Voimakas kipu kyljessä
Muutama päivä sitten heräsin siihen, että vasen kylki oli todella kipeä. Yön aikana siis kipeytynyt. Tietyt asennot ja liikkeet pahentavat kipua ja hengittäminen syvään tekee todella kipeää. Olen kyllä ollut flunssassa ja jotain allergiaakin on. Tämän takia olen aivastellut, niistänyt ja yskinyt runsaasti. Revähtänyt lihas? Hiusmurtuma kylkiluussa? Onko tämän takia järkeä lähteä lääkäriin? Puoliso oli sitä mieltä, että on turhaa. Hänellä on joskus ollut vastaavaa vaivaa ja lääkäri vaan totesi, että kotiin lepäämään ja särkylääkettä naamariin.
Kommentit (10)
Kyllä kylkiluu voi murtua yskimällä. Kokemusta on!
Lihava vaan oot ja huonosti liikut, jumissa lihas.
Voi olla myös keuhkokuume. Minulla se alkoi kylkikivusta, oli kyllä kuumettakin. Keuhkokuume voi olla myös kuumeeton. Voi olla kyllä noista mainitsemistasi syistäkin johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihava vaan oot ja huonosti liikut, jumissa lihas.
Jep, yhdessä yössä paisuin läskiksi ja siksi kylki pskana! Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös keuhkokuume. Minulla se alkoi kylkikivusta, oli kyllä kuumettakin. Keuhkokuume voi olla myös kuumeeton. Voi olla kyllä noista mainitsemistasi syistäkin johtuvaa.
Joo, toki voi olla myös sitäkin. Minulla on kerran ollut paha keuhkokuume eikä tämä kyllä tunnu yhtään samalta kuin silloin... Kosketus pahentaa kipua. Kipu tuntuu myös olevan enemmän "pinnassa" kuin mitä esim. se kipu, mitä koin keuhkokuumeessa. Ap
Senku seurailet tilannetta.
Venyttele vaikka kans,ehkä auttaa.
nuku silloin toisella kyljellä. mullakin vasen voi olla epämukavampi ja siihen on yleisfysiologinen selitys.
Mäkin haluan tietää tämän. Mullakin on ollut nyt vasen kylki kipeä nukkuessa. Silloin kun aikaisemmin mulla oli oikea kylki kipeänä, niin se oli maksa (rasvamaksan vihoittelua). Mutta mikä hitto on vasen kylki?
joku hermopinne tms.