Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat etikettimokat pukeutumisessa (naisella) mihin olet törmännyt??

Vierailija
08.10.2008 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen kun kaverini oli aivan ihmeissään kun sanoin hänelle, ettei ole soveliasta mennä häihin vieraana kokonaan valkoisiin pukeutuneena.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimpia mokia ole mun mielestä, sillä suurin osa juhlista on kuitenkin olleet suku- ja perhejuhlia.

Aivan eri asia olisi, jos noi esimerkit olisi joltain diplomaattien juhlapäivällisiltä tai kansanedustajien kekkereistä...

Vierailija
62/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos muilla on arkivaatteet ja itse menee sinne iltapuvussa ja miehelle laittanut tumman puvun niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole niin merkitystä, mikä vaatetus on sattunut matkaan. Meillä on esimerkiksi hieman reppana poikamies suvussa, tulee juhliin villapaidassa, jossa on iso reikä selässä. Mutta mitä ihmeen merkitystä sillä on, kun setä muuten on mitä mukavin mies?

Vierailija
64/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minusta on noloa pukeutua täysin väärin juhliin, vaikka ne olisivatkin "vain" sukujuhlat. Toiset ovat nähneet vaivaa järjestelyiden ja tarjoilujen eteen ja joku saapastelee paikalle arkivaatteissa. Minusta se on törkeää juhlien järjestäjiä kohtaan.

Vierailija
65/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tärkeintä juhlissa on se, että ollaan yhdessä ja pidetään hauskaa. Kukin siinä asussa jonka itse katsoo soveltuvan parhaiten juuri siihen tilaisuuteen. Toisilla on "hienommat" vaatteet kuin toisilla, mutta se ei ole ikinä menoa haitannut.

Vierailija
66/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muka ristiäisissä voi olla sukkasillaan!

Meillä vietettiin ristiäisiä kuukausi sitten, juhlat oli kotona ja läsnä lähimmät perheenjäsenet eli meidän molempien vanhemmat ja sisarukset sekä tietysti kummit. Ja jokainen oli sukkasillaan, koska ymmärtävät ettei ole kivaa, kun lapsiperheen koti sotketaan paskaisilla kengillä (meillä siis kaksi pientä lasta, jotka ovat paljon lattialla). Ja hei, mitä väliä, kun kerran ollaan oman porukan kesken, ei se voi olla niin virallista ;D

Vierailija
67/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smokki ei vaadi rinnalleen naisilla iltapukua, joten housupukuinen nainen oli pukeutunut oikein. Smokki on miehillä tupakkatakki ei siis mikään juhlavaate.

Jos pukukoodina on tummapuku, täytyy naisella olla iltapuku.

naisilla pääasiassa pitkät juhlamekot. Eräs nainen oli kuitenkin tullut paikalle housupuvussa (siis jakku + housut), joka ei ollut edes mitenkään juhlava.

Päinvastaisiakin olen nähnyt. Työillallisilla, joissa suurin osa oli tyyliin suorissa housuissa ja kauluspaidassa tai monet jopa farkuissa, on aina joukossa yksi tai kaksi, jotka erehtyvät pukeutumaan "pikkumustaan" tai vastaavaan.

Vierailija
68/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tilanne missä minä olen Suomessa törmännyt ylipukeutumiseen on se kun edellisessä työpaikassa järjestettiin aina pikkujoulut heti työajan jälkeen toimistolla. Joten käytännössä kaikki oli työvaatteissa, osalla puku, osalla farkutkin ihan. Talousosaston porukka ja jotkut assarit pukeutuivat aina kuitenkin todella pikkujouluvirityksiin. Oli paljettia, pikkumustaa, oli jopa verkkosukkaa, oli lameeta ja oli lurexia. Sinänsä ihan kelpo pikkujouluvarustus, mutta se oli vaan niin hassun näköistä kun suurin osa porukasta oli siis suoraan asiakaspalavereista tai ihan toimistopäivältä ja toiset olivat suurin piirtein käyneet otattamassa juhlakampauksen. Juhlapaikkakin oli vielä niin arkinen.

Akateemisissa juhlissa törmäsi usein siihen, että vaikka oli suuri juhlapuku, niin monella naisella näkyi nilkat. Linnan juhlissakin on tuota samaa. Se ei nyt katastrofaalista ole, mutta kun on jo jonkun asun joutunut hommaamaan, niin saman tien olisi voinut hommata oikeanlaisen.

Yksi suuria pukeutumisvirheitä on muuten se, kun silloinen tasavallan presidentin puoliso Alli Paasikivi pukeutui Valtsikan ensimmäisessä promootiossa värilliseen iltapukuun kun olisi pitänyt olla musta. Siitä kohisi aikanaan lehdetkin.

Vierailija
69/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turo Tailorin sivuilta:

Naisten etiketti

Iltapuku

kutsukortissa lukee smokki tai tumma puku

Puku: Juhlavasta materiaalista valmistettu yksimittainen tai kaksi osainen täyspitkä, nilkkapituinen tai polvipituinen puku tai juhlava housupuku.

Kengät : Sirokorkoiset avokkaat tai juhlasandaalit.

Sukat: Juhlasukat asun värin mukaisesti. Smokkijuhlissa tilaisuuden luonteen ja asun mukaisesti hopealle tai kullalle välkehtivät tai muuten hillitysti koristellut.

Laukku: Siro pieni kirjekuorimallinen.

Käsineet: Käytetään nykyisin harvemmin. Voivat olla puolipitkät tai lyhyet.

Eli smokki VAATII iltapuvun rinnalleen kuten myös koodi tumma puku, mutta kuten tekstistä käy ilmi, myös juhlava housupuku käy. Juhlapukua, siis täyspitkää, käytetään kun kutsussa lukee frakki tai juhlapuku.

Vierailija
70/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mutta jos kutsussa on koodina 'tumma puku' niin silloin naiselle passa jakkupuku, siis housut.

Vierailija
71/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ristiäisissä (ei ollut pukukoodia mutta kuitenkin) enoni tuli kauheat hevi vaatteet päälle sinne tyyliin joku musta liekki stratovarius paita päällä,mustat farkut jalassa jossa hopeinen ketju roikkui,parta ajamatta ja hiukset hulmusi likaisena auki.Jalassa oli sellaiset hirveät niitti tappo kengät joissa oli pohjaa n.5cm...että sellaista!

Vierailija
72/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskon karonkassa olin pukeutuneena mustiin suoriin housuihin ja paitapuseroon. Siis kyllä oli noloa... No onneksi tuo ei ole minun elämää kaattanut.

Vierailija
73/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli isänsä hautajaisiin ikivanhoissa vihreissä (ne pehmeet) farkuissa ja raitakauluspaidassa ja kokonaisuuden kruunasi kulahtanut liian pieni nahkatakki. Myös kengät oli jotain ihan muuta kuin juhlavaa.

Meidän mummo tuli ensimmäisen lapsen lapsen lapsensa ristiäisiin pikimustassa mekossa. Tiedä siitä oliko virhe mutta mulla pisti silmään.

Mun kaveri on sellainen joka pukeutuu todella tiukkiin asuihin aina. Juhlat on hänen mielestään jaoteltu kahteen ryhmään; ne jossa saa esitellä paljasta ihoa, tatskat ja napakoru ja sitten ne kemut missä ne pitää piilotta.

Vierailija
74/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olin mummoni hautajaisissa kaula purtuna kamalille fritsuille. En nyt tiedä oliko tämä varsinainen etikettivirhe, mutta kammottavan noloa. Ja näyttää "kauniille" kuvissa nyt jälkeenpäin. :( En vain hormoonihyrskyssä muistanut tulevia peijaisia ja olin jo tuolloin TODELLA nolona :(.

Vierailija
75/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä tuo ole edes kunnon moka!

- Pappani hautajaisissa oli 17-vuotias misu (vanhempiensa kanssa) johonkin roiskeläppään pukeutuneena. Se läppä ei ollut edes musta. Minua loukkasi, etenkin tytön vanhempien ajattelemattomuus.

- Eräissä vähän hienommissa häissä yhdellä vieraalla oli neonvihreä liivi, joka näytti ihan sellaiselta heijastinturvaliiviltä ;D

- Eräs sukulaismies rikkoo etikettiä joka ikisissä tilaisuuksissa. Pukeutuu tilaisuuteen kuin tilaisuuteen villapaitaan.

Vierailija
76/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muka ristiäisissä voi olla sukkasillaan!

Meillä vietettiin ristiäisiä kuukausi sitten, juhlat oli kotona ja läsnä lähimmät perheenjäsenet eli meidän molempien vanhemmat ja sisarukset sekä tietysti kummit. Ja jokainen oli sukkasillaan, koska ymmärtävät ettei ole kivaa, kun lapsiperheen koti sotketaan paskaisilla kengillä (meillä siis kaksi pientä lasta, jotka ovat paljon lattialla). Ja hei, mitä väliä, kun kerran ollaan oman porukan kesken, ei se voi olla niin virallista ;D

vaan vaihdetaan sitten sisällä jalkaan. Ylipäätänsä minun mielestä juhlissa kannattaa olla kengät jalassa, näyttää valokuvissakin ryhdikkäämmältä ja puku päällä ilman kenkiä oleva mies näyttää kyllä tosi hassulta.

Vierailija
77/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni viimeisillään raskaanaolevalle voi antaa anteeksi etiketti- ja tyylimokat, koska juhlavaatteiden löytäminen voi silloin olla todella työn takana.

Olin viimeisilläni raskaana kaverin häiden aikaan ja pienellä paikkakunnalla kun asun, en löytänyt mitään juhlallisia äitiysvaatteita. En jaksanut lähteä lähimpään kaupunkiin ajamaan, joten ostin ainoan päälle mahtuvan asun mitä paikkakunnan ainoasta vaateliikkestä löytyi. Se oli aivan hirveä tummanpunainen välkehtivä paita-hameyhdistelmä. Näytin ihan joulupallolta!!!!

Vierailija
78/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Meidän suku ei onneksi ole mitään paskantärkeää hienostelusakkia

vaan tärkeintä juhlissa on se, että ollaan yhdessä ja pidetään hauskaa. Kukin siinä asussa jonka itse katsoo soveltuvan parhaiten juuri siihen tilaisuuteen. Toisilla on "hienommat" vaatteet kuin toisilla, mutta se ei ole ikinä menoa haitannut.

Ei se ole mitään paskantärkeyttä että pukeutuu tilanteen vaatimalla tavalla. Mutta jos ei ole sitä tilannetajua niin ei ole.

Vierailija
79/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli mieheni sedältä HYVIN vapaamuotoinen 40v synttärikutsu tekstiviestinä tyyliin, saunomista, makkaranpaistoa, oluen ottoa. Minä en päässyt juhliin, en saanut lapsenvahtia, mutta mieheni lähti farkuissa ja jossain villatakissa rantasaunalle repussa kaljapullot kolisten. Päästyään "juhlapaikalle" siellä oli koko mieheni suku puvut päällä syömässä täyte-ja voileipäkakkuja, muutenkin tarjottavat oli enemmän kuin kaljaa ja makkaraa mitä viestissä luvattiin :)

No onneksi kyseessä oli lähisukulaisen pirskeet niin ei miestäni hävettänyt NIIN hirveästi... Vieläkin tosin ihmetellään miksi viesti ja juhlat poikkesivat toisistaan niin paljon...

Vierailija
80/110 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pukeutunut mustaan vesirajahameseen ja pinkkiin jakkuun. Kyseessä mummoni hautajaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan