Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Etela-suomalaiset huom! Tunnetko ylemmyytta meita " landelaisia" kohtaan? Enta pohjoisemmassa asuvat, tunnetko alemmuutta etela-suomalaisia kohtaan?
29.06.2007 |
Itse olen savosta ja jotenkin tunnen itseni " parempiosaiseksi" kuin joku pääkaupunkiseudun kasvatti.
Kommentit (23)
eikä edes tarvitse olla mikään ihan friikki. Tosin, kyllä kaupunkilaisetkin osaa tuijottaa, nimim. kumppareissa Espalla lompsinut. Voihan se sitten olla, että tuijotetaan eri asioita.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Suomi on aika pikkuinen maa ja Helsinki on pikkuinen pääkaupunki. Hassulta tuntuu tällaista ketjua lukea. Ei kai joku asuinpaikka voi aiheuttaa ylemmyyden tunnetta.
Alue: Aihe vapaa
ja näitä ahdasmielisiä ihmisiä löytyy kyllä aivan molemmista kaupungeista ja yhtä paljon, väittäisin itse. Samoin kuin voi löytää niitä mukavia ihmisiä kummastakin paikasta. Suuressa kaupungissa kuviot ovat erilaiset, on tervettä järkeä varoa hieman muita ihmisiä, siellä niin monenlaista hullua mahtuu suureen joukkoon mukaan. Maalla taas yleensä ne hullut ovat kaikkien muidenkin tiedossa ym ym. Olen myös ilokseni havainnut, että vähitellen kaupunkikulttuuri on tulollaan myös pienempiin kaupunkeihin. Löytyy enemmän kauppoja ja kahviloita, kuin vaikkapa muutama vuosi sitten. Samalla tavoin kuuluu yleissivistykseen tietää, miten muualla asutaan, kuin miten etelässä asutaan. Ei voi yleistää, että kaikki maaseudulla juntteja tai kaikki etelässä ylimielisiä. Meitä on niin moneen junaan ja joku jää vielä asemallekin.