****SUURPERHEODOTTAJAT****VIIKKO 27
Kommentit (48)
Niiloakseli: Mä mietinkin että minne sä olet menny kun en mitään susta eilen kuullu. Aika ikävä toi vesirokko, munkin lapsilla oli joskus vuosia sitten, siinä sitten lääkitsin heitä Ataraxilla, ettei olisi raapineet itseään koko ajan. Kyllä se kuvotus siitä pahenee, mun on pakko syödä koko ajan että ei kuvottais. Vielä kun olen niin ankara ton ruoan suhteen niin suupaloiksi ei kelpaa mikä tahansa. Muuten uusimmassa Odotus-lehdessä oli hyvä juttu raskausmyrkytyksestä ja juuri siihen tutkimukseen minäkin pääsen vaikka osallistun siihen vain jos siinä ei ole lumelääke ryhmää, koska mä aion alkaa sen miniaspiriinin syönnin, mä tiedän että se auttaa mulla. Ainut mistä lauseesta siinä en pitänyt oli se kun kirjoitettiin että äiti ei voi vaikuttaa puhkeeko raskausmyrkytys se nyt ei ainakaan mun lääkärin mukaan pidä paikkaansa kun nimenomaan suolan käyttö on vähennettävä aivan minimiin ja piilosuolaa on varottava kuin ruttoa, lisäksi juomisesta täytyy huolehtia eli nestemäärä pitää mitata aamusta jotta illasta tietää minkä verran on tullut juotua.
Hysteerisyys ennenkaikkea, Annlinin päivän motto
Sinuvi: Tervetuloa tänne muistan sinut hyvin tuolta haaveilu puolelta ja onnea plussasta.
Muuten onko täällä joku joka aikoo osallistua äitiysjoogaan? aivan siksi aion sen aloittaa että se tekee hyvää mun hermoille kun toi raskausmyrkytys-ajatus saa mut hyppimään pilviin.
Annlinn
päiväuni pöpperöinen täällä yrittää saada ajatusta kasaan :o)
Olen ihan poikki! viime yönä mies joutui sohvalle kun pilkulliset lapset valtasi sängyn kun äidin kainalo on se joka parantaa pienet. Onneksi vielä mahtuvat :o) Pienin aina välillä heräsi ja hoki " äiti affaa" (äiti rasvaa) kamalan paha nukkua kun kutisee niin kauheasti :o(
ei mulla nyt kulje ajatus ku aivot on ihan kohmeessa :o)
Muuten olen voinut hyvin siis ihmeen hyvin ainoa on että pissattaa ja nukuttaa koko ajan ;o) jos sillä mennään niin vähällä pääsen!
Niiloakseli rv4+5
Kirjotan taas pitkästä aikaa. Heinäkuu on jo hyvällä mallilla ja maha kasvaa...
Olo on ollut pitkään hyvä, mutta nyt on alkanut se mukava närästys iltaisin.
Nopeesti tämä aika vaan menee. Tuntuu kuin hetki sitten ois tehty raskaustesti ja kuitenkin viikkoja on kasassa jo niin paljon, että saa tosissaan alkaa pian valmistautumaan vaavin tuloon.
Minulla oli pari viikkoa sitten isoja ja aika kipeitäkin supistuksia muutamana päivänä ja pelästyin jo vauvan syntyvän. Onneksi loppuivat kuitenkin ja nyt on vaan joskus iltasin maha kuin koripallo.
Kävin kiireessä viime viikolla yksityisessä ultrassa tarkastamassa, ettei oo kohdunsuu auennut kun ollaan lähössä koko perhe Tallinnaan reilun viikon päästä.
Kiinni oli ja sukupuoli tuli selvitettyä puolivahingossa. Tyttöä meille lupailtiin.
Aikasemmin meillä siis on poika 8v, tyttö 6v. ja poika 4v. Eli tyttö on ihan tervetullut joukon jatkoksi...Eipä ole akka-eikä ukkovaltakaan kun molempia on yhtäpaljon. HEHE!
Risella rv 30+3
Mä kun kärsin yöpahoinvoinnista ja en saa millään nukuttua vaan joka yö menee siihen että ramppaan vessassa vähän väliä.
Voi miten monella onkaan täällä synnytys lähellä ja pian pääsette nauttimaan siitä vauva-ajasta.
Mulla on hermot mennä ton mun nuorimmaisen kanssa( 6v) kun hän on nyt ottanu tavaksi lukkiutua vessaan jos sanon hänelle ei. Sillä hän sitten saattaa kököttää puolikin tuntia. Vielä kun asumme niin vanhassa talossa että näitä lukkoja ei availla ulkopuolelta niin johan tollanen pistää hermot kireelle kun on sovittuja menoja ja myöhästytään siksi kun yksi pelleilee vessassa.
Täytyy nyt sitten vuodattaa kaikki mitä on ton viikonlopun aikana kertynyt, eli varoituksen sana jätä loput lukematta jos et jaksa kuunnella murheitani:
Meillä on tosi kelju naapuri sillä on kaksi lasta 5v ja 10v ja hänellä on joku pakkomielle kokoajan kiusata mun lapsia. Hän syyttää mun lapsia että ne olis rikkonu hänen lasten leluja ja sitten hän keräilee mun lasten hiekkaleluja hiekkalaatikolta tämän tästä kun pihan pitäisi näyttää siltä että täällä ei asuis yhtään lasta. Jotenkin häntä vaan ärsyttää yli kaiken mun lapset ja niiden leikit, mun lapset oli ennen hänen lasten kavereita mutta nyt ne hänen lapsetkin kokoajan keljuilee mun lapsille. Mulla on suuri riski sairastua raskausmyrkytykseen tän raskauden aikana ja siksi vältän kaikkia konflikteja ja muita riitoja oman terveyteni takia. Jotenkin en vain viitsi uhrata hänelle sitä iloa että hän pääsee riitelemään mitä hän ilmiselvästi haluaa. Mulla on aivan kauhean pahamieli ja koko asumismukavuus kärsii tollasin naapurin takia, siis tämä on kerrostalo ja meillä on muuten aivan ihania naapureita ainoastaan toi yksi pilaa kaiken vieläkun toi idiootti asuu samassa rapussa että siihen törmää pakosti.
Eli mitä te tekisitte? Olen miettinyt että pitäisikö toi mun mies pistää riitelemään ton hullun akan kanssa niin en itse hermostuisi ja aina jos tapaisin hänet voisin vaan sanoa että en ota mitään kantaa hänen juttuihin, kokemuksesta tiedän että välinpitämätön asenne tepsii kaikkein parhaiten tollasiin riidan haastajiin. Lisäksi pihan muutkin äidit ovat huomanneet miten hän jahtaa mun lapsia ja syyttää niitä kaikesta, vaikka mun lapset on muuten pihan suositumpia sekä aikuisten että lasten keskuudessa. Mikä avuksi?
Epätoivoinen Annlinn
..hmhmhm osa on varmaan synnyttämässä, voi kun ei juttu näin yksin luista, eksykää nyt joku suurperheellinen tänne mun kaveriksi....
Toivoo Annlinn
Eli meille syntyi ihanainen tyttö vauva ke 27.6. klo 6.48. Neidin mitat olivat 3430g ja 50cm, py 34cm. Ja hän syntyi siis rv 38+5.
Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla jo edellisenä iltana (omana syntymäpäivänäni) klo 23.10. Supistuksia ei oikeastaan ollut, mutta koska meiltä on se puolituntia ja risat sairaalalle, niin mies sai minut lähtemään näytille. Onhan meillä kaksi edellistä syntynyt parissa tunnissa, kun homma on kunnolla käynnistynyt. Sairaalassa totesivatkin, että koska takana on niinkin nopeita synntyksiä, niin ei ole enää järkeä lähteä kotiin takaisin. Kodunsuu oli silloin hätinä sormelle auki ja kava jäljellä (sama tilanne sekin kuin aiemmissakin synytyksissä sairaalaan mentäessä :) ) Aamuyötä siinä sitten vietettiin taysin käytävillä kävellen ja puoli viiden aikaan alkoivat supistukset tulle heti viiden minuutin välein ja aika kipeinä. Kätilö kyseli kokemuksiani ilokaasusta ja koska ne olivat hyviä, niin hän lähetti meidät jo saliin kaasua hönkäilemään. Salin kätilö tarkisteli tilannetta heti ja silloin kohdunsuu naftisti 2cm auki ja tilanne hänen mielestään epäkypsä. Minä siinä totesinkin, että mahdettiinkohan nyt tulla liian aikaisin saliin :/ Samantien, kun kätilö katosi, supistukset alkoivat tulla 2min välein ja muutaman supistuksen jälkeen tuli jo sellaisia n. 3min kestäviä supistuksia. Sekä mies että minä niitä ihmettelimme, ei mulla ennen ihan sellaisia maratonisuppareita ollut ollut. Loppu synnytys menikin ilokaasua kiivaasti kiskoessa. Spinaalikin laitettiin, mutta se tuli sitten jo liian myöhään ja vaikutus oli parhaimmillaan vasta, kun istukkaa piti vähän irrotella painelemalla ja kolme tikkiä laitettiin.
Synnytyksen kokonaiskesto siis 2h5min, josta ponnistus 13min ja jälkeisvaihe 17min. Oli kyllä tähänastisita synnytyksistäni rajuin juuri niiden huiman pitkien supistusten takia, mutta lopputuloshan se tärkein onkin :)
Kotiintulo hieman venähti, koska neiti kellastui ja joutui vuorokaudeksi valoon, mutta eilen illalla kotiuduttiin. Oma olo on muuten ihan ok, mutta väsymys on järkyttävä. Sain sairaalassa nukuttua vain 4-5 tuntia yössä, päivisin en lainkaan.
Mutta nyt siis olemme kotona ja nautimme! Isommat sisarukset ovat ottaneet vauvan ihanasti vastaan, eikä mitään draamaa ole ollut havaittavissa.
Tsemppiä kaikille viime metrien kulkijoille, pyrytytölle erityisesti, pian on sinunkin odotuksesi ohi. Ja mukavaa odotusta kaikille muillekin :)
Terkuin Misti ja viisi kullannuppua sekä tietysti iskä
Onpas siellä ikävä naapuri. En oikein osaa sanoa mitä olisi viisain tehdä. Ehkä kuitenkin se välinpitämättömyys on paras ase. Tai voisithan tiedustella sievästi mikä lapsissasi häntä harmittaa. Onko sattunut jotain, mistä et tiedä?
Joskus vaan kannattaa ajan antaa korjata tilanne. Olen itse huomannut ainakin koulumaailmassa, että mitä enemmän omiani puolustan ja puutun asioihin, sitä enemmän lapset ovat silmätikkuina. Kun jättäydyin takaa-alalle, enkä niin hanakasti ollut korjaamassa tilannetta, vaan annoin asioille aikaa, saivat lapsetkin olla rauhassa.
Kärsivällisyyttä vain. Ystävällisyys on pahinta mitä voit hänelle antaa. Hymyile ja tervehdi ja toivotat mukavaa päivänjatkoa niin eiköhän eukkoa kiukuta. Eikös sitä sanota niin, että pidä ystävät lähellä ja vihamiehet vielä lähempänä.
Ja siihen 6v.. meneekö hän nyt syksyllä kouluun? Olisiko jo kyse tästä eroahdistuksesta? Hän on huomannut jo joutuvansa eroon/irti äidistään eikä enää olekaan perheen " vauva" vaan koululainen. Vessaan lukittautuminen on ainakin loistava keino saada huomiota. Viimeistään kun jollakulla hätä on suurin ;)
JOs vaan mahdollista anna hänen kököttää siellä. Onko hän kertonut mitkä asiat risovat kun menee sinne vessaan? Ymmärrän kyllä jos on tärkeä meno ja kiire, ettei silloin voi odotella. Uskoisin, että tämäkin vaihe menee ohi ja jotain uutta tulee tilalle.
Täällä oli tänään vast eka lämmin päivä ja kävimme tuolla " jäämeressä" uimassa lasten kanssa. TAi minä ja pienin vain rannalla kahlailtiin mutta vesi oli järkyttävän kylmää. Ei tänne tule kesää ollenkaan :(
(.) napa voi hyvin. Vatsakin toimii ellei ota rautaa. Parin viikon päästä on rakenneultra. Muuta ihmeellistä ei näillä näkymin.
Kuulumisiin,
Neppis ja W
Olimme yhtä aikaa linjoilla.
Aivan ihania uutisia. Voikaa hyvin ja onnea hirmuisesti koko perheelle.
halauksin, Neppis
Ihan ensix lämpimät onnittelut Mistin perheelle tyttövauvasta!
Annlinn:On kyl kelju naapuri,kun syyttelee aiheetta muiden lapsia...Onko samanlainen muillekin naapuruston lapsille,vai onko tuollainen vain teidän lapsia kohtaan,olipa miten hyvänsä,nin ehdottomasti ottaisin puheeksi tuollaisen lapsellisen käytöksen.
Kurjaa,että yksi kurja naapuri voi pilata kokonaan muuten hyvän hyvän asuinympäristön kerrostalossa.
Sit meidän kuulumiset:
Eli meillähän sairastui kuopus vatsa ja oksutautiin viime ti-ke välisenä yönä...Jouduttiin sit to yönä Keskussairaalaan tippaan ja olikin liki tauotta tipassa tähän iltapäivään asti.Ripuloi tipasta huolimatta ja syyksi selvisi lopulta tänään rotavirus,kotiuduttiin iltapäivällä,kun tyttö juo ja syö jo itse.
Eilen 6v tyttö oli kipeänä,meni onnex ohi jo.Nyt sairastaa 9v poika.
Pe kävin äippäpolilla ultrassa ja vauva oli tuolloin (rv 35+0)2220g ja syntymäpainoennuste 3100g ja jos lähtisi jo nyt syntymään,niin ei esteltäisi.Vauva oli jo täydellisesti rt:ssa ja saan näillä näkymin polikliinisen synnytyksen.Aloitin verenohennuslääkityksen la ja äippäpolikäynnit loppui kokonaan,kun kaikki on niin hyvin.Eli näil näkymin seuraava käynti on kun mennään synnyttämään.
Tuplavaunut puuttuu vielä,ne käydään ostamassa,kun saadaan koko poppoo terveeksi.Ainakin viikko ollaan ihan kotosalla,ettei vaan tartuteta muihin tätä tautia.
Onnex toistaisex esikoinen,mies ja minä ollaan säästytty siltä.
Palailen,kunhan kaikki on valmista vauvan tuloon.
Lumina ja Lahja rv 35+3
Ihana tulla lukemaan tällaisia uutisia.
Olen samaa mieltä, että ystävällisyys " vihamiestä" kohtaan on
kaikista paras keino - ei ehkä kaikkein helpoin toteuttaa kuitenkaan.
Vaatii itsekuria! Kerro miten asia siellä naapurin kanssa etenee.
1. neuvola on takana, kk mukaan laskettu aika ystävän päivänä,
mutta olen varma, että se siitä vielä muuttuu, kierto on mitä sattuu
ja sen mukaan ei voi laskea. Ultra on kuun lopulla.
Hb 110, ei hurraamista ja täälläkään en ole ehtinyt käymään kun
en töitten jälkeen muuta kerkeä kuin syömään ja nukkumaan,
jonkin sortin ennätys valvomisessa tänään. Tää väsymys on ihan kamalaa. Mikä tähän auttaa?
Mulla on pahaa oloa kaikki aamupäivät. Ihan uutta, ei mulla ennen
ole tällaista ollut. Kai tämäkin on sitten koettava...
Pearl
Misti: Paljon halauksia ja onnea sinulle, voi miten ihana aika sulla nyt alkaa pikkuisen söpön nyytin kanssa.
Neppis: luulen itse että tätä keljua eukkoa ärsyttää mun lapsilukumäärä kun täällä Helsingin keskustassa ei niin kauheesti isoja lapsiperheitä asu vaikka kerrostaloasuntoja joissa monia satoja neliöitä on tosi paljon (siis sellaisia asuntoja joissa neliöitä 100-400 välillä). Vaikka itse en koe että mulla olis monta lasta kun olen aina haaveillut sellaisesta 8-12 lapsesta ja mulla on vasta viisi kullanmurua. Lisäksi mun lapset on tosi suosittuja pihapiirissä muiden lasten ja myöskin aikuisten mielestä, ne keksii aina kivoimmat leikit ja kun niitä on niin monta monet leikit onnistuu hyvin. Mun tää 6v on todellakin aika hemmoteltu kun hän on meidän nuorin mutta onneksi meillä on kaksi vessaa. Hän vaan ei tykkää jos mä rajoitan hänen ideoita ja sanon sen maagisen sanan EI, mä pidin eilen hänelle oikein kunnon puhuttelun siitä miten sinne vessaan ei saa sulkeutua, nyt kun hän meni hampaita harjaamaan hän huusi mulle " Äiti tule vaikka katsomaan mutta mä en laittanu tota ovea lukkoon!" eli kaipa se siitä.
Lumina29:Mun tekis kyllä mieli sanoa tolle keljulle eukolle muutama valittu sana mutta mä oon niin hysteerinen tän mun raskauden suhteen kun mulla on suuri mahdollisuus sairastua raskausmyrkytykseen ja se voi puhjeta jo viikkojen 20 jälkeen joka olis aivan hirveetä siksi yritän olla tosi rauhallinen ettei verenpaine kohoa. Tietysti voisin lähettää mieheni suden suuhun puhuinkin siitä eilen hänelle että hänellä kun ei ole mitään vaaraa vaikka hän vähän riitelis jonkun eukon kanssa.
Yrittäkää parantua siitä rota viruksesta se on tosi kelju tauti. Muuten minkä merkkiset tuplavaunut aiot ostaa?
Pearl73:Koska sulla on la eli oletko täällä mun seurana tonne helmikuulle? Mun la on 8.2.08 tai viikkoa aiemmin ja jos raskausmyrkytys puhkeaa niin silloin luultavasti vauva syntyy sen neljä -viisi viikoa ennen la eli on myös mahdollista että vauveli syntyisi tämän vuoden puolella uuden vuoden aikaan, mutta toivon aivan kauheasti normaalia synnytystä ja sitä että menis yli lasketun ajan. lisäksi toivon tyttöä koska tyttö ei kuormita mun elimmistöä niin paljon kuin poika-raskaus.
Ja sitten vielä kaikille, olis kiva tietää vähän että mistä päin olette ja monettako odotatte sääli kun ei ole mitään esittelylistaa täällä suurperheodottajissa. (mulla niin huonosti jää nää nimimerkit mieleen)
Annlinn
Eli ihanaa!!!! Paljon onnea prinsessasta mistille!!!!!
wintergirl 32
niin se vaan on taas aika vilahtanut eikä olevinaan ole ennättänyt kirjoittelemaan, ONNEA MISTILLE ja tervetuloa uusille odottajille!
Teille taustaksi kerron että meillä odotetaan yllätysnelosta syntyväksi joulukuun alkupäivinä. Itse olen kohta 32v lähihoitaja,mies jo 41v ja lisäksi meillä asuu ekalle menevä esikoisneiti, oikee kyläluuta ja hienohelma-huoletonhulda (on hametta ja toppia ja kassi kaiuniisti mukana, mutta harvat hampaat, tukka usein harjaamatta ja nytkin jotain jäätelöä poskessa :), 5v uhmapoika löytyy myös, vikkelä ja sanavalmis tapaus, sekä pikkukuopus 9kk, joka paikan ravelo.
Olikos täällä muita joille oli tulossa pieni ikäero tai jolla olis siitä kokemusta? Meillehän ikäeroa tulee 1v2,5kk. En muita että kenenkään aiemman odotuksessa olis supistellu jo 17viikolta lähtien, mutta näin kävi nyt. Ei toki kipeästi mutta kovottaa kireästi monta kertaa päivässä. Mietin että johtuneeko just pienestä välistä ja olisinkin kiinnostunu että onko muilla menny sit miten loppuun saakka raskaus kuitenkin? Mulla on kaikki syntyny vähän lasketun jälkeen, mutta asennoidunko siihen että tämä saattas tulla aikasemminkin?
Miehelle nauroin että täytynee luopua siivoamisesta (voi harmi ;) niiin ei supistele. tuntuu että jos on touhukkaampi päivä niin viimeistään seuraavana päivänä supistelee taas kireämmin.
Jaha, nyt lähden soffalle, otan täällä pohjantähden alla-kirjan käteeni ja koetan hetken elpyä, isommat on ulkona ja pienin nukkuu (jos ei herää tuohon jatkuvaan ovissa ravautumiseen, raivostuttavaa)...
Minjuska ja Manteli 18+2
huomasin vasta nyt että asuinsuuntaakin oli kyselty...
Minä näppäilen täältä Joensuun seudulta, onko täältäpäin muita??? Ihan ihmeelliseltä tuntuu että olen ainakin joulukuisten ainoa pohjois-karjalainen odottaja (onneks se ei tarkoita että olisin synnärillä yksin, hahaa)
Minjuska
Helteistä päivää minunkin puolestani täältä Turuust :)
Annlinn: Minä ainakin olen helmikuulle asti täällä, laskettu aikani selviää ensi viikon ultrassa, mutta terkkarin laskujen mukaan mulla nyt ois 7. viikko menossa tätä vitosen odotusta.
Perheeseemme kuuluu minä ja mies molemmat 30v. ja pojat aiemmasta liitostani 9v, 6v, ja 4v, sekä meidän yhteinen poikavauva 5,5 kk, eli neloselle ja vitoselle tulee noin 1v 1kk ikäeroa.
Jännittää tämän vauvan odotus aika tavalla kun nelosvauvalla todettiin synnärillä vsd, (sydänten kammioiden välissä iso aukko) että onkohan se perinnöllistä niin että tällekin vauvalle tulee joku sydänvika... Onneksi neuvolan täti heti sanoi että pääsen sikiön sydänultraan ja se on varmaan samoihin aikoihin kuin rakenneultra.
Meidän poika on kyllä saanut tyksissä niin mahtavaa hoitoa, että sen puoleen tuollainen vika on korjattavissa, mutta oli se ensimmäinen 3 kk pienen vauvan kanssa yhtä kaaosta, kun ei tiennyt miten vauva lähtee kasvamaan ja kehittymään, nyt on onneksi kaikki suht hyvin (vaikka leikkauksen mahdollisuus on edelleenkin) mutta olisi se shokki jos tulevalla vauvallakin on sama juttu. Eipä sitä kantsisi etukäteen murehtia, kun ei niille rakennevioille mitään voi, kuin toivoa parasta että kaikki sujuu hyvin.
Sellainen purkaus tällä kertaa, iloista odotusta kaikille :)
hupsis-rouva
..kun on aika yksinäistä täällä kotona kun noi lapset leikkii kavereiden kanssa pihalla ainakin yhdeksään.
Minjuska: Mulla on ensimmäisen ja toisen välissä 1v ja 11päivää eli oli aika hauskaa kun toinen syntyi ja eka ei osannut vielä edes kävellä, nyt noi on parhaimpia kavereita ja monet koulukaverit on molempien kavereita.
Hupsis-rouva: On sulla ollut tosi suuri huoli sun vauvelista mutta kyllä toi lääketiede on niin kehittynyt että suuriakin toimenpiteitä voidaan ihan vastasyntyneille tehdä. Kiva kun olet täällä tonne helmikuulle et on juttuseuraa, ja sulla myös tulee kivaa aikaa kun tulee niin pieni ikäero neljännen ja viidennen väliin. Ai niin mutta unohdin sanoa että se toinen synnytys oli elämäni helpoin varmaan siksi kun edellisestä synnytyksestä oli vain vuosi aikaa. Vauva vaan liukui maailmaan, ensimmäisten supistusten jälkeen synnytys oli parissa tunnissa ohi. Lisäksi olin viikko synnytyksen jälkeen laihempi kuin ennen ensimmäistä raskautta. Eniten mua suututti kun ihmiset piti tätä meidän toista lasta vahinkona vaikka yritimme että ikäeroa olisi jäänyt vain 10kk mutta se ei onnistunut. (Mä olen aina halunnut kaksosia ja toivon että joskus vielä ne saisin.) Parasta aikaa oli se kun ensimmäinen oli kolme, toinen kaksi ja kolmas syntyi siinä sitten imetin lasta ja samalla juoksin villien kaksi ja kolme vuotiaiden perässä. Mun kaikki viisi lasta ovat syntyneet seitsemän vuoden sisällä eli tämä raskaus on niin eri mä en malttais odottaa että mä voin juosta kaikki paikat vauvan kanssa kaksistaan sillä aikaa kun muut on koulussa.
No jopas tuli taas juttua kerrakseen.
Annlinn
Ihana kun jollain jo ohi. Meillä alkaa kanssa totaalinen odotus, viikot nyt 36+5. Reissut tehty ja lapset sairasti mahatautia jonkun päivän. Nyt 8 koneellista olen pessyt pyykkiä ja mattoja pesty tämä päivä... Alkaa olla puhdasta. :) Tänään siivosinkin sisällä. Jotenkin alkaa tuntua sille että pitää olla koko ajan valmiina lähtemään...
Huomenna pitkästä aikaa neuvola minulla ja 4v tytöllä. Viime viikon neuvola jäi väliin reissun vuoksi. Nyt onkin mielenkiintoista mennä kun on viikon touhunnut niin on supistellut välillä jo ihan kivasti.
Helteiset terkut täältä pohjoisemmasta keski-Suomesta!
T: Ulmeri+ 6 lasta ja ukkokulta
Ihanaa ettäolette saaneet jo käärön syliinne ja että kaikki meni pienestä keltaisuudesta huolimatta hyvin !!
Minä olin tänään ultrassa ja tikrunpennulla oli kaikki ok, oli sen verran ovela ettei näytänyt naamaansa eikä alapäätänsä joten ihan täydellinen yllätys on sieltä sitten marraskuulla tulossa.. jos olisin kasvonpiirteitä nähnyt niin ehkä olisin osannut omat johtopäätökseni vetää ??
Sitten olikin hammaslääkärikeikka kun juurihoidettavasta hampaasta irtosi väliaikainen paikka ja siellä keikalla meni jonottaessa reilu puolitoistatuntia.. noh onpahan sekin nyt vapaapäivänä hoidettu !!
Sitten menin kuopusten kanssa pizzalle ja vähän shoppailemaan ja jotain pientä löysin vauvallekkin kun olin luvannut itselleni että tämänpäiväisen rakenneultran jälkeen on lupa alkaa pikkuhiljaa jotain ostelemaan..
Siellä kierrellessä muutama tunti vierähtikin ja kylläpä loppuajasta tuli niin ilkeitä liitoskipuja navan ympärillä että oli ihan pakko lähteä kotiin, mietinkin että nytkö ne tosiaan alkoi!
Oli kyselty mm asuinpaikasta, me asutaan pääkaupunkiseudulla vuokralla 5h+k ja esikoisella ja kakkosella on omat huoneet ja kuopukset jakavat saman huoneen. Vauva tulee meidän makkariin ja mietitään sitten huonejärjestelyjä muutaman vuoden päästä uudelleen...
Ikäerot meidän muksuilla on 1 ja 2 välissä 3v, kakkosen ja nykyisten kuopusten välillä 4-v ja sitten kuopuksien ja vauvan ikäeroksi tuleekin 7-v !!
Mä en nyt muista kommentoida teidän juttujanne kun jäi demisnamiska painamatta mutta taidan kömpiä viilentävään suihkuun ja sitten pikkuhiljaa mietittävä nukkumaan menoa kun tuntuu olevan nuo aamuherätykset olevan niin tuskallisia ja loman alkuun olisi vielä reilu 2 viikkoa !!
Heips !!
Isotikru kera tikrunpennun rv 19+5
näin myöhällä vielä, aika huikeaa...
Annlinn, me ollaan Keski-Suomesta, odottelen neljättä, LA
kk mukaan 14.2. Tähän en kuitenkaan usko, sillä mun kierto
on mitä sattuu ja milloin sattuu. Helmikuulle kuitenkin varmaan osuu.
Mukava, että meitä on useampi.
Meillä hyörii poika 12/94 ja tytöt 06/96 sekä 06/06. Siis 2 paria
sitten kun tämä on valmis. Ihan hauskaa, olenkin aina sanonut,
että 2 tai 4 lasta. Eilen lisäsin tähän miehelleni - tai6! Siihen on
vielä matkaa!
Ulmeri, oletko KSKS:n porukkaa? Sinne olis taas matka, niinkuin
muidenkin kanssa.
Pearl
Voi olla että joku muistaa minun kirjoitelleen tuolla toivepuolella suurperheellisiin.. Touko-kesäkuun aikana.
Olen siis 3 lapsen äiti, tytöt 11 ja 9, sekä 1v 4kk poika, ja nyt olen saanut raskaustestiin plussan. Itseasiassa viikko sitten, lomareissulla, luulin että menkat alkaa ankarilla kivuilla, ja räjähtävällä vuodolla, mutta kun ei kuulunut mitään, ja tuli kumman pahoinvoivia fiiliksia koko päivän ajan, oli pakko mennä (taas) ostamaan raskaustesti (predictor) apteekista. No pienet pallot sain niihin, haaleat, ja niin viikko lomailtiin aika huikeissa fiiliksissä.
Eli neljäs on nyt tulossa, la on vielä hieman epävarma, kun mulla on pitkä kierto, en millään uskoisi että saisin helmikuun loppuun lapseni, vaan uskon sen maaliskuun puolella syntyvän. Viimeiset kuukautiset alkoi 24.toukokuuta.No, ultrahan sen tarkemmin myöhemmin kertoo..
Niin, olen täällä suurperheellisten puolella, vaikka tuo 4 niin suurperhe ehkä olekaan, mutta yleisemmin tuo lapsiluku vaan jää 2-3:een. Ajakaa pois, jos en kuulu tänne:)
Ihanaa, täällä on niin monessa vaiheessa odotukset, ja Misti oli saanutkin pienen tytön, Onnittelut sinulle!
Ja tuttuja nimiä tuolta helmenkalastajista:) hei vaan kaikille teille!
Pahoinvointi on siis minulla on kaikissa raskauksissa seurana, tuonne puolenvälin paikkeille. Niin myös tässä. Tyttöjä odottaessa ei ollut rinnat kipeet, poikaa odottaessa taas oli, joten nyt luulen että tyttö tulee!
Maha on pömpähtänyt esiin, ja painontunne alavatsassa on aika hyvä. Noista vatsalihaksista, itte olen hoikka ja urheilullinen, viikon sisään olen tehnyt monta kisastarttia (mm juoksu), eli pakko sanoa että kyllä mulla on siellä nahan alla kunnossa vatsikset, ja siitä huolimatta tuo vatsa on jo pullahtanut esiin. Hassua! Kai se riippuu vähän masun mallistakin. Mutta luulen että pitää ottaa aika varhain äippävaatteet käyttöön. Ostinkin yhden ihanan hameen, jota voi pitää vaikka masu pullottaakin.
Toisaalta en haluis varhain kertoa kenellekkään tästä raskaudesta, mutta tuo maha voi kyllä paljastaa asian laidan..
tälläisiä kuulumisia täältä, soittelen varmaan neuvolaan heti maanantaina, niin saa vielä todentuntuisemmaksi tämän odotuksen.
-sinuvi-