Allergisen ruoka lentokoneessa
On allerginen maidolle ja kananmunalle.
Mtkatoimistosta sanottiin, että viisainta ottaa lennolle omat eväät.
Mutta miten saan ne turvatarkastuksen läpi, ilman suuria selittelyitä? Helsinki-Vantaalla vielä varmaan menee, mutta mites toisessa päässä Kyproksella.
Lentoyhtiö matkalla on Tulfy Nordic
Kommentit (6)
Jos otatte siis enemmänkin niitä eväitä. Pikkulapsille saa kyllä ottaa korvikepurkkeja yms, jos ne on avaamattomia.
Jos otatte siis enemmänkin niitä eväitä. Pikkulapsille saa kyllä ottaa korvikepurkkeja yms, jos ne on avaamattomia.
Hei,
Lennolle voidaan tilata maidoton ateria, mutta täysin kananmunatonta lentoateriaa ei voida tilata. Juuri tästä syystä on siis hyvä varautua lennolle omien eväiden kanssa. Eväitä koskevat samat nesterajoitukset, joten eväiden tulee olla ns. kiinteää ruokaa. Tarvittaessa voitte ottaa mukaanne myös lääkärintodistuksen allergioista, tällä varmistatte turvatarkastuksen sujumisen ongelmitta.
Ystävällisin terveisin,
Finnmatkat
asiakaspalvelu
Omat eväät pakattiin läpinäkyviin paketteihin ja pusseihin. Juominen ostettiin koneesta vasta. Ei mitään ongelmaa missään.
vilja allerginen. joo koneestahan saa gluteenittoman aterian, sen hinta on vaan todella kallis siihen nähden mitä saa. Olen aina ottanut itselleni eväät sekä täältä suomen päästä että kohteesta mihin sitten menenkin. Kukaan ei ole sanonut mitään. juomat on ainoat jotka olen sitten ostanut taxfree kaupasta tai koneesta. kannattaa varautua molempiin suuntiin sillä että ottaa itselleen eväät. Olin viime marrakuussa teneriffalla jouduimme olemaan lentokentällä peräti 6h kun lento myöhässä muuten oli ihan ok mutta eväät loppuivat. piti sitten karkilla elää koko matka. lentokentältäkin sai ranskalaisia, mutta ei oikein enään maistunut kun olin syönyt niitä jo koko viikon matkailusta olen oppinut sen verran että parempi varautua kuin katua.
paitsi nesteitä. Eli valitset sellasiset eväät, jotka eivät ole nestettä.