Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinähelistimet tiistaina :)

26.06.2007 |

Ekaa kertaa aloitan, hihii!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Vastaillaanpa gallupeihin:

Sydänääni: Meillä pyörii tällä hetkellä +/- 140 ja poika pitäisi olla tulossa.

Vauvanvaate: Voi apua jos se onkin tyttö, olen nimittäin ostanut kasapäin poikien vaatteita. Aleista tein niin paljon löytöjä, että kauhistelin itsekin kun availin kasseja:)

Jotain puhetta ollut tuttipulloista. Meillä niille ei ole ennen ollut mitään käyttöä, joten en ole ostanut nytkään. Meidän lasten suihin ei mahdu tutti eikä pullo eli ainut vaihtis on tissi.

Onko täällä Päijät-Hämeen keskussairaalassa synnyttävia tai synnyttäneitä? Kolmenemo mainitsi olevansa Lahdesta, vai ymmärsinkö oikein? Kysyn siksi, että voi olla että palaamme sinne lapsuuden maisemiin juuri lasketunajan korvilla ja en enää tiedä missä ihmeessä synnytän. Olen kuullut niin paljon huonoa sairaalasta, että vähän pelottaa.

Kysymys: Tuntuuko teillä valtava paine nivusissa kävellessä, taas aivan uusi ilmiö edellisiin verrattuna. Alapäässä vanha tuttu tunne, mutta nyt painaa myös nivusiin.

Jatketaan masukkien kasvattelua.

Lumituuli ja poju rv35+3

Vierailija
2/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatteko enää mitään liikuntaa, hyötyliikunnan lisäksi? Jaksaako sitä enää?

Itse yritän tehdä mammajumpan vähintään 3kertaa viikossa ja pakollisia kävelyitä tulee lasten kanssa melkein päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamunaikainen vastaus liikunnasta, joka on toooosi lähellä sydäntäni.

Mulla on LA " vasta" 21.8., mutta halusin kommentoida tuota liikuntapuolta. Itselläni liikunta on tällä hetkellä matkauintia (kerrallaan noin 2 km), spinningiä (lähinnä yhdistelmätunneilla, joissa tunnista puolet on bodya tai pumppia), kävelyä sekä ulkoilua reilu 2 v. tytön kanssa.

Ilman liikuntaa en osaisi olla. Olo on paljon parempi ja mielialakin korkeampi. Tosin aikaa liikunnalle voisi olla enemmän :(.

Pitää muistaa kuunnella vaan omaa kroppaa eikä rehkiä liikaa. Liikunnaniloa kaikille!

Ikis ja rv tasan 32

Vierailija
4/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaateG: En ole ostanut yhtään uutta vauvanvaatetta, mikä on suorastaan ihme. Yleensä en malta olla ostamatta...Meillä on edellisestä lapsesta valtavasti vaatteita ja ollaan sen lisäksi saatu kavereilta. Väriskaala on kerma/beige/ruskea/oranssi. Jonkinverran on keltaista ja vaaleanvihreää. Eli käy kummallekin sukupuolelle. Itse en pidä lainkaan sinisestä, joten viimeksi ei käytetty sitä vaikka poika tulikin. Enkä varmaan osta nytkään sinisiä vaatteita. Tykkään käyttää pojalla punaista ja oranssia, ja lisäksi maanläheisiä värejä (ruskeat jne.).

LiikuntaG: Minä olen tähän saakka lenkkeillyt koiran kanssa ihan samaan tahtiin ja vauhtiin kuin normaalistikin. Viime viikon olin hissukseen sairaalareissun takia, mutta nyt käyn taas lenkillä. Lisäksi tulee paljon hyötyliikuntaa talon remontin, pihatöiden yms. kanssa. Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja, että liikunta pitää virkeänä. Tulee ihan kauhea olo jos vain " lötköilee" . Sitten on tietysti eri asia jos on terveydellisiä syitä ottaa iisimmin.

Gaia rv 35+

Vierailija
5/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta liikuntaa en harrasta kuin tätä perusjuoksentelua 1v3kk ja 3v perässä.. Meillä on pihassa uima-allas ja sen takia on oltava lasten kannoilla 24/7. Tarkoitus oli tänä kesänä jättää allas täyttämättä, mutta mies ja 7v ovat sellaisia vesipetoja, etten raaskinut laittaa asiassa vastaan. Noh, hyvähän se, ei tule paljon istuskeltua paikoillaan! :)

Vaatteita emme ole juurikaan vauvalle hankkineet. Pojilta on jäänyt paljon hyväkuntoisia vaatteita ja koska emme tiedä tulokkaan sukupuolta, niin en ole viitsinyt vielä uusia ostaa..

Tätä on varmaan jo kysytty, mutta millä viikoilla olette synnyttäneet edelliset lapsenne? Mietin vain, että miten todennäköistä on, että kun meillä kaikki menneet yli lasketun ajan (40+2 käyntiin suppareilla, 41+3 käynnistetty, 40+3 suppareilla), että tämä tulisi jo aikaisemmin..? Lääkärin mukaan yleensä lapset tulevat samoihin aikoihin (?), mutta minulla kun nyt on kohdunsuun tilanne jo erittäin kypsä ja kun raskaudet ovat näin lähellä toisiaan, niin voipi syntyä aikaisemmin?!

Eli millaista haitaria muilla on ollut?

-M-

Vierailija
6/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumisesta: Varsinaisesti en mitään liikuntaa harrasta, mutta kahden vilkkaan pojan kanssa (3v ja 1v9kk) riittää kyllä tekemistä. Tykkäämme myös käydä paljon kävelyillä koko perheen kanssa.

Tänä aamuna on ihan järkky turvotus päällä, johtuu varmaan siitäkin, että pariin päivään ei ole tullut paljon liikuttua kuin autolla, kun on ollu kaikkia synttäreitä yms. menemistä ja sitten on tullut syötyä vähän mitä sattuu, suolaisia ja makeita herkkuja lähinnä... No, josko tuo alennusmyynteihin meno saisi nesteet taas liikkeelle ja jos vaikka muutaman supistuksenkin!

Toissayönhän tosiaan valvoin supistusten takia, viime yön sitten vuorostaan nukuin kuin tukki klo 22-07:30... Kerran muistan käyneeni vessassa, mutta pakosta oon kyllä käyny toisenkin?!

Vauvauutisia odotellessa

Kisu rv 37+6

Vierailija
7/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista edellisistä synnytyksistä: Meillä esikoinen syntyi rv 39+1 ja kuopus rv 40+0, joten niille paikkeille odotan tämänkin menevän.

Kisu

Vierailija
8/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksesta ollaan selvitty. Olikin oikein mukava juhannus ja ilmatkin oli todella upeat. Oltiin mökillä merellä.

Meistä oli sitten jo joku saanut vauvelinkin, onnea vielä kerran!

Täällä ei mitään uutta. Pian jo rapsahtaa maaginen 38 viikkoa rikki. Sitten saisi jo vauva vaikka tulla. Ei sinäänsä, että olo on mulla ihan hyvä, mutta kyllä tämä tälläistä vähän odottelua alkaa olemaan. ainakin näin esikoista odottaessa, ajatukset pyörii melkein pelkästään tässä asiassa. ei sitä oikein jaksa mistään muusta innostuakaan. Kolme viikkoo oon ollut nyt äitiyslomalla ja kyllä aika käy vähän pitkäksi.

LiikuntaG: mun lattarijumppa jäi kesätauolle jo toukokuussa ja sen jälkeen oon vaan pelkästään tehny kävelylenkkejä, enkä niitäkään kovin useesti/viikko. Odotan kyllä innolla jo, että pääsis vaunujen kanssa lenkkeilemään ja syksyllä taas treenaamaan enemmän.

Synnytykseen mukaan: Kyllä meillä on mies tulossa. Mutta ymmärrän hyvin jos joku haluaa ottaa ystävänsä mukaan. Kyllä varmaan saman kokeneella naisella, voi olla enemmän empatiaa tilanteessa.

Taas oli tullu lisää raskausarpia, pläääääh!

Tänään onkin sitten sadepäivä. No tekee kuivalle luonnolle hyvää!

Mukavaa päivää!

beebebeebe rv 37+3

Vierailija
9/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumituuli: minä synnytin esikoiseni phks:ssa ja mullakaan ei ole muuta kuin huonoa sieltä sanottavana, mutta onhan siellä varmaan jotain hyvääkin mutta mun kohdalle sattui kyllä, ennen synnytystä, synnytyksessä ja sekä teho hoito puolella että vuode osastolla tosi huonoja kokemuksia. ikinä en menisi sinne enää, vaikka eihän koskaan tiedä millaiset hoitajat ja hoitotavat tulee esiin.

Mulla myös kävely aiheuttaa nivusiin kovaa painetta ja häpyhuuliin myös. jos yhtään pidempään kävelee niin jalat menee alta.

marsipaani80: meillä esikoinen syntyi 42+2 ja toinen 40+5, saa nähdä koska tää seuraava, ylesä sanotaan jotta syntyvät samoihin aikoihin mutta on niissä suuriakin vaihteluita.

liikuntaG: mulla tuo liikunta on jäänyt pieniin kävelylenkkeihin, joko koirien tai lasten kanssa. muuta en kyllä pysty tekemään kun sekin tekee tosi kipeää kun supistaa taukoomatta, mutta tekee mieli liikkua...en osaa maata vain ja tosiaan siitä tulee myös huono olo. hyötyliikuntaa tulee noista meijän ulko ja sisä portaista kun niitä juoksee päivän mittään muuan kerran, mut mulla meneeta kun kipuilen niitä.

Tänään aattelin lähteä kirjastoon lasten kanssa kun tuolla ulkona sataa. nyt menen vetäsemään masuuni ensin puuroa.

Liipe ja prinsessa rv 37+6

Vierailija
10/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas taalla jo kaynyt vakea vaikka viela nainkin aikanen, ihanaa kun on aktiivista porukkaa!

Taalla on paaljon parempi paiva, kun eilen, sateesta huolimatta. Eilinen oli jotenkin pitka ja masentava, energia taso oli nolla. Mieskin kysy illalla, etta mahtaakohan syntya tana yona, kun kayttaydyin niin omituisesti. Mutta eipa tullut =)

Aiemmat synnytykset: 39+2 ja 40+3 molemmat omilla supistuksilla. Kuvittelisin tan siis syntyvan nyt kahen viikon sisaan, mut saas naha. 39+2 olis siis huomenna.. voi etta. Jokatapauksessa synnytys on nyt niin lahella, etta enkohan kesta vaikkei nyt just tapahtuis =)

Synnytykseen lahtee ehdottomasti oma mies mukaan! Onhan se hanenkin lapsi joka sielta syntyy, ni musta halla on oikeus olla siella mukana ja tietty itellekkin on tukea ja turvaa toisesta.

Liikuntag: Kaksi pienta (1v9kk ja 3v) loytyy kotoa, joten ne pitaa tasasessa liikkeessa, sen lisaksi en harrasta muuta. Nyt on tullut vahemman kaveltya, kun kerhot ym. on loppu, jonne siis piti kuskata lapsia kavellen. Kauppareissut ym. kayn edelleen itte lasten kanssa, hyotyliikuntaa tulee siis harrastettua.

Mulla on tullut nyt valtava himo ostaa se hug-a-bub (vai mika nyt olikaan) kantoliina, jota taalla mainostettiin. Taytyy vissiin vaan odottaa nappulan syntymista, jotta osaa sit vahan valita varia. Itelta loytyy pikkuRuu pitka kantoliina, joka on musta ollut ihan hyva. Ainoa huono puoli on se, etta mun liina on viel sita paksumpaa kangasta ja tumman sininen, joten on ehdottomasti liian paksu ja kuuma kesavauvalle!

Eilen illalla huomasin ihan vahan limatulppaa, pari semmosta pienta klonttia, mut ihan selvaa limaa ettei ollut siis mitaan valkovuotoa. Sen jalkeen ei oo tullut enempaa.. ei siis valttamatta meinaa mitaan. Esikoisesta limatulppaa irtosi vasta kun synnytys oli jo kaynnissa ja kuopuksesta tuli jonkun verran illalla ja synnytys lahti kayntiin yolla, loput limatulpasta tuli synnytyssalissa. Aina kun kay vessassa kuitenkin tarkkailee, etta josko jotain nakyisi, hassua =)

Palailen taas myohemmin linjoille =)

Neeri 39+1

Vierailija
11/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntag: Ei niin mitään... Ihan järkkyä, että voikin olla harrastamatta mitään. " Ennen vanhaan" treenaattiin 5-6 kertaa viikossa ja nykyään ei mitään. Eikä tee edes mieli!! Kunto on varmaan nolla ja olotila sen mukainen verrattuna aikaisempiin raskauksiin / synnytyksiin (-04 ja -05). Terveydenhoitaja on papereihin kirjoittanut: " hyötyliikunta" ... :)

Aikaisemmat synnytykset käynnistyneet 39+3 ja 39+5. Supistuksilla ovat käynnistyneet, kalvot puhkaistu salissa. Kestot noin 8 tuntia ja noin 5 tuntia. Odottelen tuohon samaan aikaan myös tätä tyyppiä syntyväksi.

Kaveri oli saanut aamulla tyttövauvelin. 4,5 kg ja 52 cm pitkä!! Mielestäni aika iso vauva!! :) Kaverini on noin 155 cm pitkä eli ei ollut ilmeisesti mahtunut syntymään alakautta, kun leikkaukseen oli päädytty.

Täytyy palata askartelemaan lasten kanssa!

- Nalle-Kirahvi

Vierailija
12/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli aamupäivä vietettyä naikkarilla. Otettiin maksa verikokeita ja ultrattiin omia sisäelimiä. Yllättävää kyllä ne olivat vielä olemassa, tosin survottuna johonkin syrjään :)

Huomenna taas takaisin normaalit vauvojen mittaukset, ktg:t ja tulokset tämänpäivän kokeista. Viime viikollahan nuo maksa-arvot olivat koholla.

Kaippa siitä synnytystavastakin aletaan riidellä huomenna.

Liikunnasta: Ei ole tässä tupla raskaudessa onnistunut. Edellisissä on treenattu ja liikuttu aktiivisesti ihan loppuuna asti. Nyt kyljen kääntäminen alkaa olla jo riittävän vaativaa (sf 43 cm voi tietty vaikuttaa siihen, samoin kaksi poikittain majailevaa vauvaa)

Eilen saatiin paljon asioita eteenpäin, pedattiin vauvojen sänky, ompelin verhot ja mies ripusti ne ja käytiin läpi sairaalaan mukaan otettavat tavarat.

Tänään olisi tarkoituksena käydä läpi loput äitiyspakkaus kamat ja pakata ne kaappiin odottamaan.

Ja pari uutta kestovaippaakin tarttui tänään kaupunkireissulta mukaan. Kunhan pääsisi kohta testailemaankin noita hankintoja...

Nyt pakollisille iltapäivänokosille.

MotherOf4 rv. 36+1

Vierailija
13/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelin tuonne uuttakin keskustelua, mutta kukaan ei ole kommentoinut. Täällä tuntuu olevan monta useamman lapsen äitiä, joten onkohan jollain kokemuksia...

Menin ultraan viime viikon to ja lääkäri havaitsi, että lapsivettä oli vain n. sentin verran. Määräsi minut oksitosiinirasitukseen, lapsi kesti supistukset hyvin. Köllöttelin kuitenkin sairaalassa to-ma. (Ei ole herkkua se homma... Hattua nostan niille, jotka joutuvat sairaalassa makoilemaan useamman viikon.)

Vauvan sydänäänet on koko ajan hyvät ja vauva liikkuu erittäin aktiivisesti. Lapsivettä on aavistuksen verran muodostunut lisää. Kukaan ei oikein osaa sanoa mitä haittaa niukasta lapsivedestä on. Minulle tai etenkään vauvalle. Lapsivettä ei kai itse saa radikaalisti uudistettua, mutta lääkäri kehotti juomaan runsaasti vettä.

Olin aivan varma, että eilen tulisi käynnistyspäätös, mutta lääkäri totesi kohdunsuun tilanteen niin epäkypsäksi, että käynnistys ei olisi hyvä ratkaisu. Käyn nyt joka päivä sairaalassa sydänkontrollissa ja to taas ultrataan.

Onko jollain tälläisiä vastaanvanlaisia kokemuksia? Viikkoja nyt reilu 37, joten vauva on valmis, jos vaan tulee ulos.

Joku kirjotti, että syke +/- 140 ja poika tulossa. Täällä syke 125-140. Olisikohan tämäkin sitten poika... Kun vauva liikkuu syke kyllä painelee n. 180.

Vähän jännittää tämä epätietoisuus. Ja vielä kun olen ensikertalainen. Uskon kyllä, että jos tilanne olisi huolestuttava niin lääkäri ei olisi kotiin laskenut.

Vierailija
14/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

En ole pitkään aikaan kirjotellu tälle palstalle, on ollu mukamas niin kauhea kiire, no ei mielestäni ole. Taitaa olla vaan laiskuutta. Heh! No vielä saa olla laiska hyvällä omalla tunnolla, kohta ei enään maata oikosena ja ihmetellä että mitä sitä oikein tekisi. Minulla kun noi edelliset lapset on jo niin isoja ettei ne tarvitse mitään passausta koko ajan että voin ottaa aika rennosti. Ainoa tietty on se että odottavan aika on pitkä, jotenkin olen niin kauhean kateellinen niille joilla jo laskettu aika on viikon sisään.

Vauvan hankintoja on vielä viimesiä tehty, kaikki muu on hankittu paitsi vauvan amme. Mutta sen kyllä kerkiää ja itselleni rinta pumppu. Muuten kaikki on kondiksessa. Mies on jo koonnu pinnasängyn ja sänky on pedattu eli verhokatos on asennettu ja mobilet myös. Eikun saisi vaan jo toi kaveri tulla tuolta masusta. Mutta valitettavasti pitää vielä vartoilla tovi.

Eli minulla on kaksi lasta ennestään, ja ne on syntynyt normaali teitse. Mutta tämän lapsen kohdalla on sektio edessä, ja sitä on suunniteltu viikolle 39. Sektioon päädyttiin minun pyynnöstä. Sillä minulla on kaksi super pitkää synnytystä takana ja viimeinen eli edellinen synyytys oli sellanen koettelemus etten halua enään toista samanlaista. Eli minulla ei edellisessä synnytyksessä kipulääkkeet auttanut mitään ja epidruaali puudutus meni mönkään.

Mies minulla tulee sektioon mukaan, onneksi ei tarvi mennä yksin.

Meillä vauvan vaatteet on sinisiä, vaaleen keltasiaja ruskehtavia. Sillä 4 eri lääkäriä on sanonut että se on poika! Ja kai se on uskottava. Ei ole mies sekatyömies, sillä meillä on 2 poikaa ennestään.

Hyvää odotusta kaikille!

Annukka 36+3

Vierailija
15/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LiikuntaG: Olen yrittänyt käydä kävelemässä, mutta muuta juuri en ole pariin viikkoon tehnyt. Uimassa ja salilla olen aiemmissa käynyt loppuun asti, mutta nyt en oikein tiedä. Tuntemukset on kuitenkin niin erilaiset tuolla alapäässä kuin aikasemmin, joten olen pohtinut tuota tulehdusvaaraa uidessa... Täytyy varmaan kysellä ens viikolla lääkäriltä. Salilla vois käydä, mutta mies on koko ajan pihahommissa ja jotenkin en jaksa viedä nuorimmaista mihinkään hoitoon. Laiskuutta vaan? Ihanaa olis jotain tehdä, siitä tulis hyvä olo ja pääsis itekseen johonkin.

Meillä ensimmäinen syntyi 40+1 ja toinen 41+4, joten pidemmälle vaan toinen meni... Toista tietty itsekin odottelin aiemmin, supistuksiakin kun tuli jo etukäteen. Ensimmäisen kanssa kun ei yhtään supistustta tullut etukäteen.

Tänään oltiin kyläilemässä kaverilla ja siellä majaili n. kuukauden ikäinen vauva, kyllä ne vaan on niin ihania! Piti ihan haistella. Jotenkin vaan kavereiden vauvat tuntuu niin pieniltä. Tämäkin oli pienempi kuin meidän pojat syntyessään. Osaisinkohan edes pientä vauvaa hoitaa? Meillä kun on saanut ihan ronskisti nostella alusta asti. Ja pienemmät vauvat ilmeisesti syövätkin paljon useammin. Joten kai se on toivottava, että laskettuun aikaan asti päästään, en osaa kuvitella itselläni alle nelikiloista millään...

Kakkonen heräilee, täytyy mennä...

Helpa ja Sissi 35+5

Vierailija
16/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vieläkin yhdessä koossa. Toivon kovasti, että vauveli päättäisi syntyä jo, oma olo on aikas hankala, ihan on erilainen raskaus kuin ensimmäinen.

liikuntag: eipä ole tullut liikuttua rv25 jälkeen, jolloin määrättiin liikkumiskieltoon. Sitä ennen liikuntaa tuli hoidettua esikoisen perässä juoksemisella ym. Nyt viime päivinä on tietenkin pitänyt harrastaa shoppailua, liikunnasta sekin käy, kun peruskunto on laskenut ihan nollaan :o) muita s:iä ei sitten voikaan kuvitella harrastavansa, kun kolottaa ja sattuu joka paikkaan eikä taivu eikä istuakaan voi kuin hetken.

Mies tulee synnytykseen mukaan, jos ehtii. Eli jos joku hälytysvalmiudessa oleva hoitaja ehtii ajoissa esikoista hoitamaan. Meillä kun ei ole sukulaisia kovinkaan lähellä, lähin tunnin ajomatkan päässä ja muut sitten vielä kauempana. Yksin joudun siis sairaalaan lähtemään, mutta toivotaan, että mies pääsee paikan päälle mahdollisimman nopeasti. Esikoisen synnytyksessä mies oli mukana ja koin sen erittäin tarpeelliseksi. Yksin en haluaisi nytkään olla. Hän toimi " tulkkina" minun ja kätilöiden välillä, kun itse olin ihan kuutamolla ja muutenkin hänen läsnäolonsa oli parasta mahdollista tukea siihen tilanteeseen.

Meillä syke ollut muuten nyt 120-140 välillä ja rakenneultrassa veikattiin poikaa. Sen jälkeen en ole sukupuolta kysynyt, vaikka ultria on tehty useita. Mutta jotenkin olen saanut sellaisen kuvan lääkäreiden ja terveydenhoitajien lausahduksista, että en ihan täysin luota tuohon rakenneultran arvioon. Esikoisen, joka siis poika, sykkeet olivat masuaikana 140-160.

tositoimiin pääsyä odottava marrasfantti rv 38+1

Vierailija
17/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukionkala: Vastaan nyt tähän heiniksien pinoon lapsivesi aiheesta. Minulla todettiin esikoisen kanssa vkolla 37+1 lapsiveden vähyys. Minulla oli vain todella outo ja huono olo, jonka takia lähdin synnärille kun oma vaisto sanoi ettei kaikki ole ok. Ei ollut mitään oireita ja synnäriltä meinattiin tietty laittaa kotiin, vaadin kuitenkin lääkärille pääsyä. Lääkäri sitten totesi, että lapsivettä oli ihan olemattomasti ja laittoi osastolle. Osastolla oli aika rankkaa kun kukaan ei kunnolla selittänyt mistä on kyse, ja lääkäri oli kierrolla todella tyly.

Minun synnytys sitten käynnistettiin parin päivän päästä rv 37+3. Sekin oli todella hurja kokemus kun synnytys oli sitten syöksysynnytys, ja hoitaja teki melko selkeästi hoitovirheen kun ei seurannut minun synnytystä ollenkaan, vaan melkein synnytin lapsen yksin vessaan. Hoitaja oli olettanut, että käynnistämisessä menee monta päivää, mutta minä räjähdin auki todella nopeasti.

Minulle jäi tästä syvä synnytyspelko ja olen tämänkin raskauden kanssa käynyt pelkopolilla.

Mutta takaisin lapsiveteen. Minun synnytys käynnistettiin siis parin päivän päästä kun havainto vähyydestä tehtiin. Tämä oli vuonna 1996. En tiedä onko käytännöt muuttuneet. Uskon että lääkärit tietävät mitä tekevät, eli kun ovat laittaneet sinut kotiin, niin päätös on varmaan ihan hyvä.

Minulle on jäänyt synnytyspelon lisäksi jonkilainen huoli liittyen juuri lapsiveteen. Kun en esikoisen kanssa ollenkaan tunnistanut, että lapsivettä olisi edes lirahdellut missään vaiheessa ja sitten sitä ei vain ollut. Nythän minulla lirahtelee koko ajan jotain, ja tietenkin tuo ensimmäinen raskaus palaa mieleen.

Gaia

Vierailija
18/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukionkala: Hyvä että tilannettasi seurataan joka päivä. Käynnistäminen epäkypsässä tilanteessa voi olla rankka prosessi, ehkä lääkäri ajattelee sitä. Paljon voimia sinulle!

Gaia 35+

Vierailija
19/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaan.. Kirjoitelkaahan jo synnyttäneet heinkiset synnytys kertomukset tuonne synnytysasiaa puolelle! Olisi mukava lukea...JA jos voisi kuvatkin vauvasta liittää niin olisi kiva yllätys...

jeps...huomenaamulla on se paino ja synnytystapaarvio ultra....

Saas nähdä mikä on tuomio, synnytyksen suhteen ja milloin se on? Jännittää!!!

Palailen huomenna kertomaan kuulumiset, jos eivät ota sisään(eihän sitä koskaan tiedä,tänään on paljon suppaillut,tosin ei kivuliaasti)???? :0o

Hyvää ti illan jatkoa... Pitänee tänään taas kiusata itseään ja katsoa pöljimmistä pöljintä 4d dokkaria... Hih!!!

t.sadetar ja eppuli peppuli 36+5(-->yksi päivää täysiaikaisuuteen) JIPPIII!!!

Vierailija
20/26 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun kirjoitit kokemuksistasi. Hurjaa...

Saapas nyt nähdä mitä minun kohdalla on odotettavissa... Niin kätilö kuin lääkärikin kyllä sanoi, että syytä huoleen ei ole. Liikkeitä vaan on laskettava aktiivisesti ja heti jos niissä tai sydänkäyrässä on muutoksia niin asiaan puututaan. Ja käynnistys ei ole ekana listalla, jos kaikki muuten pysyy kunnossa. Ymmärsin syiksi mm. sen, että olen ensisynnyttäjä ja paikat ovat vielä kovin kiinni. Koen olevani hyvässä seurannassa.

Kovasti vauva ainakin liikkuu. Kiitos, mister McDonaldsin energiapitoisten aterioiden.....

Onko käynnistys aina kivulias? Siis kivuliaampi kuin normaalisti käynnistyvä synnytys? Lääkäri epäili, että jos käynnistykseen minun kohdalla päädyttäisiin niin se kestäisi useamman päivän, koska kohdunsuun tilanne on niin epäkypsä.