Löysin muuton yhteydessä 3v sitten kirjastosta lainaamani kirjan, plajonkohan sakkoa kertynyt?
Kommentit (7)
Katso jos kirjaston nettisivuilta löytyisi joku hinnasto tai soita sinne kirjastoon nimettömänä ;-)
Näitä päiviä että saa palauttaa maksutta myöhässä olevia kirjoja ei oo enää ainaskaan pk seudulla.
Minulla oli kirja palauttamatta varmaan parin vuoden ajan. Häpeissäni menin palauttamaan mutta kirjastossa suhtauduttiinkin todella ystävällisesti ja maksuakaan ei ollut kertynyt kuin alle 10 euroa vaikka olin varautunut paljon pahempaan.
Ei muuta kuin sinne selvittelemään asiaa :) Et ole ainoa jolle on noin käynyt!
Mulla oli kirja 2kk myöhässä ja sain siitä jo järkyttävän summan maksettavaa perintätoimistolta.
Lahdessa olisi mennyt jo aikaa sitten perintätoimiston kautta perintään. Maksut sitten sen mukaiset. Ilmeisesti kuntanne ei harrasta perintää, joten luultavasti myöhästymismaksukaan ei ole jättimäinen, lainauskiellossa kuitenkin luultavammin olet.
Muutettiin ulkomaille neljäksi vuodeksi, kun oli teini ja kirjaston kirjoja oli palauttamatta. Kassi löytyi takaisin palattua jostain ullakolta.
Ai että hävetti mennä palauttamaan. Tädit oli kuulemma vaan tyytyväisiä, kun kirjat saatiin takaisin. Ja maksua taisi tulla koko kasasta ja melkein viidestä vuodesta 100 mk :)
Lainan päivänä on joskus ilmaisia palautusmahdollisuuksia.