****SUURPERHEODOTTAJAT****VIIKKO 27
Kommentit (48)
kyselisin, kun täällä on niin monen lapset olleet vatsataudissa, mikä on teidän perheen ennätys eli moniko on samaan aikaan sairastunut, meillä ei ole koskaan ollu kaikki viisi samalla kertaa vatsataudissa mutta todellista helvettiä oli kun neljä oksenti samanaikaisesti ja meillä kun on vain kaksi vessaa, sen muistan ikuisesti oli se vaan niin rankka kokemus, vielä kun mies oli töissä ja hoitelin näitä neljää oksentelijaa yksin.
Sitten vielä kyselisin teiltä jotka olette/ olitte kodinhoidontuella, paljonko on kuntalisä pääkaupunkiseudulla ja onko jossain päin Suomea kuntia jotka maksavat jokaisesta uudesta kuntalaisesta jonkun pienen starttirahan, muistaakseni Kurun kunta ainakin joskus maksoi jotain. Ja vielä...mulla kun näitä kysymyksiä riittää....
Asuuko joku aivan maalla ja miten on sinne päätynyt eli oletko syntynyt siellä?
siksi mä vaan näitä kyselen kun me ostettiin meidän asunto 15 vuotta sitten kun me mentiin naimisiin ja nyt tilanne on se että meillä on 89neliötä ja neljä huonetta +alkovi eli vanhimmalla on oma huone, kaksi seuraavaa on samassa ja kaksi nukkuu alkovissa ja mulla ja miehellä on oma huone minne tulee uusi vauveli.
Meillä on aivan valtavan hyvät säilytystilat ja siksi me vielä mahdutaan tähän mutta kun olemme molemmat Helsingissä syntyneet arvelluttaa niin lähteä pois täältä, lisäksi meidän asunto on aivan ihana me ollaan remontoitu tätä vuosien varrella ja kaikki huonekalut on tarkoin valittu että tilaa ja avaruutta on ahtaista tiloista huolimatta. Eli olemme niin miettineet (ainakin jo 8vuoden ajan) kun se omakoti talo täytyisi ostaa mutta mistä? Voi olla että tässä kun vielä vuosia jahkaillaan niin lapset alkaa jo kotoa pois muuttamaan eikä sitten olekaan tarvetta isompaan eli olemme vähän hitaita näissä päätöksissä.
Eli miten te muut asutte? ja kaipaatteko muutosta? vai oletteko tyytyväisiä?
Annlinin päivän motto: jos ei ongelmaa ole niin tehdään sellainen.
Olen joskus kauan sitten käynyt esittäytymässä, mutta tuskinpa kukaan minua musitaa kun en ole saanut aikaiseksi kirjoitella pitkiin aikoihin.. Elikkäs perheessä äiti (26), isä (31) sekä lapset p8v, p6v, t3v, p1v ja masu rv28. Asutaan pohjois-savossa.
Asumisesta oli kyselyä, eli asutaan rivitalo kolmiossa, ahtaassa sellaisessa, mutta sopu sijaa antaa! Odotellaan, josko vuoden päästä olisi jo sijaa rakennusprojektille.. no näkee aikanaan! Itse nukutaan jo olo huoneessa, kaksi isointa jakaa toisen makkarin ja kaksi pienintä toisen. Uusi tulokas siirtynee nopsaan pienten huoneeseen, kun oppii pinnasängyssä nukkumaan.
Mahataudit haluan heti häätää kaikilta pois! Taudeista keljuin..siis meinaan näitä kulkutauteja.. Meillä talvella kaikki siis ihan kaikki meitä vanhempia myöten oksennettiin samaan aikaan.. yöks sentään! Itsellä siihen samaan syssyyn osui alkuraskauden pahoinvointi, huh sitä oloa. Jotenkin ihmeellä siitä selvittiin ja nyt toivotaan että seuraavaan samanlaiseen ruljanssiin kuluu aikaa taas se 5,5vuotta mikä edellisestä pahemmasta oksutaudista oli aikaa!!!
Juu, nyt pitää mennä pyykkivuoren kimppuun, kaksi pienintä nukkuu ppäiväuniaan ja isot viilettää pihalla! Aamulla käytiin jo rannalla uimassa ja eiköhän sinne taas välipalan jälkeen suunnata.
Oikein mukavaa viikkoa kaikille!
Hattara ja masu rv ~28 (eli perjantaina tulee joko 28 tai 29 viikkoa täyteen....)
täällähän oli muutama tuttu tuolta kuumeilu puolelta!
ainaki neppis ja isotikru. Minäkin sitten vihdoin plussasin tänään tuossa puolenpäivän aikaan ja olo on epätodellinen. Vielä ollaan alussa ja testaan tuossa perjantaina uusiksi josko viiva vahvistuu.
Tulen varmaan paremmin juttuihin mukaan kunhan viikkoja kertyy ja saan itseni uskomaan tähän :o) elämä tuntuu niin ihanalta nyt!! Tänään on esikon synttäritkin saavat vieraat ihmetellä ku hymyilen kieroon koko ajan ;o) ihanaa!!!! jännittää!!! pelottaa!!!
Niiloakseli rv 4+1 ihanaa kirjoittaa noin! yk 12 teki tehtävänsä!
kotihommia ,että tänään käytiin jo mattopyykilläkin,et nyt istun hetken koneen ääressä.
Isotikru:ihanaa,et rakenneultrassa oli kaikki hyvin.Meillä myös oli vauva rakenneultrassa niiin ujolla tuulella,että piti jalat tiukasti yhdessä koko ultrauksen ajan.
Eipä se harmittanut,pääasia että kaikki oli hyvin vauvalla.
Annlinn:Me asutaan maalla Keski-Suomessa,kaupungis asuin nuoruuden,mut oon aina halunnnut maalle.Asuttu kohta 7 vuotta 87 vai 89(apua en muista!!!) rakennetussa 280 neliön omakotitalossa:Muuten aivan ihana ja mieluinen talo ja pohjaratkaisut,mut säilytystilaa ei oo tarpeex kaikelle rojulle,jota ollaan säilytetty seurustelun alkuajoista lähtien....
Helpotusta ja tilaa on tuonut se,kun oon heittänyt ihan älyttömät määrät tavaraa pois,jotta saadaan yläkerran olohuone tyttöjen leikkihuoneeksi(6v tyttö nukkuukin siellä sitten) ennen vauvan syntymää.
Sit saa 9v poikakin oman huoneen,13v pojulla on oma huone ollut likipitäen aina.Järjestely oli tarpeen,kun elokuussa meillä on jo 3 koululaista ja jokainen tarvitsee läksyjen tekoon oman rauhan.
Pihaan rakennetaan erillinen varastotila, kunhan saadaan ensin isommat projektit tehdyksi.
Kesämökki raksalle joudumme palkkaamaan työmiehen,kun miehen ja aika ei yksinkertaisesti riitä.Samapa se kuka sen tekee,kunhan valmistuu jossain vaiheessa,toiveita valmistumisesta ei oo enää haaveiltu
Meil nää kaikki projektit ja aikataulut venyy kokoajan.
jännä nähdä,milloin ihmeessä kaikki valmistuu loppuun asti.
Ykkösenä on kuitenkin aika perheelle,mistä ei tingitä vaik kiire oiskin.
Täällä on ollut enimmillään 4 samaan aikaan vatsataudissa ja siitäkin on vuosia.
Nyt onnex nuo kaikki lapset jo ok.Mattopyykille he halusi mukaan(siel ei ollut kuin isäni ja äitini mukana),mut muuten en vie heitä useisiin päiviin ihmisten ilmoille,ettei vain tartuta muita.
Onnex on ihanat ilmat,että he viihtyvät hyvin omassa pihassakin,ettei joudu vain sisällä kököttämään.
Eilen tuli soitto suomen tullista,Usa:sta tilatut kestovaipat on Suomessa,käydään hakemassa,kunhan ne tulee Jyväskylään,maksetaan noutaessa tullimaksu ja alvit ja annetaan selvitys niiden käyttötarkoituksesta(tää oli musta huvittava),samalla yritän houkutella miehen mukaan ostamaan tuplavaunut....Laskin,et säästöä tuli 30-68¿ kaupasta riippuen(vaippojen tilauksessa Suomen hintoihin verrattuna)Ei hirveä säästö,mut on se kuitenkin hiukan halvempi.
Nyt ei kummempia.Tänään tavoitteena ois saada loput tavarat yläkerrasta laitetuksi pitkiin ullakkokomeroihin ja eteinen raivatuksi,muutimme naulakon paikkaa,kun asennamme vihdoin viimein muutaman vuoden asennusta odottaneen keskuspölynimurin eteiseen,viereen sijoitetaan isännän asekaappi ja teen verhot tai verhoillaan paneelein tms ne piiloon,että ei näytä niin tylsälle.
Mites muilla suurperheellisillä on kengät järjestelty,mua kun risoo välillä,et eteisen lattia on täpötäynnä kenkiä ja haluisin keksiä jonkun järkevän ratkaisun kengillekin,että kaikki ois likellä,mut siististi esillä.
Mitään isoja kenkälaatikkolipastoja en haluais,kun ne vie tilaa paljon...
Lumina ja Lahja rv 35+5
Mun puhaltelut taisivat tehota sittenkin :)
Nyt vaan pikkuiselle kovasti voimia pysyä vauhdissa mukana. Ja sitä dieettiliimaa kilotolkulla :)
dieettiliimaa tässä tarvitaankin maha on ihan turvoksissa :o)
Onneksi nyt on lähtöpaino jo 11kg kevyempi kuin edellisellä kerralla :o)
Miten on fetaajuuston laita saako sitä syödä?
Ihan ku en ennen ois paksuna ollut, pää on ihan tyhjä tiedosta...
Niiloakseli ja möykky rv 4+1
Ihania uutisia. Mukavaa, että kaikki sujui hyvin ja saitte ihanan tyttösen hoivattavaksenne. Leppoisaa vauva-arkea teille ja käyhän joskus kertomassa kuulumisia.
Tervetuloa taas uusille kirjoittelijoille ja muutama sana meistäkin. Eli Keski-Suomesta ollaan mekin, lapset t00,p02 ja t05. Nelosen la on reilun kahden viikon päästä (Hui!) Minä ja mies ollaan kummatkin 32v. Asutaan maalla omakotitalossa. Muutettiin pääkaupunkiseudulta vuosien kaupunkiasumisen jälkeen tänne ensin vuokralle ja sitten ostettiin oma " työleiri" . Kotoisin olen pieneltä paikkakunnalta, mutta ihan muualta päin Suomea. Hyvin olemme tänne sopeutuneet eikä kaupunkiin ole ollut ikävä. Lasten kanssa on helppoa asua, kun on iso piha ja luonto lähellä, mahtavat uimarannat ihan lähettyvillä ja harrastusmahdollisuuksiakin kuitenkin kohtuullisesti tarjolla. Eli tyytyväisiä olemme valintaan, vaikka alussa tuntui, että kunhan nyt vähän aikaakin ollaan täällä. Meillä maallemuuttoon yksi iso syy oli taloudelliset seikat. Pääkaupunkiseudulla asuminen oli (ja on) niin kallista, että pitkä kotiäitiys ja iso lapsilauma olisivat tainneet jäädä haaveeksi. Nyt on ollut mahdollista saada sekä kiva ja riittävän kokoinen koti, että kotona hoidettu lapsikatras. =)
(.) Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ok. Vauva on jo aika alhaalla ja vessassa saa rampata ahkeraan. Muutenkin yöt ovat katkonaisia ja unet levottomia. Se on tuttua kaikkien raskauksien loppuvaiheesta ja saa pikkuhiljaa mielen kääntymään siihen suuntaan, että on ihan kiva, että vauva kohta syntyy. Toivon mukaan on sisarustensa kaltainen ja valvottaa vähemmän sitten synnyttyään... Kaiken kaikkiaan olo on kyllä helteestä huolimatta hyvä. Mukavaa, kun ehtii lasten kanssa puuhata kaikkea kivaa kesäistä. Vauvan synnyttyä elämä pyörii sitten pitkälti niissä vauvakuvioissa, joten sikäli tämä on ihan mukavaa lomailua.
Nyt kutsuu Nukku-Matti. Mukavan kesäistä viikon jatkoa kaikille!
Meiramiina 37+5
Voi luoja että mä voinkin nähdä aivan kauheita unia eli meni taas yksi yö pilalle. Aikaisemmin mä näin niitä unia vasta loppuraskaudessa mutta nyt ne tulee jo ihan alkuun et mitenköhän oikein selviän loppuun saakka.
Mä kirjoitan kohta lisää täällä nimittäin puhkes ilmiriita esikoisen ja keskimmäisen välille.....
Annlinn