Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mitenkä sen liikunnan aloittaminen
06.07.2007 |
raskauden jälkeen.. Milloin sai alkaa kuntoilemaan (pyöräily, juoksu)? Olikos siihen jotain suositusta?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Niiden treenaamisen voi aloittaa nopeasti synnytyksen jälkeen. Juoksu ja hypyt onnistuu sitten myöhemmin paremmin, ei tule virtsankarkailua. Ja niitä lihaksia sitten saakin treenata koko loppu- ikänsä. Jos liikkunut koko ikänsä ja myös säännöllisesti raskauden aikana, niin kovin taitaa olla yksilöllistä milloin kovat treenit voi aloittaa. Pyöräilyä aika pian kuitenkin, siinä ei tule niin paljon painetta alakerran lihaksille, jos se muuten tuntuu hyvältä. Itse olen aloittanut treenaamisen molemmilla kerroilla 8 vko synnytyksestä eli jälkitarkastuksen jälkeen. Aluksi vältin hyppyjä ja isoja painoja jalka- ja syvissäkyykyissä. Vaunulenkkejä toki tein heti kun pääsin sairaalasta. Liikunnaniloa sinne!