Kotiäidit, miehen kesälomasta...
Miten vietätte kesälomaa? Käyttekö perheenä jossain reissaamassa? Muilla miehiä, jotka eivät halua jakaa kesälomaansa mitenkään eli haluaa omasta työstä ansaitun lomansa käyttää miten huvittaa. Ei reissuja ei mitään. Kaksi viikkoa käyttää omiin harrastuksiinsa, jotka on suurimmaksi osaksi poissa kotoa. Pari viikkoa jää, joista tiedän jo etukäteen, että osa menee juomiseen ja loput sitten muuhun kotona oleiluun. Itse kaipaisin vähän paikanvaihdosta, mutta itselläni ei ole rahaa viedä lapsia mihinkään ja olisihan se helpompaa, kun molemmat vanhemmat ovat mukana. Ja lapsien kanssa olemme aina kotona, joten olisihan se heillekin kivaa että joskus pääsisi johonkin.
Puuh, taitaisi olla parempi mennä takaisin töihin ja lopettaa tämä kotiäidin elämä. Olisi edes omaa rahaa elämästä nauttimiseen. Ärsyttää! Menee varmaan riitelyyn se osa miehen lomasta, jonka on kotona. Vaikka tiedän, tiedän, pitäisi yrittää nauttia edes siitä siivusta jonka armollisesti saamme. Plääh!
Kommentit (7)
Osallistuuko mies muutenkaan mitenkään perheen yhteisiin juttuihin?
Olen miestä välillä " ajanut " vaikka kavereiden kanssa terassille mutta tosi harvoin lähtee mihinkään.
Jos nainen ei ole väkipakolla lastan maailmaan halunnut (eli jso mieskin on ollut vauva-asiasta samaa mieltä ja sellaisen halunnut) niin kyllä sitä omasta jälkikasvusta on huolta pidettävä.
Lomat suunnitellaan perheenä, ei meillä ainakaan kumpikaan ole oikeutettu viettämään " omaalomaa" vaan lomat ja viikonloput vietetään perheenä.
Minun mieheni isä ei ole ollut koskaan kiinnostunutl lapsistaan. Ainoastaan ryyppääminen ja rahan kulutus oli hänen kiinnostuksiaan. Mieheni haluaa olla omille lapsilleen kunnon isä eli olla läsnä ja touhuta. Olen niiin onnellinen kun olen löytänyt miehen jolle perhe on se tärkein. Olen itsekin perhekeskeinen ihminen joten urasuuntautuneen tai kaverisuuntautuneen ihmisen kanssa en edes voisi elämää suunnitella.
Joku pieni kotimaan matka voidaan tehdä yhdessä, esim. päivän huvipuistoreissu, ilman yöpymistä, koska se maksaa liikaa. Kahdestaan ei miehen kanssa käydä koskaan missään. Mies haluaa panostaa itseensä. Hän käy joka vuosi ulkomaanmatkalla, ja viime kesänä tapahtui ihme, kun hän otti yhden lapsistamme mukaan. Itse olen käynyt ulkomailla viimeksi 17 vuotta sitten. Lisäksi miehellä on kavereitten kanssa saunailtoja, mökkireissuja, terassi-iltoja, -öitä ja -viikonloppuja. Että näin meidän lomat.
että mä haluaisin kotiäitinä olla kokoajan menossa, uraisi taas haluaisi lepäillä kotona. Joku ratkaisu tuohon pitää saada, esim. pari kertaa viikossa käydään jossain perheen kesken, muuten ollaan kotona. Mutta mä olen ollut täällä kotona kokoajan, niin hinku muualle on kova :)
Meillä tehdään kaikki vapaa-ajan reissut aina koko perheen voimin. Mies lähtee matkoille mielellään, koskaan ei ole tarvinnut kuin ehdottaa. Minä olen meistä se nuukempi laittamaan rahaa matkustamiseen. Mies ei juo yksinään tai kaveriporukassa koskaan eikä haluakaan.
Ihan kauheaa, miten te kestätte niiitä ukkojanne. Meillä olisi hirveät riidat pystyssä, ja VARMASTI matkustelisin tilanteessanne lasten kanssa yksinäni sitten MIEHEN rahoilla. Vähintäänkin. Ja flirttaisin kostoksi muita miehiä ;).
Se elelee ikäänkuin poikamieselämää vielä, vaikka sillä on perhe. Hänen pitäisi miettiä lomasuunnitelmansa sen kannalta, että ehtii olla lastensa kanssa. Mitenkähän toimisi, jos olisit töissä ja teillä lomat eri aikaan ja ette veisi hoitoon hänen lomansa aikana. Hah.