä? :o)
nyt on jo ihan hirveä väsy,nälkä ja pahaolo vuorotellen. ylös noustessa huimaa ihan silmissä mustuu ja alas mennessä vihloo...
Näin se taas alkaa,mukavahan se oireita on niin tuntee ainakin olevansa raskaana ;o)
Tänään siirryinkin päivän edemmäs ja viikkoja onkin " jo" 4+4 :o)
Niiloakseli
Ilmottaudun mukaan suurperheodottajiin! Meillä on laskettuaika 20.1,viikkoja on nytten 11+5. Meidän perheessä on 4 lasta (t -97, p -00, t -03 ja p -06) sekä ukkokulta +koira ja 2kilipukkia,eli melkoinen on porukka :) Asustellaan pohjoisessa keski-suomessa omakotitalossa,jossa loppuu tilat... Mutta eiköhän me jotenkin päin mahduta:)
Alkuraskaus on mennyt ihan ok,jos ei ota huomioon ympärivuorokautista huonoa oloa ja väsymystä sekä mielialan muutoksista.
Neuvolassa olen kerran käynyt,siellä mitattiin hg ja se oli 118,eli väsymys johtuu tuosta. Ultrassa olen myös käynyt, sydän sykki hienosti ja vauva heilutteli käsiään ja jalkojaan :)
nyt täytyy mennä saunaan ja iltapalan laittoon.
Onnea mistille tyttö vauvasta!!!
Hyvijä vointeja kaikille!!
Kiitokset kaikille onnitteluista! Arki on lähtenyt rullaamaan täällä ihan kivasti. Vauva on ihanaakin ihanampi, kuinkas muuten :) Antaa yölläkin nukkua ihan hyvin. Viime yönä esim. kaksi neljän tunnin pätkää ja siihen aamulla vähän lisää. Saan siis itsekin levättyä, kun vauva tosiaan nukkuu nuo välit.
Mies on nyt isyys-+kesälomalla ja on kyllä kullanarvoinen apu, kun nuo isommatkin kaipaavat tottakai huomiota. Ja minua hän myös hoitaa niin, ettei paremmasta väliä :)
Tänään tehtiin ensimmäinen ostosreissu neidin kanssa ja hienosti sujui. Eilen kävi neuvolan th kotikäynnillä. Vauvan paino oli noussut hienosti, syntymäpaino oli ylitetty ja muutenkin kaikki näytti olevan ok.
Tsemppiä kaikille loppusuoran kulkijoille ja ihanaa odotusta kaikille alkupuolen odottajille!
Misti ja neiti kesäheinä 9vrk
Kiva kuulla Mistin vauvakuulumisia. Hienoa, että elämä vauvan kanssa on alkanut sujua mukavasti!!
Oli juttua ystävistä ja sukulaisista. Meillä sukulaiset asuvat kaukana ja ajan myötä ollaan selvästi vieraannuttu monista sukulaisista, kun tosi harvoin nähdään. Onneksi osaan on välimatkasta huolimatta läheiset välit. Meillä on lapsilla toistaiseksi vaan kaksi serkkua, mutta eiköhän tilanne jossain vaiheessa korjaannu, kun kummallakin kuitenkin on sisaruksia. Olemassa olevia serkkuja tavataan muutaman kerran vuodessa, joten kovin tiivistä suhdetta ei lapsilla valitettavasti serkkuihin ole. Tavatessaan toki lekkivät ja touhuavat kovasti yhdessä...
Ystäväpiiri on täällä muodostunut pitkälti muista lapsiperheistä jo ihan siitä syystä, että tänne muuttaessamme tutustuin ihmisiin lähinnä perhekerhossa ja muskarissa. Vuosien kuluessa on joistakin tullut todellisia ystäviä ja se on arvokas asia. Aikaisemmista elämänvaiheista on jollain tavalla kuvioissa mukana joitakin ystäviä, joiden kanssa soitellaan ja ollaan sähköpostiyhteyksissä. Tavataan yleensä harvoin, korkeintaan muutaman kerran vuodessa, joidenkin kohdalla on kulunut vuosiakin, ettei olla tavattu. Läheisimpiä ovat ne, joilla on itselläänkin iso perhe ja sillä tavalla yhteisiä asioita riittää, vaikkei kovin usein tavatakaan. Perheettömien kanssa yhteydenpito on kyllä aika lailla jäänyt.
(.) Laskettuun päivään on tänään tasan kaksi viikkoa ja se tuntuu vähältä. Hyvin nukutun yön jälkeen olo on tänään ollut sellainen, että toivottavasti vauva ei pidä kiirettä. Sairaalakassin kumminkin vihdoin pakkasin valmiiksi ja vauvanhoitopistekin on nyt ihan valmis. Mutta remonttiprojektissa on vielä viimeistelyä, joten sen valmistumista ajattelin odottaa... =) Ei se onneksi ole ratkaisevaa, mutta olisi musta kyllä oikeasti kivaa, jos saisi uudet ikkunat pestyä ja verhot paikoilleen ennen vauvan tuloa. Mutta ehtiihän ne verhot laittaa vaikka jouluksi, jos niikseen on... Olo siis on ihan hyvä. Vauva on tosi alhaalla ja painaa, jos joutuu kauan seisomaan, mutta kävellessä ei tunnu niin pahalta. Supistelee entiseen malliin. Odotus alkaa tiivistyä ja ajatukset ovat kyllä usein synnytyksessä ja vauvassa. Mielnkiintoista ja jännittävää aikaa.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Meiramiina 38+0
Ensimmäiseksi:
Inger78: tervetuloa mukaan!
Misti: Ihanaa kun laitoit vauvakuulumisia, voi miten mäkin haluisin että mulla olis jo sellainen pikkunyytti hoidettavana, onneksi toi mun 12v tuli vähäksi aikaa syliin istumaan kun noilla muilla on niin kiirus leikkiä kavereiden kanssa.
Meiramiina: sulla todella on jännät hetket menossa, miten sulla on aikaisemmin syntyneet ennen la vai jälkeen sen. Onnea ja voimia synnytykseen.
Niiloakseli: Mä löysin aivan ihanaa luuposliinia oli vähän tyyristä mutta niin sileä pinta ja kevyttä. Nyt noi lapset saa iltapäivästä aloittaa maalaus urakan, saa nähdä millainen on lopputulos.
Musta myös tuntuu siltä etten jaksaisi millään odottaa vielä 30 viikkoa aivan kauheeta miten pitkä aika se on. Vielä kun ei tulevasta tiedä eli sen raskausmyrkytysvaaran takia on mahdollista että meille voi tulla keskosvauva tai sitten vaan kaikki menee niin hyvin että menee yli lasketunajan. Kauheeta kun ei yhtään tiedä ja mä kun en ole maailman kärsivällisin ihminen niin tää on yhtä tuskaa.
Lisäksi jotenkin en haluaisi juuri siksi ihmisille mitään kertoa koska kaikki kysyy juuri sitä laskettua aikaa ja jos meidän vauva syntyy aikaisemmin siinä on taas kiva selittäminen että mulle kun tuli se raskausmyrkytys ja ihmisten kommentit voi olla tosi törkeitä. Mua on todella syyllistety siitä että se olis mun syy kun mä sairastun ja miten kuulemma mun kunto on liian huono saamaan normaaliaikaisia lapsia, näistä kun ei mikään todellakaan pidä paikkansa. Mun kohdalla minun geenit ja isän geenit yhdessä vauvan geenien kanssa aiheuttaa sen ja jos vauva on tyttö niin mulle ei puhkea raskausmyrkytys. Tytön geenit sopii paremmin mun elimmistölle. Aika sekavaa mitä kirjoitin mutta mulle on nyt muutama professori, joka on tutkinut raskausmyrkytyksiä selittänyt asian joka mun kohdalla näyttää toimivan, kaikilla ei ole samoin mutta monesti raskausmyrkytysäideillä on vain muutama raskaus eikä siitä voida vetää mitään johtopäätöstä.
Anteeksi tää mun purkaus mutta mä oon aivan hermoromahduksen partaalla kun mä ajattelenkin sitä sairautta. Enkä saa millään aikaa kulumaan nopeammin että pääsisin siihen 4d ultraan kauheeta kun on vielä kolme ja puoli viikkoa ennen kuin mulla on tää parempi ultra.
Muuten luin tossa yhden kirjoituksen jossa kirjoittaja väitti itse nähneensä niskaturvotus-ultrassa vauvan sukupuolen. Siis kysymykseni kuuluukin että voiko sen jo silloin nähdä vai onko niin ettei sukupuolielimet ole vielä kehittyneet vk12 paikkeilla, tietäiskö joku viisaampi, mua kun jäi vaivaamaan asia ja kun itse olen niin hirveän kiinnostunut siitä sukupuolesta.
Toivottavasti te muut jaksatte mua.
Annlinn
täällä ollaan ihan rätti väsyneenä. Kaksi nuorinta valvottaa vesirokon kourissa ja sitten nuo vessa käynnit huh,huh! 12 kertaa nousin sängystä viime yönä,milloin vessaan ja milloin lääkitsemään lapsia.
Tänään iski eka kuvotus-kohtaus :o/ kun laitoin kanelia mannapuuroon niin se kaneli haisi tosi pahalle ja käänsi mahan ympäri hyi!
maha on myöski ihan turvoksissa,osittain varmaan siksi kun syön koko ajan ku on nälkä! ja mulla on hirveä himo suolaiseen ja rasvaiseen ruokaan. Sipsit,paistiperunat,paistetut kananmunat,makkara *NAM* :o)
Niiloakseli rv4+5 (vasta)
Hattara: Meitä myös kiinnostais oman talon rakennus silloin sais juuri sellaisen kuin itse haluais, ainut vaan kun monet kertoo niin kauheita kauhujuttuja siitä rakennusajasta, ettei tiedä uskaltaisko.
Lumina29: teillä on juuri sellainen sopiva suurperheen talo, meillä sitä rojua vaan ei mihinkään kerry kun heitän sitä armottomasti pois nopeammin kun kukaan kerkii haalia, mä oon aivan kauhea siivoushullu.
Meillä kumisaappaat on yhden korkean vaatekaapin päällä ja muita kenkiä mä karsin kokoajan että vanhat roskiin jos uutta tulee, muuten siinä käy juuri niin ettei eteisestä pääse edes sisälle, kun kaikkien kengat on missä on.
mä myös inhoon suuria tilaavieviä kenkäkaappeja ja siksi talvikengat siis ne jotka vielä on talven jälkeen käyttökunnossa on kellarissa ja talvella sitten toisinpäin. Meillä jokaisella lapsella on talvella yhdet talvikengät ja yhdet lämminvuoriset kumpparit sitten mä niitä kengänkuivaajalla vaan kuivatan jos molenmmat on päivän aikaan märiks saatu.
Kesällä niillä on yhdet lenkkarit ja jotkut halpiskengät ja uudet saa kun vanhat menee roskiin eli sillä saan meidän eteisen pysymään aika siistinä.
Muuten mistä ja miten tilasit niitä kestovaippoja, mäkin olisin kiinnostunut.
Niiloakseli: Onnea plussasta ja kiva kun pääsit tänne puolelle.
nämä mun yö valvomiset on aivan kauheita mulla meni juuri eilinen päivä ihan pilalle edellisen yön takia, ja nyt mä taas kukun täällä. Mä en ymmärrä miksi mulla nyt on tälläinen nukkumis ja painajaisten näkemis ongelma, onneks mun mies on niin kultainen ja suloinen että hän käski vaan ottaa rennosti.
Annlinn