+++ ENSIKOT heinäkuussa +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Aqua80
[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulos normaali.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!
[color=FF69B4]nellamaija
[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=FF69B4]Nuutti77
[color=CD1076]Ikä: Molemmat vm 77.
Asuinpaikka:Yhdysvallat
yritys aloitettu06/06
Tutkimuksiin heinakuussa 07
[color=FF69B4]Oon@77
[color=CD1076]Ikä: 29 ja 37
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]Sannamary
[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 26
Yritystä takana: Elokuusta 2005
Hoidot: Terolut menee lähes jatkuvasti. Clomit menneet ties kuinka monta kiertoa ja nyt kokeiltu myös Clomi+Menopur+Pregnyl yhdistelmää tuloksetta. Syksyllä tarkoitus kokeilla inssiä.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]s-k-
[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi
Kotipaikka: Oulun seutu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
[color=CD1076]-piggeliina
[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
[color=CD1076]Vannis
[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
[color=CD1076]Juliaana-82
[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.
Kommentit (159)
Jessis: Päätä huimaa nuo hinnat¿ ei uskalla edes kuvitella mitä kaikkea rahanmenoa tässä on edessä. Onkohan tämä lapsettomuus lääketehtaille hyvä bisnes vai onkohan nuo hinnat jostain näkökulmasta kohtuullisia?! :P Mutta toivottavasti lopputulos palkitsee! bdbdbd!
Dese: Miljoona kiloa peukutusta ja puhuri plussatuulta. Pms-oireet on tosi kurjia, jospa nämä superoireet johtaisivat hyvään lopputulokseen!
Aqua: Millä fiiliksillä mennään?
Yksis: Toivottavasti voit paremmin ja tylsät sivuvaikutukset jäisi pois! Plussatuulosia sinnekin edelleen!
Vilmis: Oikein kovasti tervetuloa! Toivottavasti viihdyt joukossa ja hoidot tuottavat hyvän tuloksen mahdollisimman pian!
Hellikki: No, sattuupa taas nämä kesäajat sotkemaan kuviot mukavasti, kurjuus. Plussatuulia joka tapauksessa, bdbdbd!
Naksu: Mitenkäs masunkasvattelu? Helpottaako huimaus jo?
On: Sain tänään lääkäriltä postissa verikokeiden tulokset, ja kommentit myös tuosta ihmeellisestä progesteroni arvosta. Nyt sama lukema olikin ihan normaali ja 120 nmol/l. Nytpä ihmettelenkin ilmoitetaankohan progesteroni arvoja myös jossakin muissa yksiköissä esim. kansainvälisinä yksiköinä (IU), joista voi sitten muuntokertoimella laskeskella nuo nanomoolit? Mahtaako joku tietää? Muuten en ymmärrä, miten hoitajan ilmoittama 2500 muuttuu 120:ksi lääkärin pöydällä!
Mutta ilo on suuri, että olen ainakin kerran elämässäni ovuloinut! Jee! ;) Minun värkeissäni on sittenkin jotakin eloa. Ja lääkäri oli vielä kehunut keltarauhasta hyväksi! Nyt kun saadaan tuo endo kuriin ja tuubat tähystettyä, niin eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu! Kipukin pieneni puolella tästä ilouutisesta!
nella
ON: Nyt on sit odoteltu ja kärvistelty 2 1/2 viikkoo tän piiiitkän kierron kans. On kiistelty tk:n ajanvarausgerberoksen kans asian kiirreellisyydestä , testailtu ja odoteltu, otettu labroja jne. No, tänään sain sit lääkäriltä vastauksia kun oli ihan keskussairaalasta asti konsultoinut, eli ei ole kuulemma mitään terveydellistä estettä odottaa niin kauan et hoitavalääkäri tulee lomilta, mut lupas jättää vastaan ottoon reseptin Primolutteihin, josko haluisin ne popsia. Mutta voi... sain tänään myös uuden ajan hoitavalle lääkärille JO kahenviikon päähän. Jos söis lääkkeet nyt vois säästää aikaa muutaman viikon, mut toisaalta siel vastaanotolla tehtäis varmaan ultra ja vois paremmin nähä missä vika, mitä ne Clomit oikein on tehny. Sanokaa ny joku mitä kannattais tehä, söiskö lääkkeet jo nyt vai vartoisko sitä vastaanotto aikaa?
Sori, on aika omanapaista, mutta kp 54 syö hermoja (ja sosiaalisia suhteita) rotan lailla. Silti... Tervetuloa joukkoon Vilmiina ja tsemppiä ja myötätuulia kaikille.
Täällä kaikki hyvin tai itseasiassa sain työrintamalla puskettua läpi sellaisen asian, että menee suorastaan paremmin kuin hyvin :))) Sain esimieheni ymmärtämään (aika helposti kyllä), että meikäläisen työmatka on epäinhimillinen eli helposti vierähtää kolmisentuntia päivässä työmatkoihin (matkaan menee omalla autolla ruuhka-ajan ulkopuolella 15min) ja sain luvan tehdä suurimman osan töistäni etänä... täällä sitä siis nyt istutaan omassa kodissa työhuoneessa pyjamassa ja kirjoitellaan teille ja tehdään samalla töitä ¿ jee!!! Kerran viikossa toki lupasin toimistollakin pyörähtää ja palavereissahan on tietty pakko käydä istumassa.
Mushu pähkäilee mitä tehdä ja kyselee neuvoa, mutta valitettavasti en kyllä osaa opastaa suuntaan tai toiseen... itse varmasti pähkäilisin tuossa tilanteessa ihan samalla tavalla... Toivottavasti joku osaisi sinua auttaa! *halaa*
Hellikki, kyllä täällä keltavahveroita kasvaa (kunhan vaan ei ole liian kuuma kesä). Toissa syssynä saatiin oikein runsaastikin... eihän täällä, valtavassa maassa, toki kaikkialla sieniä kasva, mutta täällä meilläpäin kyllä ja satunnaisesti saattaa vuorilta löytää mustikoitakin (siis ei niitä pensasmustikoita). Kurjaa jos teillä menee nyt inssi mönkään :( Lohtuhalaus sinne päin *halaa* ja peukut on pystyssä, että se nyt kuitenkin ajoitetulla hoituisi ja saisit sen plussan...
Nella, onnea ovulaatiosta! Hieno homma ja siitä on sitten hyvä ponnistaa eteenpäin... Noista arvoista en kyllä osaa sanoa mitään, mutta pääasia että ne arvot olivat kuitenkin kuosissaan :)
Jessis parkaa, kyllä se apteekki (tai siis lääketehtaat) meitä rahastaa :(
Vilmikselle tervetuloa joukkoon! Täällä on kyllä eri mukavaa vaikka toivottavasti visiittisi jäisi lyhyeksi :)
ON: Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä... tiistaina olis ultra ja siellä tuskin silloin vielä kovin kummoisia näkyy...
T.Yksis
Nyt pitää oikein yrittää pysyä teidän vauhdissa. Aina kun käyn lukemassa pinoa niin tuntuu jo että oon tippunut kärryiltä. Nytpä siis taas aika kommenteille...
Yksis: juu, mä käyn lukemassa kolmea eri lapsettomuusblogia. Ihan randomilla olen niihin löytänyt. Ihanaa, että onnistumistarinoitakin saa lukea. Luin myös sen jonkun (nyt en muista kenen) suositteleman kirjan ¿Lapsettomuus, 30 tositarinaa¿. Kyllä liippaa ajatukset niit läheltä, että...Harmi, että se eka inssi epäonnistui. Mutta nyt sitten vain seuraavaan vaiheeseen. Itse tunnut ainakin jo olevan ihan ok mielellä?
Sannamaryllakin hoidot etenevät. Hienoa. Kyllä julkisellakin hoidot etenee ihan hyvään tahtiin kunhan pääsevät vauhtiin.
Naksu ¿ tokihan saat olla meidän seurassa edelleen. Vaikka on se niiiiin hienoa, että plussasit heti ekasta ivf:stä. Ihan vetää suuta messingille =) Mä en ole vielä ihan vakuuttunut, että se eka ivf meille sen onnen toisi, mutta katsotaan katsotaan =)
* Moikka Buumi, Killa, desejo, hellikki ja tuutimari *
Aqualle isooooo halaus täältäkin. Voikun oli ikäviä uutisia =( Jospa se mikrohedelmöitys olisi kuitenkin mahdollista pesun jälkeen? Jaksamisia.
Jessis: juu, aika samoissa mennään. Kävin ilmottautumassa sinne uuteen pinoon myös. Ajattelin että kirjoittelen sinne enemmän sitten kun on jotain kirjoiteltavaa. Vielähän mitään ei ole. Odottelen seuraavia menkkoja, viikolle 32/33 ja sitten aloitan pistämisen kierron 2. päivänä. Olen myös vähän hermona koko touhun suhteen. Vaikka sitä on niiiin odottanut (minäkin nyt yli puoli vuotta sen kystan takia) niin nyt se sitten tulee kuin ¿nurkan takaa¿ ja meinaa laittaa pään sekaisin =) Riippuen siis menkoista ja munisten kasvamisesta, mulla saattaa olla punktio ja siirto siis jo vähän aiemmin kuin sulla...huiiiii... Niin, ja joo, kyllä tässä rahaa palaa!!
Nuutin matka kuulosti hauskalta. Voih, kun mä niiiiin kaipaankin takaisin jenkkilään. Ugh. Olenkin aloittanut jo miehen ¿painostamisen¿, että sinne muutetaan jos vauvaa ei rupee kuulumaan =)
nellamaijalle hyvää lomaa!!
dese: mikäs tilanne? Joko testitikkua haeskelet =)
Tervetuloa joukkoon vilmiina.
Mushu ¿ en osaa kyllä oikein sanoa, mikä olisi parasta. Malttaisitko odottaa vielä ne ylimääräiset viikot ja mennä sinne ultraan?
Nyt tää lähtee katsoon The Simpsons leffan ensi-iltaa =)
t. Afternoon
Niin sitä taas kerran viikonloppu kolkuttelee ovella... ja sitä myöten lomaviikotkin vähenee. Ehkä sitä pitäis ihan oikeastikin vähitellen miettiä paluuta arkeen, ettei sitten liian kovalla ryminällä joudu takaisin koulun penkille, tai siis niiden penkkien eteen. Täytynee ottaa harkintaan.
Vai että ihan pytyn halailua on Yksiksellä ollut clomioireina. Jaiks! Onneksi ei ole tänne vielä sellaista ilmaantunut ja toivottavasti ei ilmaannukaan. Toivottavasti pahoinvointi ei jatku enää ja toivottavasti tiistain ultrassa näkyisi jotain lupaavaa. Olet saanut työkuviot järkättyä kadehdittavan hyvin. Kyllä sitä kelpaa pyjamassa töitä tehdä.
Onneksi et Jessis apteekkiin pökrännyt. Olisi siinä ollut apteekin tädeillä ihmettelemistä. Kyllä tuo piikin hinta kuulostaa huimalta, mutta kuten sanoit, toivottavasti se on jokaisen sentin arvoista.
Vilmikselle oikein paljon tervetuloa! Toivottavasti viihdyt ja toivottavasti tämä on vain sellainen pikapysähdys. Kaikkea hyvää siis sinnekin!
Hellikki: Mitenkäs se johtofolli on tuollaisen kasvupyrähdyksen ottanut? Harmi, että viikonloppu sotkee suunnitelmia. Tsemppiä viikonlopun kotikoitoksiin!
Kiva kuulla Nella, että labratulokset olivat hyviä. Kyllä tällä taipaleella on osattava iloita kaikista, myös niistä pienistä, edistysaskeleista ja hyvistä uutisista. Noista yksikköasioista en valitettavasti osaa sanoa mitään. Toivottavasti joku viisaampi osaisi.
Mushullekaan en osaa mitään neuvoa antaa. On aina vaikea valita, kun kukaan ei ole siitä kristallipallosta katsomassa lopputulosta. Olisi niin kiva aina tietää, kumpi vaihtoehdoista on kannattavampaa -edes pitkällä tähtäimellä.
Afternoon, olet siis käynyt jo katsomassa Simpsonit. Olitpas nopea! Oliko hyvä? Älä kuitenkaan kerro liikaa, koska olen menossa itsekin sitä katsomaan.
).( Ei taida olla hankala arvata, kuinka kävi. Tuskin sitä olisi viestin loppupuolelle säästellyt, mikäli plussa olisi ilmaantunut. Ei siis tarvinnut tälläkään kertaa edes testitikkua kaapin pohjalta kaivella. Täti tuli täsmälleen silloin, kun sen oviksen perusteella laskin tulevan. Eipä sitten jäänyt siitäkään lomamatkasta tuliaisiksi muuta kuin pullo paikallista ilolientä ja pakollinen pehmolelu lentokentältä. Tottakai tuntuu pahalta, suoraan sanottuna ihan p**kamaiselta, mutta mitäs teet. Elämä ei mene niin kuin sen toivoisi menevän. Ei tässä nyt oikein jaksa enää ihmeisiinkään uskoa.
Huiskutuksia kaikille! Palailen taas joskus paremmalla mielellä.
~dese ja se V:mäinen kp1
Täällä ollaan nyt laitettu se pyörä pyörimään...:) Siis aloitin pari päivää sitten teroluttejen napsimisen. Sen jälkeen kun kuukautiset alkaa niin voinkin soitella sinne yksityiselleklinikalle ja kysästä mitä tässä seuraavaksi?! Clomit nyt näyttää tulevan, mutta se on epäselvää millä annoksella lähdetään piikittelemään clomejen jälkeen. No kaikki selviää aikanaan...
Deselle tuli sitten täti käymään:( Voihan itku! Nyt sitten latautumaan seuraavaan kiertoon ja pidetään peukut pystyssä, että jotain tuloksia tulisi.
Yksiksellä on sitten mukavat työolot;) Saat mennä työpaikalle millon haluat jos kotona työskentely ei innosta ja taas toisinpäin eli jäädä kotiin kun ei huvita työpaikalle raahautua...Voi kun voisikin työskennellä kotona eikä pitäisi aina raahautua työpaikalle:/
Nellalla labratulokset antoivat sitten iloa päivään:) Kiva kuulla, että kaikki olikin normaalia vaikka sitä varmasti ehti kaikkea miettiä.
Hellikillä taitaa osua ovis viikonlopuksi...Tuntuu siltä, että monella tapahtuu juuri näin kun oikein kovasti odottaa, että hoitoihin pääsisi. Täytyy vai toivoa, että se ajoitettu yhdyntä tuottaisi sitten sen halutun tuloksen:)
Vilmis, tervetuloa joukkoomme! :)
Terv:Sannamary
Viikonloppu, viikonloppu... ihanaa! ...ja enää 6 vkoa lomaan (autsch!) Mieskin pääsi tänään kotiin kaikkien kommellusten jälkeen (missasi jatkolentonsa ja joutui sitten vielä yöpymään paikanpäällä) Illalla olis tarkoitus grillailla ribsejä ja maissia ja juoda olut tai kaksi (kun vielä voi).
Dese, kurjaa :( Olis kyllä saanut tättärä olla tulematta sinne, ja me kaikki kun vielä oikein kannustettiin sua piinailemaan... *halaa lujasti* Täällä pahoinvointi on onneksi helpottanut ja tiistain ultraa odotellaan, vaikka en uskokaan siellä vielä mitään sen kummempaa näkyvän (on kuitenkin vasta kp12 kun eka inssi tehtiin kp18)...Hitaasti lämpiävä nääs :)
Aftis, Mieliala on täällä ihan hyvä ¿ mitäpä niitä menneitä murehtimaan... parempi vaan katsoa eteenpäin ja toivoa tulevalta parempia uutisia :) Lapsettomuusblogeja ja adoptioblogeja on kivaa seurailla ja huomata kuinka samanlaisia asioita me kaikki ajatellaan... kirjoja en ole aiheesta lukenut, mutta seuraavalla Suomen reissulla taidan haalia niitäkin muutaman :)
Sannamarykin on siellä pääsemässä tositoimiin... hauskaa! Ei muuta kuin onnea matkaan... Kotona on kyllä kivaa tehdä töitä ja kuten sanoit työpaikallehan voi aina raahautua jos ei jaksa kotona käkkiä. Täällä liikenne on oikeasti niin katastrofaalista, että jopa osavaltion hallinnon tasolta kehoitetaan ihmisiä etätyöhön... niin, ja onhan se ekologistakin ;)
Huiskutuksia ja hyviä viikonloppuja kaikille ihkuille Enskoille!
ON: Edelleenkään ei mitään ihmeitä, kunhan olla möllötetään :)
Yksis
sori,
taalta tulee vahan nyt omanapainen viesti.
Hoitsu soitteli miehen labratuloksia...tuomio oli abnormal morphology...eli 3-4 viikon sisalla pitaa antaa uusi nayte. Ma saan ensi keskiviikkona sitten sen raportin, eli eivat nyt sanoneet montako miljoonaa uimaria siella oli ja mita kaikkea muuta. Hoitsun mukaan tuo oli ainoa vika. Eli ilmeisesti siittioita on tarpeeksi mutta epamuodostuneita.
Oliko taalla ketaan muuta jolla olisi vastaavaa tilannetta.
Ilmeisesti mun pistettava ukko kaljalakkoon ja syottaa sille lykopeenia ja e-vitamiinia. Onneks se ei polta tupakkaa.
Hoitsu sanoi myos etta laakari saattaa aloittaa mun verikokeet jo keskiviikkona kun mulla on aika.
sori, ettei musta nyt irtoa muuta!
surullinen nuuts-tuuts!
Tulin vain vilkaisemaan, onko kenelläkään mitään uutta taivaan alla. Ja olihan täällä muutamia viestejä.
Nuutti, pahoittelut tuloksista. Itse olin talvella hieman hätääntynyt kun saimme miehen simppatulokset. Määrä oli oikein hyvä, mutta epämuodostuneiden osuus prosentteina oli hieman liian korkea. Tai siis normaalien määrä oli viitearvoihin nähden vähäinen, niin päin se siinä lapussa ilmaistiin. Otin lappusen sitten mukaan seuraavalle gynekäynnille ja hän sanoi, että tulos on kaikesta huolimatta erinomainen. Määrä ja liikkuvuus korvavat siis näitä " muotoseikkoja" . Mulle gyne selitti, että sillä muodolla ei välttämättä ole mitään tekemistä hedelmöittämisominaisuuksien kanssa, ulkonäöllisesti ne eivät vain ole ihan valioluokkaa. Älkää siis vielä viskoko sitä kirvestä kaivoon. Odotelkaa rauhassa se seuraavakin tulos. Ja eihän sitä tiedä, mitä apuja niistä vitamiineista tms. voi olla... Tsemppiä Nuutsi!
OmaNapa on jo parempi napa kuin eilen. Tilanne on siis rauhoittunut ja eteen päin porskutellaan. Jatkosuunnitelmia mietiskelen ensin omassa päässäni ja sitten vasta keskustelen niistä mieheni kanssa. Voi kuulostaa itsekkäältä, mutta mulle on näin helpompi. Kun itse tiedän, mitä haluan on siitä huomattavasti helpompi jutella. Ai niin, en ole varmaan muistanut mainitakaan, että adoptioprosessi on nyt virallisesti aloitettu. Saimme vihdoista viimein hankittua kaikki liitteet ja täytettyä sen hankalan lomakkeen, joten paperit on nyt lähetetty Pelaan. Nyt odotellaan sitten sen neuvonnan alkamista ja sitä odottelua on luvassa varmastikin noin puoli vuotta. Jos siihen mennessä ei ole Herra Haikarasta kuulunut pihaustakaan, luovutan paikkani siinä jonossa jollekin toiselle. Mutta vielä siis odotellaan haikaran viestiä...
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
~dese
Hieman jo " hiljaisen-heinäkuun" pinon pituudesta päättelin , että nyt taitaa olla hyvää luettavaa..
.. ja totta tosiaan! Onnea onnea Naksu!! Kerrassaan ihania uutisia!!
Muuten en nyt ehdi kommentoida.. Lyhyesti kuitenkin;
A) loma on pidetty ja reissu oli ihana
B) vuosia tuli lisää... tuntuu normaalilta ;)
C) tättärä-prkl löysi jälleen perhana perille... :(
Terveisiä kaikille ihanille enskoille, palaan viikolla taas asiaan, jos vaikka ehtis kommentoida muitakin juttuja.
Oon@
Loma hurahtanut ja huomenna koittaa arki ja työt alkaa, apua! Mutta tuohan se työ päiviin hieman rytmiä, mutta voisihan tuota vielä lomaillakin... :)
Deselle isot halit, voi kun toivoin teille ikimuistoista " lomatuliaista" . Mutta hienoa, että olette saaneet adoptioasiat rullaamaan, tulee varmasti mukava mieli, kun asialle on tehty jotain.
Nuutti ja Aqua saaneet samanlaisia ikäviä uutisia. Isot rutistukset teille täältä. Mutta niin kuin dese tuolla jo Nuutille kertoili, niin meidänkin lääkäri meille aikoinaan sanoi. Eli siis vaikka normaalien määrä oli normaalia alempi, korvaa määrä ja liikkuvuus niin paljon, että hedelmöityskyky on normaali. Toivottavasti saatte selkeyttä asioihin, kun pääsette jutteleen lääkäreidenne kanssa.
Yksis: oot saanut työkuviot tosi hienosti järjestettyä! Itsekin haaveilen välillä etätyöstä, mutta pomo ei ole vielä ollut suopea ajatukselle... Uä sulla jo häämöttää! Älä huoli, viimeksikin pääsit inssiin. Eihän se haittaa vaikka vähän myöhemmin tehdään, kunhan tehdään! Peukutan täällä!
Nellamaijalla ikäviä kipuja. Täälläkin ajoittain vaivana, ovat todella ikäviä! Mutta jotain hyvääkin, olit ovuloinut! Hyvä, hyvä! Ja oikein mukavaa lomaa!
Hellikille peukuttelen tai siis oikealle ajoitukselle! :) Oliko nyt niin, että ette varmuudella päässeet inssiin vai oliko vielä jokin oljenkorsi olemassa? Peukut joka tapauksessa!
Mushu: vaikea aina antaa toiselle neuvoja, kun jokaisella tietenkin aina oma tilanteensa, mutta minä ehkä odottelisin oman lääkärin vastaanotolle asti. Mutta toisaalta ymmärrän ettei millään jaksaisi vain odottaa... :) Eli en kyllä nyt osannut auttaa. :) Hengessä yritän olla mukana, jos se auttaisi!
Vilmiina: tervetuloa joukkoon mukavaan!
Aftis ja Jessica pääsemässä IVF:n vauhtiin ja Sannamary inssikierrokselle. Tämähän on vain osoitus, että syksy tulee ja plussia alkaa tippumaan tällekin ketjulle ja paljon!
Terveiset teille kaikille muillekin ihanille enskoille!
ON: kp15 ja ovis oli oireiden perusteella joskus kp11-12 ja nyt sitten vain odotellaan viimeistä luomukiertoihmettä ennen inssien aloitusta (tai luomu ja luomu, onhan mulla Luget käytössä). Jotenkin mieli on vain jo inssien aloituksessa ja laskeskelen jo mahdollisia uä- ja inssi-päiviä töidenkin vuoksi... :)
Tuutimari
Päivitän vain pikaisesti tietoja omasta navasta....
Eli, päätin sit kuitenkin varrota omalle lääkärille asti ja katotaan sit. mut Jotain hyvääkin tässä ravaamisessa on ollu. Ku se hoitava lääkäri ei koskaan sano oikein mitään mistään asaiasta, ni nyt noi yleislääkärit sit tulkkas sen lausuntoja ja ilmeisesti mulla ois toi oikeen puoleisen munasarja jo normalisoitunu ja vasenkin jo paljo parempi(pco tausta) ja ilmeisesti syksyllä oltais kuitenkin saamas se lähete keskussairaalaan. Pitäisköhän käydä säännöllisesti yleislääkärillä luetuttamassa ne hoitavan lausunnot et ittekin tietäis misä mennään ; )
Mushu kiittää kaikkia tuesta. Toki sen tiesinkin ettei kukaan voi mulle niitä vastauksia antaa, ni silti omaa päätä sai järjestykseen kun sai teille ihanille Enskoille pohtia ja valitella asioitaan . Kiitti!!!
Tälläkin on pakko orientoitua jo loman väistämättömästi lähenevään loppuunja paluuseen koulun penkille( ikuinen opiskelija ; ) ). Ja yritettävä miettiä mistä mielekäst työtä vuoden vaihteessa, kun valmistuminen uhkaa. Olis niin ihanaa jos olis mahdollista tehä töitä kotona, mut tuli siinä kohtaa mokattua toi ammatinvalinta. Kadehtien ajattelee niitä onnellisia joilla työkuviot on järjestyksessä.
Jaksamista ja yritetään nauttia kesästä(vaikka vetinen onkin)
Aqua: Voi kurja noita simppatestin tuloksia! :( Mutta eiköhän niillä kuitenkin vielä onnistu, toivo ei todellakaan ole menetetty!
Nella: Sä siellä kanssa lomailet, nauti siitä! Vaikka ainakin täällä on kyllä niin kurjat kesälomakelit ettei mitään järkeä! Mutta pääasia, että saa vaan olla ja huilata... Hienoa että verikokeiden tulokset oli hyvät, onnittelut siitä! Täällä huimaus jatkuu, mutta siihen alkaa jo tottua! ;)
Dese: Voihan nenä, pahoittelut sinne!! Ensi kerralla sitten... Ja joo, mä muistan puhallella niitä pölyjä tähän pinoon AINA!!! Ja onnittelut adoptioprosessin käynnistämisestä!!
Yksis: Ikävää ettei viime kierrosta tärpännyt, mutta uutta matoa on jo koukussa!! Nyt sitten!!!!!! Höh, kummaa pahoinvointia clomeista, toivottavasti on helpottanut!! Ja onnittelut, oli varmasti oikea työvoitto tuo etähommien läpisaanti!! Tulehan kertomaan ultrakuulumiset!
Jessis: Joo, noi lääkkeet on tajuttoman kalliita! Mitä pistelet? Mä meinasin oikeesti lentää perseelleni Puregoneja hakiessani (otin kerralla kaksi pakettia) ja huusinkin apteekin sedälle että ootko tosissas tai jotain muuta yhtä fiksua. Eli mulla ne pistokset tais tehdä jotain vajaa 600¿ kerta laakista, oli siinä nieleskelemistä ¿ onneks on Kelan lääkekatto, kiitos siitä!
Hellikki: Höh, harmi että ovis ajoittui viikonlopulle! :( Mutta voihan se sillä perinteiselläkin konstilla tulla, ihan hyvin! Peukut täällä pystyssä!!! bd bd
Aftis: Kyllä se ivf kuule niiiin loistohoito on, että se eka teillekin sen plussan tuo!! Mä ainakin tuuletan nyt sen nimeen aivan täysin!
Nuuttiseni! :( Voi miten harmittavia uutisia! Mutta muista, ettei siittiöiden epämuodostuneisuus ole este raskaudelle!! Voimia sinne!!!
Oona-ihanainen! Kiitos onnitteluista! Ja onnea vuosien kertymisestä! :)
Täällä voidaan suht hyvin, pahoinvointikin on siedettävää... Huimaus jatkuu edelleen, mutta siihenkin tottuu! ;) Luen kyllä edelleen tätä teidän pinoanne ahkerasti, mutta koitan nyt hieman hillitä palstailua - josko sitten pysyisin rauhallisempana tämän odotuksen suhteen... Mulla nimittäin vaikuttaa selvästi palstailu niin, että sitten kaiken maailman asiat pyörii mielessä paaaaljon enemmän, jos taas pysyttelen poissa tai hillitsen ainakin, niin olen paljon rennompi asian suhteen... Mutta siis mielessä olette, ihan joka ikinen!! :) Ylihuomenna ultra ja sitten siis totuus selviää... Jännittää! Mutta mukavaa sateisen viikon jatkoa, toivotaan että se aurinko edes vähän itsestään väläyttäisi!
...ei tainnut tulla inssiä tänne tässäkuussa :(( Ultrassa näkyi kaunis 16mm folli, mutta limis valitettavasti oli vain reilut 3mm... eli aivan liian ohut. Kontrolliultra on torstaina, mutta eipä tuo paljoa toivoa antanut eli taitaa olla edessä lääkityksen tarkistus ja ohimennyt kierto. Kyllä harmittaa... nyyh,
Voi Nuutti, *halaa lujaa* toivottavasti uusintakokeessa saatte paremmat tulokset ja toisaalta kuten Dese ja Tuuti jo totesivatkin ei tuo tulos vielä tarkoita, että peli olisi menetetty... eli häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!
Desellä adoptioasiat ovat lähteneet käyntiin... Onnittelut! Puoli vuotta siis Herra Haikaralla armonaikaa ;)
Oon@lle pahoittelut tättärästä ja tervetuloa takaisin lomalta!
Tuutilla on menossa ¿viimeinen¿ luomupiina... eihän sitä koskaan tiedä vaikka tärppäiskin ;) Täälläpäin etätyöt ovat yleisempiä kuin Suomessa, kun matkat ovat pitkiä ja autoja paljon... kyllä se varmaan sinne Suomeenkin vielä rantautuu ja saa pomon pään kääntymään.
Teit Mushu varmaan ihan oikean päätöksen, kun päätit odottaa omalle lääkärille pääsyä... vaikeaahan noiden asioiden kanssa on pähkäillä kun ei ole ennustajaeukko.
Naksukin oli käynyt piipahtamassa :) Hienoa, että kaikki on toistaiseksi mennyt hyvin... toivottavasti raskaus sujuisikin siellä ilman mitään sen kummempia kommervenkkejä.
Huiskutuksia muille enskoille... tämä enska menee nyt hakemaan hakaneulaa hännän nostoon.
T.Yksis
Äääh, eikö ne nyt voineet laittaa sulle oikein kunnon Menopur-satsia menemään kun sillä saataisiin ihmeitä aikaan??!!!! Vai milläs sä niitä follikkeleita kasvattelit? Clomit sulla muistaakseni oli... Clomithan voi kurtistaa sen limiksen onnettomaksi, mutta siihen siis on apu tuosta Menopurista - itselläni hyväksi todettu! Ja ehdottomasti vaadit lääkkeen vaihdon jos tuo tuollaista tekee, lääkkeitä kun on monia!! Toivon todellatodella paljon, että voisitte kuitenkin tässä kierrossa inssin vielä tehdä, pidän peukkuja!! Haleja ja jaksutoivotteluja!!!
Mökiltä on kotiuduttu ja mukana seurasi mahtava mustikka- ja kanttarellisaalis :) Koko päivä onkin sitten hurahtanut herkkuja säilöen; talvella meillä syödäänkin sitten mustikoita oikein urakalla :) Muita positiivisia uutisia viime päiviltä ei oikein olekaan...
Kyllä siinä nimittäin niin himskatin ikävästi kävi, että ovis sattui juuri perjantaille/lauantaille, joten inssi jäi tekemättä. Kun lisäksi oltiin viikonloppu maalla, jossa mukana puoli sukua sekä naapurinkissankaimatkin, niin vaakamambon harrastaminenkin jäi väliin. Meillä vällyjen pöllyyttely on tapahtunut sen verran fiilispohjalta, ettei mustikkametsässä varpujen pöllyyttelyyn oikein kumpikaan innostunut. Eli nyt vaan lasketellaan kierto loppuun ja katellaan sitten uudemman kerran, miten jatketaan. Jos kierto jäisi lyhyeksi, niin pienenpieni mahdollisuus on, että seuraavaan ehtisi kuin ehtisikin tehdä inssin ennen Italian matkaa; tiukille menee kuitenkin.
Yksikselle se kuuluisa voimahali *rutistaa*, jos nyt tosiaan käy niin, ettei inssiä päästäkään tekemään. Sormet on kuiteskin vielä ristissä, että jospa sittenkin... Kuten Nuutti tuossa jo sanoikin, ota ainakin puheeksi lääkkeiden vaihtaminen; Puregon+Pregnyl-yhdistelmällä ei tuota ongelmaa ainakaan mulla ole ollut. Kadehdittavasti oot muuten saanut järkättyä nuo työhommat, onnittelut siitä. Niin, piti muuten kysymäni (lue: vihertyväni lisää), oletteko jo päättäneet lomakohteen? Curacao kuulosti taivaalliselta...
Voi harmi Dese, ettei eksoottisempaa matkatuliaista tarttunutkaan mukaan. Toivon kääntyminen pettymykseksi ottaa aina koville, mutta kiva kuulla, että adoptioprosessinne on pyörähtänyt käyntiin. Pitäisi tutustua itsekin asiaan kunnolla; on sellainen tutina, että ehkä se olisi se meidänkin juttu.
Nellalle onnittelut hyvistä labratuloksista. Sannamarylle, Jessikselle ja Aftikselle puolestaan tsemppaukset hoidon ensimetreillä. Tuutimarille peukutukset -kyllä olisi jo aika saada tähänkin joukkoon taas luomuylläri.
Nuutti, Desen ja Tuutimarin kanssa samoilla linjoilla, joten älähän masennu. Meillä myös simppanäytteessä normaaleja hyvin vähän. Kun kyselin asiasta huolestuneena lääkäriltä vähän enemmän, niin myöskään hän ei ollut huolissaan: normaalin (koko, pään muoto jne.) kriteerit on niin tiukat, että valtaosa siittiöistä luokitellaan yleensä epänormaaleiksi. Määrä ja liikkuvuus tosiaan nykytutkimusten mukaan ovat ne tärkemmät tekijät. Meille lääkäri kertoi myös, että simppatutkimuksessa tutkittiin 200 siittiötä, mikä siis oli 0,0001% koko määrästä. Eihän viiden suomalaisenkaan perusteella voi koko kansasta kovin kummoisia päätelmiä vetää :)
Naksuttimelle vilkutukset -tulethan kertomaan kuiteskin ultrakuulumiset. Toivotaan, että kaikki on niinkuin pitää ja siellä masussa jumputtelee pikkukyytiläinen.
Lääkkeistä ja niiden hinnoista täällä jo puhuttiinkin; pitää avautua aiheesta sen verran, että kertookas kemistit mulle, miksi Puregon menee vanhaksi juuri tuossa 28 päivässä?! Sattumaako, että tuo maaginen luku on myös normikierron pituus? Mistä se tietää, että " ahaa, tänään onkin 28. päivä, kun ampulliini tökättiin tuo ohuttakin ohuempi neula, joten nytpä vaihdan vapaalle" . Kyseessä on kuitenkin lääke, joka ei juurikaan ole tekemisissä ulkoilman kanssa ja säilytyksenkään osalta ohjeet ei ole kovin tiukat. Kyllä se mun korvaani vaan kuulostaa pelkältä lääketehtaiden ahneudelta, kun aina seuraavaan kiertoon pitää vauvakuumeisen raukan kaivaa kuvetta ja hankkia uusi ampulli.
Ensi viikolla alkaa taas työt, kauhistus. Ei kamalasti harmita, sillä onhan tässä jo kaksi kuukautta lomailtu. Nuo aikaiset aamuheräämiset tulee kyllä ottamaan koville...
Vilkutukset kaikille enskoille \o/
-helli
Pitkästä aikaa tuntuu taas kesältä. Toivottavasti teille muillekin paistaa aurinko. Vähän tosin harmittaa/kauhistuttaa, jos ne kesähelteet alkavat loman loppuessa. Voin kertoa, että on erittäin tuskallista kököttää pienessä luokkahuoneessa lapsilauman kanssa, joka sata kertaa mieluummin olisi uimassa ja ulkona leikkimässä kuin opiskelemassa sisätiloissa. Ehkäpä pitää suunnitella tunteja niin, että niitä voi tarvittaessa pitää ulkoilmassa. On siinä sitten taas tekemistä, kun kyniä ja kumeja etsitään pitkin puskia... =D
Oon@, kiva kun piipahdit. Tulehan kertomaan kuulumisia, kun kiireiltäsi ehdit.
Tuutimarille tsemppiä inssin odotteluun. Kyllä nämä päivät kuluvat niin nopeasti, että h-hetki tulee ennen kuin huomaatkaan. Ja eihän sen luomuihmeenkään toivominenkaan kiellettyä ole, eihän? bd
Mushu: Ehkäpä se oli ihan viisasta odotella sitä oman lääkärin aikaa. Musta ainakin tuntuu hyvältä, kun voi käydä aina samalla lääkärillä, varsinkin kun onnistuin löytämään oikein hyvän. Eipä tarvitse sitten aina aloittaa kaikkea alusta. Saakos udella, mitä alaa opiskelet?
Naksulle ja Naksun masulle vilkutukset! Kerrothan meille sitten ultrakuulumiset. Voi hyvin!
Voi Yksis! Kyllä harmittaa niin sun puolesta. Onko tilanne sellainen, ettei siihen voida enää vaikuttaa? Voi kumpa tietäisin jonkun jipon, jolla saisit limiksen kasvamaan hujauksessa. Lähettelen kuitenkin hakaneulapakkauksen!
Hellikki: Nyt kyllä käy kateeksi ihan täysillä. Siis tuota teidän kanttarelli- ja mustikkasaalista. Itse en ole metsäihmisiä laisinkaan, joten olen yrittänyt suostutellä äidin metsään mustikoita poimimaan. Ei ole suostuttelu tuottanut tulosta. Ja kauhulla olen sitten katsellut marjojen hintoja kaupoissa. Täytyy varmaan rikkoa säästöpossu ja lähteä mustikkaan. ;) Iso harmitus on kyllä täälläkin, että oviksen ajankohta oli mitä oli. Olisin niin toivonut teille sitä " yhtä juttua" jo tähän kiertoon. Toivottavasti seuraavalla kerralla sitten onnistuu.
Kyselin tuossa Mushulta hänen opiskeluistaan ja ajattelin sitten kysäistä teiltä muiltakin, että mitä teette työksenne? Tai mitä opiskelette? Oma tilanne ei varmaankaan ole jäänyt kenellekään epäselväksi. Opetan pieniä koululaisia päivästä toiseen ja kaikesta kiireestä huolimatta pidän työstäni ihan älyttömän paljon. Joskus toki toivoisin, että sitäkin voisi tehdä etänä, edes niinä huonoina päivinä.
OmaanNapaan ei kuulu mitään uutta. Tänään on toinen clomipäivä ja jo eilen iskivät ensimmäiset kuumat aallot. Hikisiä päiviä on siis luvassa.
Huiskutukset myös kaikille muille!
Nyt aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja jatkaa vuosisuunnitelman tekemistä. Eilen olin ahkera ja sain tehtyä kuviksen ja ympän suunnitelmat. Hyvä minä!!! Palaan tänne taas joskus. Voi olla, että hyvinkin pian, mikäli työnteko alkaa tökkimään. :D
~dese
Sen verran tähän pinoon, että avaan tuohon uuden pinkan kun näemmä kuukausi on taas vaihtunut! Laitan sitten tuollaisen " elokuun alku" -pinkan, kun varmaan väki taas entistä enemmän aktivoituu lomien jälkeen. Katsotaan sitten palataanko siihen kahden viikon pinoihin vai mihin systeemiin!
Killa
...kummasti sitä liki koko kesän lomailevakin saa aikansa kulumaan tekemättä oikeastaan mitään järjellistä. Mekin olemme suhanneet kodin ja mökin väliä -nyt vaihteeksi taas kotosalla, mutta viikonlopuksi taas landelle; mustikat olisi tarkoitus kerätä pakkaseen talvea varten, joten toivottavasti sää olisi edes kohtuullinen.
Yksis, voi himskutti, kun ei tärpännyt. Mutta siellä on jo jatkosuunnitelmat selvät ja eteenpäin porskutetaan -ihailtava asenne sulla. p.s. Vähänkö tunnen itseni tampioksi, mutta kasvaako sielläkin tosiaan kanttarelleja?!
Lähtötelineissa pyrstöt pystyssä hoitojen alkamista odottaa ainakin Aftis, Killa, Sannamary, Buumi, Tuutimari -paikoillanne... valmiit... ja hep! Nyt sitten plussia kehiin, naiset! Luomuplussankin jokunen vikkelä ehtisi vielä napata...
Jessis on jo rinnanmitan verran pidemmällä ja päässyt kaivamaan kuvetta apteekin kassalla ;) Peukut on pystyssä, että lopputulos on sitten kaiken vaivan ja panostuksen arvoinen.
Naksuttimelle kans vilkutukset. Ja ekoja ultrakuulumisia odotellessa eli tottakai pysyt täällä meidänkin mukana. Ihana kuulla myös Tuiskun&co:n kuulumisia. Oikein hyvää loppukesää ja odotusta teille -voikaahan paksusti :)
Nellamaijalle tsemppaukset -toivottavasti olo on jo helpottunut. Kuulostaa tosi inhalta tuollaiset kivut.
Aqualle pahoittelut ja rutistus uimaritestin alkukarsintojen tuloksista -toivattavasti pesu parantaa tilannetta ja finaalissa olisikin sitten kelpo polskuttelijoita.
Nuutti ja Buumikin reissaa ja kerää voimia syksyn koitoksia varten. Mites kolmas reissulasse eli Dese, oisko salamatkustaja tarttunut mukaan eteläisestä Euroopasta?
Vilkutukset myös kaikille muille iki-ihquille ensikoille! Ja tervetuloa uudet (mm. vilmiina) mukaan.
).( Aika epävarmalta näyttää inssin satuttaminen tähän kiertoon. Kävin tänään (kp 11) ultrassa ja johtofollikkeli oli hurahtanut 17 milliseksi 41 iu:n päiväannoksellakin. Lääkäri epäili muniksen puhkeavan viikonlopun tietämillä. Koska nyt heinäkuussa VL:ssa ei ole lauantaipäivystystä ja koska munis on vielä himppu liian pieni, taidetaan päätyä ajoitettuun yhdyntään. Ja siitähän on vasta kahden vuoden tulokseton kokemus... :/
-hellikki