Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat riittää kun lopettaa tupakan ja muut päihteet

Vierailija
10.12.2024 |

Näin se vain on monessa taloudessa. Mulla ei riitä sääliä taloudelle jossa itketään ettei rahat riitä mutta esim kahden henkilön tupakoihin menee kuussa satasia. Alkoholiin toinen erä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat riittää kun lopettaa elämisen. Ilman päihteitä ei ole elämää.

Vierailija
2/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoululaisiin monesti kuuluu vielä aineet ja myynti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oikein tarkkoja ollaan niin ostaa vain sen mitä ilman ei tulla toimeen eli ruoka ja vaatteet.  

Vierailija
4/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteriippuvaisella ei ole elämää. Elämä alkaa, kun loppuu päihdesekoilu.

Vierailija
5/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole matikkaa ihan. Jos käytät xx summan johonkin ja lopetat sen, niin sääästyy xx summa, jos et laita sitä muuhun?

Alkoholi ja tupakka turhakkeita, mutta on niitä muitakin. Kaikki eivät halua luopua turhakkeesta, koska pitävät niistä ja olisi Liuan mälsää ilman niitä.

Tämön takia tuloilla on väliä. Parempituloisena voit säästää  helpommin ilman, että laitat lähes turhakkeet pois ja kuluttaisit minimiin. 

Ja edelleen ei niitä asuntolainojaan oteta sillä , että pankkiin mennään hattu kourassa sanoen; Onhan mulka vaatimattomat epäsäännölliset tulot, mutta laitan paljon vähemmän peruselämiseen ja turhiin juttuihin kun naapurin Pera, joten saanko lainaa? 

Vierailija
6/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pitäisi oikeasti saada jonkun alkometrin taakse, vähän kuten autoissa on joskus se "alko-lukko".

Vierailija
7/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ne sos.tunnuksella varustetut ruokaliput, niillähän ei saa alkoholi-eikä tupakkatuotteita.

Ei siis pitäisi antaa rahaa, jonka voi käyttää väärin, kun tällaisetkin on kerran keksitty.

Vierailija
8/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki ihmiset käytä niitä. Ihmisillä on muita hankintoja, joita ei saa. Miten itse eläisit jos et voi ostaa yhtään mitään, edes tarvittavia. Osa ihmisistä sairaita tai rajoitteisia. 

Vierailija
9/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksuttava turhake vs. ei paheksuttava turhake. Sitähän se on monille. Sitten taas on niitä joiden mielestä ei saisi olla paljon mitään turhakkeita. Kaikki järkevää ja vain tarpeellista! 

Laittaisit rahasi tuohon eikä tähän, voi olla monien neuvo. No säästämiseen se ei aina auta. Voi olla, että jollain on niitä huonoja turhakkeita, mutta vertailtavalla henkilöllä sitten muita turhakkeita. Jos siis siirtyy huonoista  hyviin turhakkeisiin, ei rahoja säästy. 

Jonkin mielestä jopa se, että ei metsästä lasten vaatteita kaikkein halvimmalla mitä voi kaupungista löytyä on turhaa. No, mielipiteensä kullakin. 

Joillekin ne turhat ovat lähinnä vain nuo alkoholi ja tupakka. Mutta edelleen,  jos niitä muita ns. järkevämpiäkään turhakkeita ei ole, ei sinänsä rahatilanteeseen vaikuta ratkaisevasti tuokaan. 

Joku laittaa elintarvikkeisiin 100€ kk enemmön kun toimen ja toinen sitten laittaa 100€ enemmön muuhun, mikä ei välttämätöntä ollenkaan. 

Vierailija
10/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pitäisi oikeasti saada jonkun alkometrin taakse, vähän kuten autoissa on joskus se "alko-lukko".

Rahapeleihin joku raja.. vaikka kymppi/viikko.  Vinot pinot veikkauslappuja kantavat kassalle ja muutkin pelit ahkerassa käytössä.

Vierailija
11/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänkoululaisiin monesti kuuluu vielä aineet ja myynti

Mitä myyt ja paljonko pyydät? 

Vierailija
12/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

Mä olen palkkatukityössä tällä hetkellä. Samassa paikassa meitä on neljä ja vain yksi elää vähävaraista kurjaa elämää.

Ostin itselle vuosiin talvikengät (200€) ja tämä tuli vänkyttämään, että sä oot joku piilorikas!

Samaa palkkaa saadaan ja kummallakin miehet töissä, ettei tukia tule.

Hänellä menee melkein kaksi askia tupakkia päivässä ja viikossa lavan verran olutta.

Mä en polta ja ehkä kerran kuussa juon viiniä pullollisen. En halua, että raha häviää taivaan tuuliin.

Hänhän se rikas on, kun on vara leuhottaa tupakoitaan jne. Otti nokkiinsa, kun sanoin ääneen.

Vierailija
13/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet köyhät eivät käytä mitään päihteitä, lautapennut. 

Vierailija
14/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä!

Mä olen palkkatukityössä tällä hetkellä. Samassa paikassa meitä on neljä ja vain yksi elää vähävaraista kurjaa elämää.

Ostin itselle vuosiin talvikengät (200€) ja tämä tuli vänkyttämään, että sä oot joku piilorikas!

Hänellä menee melkein kaksi askia tupakkia päivässä ja viikossa lavan verran olutta.

Mä en polta ja ehkä kerran kuussa juon viiniä pullollisen. En halua, että raha häviää taivaan tuuliin.

Hänhän se rikas on, kun on vara leuhottaa tupakoitaan jne. Otti nokkiinsa, kun sanoin ääneen.

Joillakin on tapana huomautella toisille, mutta eivät kestä, kun saavat ojennusta. Mistähän tuokin johtuu?

Vierailija
15/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä!

Ostin alesta nastattomat talvikengät 20e ja sitten ostin niihin ne lisättävät nastakumipohjat mitkä makso 15e.

200e talvikenkiin kuulostaa ihan järkyttävältä määrältä.

Vierailija
16/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:n omistama kivitalo on...

Vierailija
17/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs ne vasikan kokoiset koirat, sitte pari kissaa, hampsterit sun muut kotielukat...

Vierailija
18/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taas yksinkertainen mulkosilmä jakamassa viisauttaan ja muut vajaat komppaavat sitä(erittäin yksinkertaisen kuuloisilla viesteillä) Mitens sitten kun monet aikuiset työttömät eivät edes vedä röökiä ja viina? Mitäs sitten tehdään oi viisauden lähettiläs? 

Vierailija
19/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt tuilla 11 vuotta työtapaturman jälkeen. Vakuutuslääkäri sitä mieltä, että ei saa päästää eläkkeelle.

En tupakoi, juo tai käytä muitakaan päihteitä. Syön kasviksia, proteiinia, kuituja tasapainoisesti.

Aika stereotypisoiva asenne että jos ei ole töissä, automaattisesti "ryyppää kaljaa".

Vierailija
20/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kestän ihan mitä vaan mielipiteitä, vaikka toisin väitetään ehkä. Jos sius ihan normaalilla tavalla se tapahtuu. Ja luonnollisesti kritiikin antaminen luonnollisissa keskusteluissa tai tapaamisissa on eri, kun testata jollain sairaalla gang stalking tyyppisellä vainolka, miten joku suhtautuu johonkin kritiikkiin.

Vihje: Sairas rikoksia sisältävä gang stalking on vähän eri asia kun sellainen normadli kritiikin antaminen. 

Mutra kyllä on ihmisiä, jotka eivät osaa ottaa kritiikkiä ilman, että vihastuivat suunnattomasti tai jopa aggressiivisesti. Tuo on jo paha tapa. Tuollaiset yleensä jopa säästyvät kritiikiltä, kun sitä on mahdotonta antaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän