+++ ENSIKOT heinäkuussa +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Aqua80
[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulos normaali.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!
[color=FF69B4]nellamaija
[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=FF69B4]Nuutti77
[color=CD1076]Ikä: Molemmat vm 77.
Asuinpaikka:Yhdysvallat
yritys aloitettu06/06
Tutkimuksiin heinakuussa 07
[color=FF69B4]Oon@77
[color=CD1076]Ikä: 29 ja 37
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]Sannamary
[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 26
Yritystä takana: Elokuusta 2005
Hoidot: Terolut menee lähes jatkuvasti. Clomit menneet ties kuinka monta kiertoa ja nyt kokeiltu myös Clomi+Menopur+Pregnyl yhdistelmää tuloksetta. Syksyllä tarkoitus kokeilla inssiä.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]s-k-
[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi
Kotipaikka: Oulun seutu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
[color=CD1076]-piggeliina
[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
[color=CD1076]Vannis
[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
[color=CD1076]Juliaana-82
[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.
Kommentit (159)
Kiitos Killa päivityksistä! Olet kyllä ihan täydellinen palstaemo!
Naksu: Kiitos vinkistä! Ehdottomasti kysäisen sitä lääkäriltä tiistaina jos tilanne vielä sama. Ostin eilen vadelmanlehtiteetä sen kun pitäisi myös kuulemma vahvistaa limistä ;)
Trixie: Hauskaa kun kerkisist pistäytymään! Mitä vko18 jo menossa?!! Vastahan sä plussasit.... kylläpä aika meneekin nopsaan!
Oon@ se on lähdössä hakemaan Espanjasta vauhtia... kuulostaapa ihanalta! Nauttikaa kovasti ja kuten joku jo sanoikin, muistakaa kuitenkin myös pistää nenää ulos hotellihuoneesta ;)
Hapöllä on ICSI alkamassa elokuulla ¿ hienoa! Vaikeita valintoja ovat nuo isot päärökset elämässä... joutuisitko pitkäänkin asustamaan toisella paikkakunnalla?
Moolikin oli pistäytynyt ¿ ihanaa kuulla myös näistä onnistumisista!
Vilkutuksia Deselle, Buumille, Brookelle, Jessicalle ja kaikille muille ihanille enskoille!
ON: Täällä siis odotellaan tiistain ultraa, litkitään vadelmanlehtiteetä ja nautitaan kesästä. Oltiin eilen kavereilla kylässä ja iloisesti valehtelin, että mulla on lääkekuuri ja siksi en oikeastaan voi kauheesti ottaa... Talviturkkikin tuli eilen karistettua vihdoinkin ¿ kavereilla kun on talo järven rannassa ja oma uimaranta. Myös koira viihtyi vedessä ja nautti kyllä suuresti isosta uima-altaasta ;)
T. Yksis
Heipä hei kaikki ihanat Enskat!
En ole teitä tietenkään unohtanut ja " salaa" olen melkeinpä itseltänikin käynyt teidän kaikkien kuulumisia lueskelemassa. Kesälomaa nimittäin pukkaa :o)
Tää meikäläisen plussaus kun on vieläkin melkenpä epätodellista kuuden vuoden jälkeen ja vieläpä ekasta inssistä, että ei tahdo pieneen päähän ollenkaan mahtua kaikki nää ajatukset.
Oon yrittänyt ottaa rauhassa nää alkuviikot, kun aika pian plussauksen jälkeen alkoi pelko siitä, että meneeköhän kaikki hyvin, kun sitä NIIIN paljon toivoo, että menis!!
Me käytiin alkuraskauden ultrassa rv 6+4 ja silloin näytti kaikki niin kuin pitikin. Mä vaan tuijotin sitä monitoria ja ihmettelin. Mun mies tajus kyselläkin, mut ite olin ihan puulla päähän lyöty :o)
Lasketuksi ajaksi sain 4.2.2008.
Kiitos muuten Killalle päivityksistä!
Ja Naksulle HIRMUISESTI onnea tulevaan!!!!!!! Mulla on ihan kaikki sormet ja varpaat pystyssä teidän puolesta!
Onnea muillekin plussanneille, ulkomuistista muistan ainakin Vihervaaran Annan, Julin ja Vanniksen.
Hirmuisesti vilkutuksia muillekin Enskoille; Brookelle, Deselle, Buumille, Margelle, Oonalle, Yksikselle, Hapölle, Hellikille, Diinalle, Aqualle, Aftikselle ja kaikille jotka nyt tässä unohdin. Onnea teille kaikille tulevaan! Monilla on syksy jännää aikaa, joten mun sormet ja varpaat menee varmaankin kramppiin, kun täällä niin jänskään teitin puolesta!
Tervetuloa myös kaikille uusille. Parhaan pinon löysitte ja täältä saa kyllä ihanan tuen kaikkiin murheisiin ja iloihin!
Hauskaa kesälomaa kaikille!
toivottaa Piggeliina (tänään 9+0)
Killa: Sä se oot nykyään niin kiireinen ettei sua näy täällä juuri ollenkaan... :( Muistathan vähän aikaa huilatakin aina välillä, ettet ihan uuvu?!!
Yksis: Hih, vadelmanlehtitee! :) Muistan, miten ite join joskus litratolkulla greippimehua - aivan kauheeta, mutta pakko oli juoda kun " auttoi" ! ;) Toivottavasti tuo nyt sitten auttaa ja jos ei, niin tosiaan se Menopur teki ihmeitä sillon lyhyessä ajassa!!
Täällä nautin kesäpäivästä, tulin välillä sisälle vilvoittelemaan... Kerrankin vapaapäivä, jolle en ole sopinut mitään menoa!!! Alaselkä on muuten ollut viheliäisen kipeä, mutta nyt tuntuu helpottaneen. Maha on paisuksissa edelleen, oikea pallo ja ilmaa lähtee! ;)
Kiitos Pigge peukutuksista, niitä nyt tarvitaan!! Mitäh, onko jo 9 viikkoa kertynyt?! Aika menee kyllä niiiin nopeesti!!! Hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin, helpottaa varmasti mieltä!! Mutta ihan varmasti ottaa myös aikansa, ennen kuin uskoo tuota todeksi - ehkä sitten kun se maha siihen kasvaa ja kasvaa ja kasvaa... :D Toivottavasti pääsen sun seuraksi nyt odottamaan ja kasvattamaan sitä massua..!!! :D
Tervehdys kaikille! Toivottavasti viikonloppu meni mukavissa merkeissä.
Kiva Piggeliina, että kävit meitä moikkaamassa. On oikeastaan aikas kauhistuttavaa, että aika kuluu näin nopeasti. Sullakin on viikkoja jo vaikka kuinka paljon... jännää! Toivottavasti olet voinut hyvin.
Yksis: Tätytyisiköhän munkin kokeilla tuota vadelmanlehtiteetä, siitä en ole aikaisemmin kuullutkaan. Mulla ei tuo limis ole koskaan ollut kovin kummoinen, lääkärin mukaan ei kuitenkaan ongelma. Mutta ei kai sitä teen litkimisestä haittaakaan ole.
Naksulle vilkutuksia! Ja paljon niitä kuuluisia +tuulia...
Viime viikolla kerroin siitä kirjasta ja nyt huomasin, että sellaisen voi tilata myös netistä. Osoite on tositarinat.fi.
Löysin myös toisen nettiosoitteen, josta pääsee katsomaan ihanaa ja toki hieman itkettävääkin videota, joka liittyy lapsettomuuteen. Ehkäpä se vaan kolahtaa hyvinkin henk.koht. Onhan tätä yritystä takana kohta kaksi vuotta. Osoite on tearsandhope.com.
ON: En muistanutkaan, kuinka olo voi clomeista muuttua. Tai ehkäpä ne kuumat aallot olivat talvella jotenkin siedettävämpiä kuin näin kesäkuumalla. Hikeä siis pukkaa, ja toivottavasti jotain hyvää kasvaa. :)
Aurinkoista maaanataita kaikille muillekin enskoille! Viestitellään taas.
~dese
Naksu: näköjään tosiaan olen kovin kiireiseksi ruvennut, kun just ja just ehtii lueskelemaan kuulumisianne ja kommentointi jää surkean vähille! Toisaalta ei mulla huilaaminen ole vähille jäänyt, kun just viikonlopun olen ollut mökillä tekemättä yhtään mitään syömistä, saunomista, uimista ja nukkumista lukuunottamatta! ;) Heh, sun mahas paisuu kuule vielä pahemmaksi seuraavien 9 kuukauden aikana... :D
Piggeliina: huiskutus sinnekin! o/ Vitsit että aika kuluu nopeasti, kun justhan sä äsken plussasit! :) Ihanaa masun kasvattelua!
Mooli: MOI! Hih, siellä se vaan tyttö kasvaa ja eiköhän se kohta lopeta tuon koliikkihuutamisen ja eiköhän se ala sitten nukkuakin paremmin! :)
Oona: ihanaa lomaa ja intoa vällyjen väliin! Toivotaan, että luomuihme saa alkunsa reissussa! :)
Hapö: Kurjia juttuja töissä teillä! :( Mutta sentään sielläkin ihana ulkomaanreissu tiedossa! Jospa ois eduksi raskautumiselle se, että huomio kiinnittyy ihan muihin asioihin (esim. opiskelupaikan hakuun) eikä raskaaksi tuloon?! :)
Sannamary: tervetuloa joukkoon mukavimpaan! :)
Hellikki: joo munkin piti aina sitä lähetettä pyytää lääkärillä käydessä, mutta enpä muistanut koskaan! Varasin sit soittoajan, jotta sain sitä pyydettyä ja tosiaan nopsaa toimintaa oli sen jälkeen! Meinasin, että kyllä ainakin se 1 inssi vielä vl:ssa tehdään ja sit katotaan kuinka asiat julkisella etenee. Jos joudutaan IVF:ää kovin kauna odottelemaan, niin ehkä yksi sellainenkin tehdään vl:ssa vielä. Hyvä hyvä, mä liityn kanssa tohon klubiin! ;)
Yksis: jee, siellä on kohta eka inssi takana ja plussa edessä! :) Vieläkö kävit uudessa ultrassa?
Nuutti: tiedetään toi tunne... :S Välillä tuntuu tosiaan, että miten just kaikki nistit ym. pamahtaa paksuksi tosta vaan ja sit itse joutuu kärvistelemään lapsettomuuden kanssa, mutta niin se vaan usein näyttää menevän. Ei tosiaan ole reilua elämä! :( Niin ja siis pahoittelut kurjasta vuosipäivästä!
Äh, nyt täytyy taas lopetella! Varmaan jollekin jäi jotain asiaa kommentoimattakin, mutta on tää vähän tällaista rääppimistä täällä töissä kun pakko välillä tehdä jotain palkkansa eteen... ;) Vilkutukset siis vielä kaikille muillekin!
Killa
Naksu: Voi että, miten jännittäviä vaiheita elelette siellä. Olen ihan mykistyneenä seurannut tilannettasi ja jännäillyt puolestasi. Kuinka voikin niin elää toisen tapahtumissa mukana... Miehellekin olen yrittänyt selvittää mitä ivf tarkoittaa ja miten hoidot etenevät ja kaikkea. Kai sitä itse valmistautuu kohtaamaan samoja asioita ja tunteita. Nyt roppakaupalla onnea ja tarrasukkia matkaan! ...Ihania kommentteja teidän lääkärillä!
Killa: Mukava lukea sinunkin kuulumisiasi! Kiitos päivityksistä, hienoja olivat! Nauroin omalle esittelylle, kun en laittanut tuota vm:ää iän kohdalle ja nyt se näyttää, että olen vaatimattomasti 76-vuotias ensikko!;) Mutta antaa vaan olla niin, nou hätä!
Mooli: Kiitos tervehdyksestä! Kivaa kuulla kuulumisia. Voimia sinulle ja pienelle jaksaa masuvaivojen kanssa! Nautiskelkaa kesästä!
Nuutti: Halitus ja moikkaus! Tuuppaahan täti kyläilemästä ja unohda kirveet, menkööt menojaan molemmat. Esittelystäsi muistui mieleen, että teillä on tässä kuussa hoitojen aloitukset käsillä. Kovasti voimia ja tsemppiä, kyllä tämä tästä vielä toiveikkaaksi kääntyy, usko pois!
Hapö: Voimia sinullekin. Monta asiaa ja aihetta pohdinnan alla! Toivottavasti pääset kuitenkin lomafiilikselle kaikesta huolimatta! Ja Moolihan se tiesi jo kauan sitten neuvoa, että asioilla on tapana järjestyä parhain päin. -Sama huikkaus Jessicalle!
Yksis: bdbdbd! Toivottavasti kaikki menee hienosti!
Dese: Siellä taas elämä näyttää vähän valoisemmalta! Nautiskele vaan hyvällä omalla tunnolla laiskottelustakin, kesällä kuuluu löhöilläkin! Ehtiihän sitä kuntoillakin taas!
On: Mies lähtee huomenna aamukoneella Pariisiin ja siitä alkaa ihana 3 vikkoinen omissa oloissa! Sen jälkeen yhteinen kesäloma!
Nyt pukkaa ukkosta ulkona,
Palaillaan taas!
nella
Moi!
Apua, tänne on tullut niin paljon viestejä, että en tiedä ehdinkö tässä välissä kahlata kaikkia pinoja läpi! No, kahlaan niin pitkälle kuin pääsen... Hellikilläkin näyttää olevan samanlainen pulma: ei ehdi palstailla niin usein, kuin tämä palsta päivittyy.
Ihan ekaksi Julille ONNITTELUT, ihanaa!!! Miten tuollainen on mahdollista? :) Olen niin iloinen puolestasi! Toivottavasti sun pelot osoittautuu turhiksi!
Kiitos kaikille tsempistä, Jessica, Käärö, Dese, Naksu ja Yksis, Oona, Hellikki, Häpö, Aqua, Buumi ja muut.
Käärölle tsemppejä elokuisen Väestöliittokäynnin odotteluun. Toivottavasti hoidot pääsee sitten vauhdilla käyntiin.
Jessica: kuinka meni työhaasto? Kannustan sua ottamaan uuden paikan, älä jätä mitään tekemättä IVF-hoitojen takia!!! Toisaalta olen samaa mieltä Hellikin kanssa, että pitää itse tehdä oma ratkaisu ja jos siltä tuntuu, voi toki jättää työhaasteeseen tarttumatta. Minäkin olen kieltäytynyt muutamasta lisävastuualueesta hoidon takia.
Naksu kaipas lomapuuhaehdotuksia. Pääsetkö mökkeilemään? Uimaan? Pyöräilemään? Lainaa iso pino kirjoja kirjastosta ja lueskele niitä. Itse aion mennä Hlesinkiin kavereita tapaamaan ja ehkä Viroon kylpylälomalle. Matkat pitää vaan tehdä ilman miestä, joka puurtaa töissä. Kurjia nuo sun vatsavaivat. :(
Deselläkin odottaa Väestöliitto-käynti ja Clomikierto, hyvä hyvä! Peukut pystyyn!! Jumppakärpäsiä ei kyllä ole näkynyt täällä, päin vastoin... Maha kasvaa eikä kyllä siitä toivotusta syystä! :P
Ull-maj, hihi, tuo lapsivalmennuskurssi oli tosi hauska! Varsinkin tuo melonijuttu. Ja ne vuohet kaupassa... Me ollaan menossa lapsenvahdiksi lauantaina, vähän hirvittää miten sujuu. Pikkuinen on kyllä jo vuoden, ettei ihan vauva enää.
Naksu: hienoa, että punktio sujui hyvin. Mäkin yllätyin, kun se ei sattunut juuri lainkaan. Olitko kovin kipeä sen jälkeen? Upeaa, että saitte ykkösluokkaisen matkalaisen!!
Yksis suunnittelee matkaa Neitsytsaarille, Bahamalle tai Havaijille... Me muut muutumme kateudesta vihreiksi...
Hellikille olen vähän kade pitkästä kesälomasta! Mullakin tosin on kaksi viikkoa takana ja neljä edessä, joten enköhän ala vähitellen rentoutua.
Killa väläyttelee jo Turun treffejä, minä olen mukana jos joskus sellaiset järjestetään! :) Mutta voi tosiaan olla liian jännää tavata... Ainakaan vielä kun ei ole mahaakaan.
Kivaa että Killa sai ajan julkiselle! Kyllä tuon ensikäynnin jälkeen tod.näk. hoidot etenee kohtalaisen vauhdikkaasti.
Buumi ja Brooke pähkäilee työpaikkaromansseja. Toivottavasti ei kuitenkaan oma parisuhde mene solmuun romanssien takia! Mutta romanssihan voi myös piristää mieltä ja kohentaa itsetuntoa...
Nuutti: ymmärrän hyvin ajatuksiasi tuon lapsettomuuden suhteen. Minäkin pidän itsestäni huolta, mutta ei auta!
Sannamary, tervetuloa joukkoon! Toivottavasti syksyn inssi tuo toivotun tuloksen!
Nyt mulle tulee kiire, lupasin tavata kaverini kävelylenkin merkeissä. Mies tulee parin tunnin päästä töistä, joten haluan takaisin siihen mennessä...
Moni oli mua kaipaillut, tuntuu kivalta. ON tulee siis vihdoin tässä: Olin kontrolliverikokeessa viime ke, hcrg-arvo oli noussut 60:een, mutta se ei ole missään nimessä normaali tulos. Kuukautiset tulivat viime viikolla. Joudun nyt juoksemaan verikokeissa kunnes hcg-arvo on nolla. Ennen sitä ei voi sulkea kohdunulkopuolista pois. Itse toivon, että kaikki tuli ulos kuukautisvuodon mukana. Harmittaa se, että saimme sen seuraavan hoidon suunnittelukäynnin vasta 19.9. eikä heti elokuuksi. Yiritän puhua hoitajalle, että eikö voisi sitä PASia tehdä heti lomien jälkeen. Pyydän vaikka lääkärille puhelinaikaa. Tuntuu niin turhalta odotella!
Jeps, nyt menen kiireen vilkkaa kaverin luo! Olen jo myöhässä!!!
Dese: Voi ei, siis aivan mieletön tuo video!!! :´( Itkuhan siinä tuli! Jostain syystä vaan se musiikki siinä tökki (varmaan koneessa vika), joten vähän vei tunnelmaa, mutta siis silmät sumeni kyllä kyynelistä!! Jaksuja sinne hikoilun kanssa!
Killa: Heh, joo toivotaan että paisuu!! ;)
Nellamaija: Kiitos, ihana kuulla että sielläkin myötäeletään!! :) Ja kiitos tarrasukista - hui, hurjaa kuulla tuollainen toivotus jo itselle! Toivotavasti niillä on käyttöä!!
VA: Voi ei, ei ole reilua! Suuret pahoittelut sinne!!! Toivoa täytyy nyt sitten, ettei vaan ole kohdunulkoinen... :( Eli siis pitää toivoa, että arvot sieltä sitten laskevat! Voi harmistus, voimia teille kovasti!! Niin, punktion jälkeen olin kipeä pari päivää, jos sitäkään. Sellaista pientä aristusta, ei oikein kivuksikaan voi edes sanoa. Se punktion jälkeinen aika n. 2 tuntia oli kyllä tuskaisaa, kun reagoin siihen kipulääkkeeseen pahoinvoinnilla. Vatsasäryt saatiin pois lääkkeellä. Nyt tuo vatsa on lähinnä huvittava, sellainen pallo! :)
Nonni, nyt on rahdattu uskolle ja toivolle koysitikkaat kaivoon, jos ne sielta rampisivat ylos. Vuosipaivan kunniaksi tuli otettua muutama liikaa, ja itkuraivarit siihen paalle...hyvin siis suksi luistaa taalla:)
Kiitos kaikille ihanille tsempityksista. Vertaansa vailla on kaikki ihanat enskat! Aivan mahtavaa kun uudetkin tuttavuudet jaksavat huolehtia.
Moolikin oi kaynyt moikkaamassa...hurjasti huiskutuksia taalta rapakon takaa...miten tytto voi olla jo 2kk...aika rientaa! kiitos myos tsempityksesta.
Trixiekin on jo tosi pitkalla odotuksessa...mietin just yks paiva etta mitakohan sulle kuuluu. Kiva kun piipahdit.
Naksun pulla vaan paisuu uunissa:) mulla on taalla varpaat ja sormet kaikki ristissa ja pystyssa etta asukki varmasti pysyy sohvallaan kollottelemassa.
Yksis...makin litkin vadelmateeta silloin talloin. Kai sita se 3 kuppia paivassa pitais juoda etta teho olisi toivottava. ma juon ehka kupin viikossa. no, tanaan alkoi taas tervelliset elamantavat, niin ehka ma otan tuon teen taas kuvioihin. ma lahettelen limiksenpaksuntajasadetyksia keski-lannesta!
Vihervaaran Annalle halitukset...toivotaan etta arvot palaa normaaliksi pian ja paasette taas jatkamaan taivalta.
Nellamaijalle oikein hyvaa matkaa! Nautihan lomasta! Juu tutkimukset alkaa pikkuhiljaa taalla...tanaan pitais varata ukolle aika simppatestiin.
Hellikille myos oikein antoisaa pitkaa lomaa. Oonakin oli lahdossa reissuun, hyvaa matkaa myos teille!
Killalle kiitokset paivityksesta! ja lokoisia tyopaivia!
Buumille vilkutus o/...juu pysyt vaan jamptina sen inssin suhteen!
Dese...jos jumppakarpanen loytyy niin laheta tannekin pain! Tsemia kuumien aaltojen kanssa.
Kiitos viela kaikille tsemppaamisesta...taalla tyon lomassa on vaikea kayda pinoa lapi ja muistaa kaikki! Sori siis.
Hauskaa viikkoa kaikille!
Nuutti
Tulen pitkästä aikaa moikkaamaan teitä murukat!
Te olette taas kovasti ahkeroinut, lueskelin tuossa kesäkuun pitkää pinoa läpi! Niin se heinäkuuksi vain muuttui ja aika rientää, mutta nyt vain pitää nautiskelle eikä murehtia tulevaa syksyä¿
Täällä on ollut kaikenlaista äksöniä¿Töitä lomareissun jälkeen oli vain 8 päivää ja sitten alkoi uudelleen ihana loma! Nyt olen siis ollut jo melkein viikon uudella lomalla¿Ohjelmaa on tosiaan ollut, juhlia ja reissun tynkää. Lauantaina ystävä meni naimisiin ja kaason roolissa kun olin, niin tehtävää riitti.
Jotenkin olen myös kaivannut itsellekin muuta ajateltavaa, (vaikkei omaa olotilaa karkuun pääse ja ajatukset pyörii harva se hetki lapsettomuudessa) ja siksi en ole täällä oikein käynyt. Kai tämä kesätauko ja hoitojen/syksyn odottelu on jo hiukan turhauttavaa, kun muiden sikiämistä kuitenkin tapahtuu lähipiirissä runsaasti. Onpa ollut ihana vain miehen kanssa olla ja nauttia omasta pihasta (kun ekaa kesää asutaan omassa kodissa¿), ihana nähdä ystäviä, grillata ja nauttia auringosta.. Josko sitten elokuussa, kun työt alkaa ja hoidotkin etenee niin innostus palaa palstailuun¿=) Välillä kyllä kovastikin mietin teitä, että mitä kaikille kuuluu ja pidän peukkuja kaikille pystyssä!
Naksun taivalta olen tiiviisti seurannuta ja oikein mallikkaasti on tähän asti mennyt! Vaikka aika ei aluksi edennyt ja oli jo epätoivoakin yllä, mutta niin vaan kyytiläinen siellä köllöttää <3 Nyt siis minäkin pidän niitä peukkuja kunnolla pystyssä ja tsempaan, että pysyykin siellä masussa loppuun asti!
Julille superisot onnittelut aivan mielettömästä häälahjasta! Olen niin onnellinen puolestanne! Voiko suurempaa ihmettä olla <3
Myös kaikille muille, Killalle, Yksikselle, Aqualle, Nuutille (onneksi tikkaita on saatavilla ;)), Buumille, Piggikselle mahan kasvatteluun, Brookelle, Deselle, s-klle, Jessicelle ja VAlle ja muille jotka unohtui,oikein suuret vilkutukset ja ison isot halirutistukset...
Nauttikaa kesästä ja syökää paljon jätskiä!
lomailija ¿marge-
[color=fuchsia]Olipas outoa nähdä oma nimi tuolla plussanneissa.. ei kai tätä usko ainakaan ennenkuin ekassa ultrassa jotain näkee ja kuulee :)[/color]
[color=blue]NAKSU: Kiitos onnittelusta ja paljon peukutusta sinne!! *puhaltaa pää punaisena plussapölyä*[/color]
[color=fuchsia]YKSIS: Juu, kyllä tässä koitetaan mennä positiivisin mielin eteenpäin ja päivä päivältä se on helpompaa :)[/color]
[color=blue]AQUA: Kiitos! :) Mä voin kokemuksesta sanoa että se plussa voi yllättää juuri silloin kun sitä vähiten odottaa ;)[/color]
[color=fuchsia]NUUTTI: Kiitos onnittelusta sinullekin :)[/color]
[color=blue]HÄPÖ: Kiitos :) Tulehan perässä o-puolelle pian +++++[/color]
[color=fuchsia]OONA: Kiitos kovasti ja luomuplussapölyä huimasti täältä puhaltelen![/color]
[color=blue]MOOLIKIN oli käynyt. Kiitos! Ei ihan ehditty o-puolelle yhtaikaa :)[/color]
[color=fuchsia]PIGGELIINA: Kiitos! :)[/color]
[color=blue]ANNA V: Lämmin kiitos ja tsemppiä jatkoon![/color]
[color=fuchsia]Olisinkohan nyt kiittänyt kaikkia minua onnitelleita, jos en niin KIITOS!![/color]
[color=blue]Täällä toista kesälomapäivää vietellään, kauhee väsymys koko ajan. Pitäisi alkaa hääkarkkeja näpertämään. Ens viikko tulee olemaan aivan hirmuisen kiireinen, mutta kyllä niitä häitä jo niin kovasti odottaakin :) Kaasolle olen kertonut raskaudesta ja naurettiinkin eilen kun sanoin että laskeskelin että se oli siinä polttariviikonlopun aikoihin kun oon raskaaksi tullut. Sit muistettiin että mullehan lyötiin morsiussaunassa raaka kananmuna päähän, joka tarkoittaa hedelmällisyyttä. Hyvä oli muna :D[/color]
[color=fuchsia]Niin kovasti mä haluaisin ottaa teidät kaikki mukaan tuonne o-puolelle! Kovasti toivon tärppiä kaikille!!![/color]
[color=blue]Tulen taas teitä moikkailemaan kun ehdin, ennen häitä tosin taitaa olla vähän kiireitä! :)[/color]
[color=fuchsia]Mukavaa kesää kaikille! :)[/color]
[color=blue]T. Juli ja Jumpula rv 5+5[/color]
Nuutti: Eiköhän ne sieltä kaivon pohjalta kömmi, tai ovat jo kömpineet! Hyvä juttu!! :)
Marge: Kiva kuulla susta piiiitkästä aikaa!
Juli: Kiitos plussapölyistä, toivottavasti ovat laskeutuneet meidän päällemme!! :) Hih, voisko enää hauskempaa ajankohtaa hedelmöittymiselle olla, polttarit!! ;)
Kuten huomaatte, tämä tytsy ei osaa pysyä pois täältä! ;) Tai itse asiassa, kun olen päättänyt, etten tee näinä vapaapäivinä yhtään mitään hyödyllistä, kotiaskareita siis, niin mitäpä muuta sitä tekisi - pakko kuitenkin välillä käydä sisällä viilentymässä! Kivasti on nahkaan tullut väriä näiden parin päivän aikana, kyllä tuo takapiha vaan on niiiin luksusta!!! Kun miettii, miten sitä on aiempina kesinä istunut 1x1m partsilla ja paahtunut rusinaksi, niin voi tätä autuutta siihen verrattuna! =)
Edelleen siis vaan toivotaan, että se pulla siellä uunissa paistuu ja pysyy! ;) Ja aika ei kulu edelleenkään yhtään mihkään! :) Tulkaahan kirjoittelemaan, jotta naksu saa taas naputella kommenttia, hih! ;)
Aattelin tulla ilmoittautumaan, että hengissä ollaan. Ihan tietoisesti oon pysytellyt pois, kun ei omassa navassa tapahdu kesän aikana mitään eli oon yrittänyt rentoutua, kun oon koko kesän kotona. Tosin aika on vähän pitkäksi käynyt, kun mies on ollut töissä ja oon ollut yksinäni päivät kissojen kanssa. Mulla kun alkaa työt vasta elokuun alusta ja mies pitää lomansa heinäkuun puoli välistä lähtien.
Täältä kans lähtee kaikille plussanneille iso kasa onnea, en enää muista ketkä oli plussannut, kun pikaisesti selailin viestejä, mutta onnea ja tarrasukkia lähettelen teille kaikille.
Naksulle isot peukutukset, että pieni matkalainen pysyy mukana loppuun asti.
Kaikille muillekin iso vilkutus, pysyttelen taustalla hengessä mukana.
Omaan napaan ei edelleenkään mitään uutta. Teroja syön joka kierrossa ja odottelen syksyn hoitojen jatkumista, samalla tässä pudottelen painoa, josko siitä olis apua ja eikä siitä muutenkaan haittaa ole. Nyt on menossa kp4/28 ja tällä kertaa täti poikkesi kunnon kipujen kanssa, mitä en muista ainakaan vuoteen olleen.
Nyt paketoiman miehen synttärilahjaa ja leipomaan raparperipiirakkaa, että saadaan illalla juhlia.
-Kathy@-
Näyttää aika rientävän niin nopeesti, ettei kuukausista ole enää tietoakaan;) No periaatteessa ihan kiva kun sitä syksyä kovasti odotellaan sen inssin toivossa. Ollaan menossa näillä näkymin yksityiselle puolelle inssiin(kalliikshan se tulee). Jonossa ollaan sitten kunnallisellepuolellekin, mutta eipä sieltä ole kuulunut mitään:( Laittoivat näemmä naistenklinikalle tässä toukokuussa (vai oiskohan ollut jo huhtikuussa:/ )lähetteen vetämään kun täällä paikallisessa sairaalassa eivät sen enempää pystynee tekemään... Näyttää olevan aika mukava jono sinne Helsingin suuntaan:( No sen takia tässä nyt tosiaan ollan siellä yksityiselläpuolella käytykin kun tuolla toisella puolella junnataan vaan paikallaan ja välillä tuntuu, ettei tämä asia liikuta heitä ollenkaan.Tekevät vaan työnsä...
Missäs muuten te muut käytte hoidoissa? Ootte varmaankin ne tuolla jossain vaiheessa sanoneet mutta kun niitä viestejä oli niiiiiin paljon, että ei millään muista näitä asioita:(
no nyt oliskin sitten lenkin aika kun tuolla ulkona on (todennäköisesti) ilmakin viilentynyt hieman;) Oikein mukavaa illan jatkoa kaikille!
Terv.Sannamary
Killalle alkuun kiitos päivityksestä.. Ens kuussa saakin sitten päivittää meikäläisen iäksi 30V¿ Voi tuska!
Yksis: Mitenkäs ultrassa?
Piggeliinalle onnea odotukseen! Hurjan nopeasti toi aika tosiaan menee..
Dese: onneksi näillä säillä muutkin hikoilee -et joudu ihan yksin :)
Nellamaija: ¿kohtalotoveri¿ täällä - nimittäin kesäleski. Mies ollut reissussa jussista lähtien. Nähdään meilkeinpän seuraavan kerran vasta lentokentällä, kun lähdetään yhteiselle lomalle! Tekee kyllä välillä ihan hyvää ¿
VihervaaranAnna: Voi miten huonoja uutisia Toivottavasti tosiaan kaikki tulee itsekseen ulos ja saatte sen uuden ajan jo pikemmin.
Moolille vilkutuksia! Herranjestas, että se aika todellakin menee nopeasti! Jo 2kk? Ihanaa äippäloman jatkoa ja toivotaan, että kohta alkaa valvomiset helpottaa!
Julille oikein paljon jaksamista hääjärjestelyihin! Muista, että tärkeä pikkukaveri on matkassa - välillä täytyy vähän ottaa rennostikin! Kaasot ja bestmanit hommiin!! :)
Naksu: Toivon sydämeni pohjasta, että seuraavan kerran kun palailen linjoille saan lukea hyviä uutisia sinulta! bd bd bd bd bd bd bd bd suukkojen ja halien kera!
Muille myös yhteisesti tervehdys ja hyvää kesää! Palailen piinaviikoilla taas elokuun alussa! o/
Oon@
p.s. Ollaan onneksi oltu tuolla samassa kohteessa aiemminkin, joten ei niin väliä niistä nähtävyyksistä ... :-)
Piggeliinakin oli pistäytynyt ¿ kylläpä olet jo pitkällä! Hienoa, että kaikki menee hyvin!
Naksu: Juu pahaa se on vadelmanlehtiteekin, mutta oli siitä ehkä jotain hyötyäkin, koska limis oli nyt 8-9mm eli ihan riittävä! Sulla ne päivät menee piinaillessa ja aika kuluu hitaasti... toivottavasti pääsen torstaina liittymään mukaan sun piinailuihin :) Ihanaa kun teillä on piha ¿ olispa vaan meilläkin! (Tai onhan tuossa tollanen pieni läntti, mutta se on kadun puolella eikä siinä pajoa hotsita istuskella).
Dese: Kuumat aallot on viheliäisiä helteellä ¿ toivottavasti pian jo helpottaa... Kiitos linkeistä ¿ täytyypä käydä katsastamassa!
Killa: Juu, kävin tänään uudessa ultrassa ja nyt näytti hyvältä eli torstaina olisi sitten se eka inssi! Ihanalta kuulosti tuo sun viikonloppu mökillä :)
Nella: Kiitos tsemppauksesta! Sitä tarvitaan! Nautihan omasta ajasta... mukavaa se on välillä olla ihan yksikseenkin :)
VA: Pahoitteluni kurjista uutisista... epäreilua! Toivottavasti kyseessä ei ollut kohdunulkoinen ja toivottavasti saat arvot taas pian nollille. Hienoahan se tietty oli, että jotakin oli kuitenkin yrittänyt tapahtua. Kurjaa, että joudutte odottamaan syyskuulle seuraavaa kierrosta :(
Nuutti: Hyvä, hyvä ¿ usko ja toivo on pelastettu! Kiitoksia keskilännen paksuntajasäteistä ¿ ne selkeästi tekivät tehtävänsä :) ...olen hampaat irvessä litkinyt sitä teetä sen 3 kuppia päivässä vaikkei se kyllä todellakaan mitään herkkua ole.
Margekin on ehtinyt pyörähtämään! Voi kun meilläkin olisi kunnon piha *kadehtii täällä* ihanalta kuulostaa nuo teidän touhut. Kyllä se kesä onneksi nopeasti menee vaikka tuntuukin että syksy on matkojen päässä, mutta onhan kuitenkin jo heinäkuu!
Juliaana: Hauskaa kun ehdit täällä piipahtamaan! Tarttee varmaan ruveta lätkimään raakoja munia päähän, jos sillä kerran noin ihania tuloksia on ;). Tulehan kertomaan kuulumisia sitten ekan ultran jälkeen...
Kathy se siellä pudottelee painoa, tsemppiä!
Sannamary: Inssiä siellä odottelet ¿ tiedän tunteen... kyllä se aika onneksi kuluu, vaikka joskus tuntuu että rasittavan hitaasti asiat etenee. Kyselit hoitopaikasta ¿ minä täällä rapakon takana käyn ison sairaalan yhteydessä olevalla yksityisellä klinikalla.
Oon@lle synttärionnittelut jo etukäteen ¿ kyllä se 30v. aikanaan isolta tuntui, mutta siihenkin onneksi tottuu... nyt alkaa jo 40 olla lähempänä ¿ Hui! :(
Vilkutuksia Buumille ja Brookelle ja Aqualle ja Hapölle ja kaikille joita en nyt muistanut mainita!
ON: Vielä kertauksena kaikille yhteenveto... Tänään siis aamulla ultrassa. Limis oli 8-9mm ja johtofollikkeli liki 20mm ja kaunis ja pyöreä... Tänään siis illalla (tarkasti puoliltaöin) pistetään Pregnyl ja torstaina puolenpäivänaikaan on inssi. Tietty hirvittää vielä mikä kaikki voikaan mennä vikaan... ollaan myöhässä tai siittiöt on yllättäen kehnoja tai, tai, tai... eli kyllä jännittää ihan kauheasti! Mutta yritän kuitenkin olla hermoilematta ja nauttia 4th of Julysta grillaten ja ilotulituksia katsellen.
T. Yksis kp16
Lämmintä ja aurinkoista kesäpäivää enskat!
AnnaV: Hali ja voimistus. Tuntuu kurjalta, että teitä koetellaan! Ottaa varmasti aikansa, että pääsee harmituksen yli ja voi ajatella elämää eteenpäin. Toivottavasti kyse ei ole vakavammasta vaan tilanne palautuu nopeasti ennalleen.
Juli: Ihana tarina polttareista ja morsiussaunasta. Siitä tulikin mieleeni, vaikka taikauskoinen en olekaan, omat polttarit, joissa morsiussaunan jälkeen nakattiin saunavasta katolle ja sen kahvan suunnasta pääteltiin tuleeko ensimmäisestä lapsesta tyttö vai poika. Arvatkaa vaan, että en saanut sitä vastaa ensimmäisellä osumaan katolle, maahan mätkähti ja vasta toisella osui katolle... Kahvan suuntaa en enää muista... Ihan jännää, joskus ajatella asioita taaksepäin, mitä on tullut taiottua! ;)
Oikein ihanaa juhlapäivää sinulle!
Oona: Hyvää matkaa ja plussatuulia! Peukutellaan elokuuhun! Ja se 30 on ihan hyvä ikä! Minä ainakin nautin tästä vuosikymenestä enemmän kuin aikaisemmista, ei tarvitse hötkytä turhasta ja voi nautiskella itsestä ja elämästä!
Nuutti: Moi! Täytyy varmaan minunkin lähteä vadelmanlehtitee ostoksille tai sitten keitellä itse, meillä on täällä pihanperukoilla jotakin villiiintynyttä pusikkoa...
Yksis: Tosi paljon peukuja huomiselle! Voi kun onnistuisi kerta laakista!bdbdbdbd ...Minä tosiaan lähden sitten vatukkoon...;)
Marge: kesävilkutuksia sinullekin! On tosiaan nautiskeltava kesästä syksyä odotellessa!
Mitens Naksu voit? Aika moista piinailua...
Nyt taas töiden kimppuun!
Haleja kaikille!
nella
Kathy se siellä odottelee hoitoja alkavaksi... Ja mies täytti vuosia, hyvä syy herkutella! ;)
Sannamary: Me ollaan hoidoissa Taysissa, oikein tyytyväisiä ollaan oltu! Hämmästyttävän asiakaslähtöistä toimintaa julkisen puolen yksiköksi!!
Oonalla poksuu vuodet kohta! Älä vaan kehittele itelles mitään 30-kriisiä! ;) Mä oon aikoinani kärsinyt jo 20-kriisinkin (joo, voi nauru!!)!! :D Toivon tosissaan, että voisin laittaa sulle hyviä uutisia seuraavaksi kerraksi!!! Nauttikaapa hotellihuoneesta! ;)
Yksis: Ohhoh, olipas komeaksi tuo limis tullut!! :O Ei ihan turhaa tavaraa siis tuo tee, vaikkei hyvää olekaan! Hyvin se inssi menee ja pääset piinailemaan mun seuraksi! :)
Nellamaija: Kiitti kysymästä, ihan hyvin kai. Eilen oli matalapainepäivä, harmistus oli kova kun oli niin vahva tunne ettei se raskaus ole lähtenyt käyntiin... :( Ja kiukuttelu oli taas jatkuvaa, voi mies parkaa (joka ei tosin yhtään anna armoa vaan vinoilee kyllä takas!). Tämän päivän fiiliksistä en vielä osaakaan sanoa, päivä vasta niin aluillaan! ;) Jännää muuten, miten nuo ¿tunteet¿ vaihtelee niin rajusti, ja miten sitä välillä voi niiiiin voimakkaasti tuntea mukamas olevansa raskaana... No, 9 yötä vielä ja totuus selviää... ;)
Vatsassa repii kyllä kovasti, pienikin venytys tai nopea asennon vaihtaminen sängyssä tekee todella kipeää. Mutta tuo voi varmasti johtua vielä siitä punktiostakin. Tissit on kipeät ja turpeat, mikä ei kylläkään ole poikkeuksellista muihin kiertoihin nähden... Joten turhaan tässä analysoin, pakko se on vaan odottaa ensi viikon perjantaihin mitä se testitikku sanoo! :)
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!!!
Kiireellä uuden kuun pinkkaa avaamaan: toivottavasti kaikki päivitykset tuli oikein, kun oon vähän huolettomasti niitä muutellut! Jos jollain on pielessä tai oon unohtanut muutokset tehdä niin hihkaiskaahan taas, ja korjaa seuraavaan listaan!
Möksältä siis just kotiuduttu ja nyt pitäisi vielä purkaa laukut ja vähän siivoilla, kun jäi viime viikolla niin huonolle tää kodin hoito. Kommentointi jää siis ensi viikolle, toivotaan että töissä on edelleen rauhallista, niin voi käyttää työajan hyödyllisesti! ;)
Killa