Mitä tuliaiskassiin, kun ruokien täytyy kestää autossa 300km:n matka lämpimässä autossa?
Aion tässä lähteä kauppaan ja pitäisi ostaa kassillinen jotain ruokaa viemisiksi, kun lähdemme huomenna yökylään.
Yleensä vien jotain juustoja ja kesäisin ehkä grillattavaa, mutta ne ei nyt käy, kun ruoat on kuumassa autossa tunti tolkulla.
Hedelmiä, keksejä ja tuoremehuja ajattelin. Mitä vielä lisäksi?
Kommentit (15)
suolakeksejä/kultakaloja yms, lapsille niitä uusia pillijogurtteja (säilyvät avaamattomina lämpöisessäkin kuten pillimehut), tuore sipuli tai porkkananippu ja muita salaattiaineksia, tölkkimaissia/tyhjiöpakattua maissia (namia grillattuna!)...
Onhan noita!
Ehkä täytyy ostaa kylmäkassi ja kylmäkalleja...
Vai riittäisikö kuitenkin ne hedelmät, keksit, mehut, jotain suklaata, leivonnaisia, sämpylöitä...
ap
Tai jos millään se ei onnistu, niin kylmälaukkuun monta kylmäkallea ja sitten ihan tavistuliaisia.
Ilahtuisiko isäntäväki jostain muusta? Itse voisin viedä tuliaisiksi esim. hyvälaatuiset käsipyyhkeet, viinipullon ja lapsille jotain herkkua.
kuten kahvi, leivät, keksit, hedelmät
kahvia, jotain hyvää kahvin kanssa tarjottavaksi, tuoretta leipää, lapsille karkkia ja viinipullo
lapsille karkkia ja aikuisille viiniä
Kylmälaukusta olen kuullut (kiitos vaan ystävällisestä vinkistä...) Omamme on jäänyt mökille.
Servetit oli kiva vinkki! Ostan niitä ja mitä nyt sitten kaupassa keksinkään :)
Ja eikun kauppaan! :)
ap
vedellä täytettynä muutama limupullo ja pakkaa ruuat pussiin/laatikkoon ja vuoraa viel sanomalehdellä, säilyvät hyvin.
Kyllä vaan mökillä nekin keksit ja mehu tulee kulutettua. On se mennyt tarkaksi nykyään mikä kelpaa ja riittää.
oli tukun pitäjä lähtenyt aamulla kuortaneelta tampereelle ja laittanut jukurttia ym kylmälaukkuun ja yhen kylmäkallen. yheksältä olivat lähteneet tampereelle ja illalla seittemältä lähteneet takaisin kotiin. tulomatkalla olivat syöneet ne jukurtit vasta (tampereella olivat syöneet jotain muuta laukusta) mutta sanoi että jukurtit oli vielä ihan kylmiä!
aio itelle hommata tuon kyllä. näppärän kokoinenkin oli että sitä kuljettaa vaikka pyörällä.
Sitten vain laittaa pakkasesta suoraan kylmälaukkuun. Sulavat sitten matkan aikana. Esim liha onnistuu ihan hyvin näin.
Mutta mäkill eviemisinä kuivamuona on aihan ok. Esim näkkileipää, säilykkeitä yms.
Tunnin parin päästä lähdetään ajelemaan, enkä ole keksinyt mitään kylmävirityksiä, vaan tuliaskassissa on
- reilun kaupan kahvia ja tee-lajitelma
- suolakeksejä ja makeita keksejä
- ananas, banaajena, päärynöitä
- leipää, tummaa ja vaaleaa
- luomu mysliä
- tuoremehua, kahta erilaista
- serviettejä
- suklaarusinoita ja salmiakkia
Eikä olla menossa kenenkään mökille, vaan kotiin. Mökin mainitsin kyllä jossain vaiheessa, kun joku kyseli, etteikö meillä ole kuulta kylmälaukusta. Meidän laukku on siis jäänyt sinne mökille.
Näillä mennään ja jos ei tuliaiset kelpaa, niin olkoot kelpaamatta! :)
ap
Itse olisin äimistynyt, jos joku toisi meille noin paljon tuliaisia vaikka viipyisi viikonkin :)
josta vois ostaa ne huonommin säilyvät?
Itse saatan ostaa " tuliaiset" kyläpaikan lähikaupasta vasta seuraavana päivänä, jos esim. saavumme perille yöllä.