Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin elämä " ällöttää"

Vierailija
01.07.2007 |

Vähän vaikea kuvailla, mutta jokseenkin oksennusrefleksi tulee kun kaveri kertoo ihanasta elämästään. Kaikki on aina niin ihanasti, mies niin lutunen, lapset suloisesti leikkii keskenään, rahaa on millä mällätä ja kulissit suorastaan kiiltää ja hohtaa.

Tähän tyyliin:

Kaikki on aina niin hyvin. Ihanaa olla kotona lasten kanssa, niin sairaan ihanaa. Ihan joka päivä herää kiitollisuus siitä kun saa seurata lasten kasvua kun ne on NIIN ihania. Niin ihanasti tuo uhmaikäinenkin käyttäytyy, ei ole kuin kymmenen kertaa saanut raivarin mutta mä olen niin onnellinen hänestä että ei mulla pinna ole edes kireällä, ihmettelen niitä joilla on!

Ihanaa kun on niin ihana mies ja upeaa kun saa viettää yhdessä aikaa perheen kanssa. Ei me mitään kahdenkeskistä aikaa ikinä tarvita, nukutaan perhepedissä ja mennään koko perhe yhtä aikaa nukkumaan, niin ihanaa kun ollaan kaikki lähekkäin. Ei lapsia raaski erottaa vanhemmista, kun ne lapset on NIIN ihania. Kaikki mitä tehdään perheenä on ihan erikoisen ihanaa. Sama vaikka vietäis roskapussi ulos tai käytäis pika pikaa lähikaupassa, ihan älyttömän laadukasta aikaa vietetään! Yksin en ikinä halua minnekään, en mä omaa aikaa kaipaa. Mulle riittää nää ihanat lapset, ne on NIIN ihania. Just tätä mä olen aina toivonut. Ihan ihmetyttää että jotkut jättää lapset yökylään, mä en ikinä vois! Tää on niin ainutlaatuista aikaa elämässä. Kyllä omat menot odottaa ne vuodet, kun lapset on alle kouluikäisiä.

Ihanaa käydä ostoksilla, kun lapset käyttäytyy niin yllättävän hyvin. Siis aivan ihanaa ja vielä kun on niin kivasti rahaa, että saa lapsille parasta ja vain tiettyjä merkkejä. Itselle en halua mitään, voin kulkea 10v. vanhoissa vaatteissa, mitäs mulla on väliä kun vaan lapsilla on parasta, lapset on NIIN ihania. En ymmärrä miten jotkut äidit viitsii itseensä panostaa, lapset ne on tärkeintä! Siksi niitä on tehty, kun ne menee aina kaiken edelle.

Jne.

Ja kun itsellä on ihan taviselämä, hermot välillä lasten kanssa kireällä, tavallista arkea eletään ja välillä ihanaa ja välillä vähemmän ihanaa, niin jotenkin ei vaan jaksais kuunnella tuota ainaista hehkutusta. Ja jos erehtyy sanomaan, että olin kuule ruokaostoksilla yksin ja oli niin rentouttavaa, niin heti hymähdetään, että " Mulle tulis kyllä niin orpo olo, jos lapset olis kotona ja minä kaupassa!" ... Saati sitten jos viedään lapset pariksi tunniksi hoitoon ja käydään jossain miehen kanssa, vaikka syömässä.... " Joo siis minä en millään voisi viedä hoitoon, esikoinen ei ole ollut kuin silloin minusta erossa kun olin kuopusta synnyttämässä, ei vaan ole ollut tarvetta!" . ARGH.

Ei tällä ollut mitään tarkoitusta, oli vaan pakko purkautua...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se asennekaan nyt ihan kaikkea tee. Juuri tuossa toisessa ketjussa joku hehkutti, että synnytys meni niin helposti, kun oli oma asenne kunnossa ja antoi synnytyksen viedä mennessään. Eikä tietenkään mitenkään voi olla, että toisten synnytykset vaan on helpompia kuin toisten.

Ja sama lasten kanssa. Aina saa kuulla, kuinka jonkun lapset ovat niin herttaisia, kun äitikin on aurinkoinen ja asenne kohdallaan. Ihan kuin lasten luonteissa ei olisi eroja!

Ja toi asennelässytys on ällöttävää, koska se on ihan bullshittiä.

Vierailija
22/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta siellä saattaa olla yhtä ja toista perheessä, joita Nenna ei halua kertoa sinulle.

Olen positiivinen, mutta hyvin epäileväinen tuollaisen kiiltokuvamaailman olemassaoloa kohtaan. Nettitutuissa kohtaa usein samantyyppistä - hehkutetaan parisuhteen onnella, lapsien ihanuudella jne. ja puolen vuoden sisällä erotaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaita juttuja, suunnilleen samoin verroin. Mutta jotkut tosiaan vaan valittavat ja ovat negatiivisia.

Vierailija
24/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka mies on niin ihana, kiltti, huomaavainen, hoitaa lapsia mukisematta aina, antaa äidin nukkua joka yö ja joka aamu pitkään, jne.

Sattumalta sitten kuulin että mies oli avautunut kaverilleen että on harkitsemassa eroa kun vaimo ei anna yhtään tilaa hengittää...

Vierailija
25/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitähän ikävä kyllä riittää tuolla hiekkalaatikon reunalla... Istun itse aika hyvin tuohon ap:n kuvaukseen. Olen kahden alle 4 vuotiaan äiti ja oikeasti tyytyväinen elämääni. En tarvitse nykyisin niin kovin muodikasta omaa aikaa. Meillä on kivaa yhdessä perheenä. Ota rennosti, ei se ole sinulta pois jos toinen on tyytyväinen elämäänsä!

Vierailija
26/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa tutkimusten mukaan positiivisesti elämään suhtautuvat sairastuvat vähemmän ja heidän avioliittonsakin onnistuu useammin kuin negatiivisilla ihmisillä.

Minä kykenin kunnon parisuhteeseen vasta kun opin ettei kaikkea paskaa saa kaataa kumppanin niskaan. Aloin suhtautumaan mieheen kuin hän olisi maailman paras ja ihanin ihminen, ja loppujen lopuksi olen huomannut hänen olevankin sellainen.

Negatiivisuus syö ihmistä ja pahat ajatukset peittävät alleen kaiken hyvän.

Vierailija
27/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Enkä ole. Voin toki sano, jos joku juttu on mennyt puihin, lapset kiukutelleet, miehen kanssa ollut kränää tms. Mutta en todellakaan valita tyhjästä ja kaiken aikaa. Mutta en myöskään hehkuta tyhjästä ja kaiken aikaa! En hehkuta sitä, että olipa ihana lähikauppareissu! Tai että onpa ihanaa kun lapseni on kehittynyt jo uhma-asteelle! Rajansa kaikella.

Ei kaikki voi oikeasti olla VAIN ihanaa. Miten mikään ihana muka tuntuu ihanalta, jos ei ole mitään " tavallista" , saati huonoa johon verrata?

Minulla on 2 lasta, viemme hoitoon ehkä pari kertaa vuodessa ja tämä on siis kaverin mielestä liikaa. Yöhoitoon vielä harvemmin, itse asiassa kuopus ei ole ollut vielä ollenkaan. Hoitopaikkoina mummola/tätilä (siskoni kanssa vuoroin vieraissa, eli otan heidän lapset meille kun he tarvitsevat hoitoapua).

Meillä on molemmilla mieheni kanssa vakituiset ja mukavat työpaikat ja pärjäämme taloudellisesti ihan ok, ei olla rikkaita eikä voida tuosta noin vain tuhlata satoja euroja lasten vaatteisiin, muttei ole tarvekaan.

Omaa aikaa otan lenkin merkeissä aina kun siltä tuntuu. Enkä häpeä myöntää, että on ihanaa käpertyä mieheni kainaloon kun lapset nukkuu omissa sängyissään ;) En kyllä kestäisi selväjärkisenä, jos en edes arjessa saisi viettää kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa, vaan jopa nukkumaan mentäis koko perhe yhtä aikaa samaan sänkyyn =O

t. ap

Vierailija
28/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä on kaikin puolin ihanaa... Näin pääsääntöisesti. Mutta joukkoon mahtuu myös niitä huonoja hetkiä. Ihan kirkkain silmin väitän, että näin on kaikilla.

t. ap

Vierailija
29/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan juuri tuollainen ällötys, joka yrittää tsempata päivittäin itselleen positiivista oloa, ettei seinät kaatui päälle. Lapsiperheen arkea jaksaa paljon paremmin, kun on positiivinen asenne päällä.

ps. Ja jotkut ihmiset todellakin pitävät lapsiaan ihanina. Ihan oikeasti.

Vierailija
30/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sulta pois, jos kaverisi on tyytyväinen perheelämäänsä?

Vierailija
31/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa omaakin aikaa kotona nautiskellen viinin ja kirjan voimin.

Yritimme esikoistamme 8 vuotta ja voi niitä onnen hetkiä, kun plussasin. Olen mielettömän kiitollinen lapsistamme ja minusta meidän lapsemme ovat ihania vaikka miten riehuisivat. Jotenkin en osaa valittaa lapsiperheen arjesta vaikka välillä ei joku asia suju ihan normaalisti, sitä vain nauttii síitä, että on omia lapsia.

Olen onnellinen enkä peittele onneani.

Vierailija
32/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oma elämäsi on ok niin mikä pakko sun on saada kaverisi myöntämään että hänen elämänsä ei ole aina ok? mikä pakko??

ja kenenkään kanssa ei ole pakko olla. sä vaan luulet että on pakko.

jos sua ärsyttää kaverisi noin paljon se vaan kertoo susta sen että sussa on joku puoli tai elämässäsi joku juttu mikä on vinossa mutta et pysty sitä itsellesi myöntämään

Vierailija
33/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Negatiivisuus syö ihmistä ja pahat ajatukset peittävät alleen kaiken hyvän."

Itse olen ollut juuri tällainen negatiivisten ajatusten lietsoja, kun on ollut vaikeaa elämässä, paljon rahahuolia ja muuta. Nyttemmin olen pyrkinyt lähtökohtaisesti muuttamaan lähestymistapaani elämään positiivisempaan suuntaan ja elämä näyttää paljon valoisammalta. Toki rahahuolet ja muut on edelleen, mutta ei ne sillä valittamisella katoa. Negatiivisuus ruokkii vain itseään. Nykyään yritän esim. aloittaa aamun aina positiivisella mielellä. Periaatteessahan me voimme valita, olemmeko pahalla vai hyvällä tuulella. Kannattaa valita se hyvä : )

Vierailija
34/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asenne täysin pielessä : ) Kuulostat just äidiltäni, jolle kaikki on aina NIIIIN vaikeeta. Ei oikeasti tajua, että monilla muilla on ihan samanlaista, monilla paljon vaikeampaakin.

PS. Kyllä se vaan vaikuttaa synnytyksessä ja elämässä yleensä todella paljon millä asenteella on liikkeellä.

Vierailija:

Ei se asennekaan nyt ihan kaikkea tee. Juuri tuossa toisessa ketjussa joku hehkutti, että synnytys meni niin helposti, kun oli oma asenne kunnossa ja antoi synnytyksen viedä mennessään. Eikä tietenkään mitenkään voi olla, että toisten synnytykset vaan on helpompia kuin toisten.

Ja sama lasten kanssa. Aina saa kuulla, kuinka jonkun lapset ovat niin herttaisia, kun äitikin on aurinkoinen ja asenne kohdallaan. Ihan kuin lasten luonteissa ei olisi eroja!

Ja toi asennelässytys on ällöttävää, koska se on ihan bullshittiä.

Vierailija
35/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa meissä asuu ainakin pikkuinen Mikko...jos vain niin haluamme.

LUE TÄMÄ JA ANNA SEN TODELLA VAJOTA ITSEESI.

VALITSE SITTEN, MITEN ALOITAT PÄIVÄSI HUOMENNA!

Mikko on se kaveri, jota olisi niin helppo vihata. Hän on aina hyvällä tuulella, ja hänellä on aina jotain positiivistasanottavaa. Jos joku kysyy häneltä, että miten menee, hän vastaa: " Jos menisi yhtään paremmin, olisin kaksoset!"

Mikko oli luontainen motivaattori. Jos jollain työntekijällä oli huono päivä, Mikko oli aina kertomassa hänelle, miten nähdä tilanteen myönteinen puoli. Hänen tyylinsä näkeminen sai minut todella uteliaaksi, ja eräänä päivänä menin Mikon luo ja kysyin häneltä:

" En tajua! Ethän sinä voi olla positiivinen ihminen koko aikaa. Miten teet sen?"

Mikko vastasi: " Joka aamu kun herään, sanon itselleni, että sinulla on tänään kaksi mahdollisuutta. Voit valita olla hyvällä tuulella tai voit valita olla pahalla tuulella. Minä valitsen olla hyvällä tuulella. Ja joka kerran, kun jotain menee huonosti, voin valita olenko Uhri tai voin valita ottaakseni oppia siitä. Minä valitsen Tilanteesta oppimisen. Ja joka kerran, kun joku tulee valittamaan minulle jostain, voin valita hyväksyähänen valituksensa, tai voin osoittaa hänelle elämän myönteisen puolen. Minä valitsen elämän positiivisen puolen."

" Joo joo, mutta ei se ole niin helppoa," minä väitin vastaan.

" Se on," Mikko sanoi. " Elämässä on kyse valinnoista. Kun jätät pois kaiken kuonan, jokainen tilanne on valinta. Voit valita, miten reagoit tilanteisiin. Me valitsemme miten ihmiset vaikuttavat meidän tunteisiimme."

" MOTTO on: Sinä itse valitset, miten elät elämääsi!"

Mietin, mitä Mikko oli sanonut. Pian sen jälkeen lähdin firmasta ja perustin oman yrityksen. Vaikka emme olleet yhteydessä, ajattelin häntä usein, kun valitsin elämän puolesta sen sijaan, että olisin vain

reagoinut siihen, mitä tapahtuu.

Vuosia myöhemmin kuulin, että Mikko oli joutunut vakavaan onnettomuuteen pudotessaan parinkymmenen metrin korkeudesta rakenteilla olevasta viestitornista. Lähes vuorokauden kestäneen leikkauksen ja viikkojen hoidon jälkeen Mikko pääsi sairaalasta kotiin terästuet selkärangassaan.

Näin Mikon puoli vuotta onnettomuuden jälkeen. Kun kysyin, miten hän voi, hän vastasi: " Jos voisin yhtään paremmin, olisin kaksoset. Haluatko nähdä arpeni?" Kieltäydyin katsomasta hänen arpiaan, mutta kysyin, mitä häneen mielessään oli liikkunut onnettomuuden tapahtuessa.

" Ensimmäinen asia, joka välähti mieleeni, oli se miten käy pian syntyvälle tyttärelleni, " Mikko vastasi. " Sitten kun makasin maassa, muistin, että minulla on kaksi vaihtoehtoa. Voisin valita elää, tai voisin valita kuolla.

Minä valitsin elää."

" Etkö pelännyt? Etkö menettänyt tajuntaasi?" kysyin.

Mikko jatkoi," ...ambulanssimiehet olivat mahtavia. He sanoivat minulle yhä uudestaan, että paranen taas pian. Mutta kun pääsimme sairaalaan ja näin lääkärien ja sairaanhoitajien ilmeet, pelästyin todella. Näin

heidän silmistään, että he pitivät minua jo kuolleena miehenä. Tiesin, että nyt oli tartuttava toimeen."

" Mitä teit?" kysyin.

" No, iso ja ankaran tuntuinen hoitaja karjui minulle juuri kysymyksiä," Mikko sanoi. " Hän kysyi olinko allerginen millekään. Olen, minä vastasin. Lääkärit ja sairaanhoitajat pysähtyivät odottamaan vastaustani. Vedin syvään henkeä ja karjaisin: Painovoimalle! Heidän nauraessaan sanoin heille:" Minä valitsen elää. Leikatkaa minut niin kuin olisin elävä, en kuollut."

Mikko eli, kiitos taitavien lääkärien, mutta myös hämmästyttävän Asenteensa tähden. Opin häneltä, että meillä on joka päivä mahdollisuus valita elää täydesti. Asenne on loppujen lopuksi kaikki!

" Siksi älä huolehdi huomisesta, sillä anna huomisen huolehtia itsestään. Jokaisella päivällä on omat huolensa." Ja loppujen lopuksi, tämä päivä on se huominen, josta huolehdit eilen.

Toivon että valitset 2:n.

NAUTI TÄSTÄ ELÄMÄSTÄ, SILLÄ SE ON AINOA JOKA SINULLA NYT ON!

Vierailija
36/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kenellä on vaikein lapsi" .

Mitään muuta ei tehdä, kun lasten kuullenkin voivotetaan, kun se taas heräsi yöllä, ja vieläpä kiukutteleekin jatkuvasti.

Olisi kiva tietää millaisia lapsia nuo odottivat saavansa---

Vierailija
37/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole negatiivinen luonne. Minä en ole kateellinen, kun meilläkin on kaikki ihan hyvin. Se, mikä oksettaa on se yltiömäinen onnen ja ihanuuden HEHKUTTAMINEN ja toisten ratkaisujen mollaaminen. Jos on onnellinen ja tasapainoinen, niin miksi pitää muille sitä koko ajan todistaa? Mitä siitä saa? Ja mitä saa siitä, että suhtautuu aletuvasti ja säälivästi niihin, jotka tekee toisenlaisia ratkaisuja? Ottaa aikaa illalla puolisolle? Käy joskus jossain yksin, vaikka vaan lenkillä? Onko pakko toisten väheksymisellä korostaa omaa erinomaisuutta ja hyvää äitiyttä?

Olisiko sinusta kiva kuulla, että " en mä kyllä itselleni mitään hankkisi, kyllä lasten tarpeiden pitää tulla ensin" kun erehdyn kertomaan kaverille, että ostin itselleni uudet farkut?

Olisiko sinusta kiva kuulla, että " minusta tuntuisi tosi pahalta jos lapset (ei vauvaikäiset) pitäisi laittaa eri huoneeseen nukkumaan" kun sanon, että on niin ihanan rauhallista illalla kun saa lekottaa miehen kanssa sohvalla, kun lapset laitettu omiin sänkyihin nukkumaan?

Olisiko sinusta kiva kuulla " ai, sä ihan yksin menit, en mä voisi!" kun kerron tehneeni viikon ruokaostokset ihan omin päin miehen jäädessä kotiin.

Jne.

t. ap

Vierailija
38/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut äitinä aivan uuden tyylin puhua asioista.

Meillä menee miehen kanssa hyvin ja lapsetkin on ihania. Olen onnellinen ja ei ole mitään valitettavaa.'

Mutta...jos haluan pitää joitain naistuttuja itselläni, on jatkuvasti mouruttava, että " ai kun mulla väsyttää ja mulla haluttas heittää nuo vikisevät kakarat seinään ja en jaksa ja ukkokin on paska" . Näin kukaan ei kadehdi minua vaan minulla on ystäviä.

Kell onni on, se onnen kätkekööt. Muuten tutut ja läheiset ahdistuvat. Heillä on parempi olo kun luulevat sinulla menevän huonosti.

Ystäväsi ei ole oppinut vielä tätä, miten pärjätään naisten maailmassa. Naiset ei ole onnellisia toisten onnistumisesta vaan heti aletaan miettiä, että taatusi siellä kulissien takana menee huonosti. ähäskutti, kyllä kohta tipahdat.

Vierailija
39/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kai tätä yrittää koko ajan selittää. Jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä... Sinullako ei esim. ole IKINÄ huonoa päivää? Sinäkö et voisi kuvitella käyväsi ilman lapsia edes kaupassa? Etkö ikinä haluaisi viettää vaikka tuntia illalla miehesi kanssa niin, että lapset olis nukkumassa? Etkö ikinä halua itsellesi mitään uutta, vaatteita tai kenkiä esim?

t. ap

Vierailija:

Olen oppinut äitinä aivan uuden tyylin puhua asioista.

Meillä menee miehen kanssa hyvin ja lapsetkin on ihania. Olen onnellinen ja ei ole mitään valitettavaa.'

Mutta...jos haluan pitää joitain naistuttuja itselläni, on jatkuvasti mouruttava, että " ai kun mulla väsyttää ja mulla haluttas heittää nuo vikisevät kakarat seinään ja en jaksa ja ukkokin on paska" . Näin kukaan ei kadehdi minua vaan minulla on ystäviä.

Kell onni on, se onnen kätkekööt. Muuten tutut ja läheiset ahdistuvat. Heillä on parempi olo kun luulevat sinulla menevän huonosti.

Ystäväsi ei ole oppinut vielä tätä, miten pärjätään naisten maailmassa. Naiset ei ole onnellisia toisten onnistumisesta vaan heti aletaan miettiä, että taatusi siellä kulissien takana menee huonosti. ähäskutti, kyllä kohta tipahdat.

Vierailija
40/45 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostella tuttusi elämää. Hän elää eri tavalla ja on onnellinen. Mikä siinä sinua mättää?

Joku tykkää tunkea rasvaa ja sokeria naamaansa ja joku toinen tykkää syödä terveellisesti. Ajatukset ei kohtaa, mutta en minä kyllä ymmärrä, että miksi sen ihraa mättävän pitäisi tehdä aloitus, että " en ymmärrä, eikö se hoikka ystäväni halua koskaan vetää läskisoossia ja ranskanpottuja naamaansa"