*** KesäHeinät vko 26***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]22.6.
[color=0000EE]Claudiin@, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3180 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. klo 5.51; tyttö 3730g, 50cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; poika
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6.07 klo 8.07; poika 3895g, 51cm
Kommentit (224)
Täällähän minä kauhusta jäykkänä... lähdettiin nimittäin hakemaan toista autoa huollosta ja kun sitä siinä ajelin, niin poika alkoi potkia tuonne virtsarakkoon ja umpisuolen tienoille... siis minne??? Ja miten päin se on???
Naistenklinikallekin soitin ja siellä oli puhelimessa joku oikein ystävällinen kätilö, joka mulle _luki kansiosta_ että mitä pitää tehdä, jos nyt lähtee syntymään. Eli käytännössä soitto naistenklinikalle ja sitten ambulanssille ja makuulteen odottamaan ettei napanuora luiskahda. Pikkuisen jäi ontto olo, kun hänen piti se tieto kansiosta etsiä, mutta parempi tietty niin, että löysi edes sieltä.
Mutta jos oikein arvaan, niin tää poika tekee taas ensi yönä sen mitä viime ke-to välisenä yönä eli laittaa pään nätisti alas kun mennään neuvolaan. Onneksi neuvola on heti aamulla.
Joo ja meillä on tosiaan kans poika aloittamassa koulunkäyntiä. Hivenen huolestuneena viime syksynä kalenteria katsottiin, kun häistä oli pojan kouluun aloitukseen 11 kk aikaa, mutta hyvinhän me ehdittiin pojan iltapäivähoito järjestämään ;-)
Vallan pikkuliekeissä :D *reps*
Melba: Teän muksu tuntuu olevan melkonen väkkärä sielä masussa, mutta ilmeisesti hällä on vielä tilaa siellä :) Vissiin hää tykkää vaan kiusia äiteetä ;) Mulla on kans kuitenkin vieläki pelko takapuolessa, että mitäs jos tää meänkin neiti vielä innostuu kääntymään takasin, ko ei kait tää vielä mitään kiinnittynyt oo ja hikkailee välillä aivan missä sattuu...
Nyt kyllä tuntuu, että tulis jalkapohja tosta navan yläpuolelta läpi, auts!
Voi tylsyyden syöverit.. No, känisin ukollekkin tätä tylsyyttä, ja hän potkiskeli meidät koko porukan (paitsi kissan ja terraarioelukat) lenkille, se piristi ihmeesti! Ei käyty ku alle pari km mutta kyllä teki mukavaa! Ei pinnaa kiristele enää yhtään entiseen malliin ja kellokin on jo ton verran, että vois kohta jo yrittää nukkumistakii..
jomottelee selkään ja reisiin ihan mukavasti. Mutta turha innostua.
Heh, jos en tietäis tän pikkusen kiinnittyneen, niin kyllä olisin paniikissa monta kertaa :D Hikka tuntuu joskus ihan tuolla alalantiossa, melkein kohdunsuulla, välillä taas jossain ihan ylhäällä toisessa kyljessä. Kylkeä hää kyl kääntää, viime viikot tullu monoa vasempaan kylkeen, mutta nyt pari päivää oikeaan.. Tympeetä ku yritän aina oikeella kylellä nukkua, ei tuu mitään ku yks ei oikein diggaile. Kompromisseja pitää tehdä ;)
Hyvää yötä ja kalvojen poksumisia kaikille :D
Palma ja Panu
Mä tuossa jo luovutin, kipuilu ja supparit pysy samanlaisena, 5-10 min. välein. Yritin jo nukkuakin, paskat siitä mitään tullu. Alaselkä on aivan älyttömän kipee, mies yritti hierooki sitä. Ravaan kämppää ees taas, auttaa parhaiten. Sama kait se ois vaikka lähtis näytille, ei tässä nukuttua ainakaan saa näillä kivuilla. Särkylääkettä en uskalla ottaa et jos se vie kivun niin et lähen täältä korvesta ihan liian myöhään.
Funtsitaan edelleen...
Oltiin jo sängyssä, ku iski ihan hillitön NÄLKÄ. Vedin kaks ruisleipää meetvurstilla alkupalaksi, paljon vettä kyydissä, nyt menee pihvi... :O Tuntuu että oikein heikottaa! Tärinät päällä! Tekis mieli keittää perunat.. Tai makaroonia iso lautasellinen.. Melkein orgastinen fiilis vaan tunkee tätä ruokaa napaan. Ei tee mieli mitään herkkuja, vaan rehellistä RUOKAA, PALJON :D
.yösyöppö
Kasassa ollaan, ei tullut ihan heti lähtö lääkärin ronkkimisesta.
Polttelee ikävästi tonne ihan alas, mutta supistelut loppu illalla saunan jälkeen ja yön nukuin hyvin, onneksi koska väsymys ollut kovaa.
Niin senverran myös se lääkärin ronkkiminen vaikutti, että hieman veristä limaa vuoti myös eilen. Taitaa mulla olla vuorossa tällainen hitaan etenemisen synnytys edessä. Joskus ollut ettei minkäänlaista oireilua ja sitten synnytys onkin käynnissä ja sitten on tällaisia joissa oireet alkaneet muutamia päiviä ennen ja olo ollut aika tuskallistakin, eikä senkummempia edistymisiä kuitenkaan ole tapahtunut.
Mutta nyt se on kuitenkin edessä ihan kohta joten en ehdi " kärsiä" kuin sen viikon jos nyt tosiaan sinne menee.
Lähtövalmiudessa alan kyllä itse olla tässä, ei myöskään innosta se syöksysynnytyksen ajatus ollenkaan. Meinaan lähteä heti kyllä kun kunnon supparit iskee päälle tai vesi menee ja kotiin en enää tule, koska mulla se loppu mennyt yleensä tosi nopeasti sitten.
On tämä vaan ihanan jännää aikaa :) paitsi nuo ylimääräiset huolet, jotka nyt onneksi näyttävät kääntyneen parhain päin, toivottavasti pysyvätkin!
Voimia kaikille kipujen keskellä kärvisteleville ja kaikille niitä odottaville!
Pals, mulla iskenyt myös ihan vimmattu NÄLKÄ, yritän kuitenkin hillitä vielä hetken etten sorru kovin epäterveelliseen ja liialliseen popsimiseen, kun täytyy tuota sokrua vielä tarkkailla.
Eilen söin hampurilaisen ja sundaen kinuskilla :) oli ihan pakko!
Uusi päivä taas alkamassa. Eilisilta meni sohvalla kärvistellessä särkyjen kanssa ja nyt aamusta särky siirtyny alavatsalle. Pitkään muisteltuani,kuopuksen synnytyksen lähestyessä oireet olivat samoja. Mutta rauhassa kattelen ja kuulostelen. Miehelle kyllä jo sanoin,et pitää puhelimen sit hollilla töissä jos lähtöä alan tekee. Mun vanhemmatkin on jo valmiudessa,kun vanhemmat muksut menevät sinne sitten hoitoon. Tunteet tällä hetkellä jokseenkin ristiriitaiset. Innolla odottaa synnytystä,toisaalta taas aattelee,et pysyispä sisällä vielä.. Jospa ne ajatukset tässä ootellessa selkiintyis.:) Palailemisiin..
...mutta täällä ainakin mie olen :D Eiliset jomotukset karanneet (taas vaihteeksi), mutta jotenkin tuntuu, että oiskohan jotain laskeutumista/kiinnittymistä tapahtunut, ko pikku-akan hikka tuntu eilen toooodella syvältä ja alhalta sekä maha näyttää vähän niinku retkahtaneen alemmas?!? Eilen tuntu, että tää tulee pian navasta läpi ja mietinkin, että saas nähä repeekö mun mahanahka kohta...On sen verran kovaa sinkumista akalla nyt.
Pals: Mulla kans iski eilen aivan hillitön syömisvimma, piti vallan viime yönäki nousta ylös NÄLÄN takia, jota ei normaalisti koskaan tapahdu! ;) Tosin mullahan on ollu koko ootusajan oikea ruoka himona, ei mikään herkku eikä muukaan fiksaatio - paitsi se betoninhaju ;) Ja oon kuullu sanottavan, että nainen alkais tankkaamaan (nukkumalla sekä syömällä) itteensä ennen synnytystään, mutta katotaan...
Melba: Miten sulla meni se neuvolan keikka? Olikos käännytty pää alas?
Kukahan se lähtee ensin Peetta, Alli vaiko Saria? :)
AJ, aamupalalle....
Täällä ollaan, tuli nukuttua pitkästä aikaa sellaiset 11 tunnen unet. Heräsin kahden aikaan kovaan sateeseen ja sitten puoli kasin maissa kun mies lähti töihin, mutta nukahdin helposti molemmilla kerroilla uudelleen. Nyt on kyllä jo aamupala syöty ja palanen sitä Charlotteakin (oli kyl hyvää, tein lakkakääretorttuun sen).
Tosta hikasta sen verran, että tän pojan kanssa se kyl tuntuu aina koko mahassa. Jätkä pomppaa aina kokonaisuudessaan ilmaan joka hikan kanssa, se tuntuu aika tuskaiseltakin. Joten ainakaan mä en siitä voi päätellä, että miten päin mies on. Olen huomannut että sen ohimenoon auttaa kun paijaa mahaa alhaalta ylöspäin (yli päästä peppuun poikaa). Käy sääliksi jätkääkin kun on niin rajuja hikkoja et koko mies pomppii.
En tiedä millaista muualla, mutta täällä etelässä tuulee ihan himona. Kissatkin värjöttelee ulkona kopissa kun lähtisivät lentoon jos tulisivat ulos. Ei paljon kiinnosta itseääkään ulos lähteä.
Saas todellakin nähdä kuka täältä seuraavana lähtee. Vai lähtikö se Peettakin jo eilen illalla? Ja miten melban neuvola tosissaan, kääntyikö taas alaspäin kiltisti?
Julle aloitti aamujumpan aamupalan voimin, joten menen hetkeksi sohvalle ottaamaan lukua ja odottamaan että herra-maailman-vahvin-vauva saa jumpan päätökseen.
-E-
siispä jotain lyhyesti..
tänään on tosi väsyny olo tekis mieli vaan nukkua kokopäivä.vaikka yönkin nukuin aika hyvin, vain pari vessa reissua.
kuinkahan moni on taas viimeyönä lähtenyt synnärille??
itelleni on vahvasti noussut epäily ,että tää ei synny omin voimin kuitenkaan, joten parasta varautua oottamaan viikkoa 42!! KÄÄK!!
ei musta kyllä henkisesti ole siihen...
nyt olisi se 40+2 päivä,jolloin eniten vauvoja pitäis syntyä, mutta tuskimpa se mun kohdalla toteen käy..
kysymys lapsilisästä??
muistaako tai tietääkö joku,mikä käytäntö nykyään on lapsilisän alkamisen suhteen??
aikaisemmin muistaakseni se oli:' jos lapsi syntyy esim.kesäkuussa niin lapsilisä alkaa heinäkuusta,mutta jos lapsi syntyy 1.7. niin lapsilisä alkaa vasta elokuusta...'
eihän tällä todellisuudessa mitään suurta merkitystä ole, mutta jos joku tietää niin kertokoon..kiitos!
sen tiedän , että saman vanhemman kannattaa hakea kaikkien lasten lapsilisät ,koska silloin lukumäärä kasvaa 1.lapsesta 100¿, 2.lapsesta 110.50¿, 3.lapsesta 131¿, 4.lapsesta 151.50¿, 5.lapsesta lähtien 172¿/ kk
ja yksin huoltajan korotus on lapselta 36.60¿
varoitus esimerkki:
jos äiti hakee ensimmäisestä lapsesta lapsilisää ja isä sitten toisesta lapsesta niin ne molemmat on silloin ensimmäisiä lapsia ja lisät maksetaan sen mukaan, outo käytäntö,mutta yhdelle tutulleni kävi näin kun eivät tietäneet käytäntöä ja kelassa kukaan ei neuvonu.. meni 3 voutta ennen kuin kuulivat asiasta ja kela ei korvannut asiaa takautuvasti ,oli kuulemma perheen omasta virheestä johtuva asia.. että olkaahan tarkkoja!!
Kelan sivuilta:
" Lapsilisä maksetaan lapsen syntymää tai lapsilisäoikeuden (esim. Suomeen muutto) seuraavana kalenterikuukautena."
Eli jos 1.7 syntyy niin vasta elokuussa. On se byrokratia hieno asia.
-E-
oltiin tiputtu jo toiselle sivulle!!
APUA!!
eikö täällä ole enää muita kuin mä??? missä te kaikki olette??
kattelin tossa just äitiyskorttiin merkattuja ultra mittoja viikolta 20
ja silloin on ollu viikkoja täynnä 19+6 ja mittojen mukaan 19+4,19+2, 19 ,eli jos näistä haluaa jotain päätellä, niin saa tässä vielä muutaman päivän odotella synnytystä.. jopa 6 päivää..
mutta jos siis olette siellä jossain ,niin ilmoitekaa itsestänne edes jotain..
besero 40+2
ainakin käyn vähän päästä kurkkimassa, että kukas se seuraavana lähtee:-) Hengessä olen mukana!!
Supparisäteitä niitä haluaville!
39 tasan olisi sitten lasissa täälläkin. Että viikko vielä laskettuun, aika hiljaista on noiden oireiden kanssa. Sellaista jatkuvaa jomotusta jalkojen välissä, mutta herra nyt asustelee tuolla alhaalla jo toista viikkoa, että ei ihmekään jos vähän jomottaa.
Kävin tässä välissä keittelemässä tutteja ja rintapumpun. Pullot on nyt astianpesukoneessa ja sitten jos keittäis vielä nekin. Huomaa miten tylsää on, kun tuiee tehtyä näitä juttuja joita ei edes pitänyt tehdä. Nyt en tiedä että mihin hemmettiin noi desinfioidut kamat laittais, ei niille ole tilaa missään kaapissa.
Missäs pals muuten on, lähtikö sekin synnyttämään viime yönä?
Jahas, jos sitten seuraavaksi vaikka hipsisi käymään vessassa ja alkaisi broileripiirakan teon.
-E ja J-
Heips!
Neuvolassa käynti tänään tuotti tuloksen, lähete tays:iin aika toivottavasti alkuviikolle. Muuten asiat suht hyvin, odottava äiti ei vaan saa enää öitään kunnolla nukutuksi, ja ensikko vaatii kaiken huomion päivisin, et silleen...
Painoa tullut kilo viikossa, eli turvotusta löytyy, molemmista kintuista.
Verenpaineet kuiteskin OK 106/68.
B-Hb 124
Vähäistä päänsärkyä, johtuen niskoista, pitäs päästä hierojalle, mut seuraava aika on vasta 18.7.
Viime yönä heräsin tosi ärhäköihin supistuksiin, niitä tulii tasaisin väliajoin noin 5-6, mut sit ne loppu ku seinään. Th sano tänään , et ne on niitä ennakoivia supistuksia, ja lisäs, et toivottavasti lähtö tulis viikonlopunaikana, niin en tarvis sitä aikaa. Mut saas havita ny, tuntuu vaavi olevan hitaita hämäläisiä...
Joku kyseli siitä mun diabeteksestä, ihan ruokavaliohoidolla pysynyt arvot kurissa, mut syntymäpainoksi veikattiin noin 3,8 kiloa, eli itse en ihan hirveesti haluis päästää tätä yliaikaiseksi.
Lähtöä odotellessa...
AMS74 rv 40 tasan
kiva kuulla sinustakin AMS74.. sullakin nyt täydet 40 viikkoo..
on tää odotuksen viimeiset päivät sitten pitkiä ja puuduttavia..
ellup mainitsi,että tylsää on ,ja voin todellakin yhtyä tuohon ajatukseen.
jotain varmaan pitäis tehdä,jotta aika kuluis nopeammin ,
mutta kiinnostus on NOLLA!
sama on käynyt mielessä palssin suhteen, olisko nainen lähtenyt yösyömisensä jälkeen vauvaa hakemaan??
eipä ole hänestä mitään kuulunut???
taidan ottaa pienet päivälevot ja toiveissa herätä koviin supisteluihin.. ja olishan se nälkäkin ,mutta ei jääkaapista löydy mitään kiinnostavaa ruokaa..
En oo eläissäin nukkunu niin hyvin ku viime yönä! Vedin sillon yöllä vielä kolmannen ruisleivän ja rupesin sänkyyn, tuntu olo oikein painavalta.. Kolmesti kävin vessassa, mutta nukahdin aina uudestaan ja oikein imin sitä voimaa unesta, hassu olo tuli.
Heräsin 11 jälkeen, kävin lukasee jutut ja lähettii viemään koiruutta eläinlääkäriin, kun ollut tosi masis monta päivää eikä oikein ruoka maistunut.. No, onneks tänään on jo ihan eri ääni kellossa :) Tyttö on pirtee ku mikä. Alko vaan just ennen lähtöö erittäin napakat supparit, 10 min välein tai alle. Semmoset oikein jomottavat.. No, käytiin lekurilla ja saatiin antibioottikuuri, kun voi olla virtsatulehus. Niin siis koiralle. Tultiin äsken kotiin.. Nää kyllä hurjistuu nää supistukset. Oon pitänyt jo aika monta taukoo tänkin tekstin kanssa.. Huuh. Aamulla tuli taas kunnon limat ku kävin vessassa. Ehkä tolla ruoka- ja unitankkauksella oli oikeesti joku maaginen merkitys...?
Raportoin taas jossain vaiheessa.. Anteeks ku jää kommentit vähille, en oikein osaa kirjottaa mitään kun tuskat on taas tätä luokkaa. Toivottavasti paheneevat ;)
P 39+6
Kaikenlaista pientä täs yrittäny päivän mittaan touhuta. Sohvallakin on tullu huilittua särkyjen pakottamana. Vauvan tavaroita käynny vielä läpi ja valmiina ovat vauvan tuloon. Mies laittelee viestiä vähän väliä ja tiedustelee vointia. Taitaa olla hermona myös.;) Onko muuten kauheesti merkitystä sillä et ultrassa mulla aikastu laskettu aika parilla päivällä sillo joskus rv 19..? Aloin tuossa miettimään,et jos sittekin menee yliaikaseks.. KÄÄK,ei pitäis miettiä,menee muuten hermot lopullisesti.:) Palailemisiin..
Joo, täälläpä taas kotona, pikkuisen neuvola ja naistenklinikka kierroksen jälkeen. Eli mun mielestä poika kääntyi viime yönä pää alaspäin, mutta kun menin neuvolaan, niin neuvolan täti totes, että hän ei löydä pojalta jalkoja! ;-) Ja totes diagnoosiksi että epäselvä tarjonta ja ei muuta kuin samantein naistenklinikalle lähetteellä. Sinne sitten käppyrään ja kätilö siellä kokeili eikä hänkään ollut ihan varma, että miten päin poika on. Mulla on itsellä sellainen olo, että pisti yöllä pään alaspäin ja sitten oli peppu/selkä mahani pinnassa ja jalat jonnekin selkääni kohti ja siksi niitä jalkoja ei tuntenut kukaan missään.
No sitten odottelinkin hyvän tovin lääkäriä, joka ultralla katsoi, että poika on taas onneksi pää alaspäin. Ja hirmuisen pikkuinen on minun mittakaavassa poika - oli vain 3,1 kg nyt, kun esikoinen oli tasan viikon tästä hetkestä synnyttyään 4,2 kg.
Ja jos joku tuskailee, että miten lie synnyttämään lähdetään, niin mä voin lohduttaa, että mä olen täällä varmaan pitkään seurana vielä. Kohdunkaula on pehmentynyt ja piste. Ei siis edes lyhentynyt, puhumattakaan että olis auki. Ei siis merkin merkkiä että olis tulossa maailmaan. Sen verran naistenklinikka lupas että 42+2 käynnistävät, joten suomeksi tarkoittanee että hitaimmassa skenariossa nappi tulee 22.7. ja jos ei heti tule, niin ehkä vauva on kaverina vasta 25.7. eli eräät saattaa olla täällä vielä kuukaudenkin päästä!
Tässä porukassa ei ole juuri kellään mennyt tuonne viikolle tähän mennessä 40, joten jos se on jonkin sortin keskiarvo, niin ylittäjiäkin luulisi tulevan vielä monen monta. Toisaalta outoahan tämä porukka on ollut sukupuolijakaumaltaankin, aika moinen ukkovalta on jo nyt ja minäkin sitä tulen vielä lisäämään.
Kurja lukea teidän muiden kipuiluista, toisaalta onhan se vähän lupaus sentään synnytyksestä, mutta toisaalta kun lupausta tulee pitkään eikä mitään tapahdukaan, niin en tiedä, että kumpi on kivempaa... ehkä kuitenkin tämmöinen, että olo on ihan jees.
Hehe :D
Jooho. Lähitkö Peetta? Missä Melba, Ellu...? Saria? Nikki? Kaikki jossain vauvaa hakemassa kuiteskii :D Jaa kuulostat kyl A-Jki lähtevältä.. ;)
Meikäläinen täällä on todella tylsistynyt. Siis ei MITÄÄN tekemistä. Katotaan miehen kanssa Animal Planettia.
-P