Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT heinäkuussa +++

01.07.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Aqua80

[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulos normaali.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!

[color=FF69B4]nellamaija

[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]Nuutti77

[color=CD1076]Ikä: Molemmat vm 77.

Asuinpaikka:Yhdysvallat

yritys aloitettu06/06

Tutkimuksiin heinakuussa 07

[color=FF69B4]Oon@77

[color=CD1076]Ikä: 29 ja 37

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]Sannamary

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 26

Yritystä takana: Elokuusta 2005

Hoidot: Terolut menee lähes jatkuvasti. Clomit menneet ties kuinka monta kiertoa ja nyt kokeiltu myös Clomi+Menopur+Pregnyl yhdistelmää tuloksetta. Syksyllä tarkoitus kokeilla inssiä.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

[color=CD1076]-piggeliina

[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=CD1076]Vannis

[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.

[color=CD1076]Juliaana-82

[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosi vahvasti sellainen olo, että kyllä säkin sen plussan nyt nappaat ja aivan ihana oli lukea hyvät uutiset! Muistan kun joskus keväällä kirjoiteltiin aiheesta epäonnistuneet inssit/onnistuneet ivf-hoidot tuolla plussanneitten lapsettomien puolella ja silloin vahvasti hehkutin sullekin näitten " rankempien" hoitojen puolesta. Ollaankin nyt sitten varmasti ivf-hoitojen puolestapuhujia molemmat :) Itse kirjoittelen nykyään tuolla lokamassujen ja ex-hoidon tarpeessa olevien pinoissa, kun kyselit mistä mun kuulumisia löytää. Täällä mennään nyt rv 26+4, mutta edelleen on tosi tuoreessa muistissa se päivä kun se odotettu plussa tikkuun piirtyi ja jotenkin tuli se ihana olo sun plussaamisen myötä uudelleen itsellekin :)

Kaikille muillekin Enskoille myös oikein paljon terveisiä ja etenkin niitä plussatuulia, käyn teidän kuulumisia aina välillä vakoilemassa ja toivomassa jokaiselle parasta :)

EE

Vierailija
82/159 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia sinulla kerrottavana :) Nauti raskaudestasi... sinä jos joku sen olet ansainnut :)

T: Ull-Maij & Jani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on heräilty onnesta mykkyrässä! :)

Kiitos taas onnitelleille: Sannamary, Buumi, Nuutti, Pigge, Yksis, Aqua, Käärö, Han, EE ja Ull-Maij!!! Huh, onpas täällä käynyt paljon porukkaa, ootte kyllä niin mahtavia myötäeläjiä ihan jokainen!!! Niin ja kiitos kauniista sanoista, tippa linssissä täällä olen lukenut teidän juttuja!! Ja edelleen; te " vanhat" - Han, EE ja Ull-maij (ja Käärökin koska niin harvoin palstailet) - teidän piipahtamiset lämmittävät aina mieltä!! Kiitos siitä!! ;) o-ja vauvapuoli on muuten ihan tuttuja paikkoja jo meikäläiselle, käyn siellä tämän tästä haaveilemassa ja lukemassa teidän kuulumisia! ;)

Nyt on varmistustestikin sitten tehty, vähän tummempi olisi viiva voinut Aconissa olla... Selvä viiva tuli jo vajaassa puolessa minuutissa, mutta aika vaalea tuo on! Eiköhän sitä pidä vielä yksi testi hakea ja testata vielä maanantaina varmuuden vuoksi! ;)

Kyllä se nyt niin on, kuten EE:kin jo totesi, että ivf:n puolesta voin liputtaa nyt vaikka maailman tappiin!! :D Kyllä se tiede on kumma juttu, saa ihmisten haaveista totta!!!!!

Jokohan uskaltaisin laittaa... -Naksu rv4+1- :) Ja itkuhan täällä taas tuli!! :)

Vierailija
84/159 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut Naksulle! Paljon tarrasukkia matkaan pikkuiselle!

Kiitos kaikille lämpimistä tervetulotoivotuksista ketjuunne. Ihania olette. Kirjoittelen varmaan vähän harvemmin, kun ei ole tällä hetkellä mitään tapahtumassa omalla saralla. Ehkä sitten elokuun suunnittelukäynnin jälkeen alkaa taas näppis sauhuamaan senkin edestä.

Viime hoidossa tein sen virheen, että kerroin siitä kaikille mahdollisille tutuille, josta seurasi tuhannet kyselyt, että joko joko?! Kun ilmoitin plussasta myös sitten niille kaikille, niin keskenmenon jälkeen ei ollutkaan enää niin mukavaa ilmoitella niille kaikille. Seuraavassa hoidossa YRITÄN olla fiksumpi ja jättää kertomatta, kunnes on jotain kerrottavaa.

Paljon plussaonnea kaikille tähän ketjuun!

Vierailija
85/159 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Naksuliinulle!!!!Tätä ollaan odotettu kuin kuuta nousevaa!!!Iiiisooo onnitteluhali sulle ja tarrasukkia matkaan!!!!

Toivottelee Pepsi ja Samuel 10kk

Vierailija
86/159 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnentoivotukset ja halaukset,

Onnea Onnea onnea vaan,

Pikkuinen nyytti ja unelmajuttu

Somat sormet ja pienet varpaat

Äidille, isälle unelma tuttu.

Onnesta ymmyrkäinen nella lähettää tarrasukkia ja toivottelee onnellisia odotuksen päiviä!

Voi miten hienoa!

Vierailija
87/159 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nämä piti laittaa eri viestiin...

mamabear ja mushu: Tervetuloa joukkoon mukavimpaan!

Yksis bdbdbd! Toivottavasti Naksun ihana plussa-aalto vie sinutkin mukanaan!

Nuutti: Kuulostaa hyvältä, että alkaa tutkimukset edetä. Pidetään peukkuja, että miehen uimarit olisi ok! Täälläkin suosittiin kotipurkitusta!

Aqua: Täällä ollaan !! Nää kesätauot ja muut on toosii kurjia, kun ei palvelu pelaa!!! Tarkemmin tuossa alla selvitetty mun kuvioita! Muuten asiat on ihan kohdallaan. Alan toipua flunssasta ja ennen flunssaa ehdin olla pientä kummipoikaa hoitamassa ja ihastelemassa viikonlopun verran. Kasvaa tosi nopsaan ja alkaa jo olla kovin touhukas, 2.5 kk ikäinen.

Buumi ja Sannamary: Liityn tuskastuneiden klubiin!

Olen odottanut 4 viikkoa progesteroni näytteen vastausta. Sen tulo viivästyi koska Helsingin laboratorion laitteissa oli vikaa, lopulta soitin asiasta viime torstaina ja hoitaja ystävällisesti huomautti, että arvo on hieman koholla ja että lääkäri ottaa siihen kantaa palattuaan lomalta 2 viikon kuluttua!

No, vastaus oli sitten vähän enemmänkin koholla: 2500! Siis ei kenelläkään voi olla tuollaisia lukuja.

Kävin läpi kaikki vaihtoehdot munasarjasyövästä lisämunuaisen ja aivolisäkkeen häiriöihin ja tulin siihen tulokseen, että olisivat voineet analysoida näytteen Helsingissä kahteen kertaan!

Ja ammattitaitoinen hoitaja ottaisi asioista selvää, eikä jättäisi asiakasta yksin 2 viikkoa moisen poikkeaman kanssa.

Keskustelin lopulta työnantajani kanssa asiasta. Hän on lääkäri (tietää syksyllä alkavista hoidoista) ja sanoi heti, että ei pidä vastaus paikkaansa ja että näyte kannattaa kontrolloida. No, tässä sitten odotellaan, että hoitava lääkäri palaa lomilta ja kirjoittaa lähetteen ja sen jälkeen odotellaan taas uutta ajankohtaa kuukautiskierrossa!

Että voi pieni asia mennä joskus monimutkaiseksi ja nämä kesätauot sotkea kuviot totaalisesti!! :P

Killa: joko olet päässyt loman makuun? Minulla vielä 1.5 viikkoa töitä! Häädähän se tätsy menemään menojaan muualle!

Mukavaa vikonloppua enskuliinit! Ja Julille paljon onnea juhliisi!

Nella

Vierailija
88/159 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamabear: Olenkohan sua ees toivottanut tervetulleeksi, tässä omassa tärinässä kun olen ollut..? Tervetuloa, parhaan joukon kyllä löysit!!!

Pepsi: Hih, kiitos!! :) Ihanasti sanottu!! Ja halaus takaisin niin sulle kuin Samuelillekin!!!

Nella: Voi että miten ihana runo!! Kiitos!! :) Höh minkä sotkun olivat saaneet aikaiseksi siellä lääkärissä, ihan uskomatonta sähellystä!!! Tosi harmillista, että joudutte nyt odottamaan vielä entistä pidempään! :( Toivottavasti seuraava " näyte" on normaali ja pääsette pian eteenpäin!!!

Tulin vielä kirjoittelemaan, kun huomenna lähden " työmatkalle" ja olen siis ensi viikon poissa palstoilta... Huomenna teen vielä testin, jos se näyttää selvää plussaa niin sitten antaudun ihanaan odotukseen, nyt vielä hieman jännittää - kiitos tuon typerän Aconin testin! Jotenkin siitä odotti aivan selvää, tummaa viivaa kun on niin herkkä testi, Clearblue kun näytti jo silloin edeltävänä päivänä hyvin selvää plussaa... No, toistaiseksi ainakin elän kuin plussannut!! ;)

Mukavaa viikkoa kaikille, toivottavasti säät suosii ensi viikolla vähän paremmin!!

Vierailija
89/159 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät väreet ja kyyneleen silmäkulmaan sait aikaan näillä uutisilla! Oikein paljon onnea ja hirveästi tarrasukkia teille matkaan!

Terkkuja, tsemppiä ja lämmintä kesää myös muille tutuille!

Bianco (rv 25+5)

Vierailija
90/159 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] ONNEA NAKSU PLUSSASTA! Ihan mielettömän ihana uutinen! Nauti raskaudestasi ja kaikesta, olet kyllä kaiken hyvän toden totta ansainnut. Tosiaan, sulla on paras kesäloma!

-Diina-

ps. Kesän missio " oma napa kuntoon" on olkanut terolutien avulla tuottamaan tulosta, nyt jo kahdet normaalit menkat peräkkäin! Tässä pääsee kuukauden-kahden päästä tositoimiin, jos homma jatkuu samalla tavalla. Toivoisin niin, että syyskuussa tehtäisiin se ensimmäinen inssi -vihdoinkin! Silloin taas ahkeraammin palstalla. *halaus kaikille*

Vierailija
91/159 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko oli taustailija pariisittarenkin tulla NAKSUA onnittelemaan (muistatkohan vielä...vauvapuolella viime kesänä kirjoiteltiin samaan aikaan, olen tiiviisti seurannut varsinkin Siun , Killan, Nuutin ja Julin juttuja..) !!!

" Elämän pienistä asioista se kaikkein suurin on se, joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi."

Enkelin siipien suojaa pikkuselle. Onnellista odotusaikaa Sinulle:)

rakkaudella,

palstaterroristi pariisitar

ps. Juli-rouvalle myös onnittelut

pps. Ja Killalle hyvää lomaa:)

Vierailija
92/159 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömiä uutisia! Oikein ihanan lämpöiset onnittelut sinne teille molemmille <3

Täällä on hihkuttu onnesta! Kyllä oli niiiin hyvä tutina plussan puolesta ja niinhän se sieltä pärähti! Paljon pienelle liimaa ja suojelusta, että matkaa masussa tarvittavan matkan! Ajatella, että kannat pientä aarretta sisälläsi =)

Muille myös paljon huiskutuksia ja rutistuksia <3

-lomaileva marge-

Vierailija
93/159 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Wau!!!

Mahtavat onnittelut plussasta Naksu!!! Teille sen kyllä suo jos kenelle!!

Ja Yksis bdbdbdbd...

Uusille tervetuloa.

Ja kaikille muillekkin ensikoille huiskutukset!!

).( Hengissä ollaan, on ollu vähän hiljaiseloa... Mutta km:n jälkeen uusi plussa-testi tehty ja nyt rv6+0, En ole asiasta kuulutellut odottelen alkuraskauden ultraa ja toivottavasti kaikki hyvin...

Killa: kerron kun saa päivittää, hauskaa lomaa!!

-ninnuli-

Vierailija
94/159 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma, että Naksu on plussannut, kun pino on kilometrin pituinen ja palstan ylimmäisenä! :)

Siis aivan huippua! Onnea sinulle ja miehellesi Naksu!!! Teistä tulee pienen ihmeen vanhempia, äiti ja isi!!!

Olen seurannut sun taivalta varmaan siitä lähtien, kun aloitte toivoa vauvaa, ja nyt pitkä odotus vihdoin palkittiin! Olet plussan todellakin ansainnut! Ja ihana lukea sun viestejä, joista välittyy niin aito ilo ja onni!

Toivotan hyviä vointejä ja pikaista pallomahaa! ;)

Halein

-Q- ja -q- 11kk joka oppi viikko sitten kävelemään!

Vierailija
95/159 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte kyllä niin maailman ihaninta porukkaa!!!! :) Kiitokset taas onnitteluista Bianco, Diina, Pariisitar, Marge, Ninnuli ja Q!!! Arvatkaa vaan tuliko itku taas noita teidän ihania kirjoituksia lukiessa!!! Miten olenkaan ansainnut noin mahtavan porukan elämääni..?

Bianco: Mukavaa odotusta sinnekin! ;) Katsotaan josko tuolla o-puolen enskoissa pian tavattaisiin! :) Toivotaan ainakin niin!!

Diina: Kiitos sanoistasi, ihana olet!!! Pidän oikein kovasti peukkuja, että se inssi onnistuu - tai sitten että se luomuplussa sieltä pärähtäisi piankin! :)

Pariisitar: Kyllä vaan muistan!! :) Tuo oli niin ihana tuo " sanonta" jonka laitoit, että ihan liikutuin! Mikäs tilanne teillä on?

Marge: On tämä niin iso juttu, etten todellakaan ole vielä sisäistänyt tätä asiaa!! Suuuuuri pieni aarre se todella on, joka masussani kasvaa - toivottavasti jaksaakin kasvaa kunnes on " kypsä" ! :)

Ninnuli: Loistojuttu, onnittelut sinne!!! Hienoa, että se plussa sieltä tuli noin pian ikävän kokemuksen jälkeen, onnellista odotusta teille!!!

Ja Q: Sun kirjoitus sai kyllä tunteet jälleen pintaan!! :) Kiitos!! Tosiaan, sinä siellä palstalla jo olit kun mä aloin kirjoitella, nyt on vihdoin saatu alulle täälläkin se ihme!! Pitkän kaavan mukaan, mutta mitä siitä, lopputulos on tärkein!! :) Voi että, miten se pikku-q voi jo kävellä?!!!

Oli siis vielä pakko tulla töiden jälkeen kirjottelemaan kun oli taas niin koskettavia kirjoituksia! Mutta nyt siis jään vajaan viikon tauolle, palailen sitten toivottavasti jo selvempien raskausoireiden kera palstailemaan (tiedän, saatan katua tuota toivetta vielä ja rankasti! :) !! )!

Hei hei, ihanat enskaystävät!!!

Vierailija
96/159 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ennen reissuun lähtöä: Entistä vahvempi viiva tuli Clearblue-testiin, joten totta se on!! Viiva oli siis vahvempi kuin se vaakaviiva! :) Nyt nautin vaan!! :)

Mukavaa viikkoa kaikille!!! :D

Vierailija
97/159 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAKSU oikein oikein ihania uutisia, vetää suoratsaan ihan sanattomaksi =)

Joten ei muuta kuin kaikkea hyvää o-matkalle!

Pikainen vilkutus ja hyvät kesänjatkot kaikille. Tämä enska aloittelee kiireisenä lomaa..

-hapö-

Vierailija
98/159 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppis ja minä ei näköjään tänään tulla toimeen keskenämme. Siis Naksulle Isot Onnittelut!!!

Itestä sen verta päivitystä, että nyt on sit odoteltu se ensimmäinen viikko ja rtesti edelleen nega, tätiäkään ei kuulu. Hoitava lääkäri, eli oman kunnan ainoa gyne, on lomalla elokuun alkuun asti ja nyt sit pitäis yleis(oma)lääkärin mielestä vartoilla vielä viikko ja sit etehdä se toinen testi, ennen ku hän ees miettii lääkkeitä. Oisko kellään hyviä vihjeitä, mitä pitäs tehä? Laskeskelin tosa et jos siis ens maanantaina sais luvan lugeihin ni tädin PITÄIS ilmaantua heti elokuun ekoina päivinä. Kierrosta tulis sillon yli 60 pv! kannattaiskohan yrittää poiketa yksityisellä puolella jo nyt vai vartoilisko kiltisti?

Seuraava aika omalle gynelle olis vasta suuskuun alussa, pitäisköhän sitä hoputtaa?(siel on kyl sellanen vastaanottohirmu vastas joka jankuttaa ettei hän asialle mitään voi...) Oma gyne puhu viimeks sellasii et JOS miehen simpat ja mun hormonitasot on syyskuussa kunnossa ja clomit ei kesän aikana oo tuottanu tulosta, ni sit voitas saaha lähete keskussairaalan lapsettomuuspolille. Se vaan et kuulin sellasta et jonot TAYSiin, johon me se lähetesaatas, olis 3-4kk. Kannattaako odotelle? ja Pitäskö se lähete vaatia kaikesta huolimati, oli tulokset ja tasot sit mitä tahansa?

Löytyiskö hyviä ideoita ja vinkkejä...

Omasta navasta huolimatta kaikille positiivisia tuulia toivottelee Mushu.

99/159 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivaiduin pitkästä aikaa täältä kesäloman keskeltä kurkkaamaan kuulumiset ja kyllä kannatti! Naksun uutinen sai täälläkin hymyn huulille ja kylmät väreet kulkemaan selässä, kun ajattelenkin sinun tunnetta siitä plussa-testin tekemisestä... Huh! Aivan mahtavaa! Toivotan tosi paljon onnea matkallenne pienen elämänalun kanssa!!!! :)

Yksikselle paljon piinailupinnaa, toivotaan kovasti, että saat sinäkin ilmoitella muutaman päivän päästä hyviä uutisia täällä!

Uusille tervetuloa palstalle ja kesäiset terveiset teille kaikille!

ON: kp2 ja mieli romahtaa aina tässä vaiheessa matalaksi, mutta eiköhän tästä taas nousta... :( Sekin vielä hieman masentaa, että vielä on odotettava seuraavat kuukautiset, että päästään inssiin. Nyt jos vuoto olisi muutaman päivän myöhemmin keksinyt alkaa, oltaisiin päästy jo tässä kierrossa inssiin. No, eihän tässä kuitenkaan enää kauaa mene. Enköhän aktivoidu sitten inssin alkaessa paremmin täälläkin. Nyt ei muuta kuin kesälomaa jatkamaan!

terkuin Tuutimari

Vierailija
100/159 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vietellään taas tavallista maanantaista työpäivää. Sannamarykin on palannut kesäflunssan pauloista tänne työkykyistenluokse;)

Edelleen tämä Naksun suuri uutinen ilahduttaa mieltä ja antaa uskoa tulevaisuuteen. Ehkä vielä meilläkin onnistaa:). Ei pidä luopua toivosta vaikka vaikeaa olisikin...On se tietenkin helpommin sanottu kuin tehty kun tietää millaisia pettymyksiä tämän asian kanssa painivilla voi tulla, mutta elämä voittaa kuitenkin! Jaksamista kaikille missä vaiheessa projektia olettekin!

Hauskaa viikonalkua teille kanssaeläjät!

Terv.Sannamary

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä