Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Tammitenavat uuteen viikkoon###

26.06.2007 |

Ei löytynyt uutta pinoa, joten aloitinpa sen sitten=)

Näin viime yönä unta että saisimme tytön!!!! Mullahan on juuri unessa näyttäytynyt kaikkien kolmen sukupuolet, mutta vasta paljon edempänä raskautta tähän mennessä. Skeptinen siis olen vielä, mutta voi kun olis IHANAA saada tyttö!!!! Meillä on 2 poikaa ja yksi tyttö.Tyttövauvoille on NIIN ihania vaatteitakin!!!

Mukavaa sadepäivää kaikille!!! (ainakin Helsingissä sataa)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on niin paljon luettavaa, että ei yleensä kerkeä enää itse kirjoittaa mitään, kun aika menee lukemiseen. Raksalla ollu aika pahoja päiviä, et ei mielenkiintokaan riitä kuin saunomiseen ja nukkumiseen kotiin tultua. Tänään nukuttiin vähän pitempään synttäreitten kunniaksi. Nyt olis jo 36v plakkarissa. Hui! Lähempänä 40 kuin 30, jokohan se olis kriisin paikka?

Satsuma saa pysyä täällä tutussa porukassa vaikka väärään kuukauteen LA siirtyikin. Ihana kuulla hyviä ultra uutisia.

Mantelihampaalla on tiukka miettiminen koulupaikan suhteen. Varmasti vaikea asia.

Kummaa kuumeilua ja vuotoa Justuksella. Onneksi vuoto ei aiheuttanut mitään korvaamatonta vahinkoa. Ota rauhallisesti. Uskomatonta et joku voi jo tuntea liikkeet. Mä oon Kade!

Nildemarille tervetuloa! Mukaan vaan. Meillä sit LA:t aika lähekkäin, mulla 6.1.

Monet muutkin oli saanu jo ultra tai np-ultra kuulumisia. Hienoa! Me ei siihen np-ultraan haluttu lähteä, täytyy katsoa elokuun lopussa jos sitten rakenneultraan olisi intoa.

Mukavaa torstaita tammitenavien kotijoukoille.

Pore&Papunen rv 12+4

Vierailija
42/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta, että jollekin ruoka maistuu, mutta...

Mulla on taas ihan kauhea olo! Ensin 3 vk kauhea olo, sitten muutama päivä (inkivääritabujen ansiosta) hyvä olo ja nyt taas toista päivää aivan kauhea olo. Pelkkä nenän niistäminen saa mut kakomaan oksennusta, jääkaapin lähellekään en voi mennä, saati sitten ruokaa laittaa. Ainoa mikä menee alas on hedelmät: omenat, kiiwit, nektariinit. Kauheaksi tämän tekee se, etten pääse kotiin peiton alle, vaan joudun kärvistelemään töissä! Olen niin väsynytkin että nukahdan kohta istualteen.

T: lohdutusta kaivataan (10+1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttuli2: Luin viestisi ja jäi yksi juttu hämäämään. Kävin itse eilen ultrassa ja vauvelin crl-mitta oli 67,2ml-vastasi viikkoja 13+1. Mitenköhän sulla oli crl-mitta 70,0ml vastannut viikkoja 11+6???? Voiko niissä olla noin paljon heittoa? Eikö tän ultran pitäisi olla aika tarkka? Jäi siis vaan asia hämäämään. Jos joku tietää selityksen tälle niin olisin innokas kuulemaan sen.

Sit vielä mantelihampaalle: Asustelemme pirkanmaalla tässä tampereen naapurissa, missäs päin te? Kiva et mukana on muitakin kenellä on samanikäisiä lapsia!

Aamulla otin ekan annoksen nestemäistä rautavalmistetta. Samantien oksensin kaiken pihalle. Ei varmaan hirveesti nouse hb tolla menolla....

Huomenna kokeilen uudelleen tuleeko taas oksu. Ei kiva.

Nyt pitää mennä.

satsumanäiti 13+3

Vierailija
44/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 11+0 ultrassa, mulla sikiön koko oli n.45mm.

Vierailija
45/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi; Papunen ultrassa rv 10+4 oli muistaakseni 37,3mm.

Ja Satsuma miksi nestemäistä rautaa? Mulle neuvolassa suositeltiin Obsidan-nimistä rautaa (kapseleita) ja niitä ei kerkee paljon maistaa nielastessa. Uskon etten itsekään pystyisi samaa nesteenä nielemään, vaikka en oksennusherkkä tai pahoinvoiva olekaan.

Kauppaan...

Pore taas

Vierailija
46/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorge, että puutun tähän(kin) asiaan :).

Mulle on ainakin sanottu, että nestemäinen rauta imeytyy paremmin kuin tabletit/kapselit. Sitä mäkin olen siis aiemmin " nauttinut" .

Huomaa ettei työnteko juuri tällä hetkellä kiinnosta, kun täällä ehdin notkuun. Kerroin tänään lähimmille työkavereille raskaudesta, joten siksi ajatukset hieman muussa kuin työssä :).

Vierailija
47/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä vaan notkutaan...

juu niin minäkin olen kuullut että nestemäinen imeytyisi paremmin ja lisäksi luin että tämä on vatsaystävällinen rautavalmiste kun toi ummetus vaivaa jo ilman rautaakin. Että siksi ajattelin kokeilla tuota nestemäistä! Saa nyt nähdä jos joka päivä oksennan sen jälkeen niin sit taidan suosiolla siirtyä kapseleihin!

satsumanäiti

Vierailija
48/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan kamalan kummissani olen, jos joku tuntee sikiön liikkeet alle 12 viikolla??? Yleensähän ne alkaa tuntumaan 18-20 viikon kieppeissä?! Anteeks, ihan kamalan " nipo" olen, mutta en vaan voi uskoa oikeesti vauvan liikkeiks?

Mutta onneks Justus08 vuotoasiat meni ohi, ja toivotaan, ettei enää tule sua kiusaamaan.

Itellä ens viikolla np-ultra, sitä odotellessa...

Floora ja tulokas 12+2

Vierailija
49/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Kävin itse viikon välein kahdessa eri ultrassa ja sain eri tuloksen. Eka oli omien laskujeni mukaan 11+1 (ultra 11+5) Hemo/Lahti. Seuraava ultra oli viime tiistaina Hyvinkäällä neuvolan kautta ja silloin tulos oli omien laskujen mukaan 12+1 (ultra 12+2).

Hvyinkäällä sanoivat, että eri laitoksissa saattaa olla eri ohjelmat käytössä ja se aiheuttaa eroja. Hyvinkäällä on suomalainen versio, joka ottaa huomioon suomalaiset pituuskeskiarvot. Toinen ohjelma oli joku keski-eurooppalainen joka arvioi saman mittaisen sikiön muutamaa päivää vanhemmaksi.

Tämä ei tosin selitä kovin isoja eroja. Mulla Hvyinkäällä siis 12+2 ja mitta 6,5 cm.

ReettaE

Vierailija
50/50 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä mikäs sen ihanampaa oli esikoistakin odottaessa kun ne ensimmäiset liikkeet (loppuajastahan ne kyllä tuntee jo liiankin hyvin).

Täällä tosiaan jännitetään huomista np-ultraa kun lomalle lähdetään heti lauantaina, niin olis ihanaa jos kaikki on niin kuin pitää! ;)

Jaahas, esikoinen heräs päiväunilta, joten lähdempä häntä viihdyttämään... juuri kun ajattelin että saan rauhassa kirjoitella. ;)

Voikaa hyvin ja etenkin [b]Toukomaalle[/b] tsemppiä pahoinvointiin. Varmaan vaikea nyt miettiä, mutta usein se helpottaa jo aika alussa ja sitten se ruoka maittaakin!

-pompelo (rv 12+2)