+++ ENSIKOT heinäkuussa +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Aqua80
[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulos normaali.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!
[color=FF69B4]nellamaija
[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=FF69B4]Nuutti77
[color=CD1076]Ikä: Molemmat vm 77.
Asuinpaikka:Yhdysvallat
yritys aloitettu06/06
Tutkimuksiin heinakuussa 07
[color=FF69B4]Oon@77
[color=CD1076]Ikä: 29 ja 37
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]Sannamary
[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 26
Yritystä takana: Elokuusta 2005
Hoidot: Terolut menee lähes jatkuvasti. Clomit menneet ties kuinka monta kiertoa ja nyt kokeiltu myös Clomi+Menopur+Pregnyl yhdistelmää tuloksetta. Syksyllä tarkoitus kokeilla inssiä.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]s-k-
[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi
Kotipaikka: Oulun seutu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
[color=CD1076]-piggeliina
[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
[color=CD1076]Vannis
[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
[color=CD1076]Juliaana-82
[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.
Kommentit (159)
Mutta kyllä se nyt vaan on niin että tämä päivä kallistui kp1:si ja edessä on uusi yritys... klinikan sairaanhoitaja oli kyllä ihanan kannustava ja lohdutti ihanasti, kun sinne soitin. Seuraava ultra on kp12 eli heinäkuun viimeisenä ja inssi menee sitten elokuun alkuun.
Tottakai saat Naksu olla täällä meidän kanssa vaikka ihan loppuun asti ja vielä sen jälkeenkin :) Ikävähän meidän vaan sua tulee jos ja kun o-puolelle lähdet. Helppo uskoa, että on vaikeeta sisäistää olevansa ihan aikuisten oikeesti raskaana, kun on niin monta kertaa yrittänyt ja epäonnistunut ja yrittänyt taas uudelleen...Täällä toivotaan kaikki yhdessä ja erikseen, että kaikki menee hyvin ja saat pian nyytin syliin ¿ ja kaikkihan menee oikein loistavasti, ihan varmasti menee... :)
Hyvää viikonloppua kaikille ¿ tämä enska meinaa nyt korkata viinipullon! (Huom! paikallista aikaa puoli kuudelta illalla)
T. Yksis kp1
Piti tulla nopeasti vilkaisemaan Yksiksen kuulumisia ennen reissuun lähtöä mutta voi rähmän rähmä kun täti oli siellä pelmahtanut paikalle :( Olin niin toivonut että pääsisit samalla ovenavauksella kuin Naksukin tuolle o-puolelle. Isot jaksuhalit sinne *rutistaa oikein kovasti*. Onneksi kuitenkin pääsette saman tien uuteen yritykseen!
Piipahdettiin viikolla miehen kanssa kavereitten mökillä, joten palstailu jäi tyystin väliin. Ollaan oikein reissumiehiä - parin tunnin kuluttua pitää siis lähteä kentälle, lähdetään sille pidennetylle viikonloppureissulle (joka aiheutti hoidoissa uuden taukokuukauden).
Naksu siellä vielä pähkäilee hienoja uutisia, enkä kyllä yhtään ihmettele - menisi siitä itse kullakin pää ihan sekaisin ja varmasti kuluisi aikaa ennenkuin asian on täysin sisäistänyt. Nyt vaan hypätään muutkin sun vanavedessä o-puolelle!
Sannamary oli jo saanut ajan NKL:lle! Hienoa, ja onneksi tosiaankin kyselit sen lähetteen perään!
Hellikillä asiat ovat edistyneet ja piikittely on käynnissä, hienoa! Toivotaan että inssi kuun vaihteessa onnistuu!
Aftiskin oli tehnyt paluun langoille \o/
Jessicalle tsemit sinne työkiireiden keskelle. Hienoa, että ivf-kuviot edistyvät :)
Hitto, nyt pitää lopetella kun mies nitroilee pakkaamisen kanssa. On se ihme ettei ne mitään osaa itse tehdä ;-) Vilkutukset siis myös kaikille muillekin enskoille!
-Buumi
Yksikselle piti tulla antamaan ((((lohtuhalaus)))! Tosi kurja juttu! Muistan hyvin millainen pettymys oli ekan hoidon epäonnistuminen! Sen varaan kun kuitenkin laskee aika paljon! Mutta toivotaan, että toinen kerta sitten teillä sanoo toden!
Muillekin huiskutukset! Olevinaan oon ollut niin kiireinen, etten ole ehtinyt kirjoittamaan, vaikka lukemassa olen kyllä käynyt. Säästelin kirjoittamista lomalle, mutta nytpä tulikin uusia suunnitelmia ja huomenaamuna lähdetään ajelemaan mökkeilemään ja tullaan vasta sitten reilun viikon päästä takaisin! Nyt hirvee kiire pestä pyykkiä, pakata ja järjestellä kotia siihen kuntoon, että on kiva palata (inhoan tulla reissusta epäsiistiin kotiin).
Palaillaan sit paremmalla ajalla! Mukavaa heinäkuun loppua kaikille! :)
Killa
Huomasin Naksun piipahtaneen tuolla odottajien puolella ja päätin tulla tänne onnittelemaan. Aivan super hyper huippu-uutisia!!!! Sylikaupalla onnea ja rutistuksia. Pitkään sitä on teillä odotettu ja vihdoin se onnistui. Nyt vaan kaappaat mukaasi koko joukkueellisen ensikoita :)
Ihan hävettää, kun en ole tännekään käynyt kertoilemassa kuulumisiani. Olen silloin tällöin käynyt lukemassa kuulumisenne, mutta itsekkäästi on kyllä tullut tuijotettua omaan napaani. En ole oikein kotiutunut mihinkään muuhun porukkaan. Ihan on ikävä teitä ihania enskoja. Olen muutaman kerran käynyt kirjoittamassa odottajien puolella, mutta sieltä puuttuvat te rakkaat enskakaverit. Kai tämä alkuraskaus on vielä ollut niin pelottavaa aikaa, että on ollut vähän varpaillaan...
Tänne on tullut paljon uusia, mutta toivottavasti edes joku muistaa :) Minulla ja pikkuisella on kaikki hyvin ja raskaus on edennyt odotetulla tavalla. Kahdessa ultrassa on käyty ja nähty pikkuisen heiluttelevan käsiään ja potkivan jaloillaan.
Huiskutuksia kaikille " vanhoille" enskoille ja vielä kerran kiitoksia aivan mahtavasta tuesta, jota ilman on lapsettomuuden kanssa vaikea painiskella. Tsemppiä kaikille enskoille ja paljon plussatuulia!!!
Tuisku rv 14+4
Sieltähän se plussa tulla pärähti - olen niii-iiiin iloinen, että onnistuitte!! Hih, ja olin myös varppi, että näin käy;=)
Onnea masun kasvatukseen - se on jännittävää aikaa!!
-ystäväsi mooli ja tyttö 2,5 kk
Jospa ehtisin hieman kommentoimaankin teille, kun tuntuu ettei kasällä malta millään olla koneen ääressä kauaa... :)
Yksis: pahoittelut epäonnistumisesta! Ihan sinun kuulumisiasi tulin vartavasten lomalta kurkkimaan ja kuinkas kävikään... :( Teillä kuitenkin uusi yritys heti mahdollista, hyvä hyvä! Ei muuta kuin pää pystyyn ja paremmalla tuurilla seuraavalla kerralla, eihän tässä muutakaan voi!
Dese: jokos siellä pian on hotellikuhertelun (joka osui niiiin sopivaan kohtaan ;) tulokset selvillä? Toivotaan parasta!
Nuutti: mitenkäs muuten kävi miehen simppatulosten? Minunkin mies oli aikanaan sitä mieltä, että hänen näytettä oli tosi vähän ja kysyinkin asiasta, kun vein näytteen labraan. Saman vastauksen sain, että miehet kuvittelee, että pitäisi tosiaan olla purkin täydeltä... :) Ja vastauksessa luki myöhemmin, että " volyymiltaan normaali määrä näytettä" tai jotain sinnepäin.
Sannamary: siellä asiat alkoi selkiytymään, hyvä niin! Meilläkin inssi todennäköisesti elokuun lopulla, joten samoissa aikatauluissa mennään! Me ollaan toistaiseksi yksityisellä hoidossa ja ollaan oltu niin tyytyväisiä, että ainakin inssit katsellaan siellä. Mutta kerrohan julkisen kokemuksia verrattuna yksityiseen, kun pääsette sinne. Mielenkiintoista aina kuulla, vaikka eri hoitopaikassa ollaankin.
Hellikki: siellä tosiaan päinvastainen tuuri ja pääsit nyt jo inssikierrokselle! Kuinkas piikitykset sujuneet, entäs jokos sulla pian uä? Tsemppiä sinne kovasti!
Naksu: käy ihmeessä kertomassa kuulumisiasi täällä! Joko muuten pian uä? Täällä peukut pystyssä teille!
Vilkutukset myös Killalle, Aftikselle, Buumille, Jessicalle ja kaikille teille ihanille muillekin enskoille tasapuolisesti!
ON: kp8 ja mieli alkaa olla taas parempi ja suunnattuna tulevaan. Viimeinen mahdollinen kierto vielä plussata ennen inssiä.... Heh, kyllä minä jo inssiä odotan kovasti, eli ei suuria toiveita enää muuten raskautumiseen... :)
Lomaterveisin Tuutimari
Tuiskulle piti vielä tulla vilkutteleen! Kiva, kun kävit kertomass kuulumisia ja erittäin ihana kuulla, että kaikki mennyt hyvin! Käyhän vastakin!
ja nyt takaisin lomatunnelmiin... :)
Tuutimari
Kiitos rakas kamuseni!!! Kyllä tätä tosiaan odotettiinkin!! Ja innolla odotan, että tämän täysin sisäistän ja pääsen sisälle odotuksen ihmeelliseen maailmaan!! :D Nautihan vauva-arjesta pienokaisen kanssa, sitä täälläkin jo kovasti odotetaan!!
Tuuti: Ultra on 2.8., siellä klinikalla siis. Huomenissa soittelen neuvolaan aikaa ja samalla kyselen hemoglobiinin mittausta tm., koska huimaus on välillä toooosi kovaa ja kestää jopa pari päivää putkeen!
Kiitos että vielä huolitte meikäläistä tänne, ensiaskeleen teinkin jo tuonne o-puolelle - enpä ois ikinä uskonut että sinne vielä jonain päivänä pääsen!! Nyt kaikki te ihanaiset perässä, jookosta?! Muuten tulee kova iksu...
Naksu rv5+2
Täällä elämä taas voittaa :) Apua on haettu tavaratalon kosmetiikkaosastolta, kosmetologilta ja kampaajalta ja nyt täällä on taas uusi ja entistä ehompi Yksis... apteekista hain jo valmiiksi uudet clomit ja Pregnylin ja nyt ollaan taas valmiina taistoon! Meillä oli eilen vieraitakin ja oli ihan hauskaa, kun sai ihan hyvällä omallatunnolla nauttia muutaman lasin viiniä ja liköörit kaffen kanssa...
Nyt sitten kommentoimaan muiden touhuja:
Naksun puolesta olen kyllä edelleen hurjan iloinen ja onnellinen! Sulla on siellä ihan raskauden merkit, kun kerran huimaa ja kaikkee...
Buumille, Tuutille ja Killalle kiitokset haleista... onneksi ei missattu seuraavaa kiertoa ja päästään heti yrittämään uudemman kerran.
Buumi, toivottavasti teillä oli ihana viikonloppuloma! Tuollaiset pikkupyrähdyksetkin piristävät kummasti :) ...sääli vaan, että sen takia missasitte yhden kierron, mutta tuleehan noita...
Killallekin hauskaa mökkireissua (vaikka taidat kyllä jo olla koneen ulottumattomissa)!
Tuiskutiuskulla se raskaus etenee hyvää vauhtia ¿ onnea myös sinne!
Tuutille onnea viimeiseen ¿luomukiertoon¿ toivottavasti tärppää ja jos ei niin inssistä ainaskin nappaat sen plussan!
Halituksia ja vilkutuksia muillekin enskoille! Olette kyllä kaikki kullanarvoisia...
T.Yksis kp3
Ensiks: Pahoittelut YKSIKSELLE tädistä :( Jospa toisessa inssissä olisi se taika!
NINNULILLE onnittelut plussasta ja paljon tarrasukkia pikkuiselle!
Sitten omaa napaa, sori... Nimittäin miehen simppavastaukset tulivat eikä hyvälle näytä ;( Simppoja normaalia vähemmän ja normaaleja 0 %. Miehen pitäisi mennä antamaan uusi näyte, josta sitten tehtäisiin koepesu ja sen jälkeen jatkosuunnitelma. Mulla vaan on tosi paskat fiilikset kun asiaan mietin. Ja kun tuota ekaa vastaustakin sai odottaa kuukauden, niin epävarmuutta saa kestää vielä vähintään saman verran ilmeisesti.
Sori omanapaisuus! Positiivisia uutisia kaivaten, Aqua
Yksikselle ihan ekaksi oikein iso tsemppihali - vaikkakin olet taas jo voiton puolella : ) Toi on niin totta, että itsensä hemmottelu jokaisen epäonnistuneen hoidon jälkeen on tärkeää - täälläkin käydään silloin ahkeraan kampaajalla, hieronnassa yms. Parantaa vaan kummasti oloa.
Onnea toiseen koitokseen!
Kyselit muuten noista mun piikityksistä; käyn tk:ssa pistättämässä Procrenin ja Pregnylin, mutta Puregonit yritän ainakin pistellä ihan itse. Sain tyksistä dvd:n josta voin itse opetella pistämään, mutta järjestävät kuulemma maanantaiaamuisin tarvittaessa pistosopetustakin. Yritin houkutella miestä pistämään minua, mutta kieltäytyi jyrkästi ja sanoi pyörtyvänsä vähintään jo pelkästä piikin näkemisestäkin....
Aqualle myös voimahali. Ehkäpä ICSIstä olis kuitenkin teille apua?
Tuiskulle vilkutuksia! Ja vanhalle kunnon booli-moolille (vaikka boolit on tod.näk. vähän vähemmällä nykyään?? heh)! Mooli, kävin kurkkimassa sua tuolla vauva-puolella taannoin ja jätin terkut johonkin ihmeelliseen pinoon, josta sut bongasin (oiskos ollu jotain vauvan kuljettamiseen liittyvää siinä pinossa). Ihqua vauva-arkea siis teille!
Naksuli, sullahan on siis uä jo ens viikolla!? Aika rientää... Toivottavasti vaikka jollain rautakuurilla saatais tuota huimausta kuriin. Onneksi oot nyt lomalainen, niin voit rauhassa lepäillä. Ja kiitos, tsemppiä tässä nyt tulevaan tarvitaan; noi piikit ja kaikki punktioajatukset tekee mut ihan hulluks, pelottaa niin mielettömästi. Mutta yritän aivopestä itseäni ajattelemaan vain sitä kaikkein ihaninta mahdollista lopputulosta, kyllä sen eteen täytyy vähän kärsiäkin.
Buumille myös kiitos! Toivottavasti teillä oli antoisa viikonloppureissu : )
Killa siellä jossain mökkeilee; lähetän täältä positiivista sädetystä *hrrrrrrr*, toivottavasti tuli perille = D Heh, miten niin olen loman tarpeessa??? Yhdeksän työaamua vielä!
Sannamarylle tsemppejä ekaa aikaa odotellessa, hieno homma että asiat menevät eteenpäin teilläkin!
Ja Hellikille kiitos hauskuutuksesta : )
Onkohan meillä Aftis samansuuntainen aikataulu ivf:n kanssa? Mulla siis jarru viikolla 32 ja ilm. viikolla 36 punktio ja siirto. Täytyy varmaan kyhätä joku ivf-pino? Ellei sellaista ole jo, en ole edes katsonut...
Nyt vaan kaikille Ensikoille tasapuolisesti oikein hyvää alkavaa viikkoa!
t. Jessis
terveiset Dallasista...tehtii ex tempore matka Texasiin olipahan hauskaa, vaikka tuhru tati mut jo loysi lauantaina.
Pahoittelut yksikselle...onneksi mieli on jo parempi. Pieni ulkomuodon ehostus helpottaa myos sisaiseen oloon! On toi raskautuminen sellaista arpapelia etta alta pois. Ens kierrosta sit eiks joo?
Aqualle superhalitukset myos...kurjia uutisia. Toivottavasti pesusta olisi hyotya. Nyt vaan ukkos E-vitamiini ja lykopeeni-kuurille jos siita simpat virkistyisi. Ma oon tosi pahoillani.
Tuutimarille vilkutukset...joo en tieda mika noita miehia vaivaa kun joka asiasta pitaa tehda urheilusuoritus:)
vilkutukset kaikille...nyt on taas kiire!
nuuttis
Tuutimari: Ihanaa tosiaan on päästä vihdoin ja viimein sinne julkiselle puolelle.Meillä todennäkösesti menee ensimmäinen inssi kanssa siellä yksityisellä puolella kun epäilen, ettei ne siellä naistenklinikalla heti ensi käynnistä ala mihinkään toimenpiteisiin kun ei tiedä edes tilannetta. Eli siis eka inssi yksityiselle ja sitten katellaan miten päästään tuolla naistenklinikalla vauhtiin. Jos ei näytä mitään tapahtuvan siellä puolen niin voi olla, että viihdytään siellä yksityisellä pidenpäänkin;) (no rahallisesti olis ehkä viisainta siirtyä julkiselle puolelle)
Aqua80: Voi että... Mä oon tosi pahoillaan teijän puolesta! Uskon kyllä tosiaan, että mahdollisuuksia on vielä. Ei pidä luovuttaa vielä vaikka tulos masentaakin!
Yksis: Sunkin elämä on päässyt voitolle jo:) Kiva juttu vaikka kurjasti kävikin. Ei kun uutta kiertoa valmistelemaan, Kyllä se sieltä vielä!
Jessis: Teillä alkaa sitten oikein kunnon toimenpiteet olla tuloillaan:) Toivotaan, että ne antaisivat toivottua tulosta! Onnea matkaan!
Terv.Sannamary
Aqualle kiitokset lohdutuksesta ja lohtuhaleja lähettelen taas sinnepäin *halaa lujasti*. Kurjia tuloksia teillä, mutta ehkä ICSI:tä löytyisi kuiteskin teille ratkaisu... ja toisaalta onhan aina mahdollista, että kontrollitestistä saatte paremman tuloksen :) Meille ainakin sanottiin ennen simppatestiä, että jos tulos on huono niin testataan uudestaan ennen kuin uskotaan koska siittiöiden laatu ja määrä saattaa vaihdella.
Jessis, vai oikein dvd:ltä siellä opiskellaan pistämistä... mulla sairaanhoitaja näytti kädestä pitäen miten tuo pregnyl pistetään ja sitten vaan tuikkaamaan piikkiä lihaan (ja ihan hyvinhän se meni, ei tullut edes mustelmaa) eli tsemppiä sinne piikityksiin, eihän se mukavaa ole, mutta kyllä siitä hyvä vielä tulee :) Kiitos kaunis kannustuksestasi!
Nuuti, Dallasissa on musta aino ollut hauskaa käydä shoppailemassa North Park, kun on yksi maan hienoimmista ostoskeskuksista... ja muutenkin Teksasissa on ihan jees ¿ San Antoniossakin ollaan käyty ja oli muuten makee paikka! Kävittehän Kennedyn murhapaikalla? Entä South Forkissa morjestamassa JR:ää ja Sue Elleniä?
Sannamaryllekin vilkutuksia ja kiitokset tsemppauksesta... josko se nyt tärppäisi... ;)
Muillekin Enskaliineille vilkutuksia ja huiskutuksia... minä täällä hoidan kotona miestä, kun sillä raukalla on selkä kipeenä eikä tahdo edes sängystä ylös päästä...
T.Yksis
Kurkkaan pinoon pitkästä aikaa.
On ollut huisketta ja ihania vauvatunnelmia jälleen veljen pojan hoitotouhuissa. Uskomattoman nopeasti kasvavat mokomat ensimmäisinä kuukausina!
Aqua: Ystikseni, tosi harmillista että miehen simppatesti näytti kurjaa tulosta. Iso hali ja pussillinen hakaneuloja häntää varten! Toivottavasti Jessican, Nuutin ja Yksiksen viesti antavat lisää toivoa.
Minä pidän peukkuja, että seuraavat tulokset olisivat paremmat ja että tekisivät ne pikavauhtia valmiiksi. Analysointihan ei vie kauaa, mutta taitavat seisoa tulokset lääkärien pöydillä kesäaikaan¿ Teillä on varmasti paljon miehen kanssa miettimistä ja pohtimista, voimia!
Yksis: Voimia sinne. Minä niin ajattelin, että menet Naksun keralla plussajunaan hetimiten. Onneksi kuulostat jo siltä, että pahin pettymys on takanapäin! Nyt peukutellaan seuraavaan kierrokseen mojovaa plussaa!
Nuutti: Oikein tunnarin olit laittanut otsikkoon! Vähänkö olin mielissäni, kun hokasin! Hauskaa heittää vapaalle ja reissata pikapikaa sinne minne nokka näyttää!
Jessikselle tsemppiä tuleviin hoitoihin ja Aftikselle kanssa! Toivottavasti kaikki menee hienosti, ja meneehän se!
Tuutimarille peukutellaan luomuplussa ihmettä!
On: kp3 menossa ja tosi kipeenä! Ehdin jo vetää koko vuorokauden lääkesatsin alkuiltapäivään mennessä ja illalla on sitten tankattava droppia lisää ja toivottava, että sivuvaikutukset ei tee tepposia. Voi että mä odotan sitä polikäyntiä elokuussa! Jos saisi jonkun tolkun tähän tai edes vähän toivoa! Lähden kohta hakemaan miestä lentokentältä kotiin ja huomenna on viimeinen työpäivä ennen kesälomaa. 2.5 viikkoa vapaata, huisia;)!
Vilkutuksia kaikille tasapuolisesti, voikaahan hyvin!
nella
Pitkästä aikaa olen taas koneen ääressä kirjoittelemassa. Ehdin kyllä lukaisemaan viestipinoa jo eilen, mutta en ehtinyt kirjoittelemaan. No, yritetään nyt paikata poissaoloa.
Ihan ensiksi, lohtuhali Yksikselle. Olisi ollut kyllä oikein ihanaa saada lisäplussia meidän joukkoomme. Onneksi olet jo kammennut itsesi syvimmästä suosta. Tsemppiä uuteen yritykseen! Jospa tämä olisi sitten ¿se¿ kerta.
Aqualle suuri halaus myös. En oikein osaa sanoa mitään lohduttavaa, tuntuu ettei oikeita sanoja vaan ole. Toivotaan kovasti, että seuraava tulos olisi jo parempi. Niin kuin muutkin ovat sanoneet, niin eiköhän sitä apua kuitenkin ole saatavissa. Ja täältä saat ainakin sitä henkistä tukea.
Hellikki: Kiitos siitä loppukevennyksestä! Kyllä se sai tämänkin enskan hymyilemään, vaikka muuten olo onkin vähän down..
Sannamary: Ei ole elokuuhun enää pitkä aika, joten pääsette tosi toimiin aikas pian. Hyvä niin!
Afternoon on kaivautunut pusikosta. Hyvä, hyvä! Ei sitä ivf:ä voi mikään estää, kyllä nyt on jo teidän vuoro. Pidän kovasti peukkuja jo näin etukäteen!
Jessis: Teillähän on mielenkiintoista kesätekemistä, piikittelyharjoituksia. =D Uskoisin, että meillä kävisi ihan samalla tavalla, mies kieltäytyisi täysin yhteistyöstä piikittelyn suhteen. Onneksi saat kuitenkin ihan oikeaa ammattiapua pistämiseen. Tsemppipeukut on pystyssä ivf:n suhteen!
Nuutti on käynyt lomailemassa, kyllä vähän kateeksi käy. Eihän siitä toki ole kuin reilu viikko kun itsekin kotiuduin, mutta nyt jo on käynnissä uuden matkan haaveilu. Kurjaa, että täti löysi sinut matkoiltakin.
Naksu (jos täällä vielä hiippailet), olet toki tervetullut turisemaan kanssamme jatkossakin. Kunhan muistat puhallella meille niitä suotuisia tuulia¿
Buumille hyvää reissua! Vai oletko jo kotiutunut? Itse taidan olla hieman myöhässä kommenttieni kanssa. ;)
Killalle aurinkoisia lomapäiviä! Kirjoittelehan kuulumisia kun lomailemiselta ehdit.
Tuutimari: Eipä ole vielä lomatuliaistulokset selvillä¿ vielä pitää muutama päivä odotella. Sulla taitaa olla meneillään sellainen ¿aivot narikkaan ¿kierto¿, ei siis turhia paineita eikä stressiä. Tai ainakaan sitä stressiä ei ole vielä näin alkupäivinä. Eihän sitä tiedä, jos vaikka se kuuluisa luomuplussaa pääsee yllättämään.
Nellamaijalle paljon kivunlievitystä. Niin ja aurinkoista lomaa tietysti!
Huiskutuksia kaikille muillekin, ainakin Kathy, käärö, mamabear, Diina, marge olivat olleet linjoilla. Niin ja vilkutukset tietysti vanhoille enskoillekin, jotka Naksua kävivät onnittelemassa.
ON: Kyllä tässä jo vähitellen taas jännittää, vaikka olenkin yrittänyt pitää ekstrasuperhillittyä linjaa. Mieli on ollut jotenkin tosi kurja tai olo on ollut sellainen vetämätön, ehkäpä tiedätte mitä tarkoitan. Yleensä tällainen olo kestää päivän n. viikko ennen menkkojen alkamista. Nyt olen ollut naama mutrulla melkein oviksesta lähtien. Tiedä sitten jos on jotkut SUPERpms-oireetkin vielä iskeneet kaiken muun kurjuuden lisäksi. Sehän tästä vielä puuttuisi, että kierron kaksi viimeistä viikkoa olisi aina valmiiksi inhottavia. Huomenna tulee tasan kaksi viikkoa ovisplussasta, joten täti tulee luultavasti sitten perjantaina. Näin on ainakin aina ennen tapahtunut. Tietysti sitä pienen pieni toivo elää, että pienen pieni lomatuliainen olisi menossa mukana.
~dese
Täällä on taas ihana ilma - poissa on pilvet ja sade ja 85% kosteus... oli meinaan aika veikeetä, kun monta päivää kosteus% oli tuolla 85, vettä satoi ja lämmintä oli kuitenkin +26C... eli super hyper hikistä!
Nella: Kurjaa tuollaiset kivut :( ¿ toivottavasti pian jo helpottaa... Yritän täältä lähetellä jotain kipujen lievennyssäteitä tai jotakin siihen suuntaan. Oikein hauskaa lomaa! Nautihan nyt oikein urakalla!
Dese se siellä on piinailemassa ¿ niin, kukin aina vuorollaan ja tiedä häntää vaikka tällä kertaa oliskin sun vuoro nykäistä se voittoarpa pakasta ;) *toivoo parasta ja lähettää +++ säteitä* Se oliskin sitten melkoinen Italian tuliainen... (ehkä ne sun pms oireet onkin merkki ihan jostakin muista oireista)
Huiskutuksia muillekin enskoille... Killalle, Naksulle, Diinalle, Jessikselle, Tuutille, Nuutille, Margelle, Brookelle, Aqualle ja Aftikselle ja kaikille muillekin!
ON: Täällä on taas tänään vedetty eka satsi clomeja ja sivuvaikutuksena tällä kertaa pahoinvointia... eli kävin sitten aamiaisen jälkeen halaamassa pönttöä (yäk) ja sen vasta sen jälkeen lähti päivä normaalisti käyntiin... kävin ihan lukemassa sen clomien mukana tulleen selosteenkin ja kyllä, pahoinvointiakin saattaa esiintyä... ja nyt ennen kuin joku antaa toivon taas nostaa päätään, niin kyllä testasin ennen clomien aloittamista ja negaahan sieltä tuli... Edellinen kierto on nyt totaalisesti kuollut ja kuopattu ja kaikki Usko ja Toivo suunnataan nyt tähän seuraavaan koitokseen ¿ ehkä, josko, kunpa... Aika näyttää. :)
T.Yksis kp5
Siis 111 euroa piikistä, jolla saa vaihdevuosioireita?!! Meinasin pyörtyä apteekkiin eilen kun kuulin! Toivottavasti on sen arvoista : )
Nyt ei ehdi muuta; kivaa keskiviikkoa joka iikalle!
Jessis
Heippa!
Ajattelin uskaltautua mukaan porukkaanne:
Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.
Miehelläni on lapsi aiemmasta suhteesta.
Minulla on kokemusta lapsettomuushoidoista
aiemman avioliittoni ajalta.
Aikoinaan ajattelin, että nykyisen mieheni kanssa
raskautuminen olisi vaivatonta, onhan hänellä sentään lapsi.
Toisin kävi: ilman ehkäisyä ollaan oltu runsas neljä vuotta.
Kesäkuun alussa kirjauduimme väestöliiton asiakkaaksi ja
aloitimme " virallisen" yrityksen.
Minulla on vuosia sitten todettu pco:n tyyppiset munasarjat ja
pitkistä kierroista päätellen ovulaatiota ei tapahdu.
Apuna tällä hetkellä vain clomifen ja pregnyl-irrotuspiikki.
Syyskuun alussa suunnataan inseminaatioon jos luonnolliset
keinot eivät tulosta tuota.
- Vilmis
Naksu: Tottakai saat täällä palstailla... Sehän olisi vaan ihanaa lukea miten siellä vastaplussanneella menee.Se antaa meille kaikille myös toivoa kun tietää, että kaikki tosiaan on mahdollista:) Olisi ihana lueskella kuulumisia. Uskon, että teillä menee kaikki hyvin siellä vaikka tuntuukin niin oudolta.Pakkohan sen on mennä kun niin pitkään sitä olette sen toteutumista odotelleet:)
Yksis: Olen samoilla linjoilla Naksun kanssa, että elä vielä luovuta! Se kaikki voikin olla juuri sitä mitä olet odotellut.Olen kuullut, että monellakin henkilöllä on alkuun tullut tuhruvuotoa.Katso nyt vielä muutama päivä eteenpäin ja toivotaan parasta.
Terv.Sannamary