Pahimmat etikettimokat pukeutumisessa (naisella) mihin olet törmännyt??
Ihan mielenkiinnosta kyselen kun kaverini oli aivan ihmeissään kun sanoin hänelle, ettei ole soveliasta mennä häihin vieraana kokonaan valkoisiin pukeutuneena.
Kommentit (110)
Nytkin minihame päällä ja usein ns. pikkumusta (ihan töissäkin) ym. Tyylini ei kuitenkaan ole mikään hutsahtava ja pidän töissä aina lyhyen hameen kanssa läkinäkymättömiä sukkahousuja ja siistejä, matalia kenkiä.
Rakastan vaatteita ja saatan mennä pikkujouluihinkin tulipunaisessa ja pitkässä, mutta hyvin yksinkertaisessa puvussa ym.
.
Meidän suku ei onneksi ole mitään paskantärkeää hienostelusakkiavaan tärkeintä juhlissa on se, että ollaan yhdessä ja pidetään hauskaa. Kukin siinä asussa jonka itse katsoo soveltuvan parhaiten juuri siihen tilaisuuteen. Toisilla on "hienommat" vaatteet kuin toisilla, mutta se ei ole ikinä menoa haitannut.
Ei se ole mitään paskantärkeyttä että pukeutuu tilanteen vaatimalla tavalla. Mutta jos ei ole sitä tilannetajua niin ei ole.
eivät ole osanneet pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla.
- Isoissa erittäin juhlavissa häissä: kaasolla oli juhlapuku jossa ei sinänsä vikaa ja sen mekon kanssa jokin villatakki tyyliä H&M. Villatakki pilasi koko lookin, tuli arkinen vaikutelma. Mainittakoon, että juhlissa ei todellakaan ollut kylmä.
- Minihame, niittivyö, punainen verkkopusero ja tukka kampaamatta (tai ainakin sen näköinen). Aikuisella, arviolta 40 v naisella.
- Pitkä leveä lähes valkoinen mekko ja matalat kangastossut morsiamen ystävällä. Näytti morsiuspuvulta ja kengät olivat aivan eri maailmasta.
- Stoola (vai mikä se on se kangaskaistale joka laitetaan hartioille) hihattoman kesäpuseron kanssa. Sitä kuuluu käyttää vain olkaimettoman tai kapeaolkaimisen ilta/juhlapuvun kanssa.
- Nahkahihnainen rannekello hienon hihattoman juhlapuvun kanssa. Juhlapuvun kanssa ei pidetä kelloa, korkeintaan korukelloa jos ei ilman voi olla.
Miten niin ei voi rannekelloa käyttää juhlapuvun kanssa, hah! Oletko tosissasi? Ja matalapohjaiset ballerinat on muuten tänä kesänä olleet muodissa (niitä oli joka kaupassa pilvin pimein)! Eikä siisti villatakki tee juhlapuvusta lumppua...
Ja Stoolan käyttöön liittyen en ole kuullutkaan moisesta säännöstä... aika pikkutarkaksi menee nämä jutut :)
Mun mielestä valkoinen juhlamekko häävieraan yllä, värikäs asu tai paljastava asu(vaikka olis mustakin) hautajaisissa tai farkut juhlaillallisilla kun muut on pukeutuneet mustaan pukuun on tosi mokia...
mutta voin kertoa, että juhlapuku tai tumma puku sen mukaan, mitä väittelijä valitsee. Joillakin aloilla juhlapuku on koodina useammin kuin toisilla.
41, rupesi kiinnostamaan, että millainen pukeutumiskoodi on karonkassa?.
Hautajaisissa suvun mallityttö oli viimeisen päälle iltameikissä. Siis kaikki mahdollinen pakkeli naamassa ja hirveästi kirkasta huulipunaa. Tekoripsetkin löytyi. Päällä musta asu, joka oli hirmuisen tiukka ja paljastava.
Toisen sukulaisen häissä oli morsmaikun äiti ihan ryntteissä: tukka auki hapsottaen (lieenkö harjattu aamulla edes), meikittä, päällä alekorin, haalistunut kesämekko ja jalassa terveyssandaalit. Kaikki muut vieraat oli fiinejä ja tämä äitikin on ihan varakas täti, eikä jaloissakaan ole mitään vikaa, joten miksi ihmeessä vanhat ja kulahtaneet terveyssandaalit...? Oli isot tanssihäät.:)
Kaverin häissä valkoisessa mekossa. Selitin itselleni että se on luonnonvalkoinen :). Lisäksi hame näkyi läpi ja oli tosi arkisen näköinen. Mutta kun ei ollut muuta.
Nielaisitko sä sen mekon vai?
en tajuu, miten ihmiset ei tiedä etikettiä.
tässä on tullut paljon mokia, muttei kaikkia voi etikettivirheiksi sanoa. huonoa tilannetajua, huono makua vai ihan junttiuttako sitten lienee... ?
Yhden sukulaisen miehen puolen suku on.... no..... maalta. Miehet on käyttäneet samoja pukuja ja juhlakenkiä niin pitkään kuin muistan. Naiset kulkee hame/nilkkasukkayhdistelmissä, sama käsilaukku palvelee vuodesta toiseen samoin mustat avokkaat. Nuoriso saattaa tulla paikalla trikoovaatteissa, ne kun on juuri ostettu niin sopivat siis juhlaan kuin juhlaan...
Minä pidän huolen siitä, että pukeudun itse ja että perheenjäseneni pukeutuvat tilanteen edellyttämällä tavalla. Muiden pukeutuminen ei juurikaan kiinnosta enkä kiskaise hernettä nenään, jos joku tulee minun juhliini "vääränlaisessa" asussa.
LISÄKSI niittivyö, piikkikaulakoru ja piikki rannekkeet
Siis ristiäiset vauvan kotona. Kaikilla muilla oli kengät jalassa, paitsi yhdellä kummitädillä.
kukaan ei ole meillä ristiäisissä korkkarit jalassa, tuo parketti ei nimittäin kestä sitä :/
Erittäin käsittämätöntä sen takia että oli itse väitellyt 2 kk aiemmin!
[iÄlkää nyt hyvät ihmiset ottako itseänne noin tosissanne! Väitöstilaisuuden tarkoitus on nauttia hyvästä akateemisesta keskustelusta ja ottaa osaa väittelijän suureen päivään. Karonkassa on tarkoitus kiittää vastaväittäjää ja juhlia väittelijän kanssa onnistunutta suoritusta. Toisten kolttujen arvostelu on onnistuneitten juhlien tarkoituksen vastaista! Mokomat ilonpilaajat!
[/quote]
Olisikohan vain näiden "väittelijöiden" ja "karonkkaan osallistuneiden" näpit vain suhisseet näppäimistöllä kun on kiireesti yritetty etsiä tietoja näistä tilaisuuksista palstabrassailua varten...
ja sen yläkerroksen ravintola illalla n.klo.19-20. Nuori nainen (n.20-25v) ja hänen poikaystävänsä tulivat syömään. Naisella kunnon juhlamekko (olkaimeton ja helmassa tylliä yms.) ja korkokengät. Hiukset hienosti ja meikki viimeisen päälle. Kyllä pisti silmään, kun muilla asiakkailla oli ihan rennot vaatteet ja lähes kaikki ilman meikkiä. Siellä siis monet perheelliset lastensa kanssa syömässä ja muutenkin hotellin väkeä uinnin jälkeen iltapalalla :D Oli hiukan ylipukeutumista. Sitä en muista oliko miehellä pukua...
etiketin mukaan tulee kengät riisua POIS,
Jos juhlat ovat yleisessätilassa on tärkeää pitää kenkiä
_kotipalvelun ammattilainen_
paitsi kustoksella, väittelijällä ja opponentilla. Monesti ne ovat työpäivän aikana, jolloin ihmiset tulevat paikalle ihan farkuissa tms. Muinoisina aikoina pukeutuminen on ehkä ollut virallisempaa, mutta mustaan ei ole velvoitettu pukeutumaan. Sekoitatkohan promootioon?
Pahin, jonka olen kuullut (ja nähnyt valokuvissa) on kun anoppi oli pukeutunut miehensä siis apen tohtorinväitöstilaisuuteen ruskeaan, kylläkin ihan kauniiseen jakkupukuun.
Mutta kun niihin tilaisuuksiin pukeudutaan AINA mustaan. Erottui aikalailla joukosta!
Tällainen on todellinen etiekettimoka.
Itse olen mokannut, mutta tiedostin sen ja kysyin luvan:
Olin rv 39 jotain kun kaverin häät olivat. Ostin Seppälästä sellaisen mekon, joka on kireä rinnan alta. Sopi hyvin päälle ja näytti tosi hyvältä raskausmahan kanssa (vinkiksi muillekin, älkää ostako turhaan mitään "äitiysmekkoja"). Kuitenkin puin jalkaani ihan tavalliset kesäsandaalit, jotka olivat samanväriset kuin mekko. Kengät siis virhe, mutta luulen kaikkien ymmärtäneen miksi laitoin ne kengät..!
Muissa häissä näen tosi usein nuorilla +/-30 naisilla mustia jakku-asuja. Eräät häät missä oltiin, olivat siis tosi hienot ja juhlalliset ja melkein kaikki morsiamen ystävät oli jossain housupuvuissa. Näinpä sillä jollakin päällä villapaidankin.
Itse olin hienossa iltapuvussa joka sopi kyseiseen juhlaan.
Samojen häiden kaasolla oli ihan hirveä asu. Hän oli vähän pullea ja päälle oli puettu aivan liian kireä satiinikolttu. Tukka oli sekaisin ja rintaliivit vilkkuivat, koko olemus oli siis tosi hirveä.
mutta pakko kertoa tämäkin :) Kerran kirkkohäissä oli kaason vuoro lukea raamatunlause edessä. Pappi väistyi ja samalla alkoi kirkon ovelta kuutua huutoa "anteeksi, anteeksi, anteeksi" ja juoksukopinaa. Kaasohan se sieltä laukkasi kirkon eteen. Hän oli jostain syystä ollut vielä ovella ja oli varmaan tajunnut, että hänen vuoronsa oli tullut. Luuli varmaan, että kansa oli jo kauan odottanut häntä. Kukaan ei olisi huomannut mitään, jos hän olisi vain hiljaa kävellyt sinne eteen ja lukenut tekstin :) Sama kaaso sitten hermoili siellä edessä ja mikkiin puheli, että apua, nyt en löydä sitä kohtaa jne :D
Mekko oli pitkähihainen ja polveen ulottuva, pahoja katseita sain :).