osittainen hoitovapaa
aloitan tekemään syksyllä osittaista hoitovapaata. Teen täyttä työpäivää mutta sitten saan ylimääräisiä vapaa päiviä. Tossa pälkähti päähän että kertyykö vuosiloma normaalisti tältä ajalta? Tietääkö kukaan...
Kommentit (8)
Miten Kela suhtautuu - saatko myös osittaista hoitorahaa? Kun vaikuttaa siltä, ettei ehkä ehdot täyty eli lyhennät työaikaa " lasten hoidon vuoksi" .
Vierailija:
aloitan tekemään syksyllä osittaista hoitovapaata. Teen täyttä työpäivää mutta sitten saan ylimääräisiä vapaa päiviä. Tossa pälkähti päähän että kertyykö vuosiloma normaalisti tältä ajalta? Tietääkö kukaan...
Meillä on kolmen viikon työvuorolistat ja teen kolmivuorotyötä. Eli ennen mulla oli kolmessa viikossa 6-7 vapaapäivää ja nyt niitä on 10.
Joo saan kelalta rahaa se on työnantajan kanssa voi sopia työajat miten tekee. Siihen ei kela puutu ja se on niin mini maallinen korvaus että sille sama vaikka ei kelalta saiskaa rahaa.
ja laske itse tarkemmin paljonko työaikasi lyhenee - mutta jos työaika on ainakin sen 80% kuten mulla oli osittaisella hoitovapaalla, täydet lomat kertyivät.
Ja miehethän usein pitävät isyyslomiaan niin, että ovat ainakin sen 2 viikkoa kuukaudessa töissä, jotta lomat kertyisivät entiseen malliin.
Osaisiko liittosi auttaa?
Se on ihan työssäoloon rinnastettavaa aikaa. Ainakin Valtion työehtosopimuksessa.
niin saat sen tuenkin. Loma kertyy normaalisti, mutta valitettavasti lomarahakin on sen verran pienempi.
Itse tein myös 3-vuorotyötä mutta yö-viikot tein 40h muut viikot 32h.
Minkälainen sopimus sulla on???
Jos sulla niitä vapaapäiviä on joka toinen päivä niin eihän siitä täydet lomat kerry...
Vierailija: