Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SUURPERHEIDEN VIIKKO 13***

25.03.2008 |

Huomenta vain täältä Ruotsista!

Kuinka on arki alkanut pääsiäispyhien jälkeen? Täällä aamuhuuto tapahtui jo ennen seitsemää. Aamut käyvät niin valoisiksi ettei kukaan voi nukkua tässä talossa...

Täällä loma jatkuu kouluista vielä koko viikon, joten vanhimmat kersat ovat vielä Suomessa lomalla.

Tänään täyttää nuorin 1-vuotta!! Kyllä aika menee nopeasti. Tosin juhlat pidetään vasti vähän myöhemmin kun ensin on saatu loppuremontti pois alta. Optimistina lasken parisen viikkoa. Mmm, lupailen liikoja kaiketi, mutta yritys on hyvä kymmenen.

Muuten olo oikein hyvä. Ei vielä " Vellosen Veljekset" vello vatsassa, vaikka odottelenkin sitä tunnetta, että milloin alkaa laatta lentämään.

Laittakaahan pinon jatkoksi tarinaa. Olisi hauska tietää kuinka " isoja" perheitä täällä onkaan! Juu, meillä siis kuudes tilauksessa. Toivottavasti toimitus tapahtuu marraskuussa...

Hyvät huomenet vain kaikille!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvautuneille!!!!! Vauvantuoksuisia ruusuisia hetkiä koko perheelle!!!

Jospa tänään sais vähän ees levätä - tosin kuopuksen unien aikaan vielä jaksettava lukea tenttiin - on keskiviikkona ja yhden kerran vain lukenut.

Isäntä lähti eilen pelaamaan ikämies salibandya tampereelle ja mie sit sain käyttää tytöt luistelukoulussa. Onneksi äitini tuli mukaan, että saatiin tuo kuopus viihtymään. Sitten käytiin äitini kahviossa syömässä ja sen jälkeen kiireesti vahtimaan kuopuksen kummin lapsia. Illalla oli ihan sippi olo, kun neiti päätti valvoa edellisenä yönä 4 tuntia, eikä tää äippä saanu niitä päikkäreitä nukkuneen....

Isäntä oli sitten vaihtanut auton samalla - eli nyt sit kuljetaan uskisbussilla ;)))) Ei, kyl miusta on ihan kiva, ettei tarvi tavaroita survoa aina kyytiin - meillä kun vielä koirakin mielellään kulkisi mukana. Meillähän reissuautona kesäisin on tuo asuntoauto, mut saapahan nyt tehtyä sellaiset reissut ilman sitä, missä ei tarvi sitä yöpymismahdollisuutta.

Täällä pitkästä aikaa tällainen pilvisempi keli - aurinko paistanut lähes joka päivä - siis silloinkin kun lunta pyrytti. Eilen oli todella kirkas keli ja vähän harmitti, kun en itse jaksanut lähteä ulos isompien tyttöjen mennessä pihalle leikkimään.

Masussa ei mitään uutta. Mylläys jatkuu samanlaisena ja potkut käy kyllä jo kipeästikin.... Supisteluja ei pahemmin ole kuulunut, välillä iltaisin kyllä huomaa päivän puuhastelut, mut ei mitään muuta... sais kyllä jo ehkä alkaa tulemaankin, niin ei tarvis sit kärvistellä niin kauan varsinaista synnytystä (25h, 19h ja 12h). Huomenna ois vähän huono hetki vauvelin ilmoittaa tulostaan, kun vanhempani ovat lähdössä 100v synttäreille ja eikä heitä haluis hoputtaakaan ;)

Mut nyt lasten pariin, ettei ihan mene " omaksi ajaksi" tää päivä ;)))

--Mirpa, kera masukin ja leikkivät prinsessat--

Vierailija
2/39 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitään järkevää sanottavaa ei taida nyt meikäläiseltä tippua :) Tyttöjen synttäreitä vietettiin tänään joten vähän meinaa väsyttää. Noiden tyttöjen syntymäpäivien välillä on vain 5 päivää joten juhlitaan sitten molempia aina samaan aikaan. Ihan kiva olisi jos tämä neljäskin lapsi voisi nyt syntyä tähän samaan syssyyn! Saisi sitten viettää kolmen tytön synttärit samaan aikaan :D jos nyt sieltä tosiaan se tyttö tulee mitä ultrassa väittivät... Mutta tuskinpa suostuu syntymään. Ei tunnu niin mitään oireita taas joten pitkästi yli mennään! Nyt lähden lepäilemään...

soffala rv39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt vaan nauttimaan suloisesta vauva arjesta koko perhe!

Vierailija
4/39 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs onnea koko perheelle tyttövauvan johdosta! Nautinnollisia ja onnentäyteisiä hetkiä jatkossakin :-).

neronja & Jenna 6 vk

Vierailija
5/39 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli ihan pakko tulla kirjottamaan, kun mähän kerroin viime viikolla siitä, että mieheni ei osoita mitään tunteita tätä raskautta kohtaan. No lauantai iltana se sanoi jotain tosi ihanaa. Sanoi mulle, että mä rakastan sua ihan hirveesti ja tuota sun masua, vaikka en osaakkaan sitä näyttää. Ja vaikka raskautta ei suunniteltu, niin se ei vähennä yhtään sitä rakkautta, mitä tunnen pikkuista kohtaan.<3

Kyllä tuli ihana olo. Oonhan mä sen toisaalta tienny, mutta nyt kun sanoi ääneen, niin tuli paljon luottavaisempi olo koko vauvan syntymää kohtaan. On mulla vain ihana mies. :)

_äippä_ rv 26+5

Vierailija
6/39 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana äippä! Kyllähän se on niin tärkeä kuulla tuollaista! Ihanaa odotusta sulle!!! taas on jääty etellis viikkoon jauhamaan...:) mut niin hän seon että kun johonkin juttuun vastaa, niin ei viitsi aloittaa uutta.

-tuutski +kohta 16!

Vierailija
7/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheellisethän meinas jäähä junnaamaan edellisviikkoon...hyvä riesa kun aloitit uuden!

Riesathan oli ajoissa noussu:) ...meijän aikaan ennen kuutta...Kyllähän meijänki pikkupoju herää aikasin taas kun on alkanut valostuun. nyt nukkui jopa puol kahdeksaan! Kiva kun muillakin täällä tänä vuonna yksivuotiaita! meillä vaavi täyttää vasta kesällä yksi...joten juhlitaan sitten ison mahan kanssa:D

Meillä siis tulossa viides kullannuppu! Aina tää vaan on niin uskomatonta ja erilaista. Mulla alkaa olla keskiraskauden huippu olo,kun ällötykset on takana ja pahin väsymys voitettu...tsemppiä tanni, ja maria80, (muistinkohan oikein) eiköhän teilläki ajankanssa hellitä ne! Nyt on vimma siivota taloa ja laittaa kevätkuntoon paikkoja.

Vautsi kun oli pääsiäinen ja mies pitkästä aikaa monta päivää meijän kanssa! Ja viikkoki heti pitemmällä niin kohta on taas viikonloppu!

Meillä ois illalla naisten sähly...ootteko muut harrastaneet pitkälle raskautta tuollaista...oon maksanut koko kevään...niin oikeestaan halutaisi kovasti vielä käydä urheilemassa. Ja kaks viikoa sitten ei ainakaan tuntunut vielä missään.

tuuteliluu 15+0

Vierailija
8/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riesa, meille on tulossa " vasta" neljäs lapsi :) Mutta kyllä enempään en sitten kyllä pystykään... On ollut todella vaikeaa tämä raskausaika. Nyt koettelee pahasti myös parisuhdetta. En ymmärrä miestä, en saa häneltä minkäänlaista tukea. Ei koskaan enää halaa tai pussaa kun nimeomaan vain raskaana ollessa sitä oikeastaan kaipaan! En minä normaalitilassa niin välitäkään vaikka ei halailisi... Nyt loukkaannun ja itken helposti. Nukuin viime yön sohvalla kun otti niin päähän koko äijä! Jos ei paranna tapojaan niin en ota kyllä miestä mukaan synnytykseen! Ei sinne voi sellaista ottaa jolle on vihainen.

Muuten ei kummempaa ainakaan tähän raskauteen liittyen. Ei tunnu taas missään että loppu lähestyy. Lenkillä ollessa vähän painaa ja pistelee mutta ei muuta. Yöni nukuin hyvin jopa sohvalla! :D

soffala rv38+6

Vierailija
9/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin jo jotain tuohon viime viikon pinoon, kun en jaksanut avata uutta, laiska minä ;)

Riesa kyseli perhekoosta; meille tämä olisi 5. ja yllätyksenä tulossa. Marraskuussa minullakin olisi LA. Itse alan olla jo sopeutunut tähän, mutta miehellä teettää vielä työtä. Ja tämä on ehdottomasti viimeinen, sterilisaation meinaan saada synnytyksen jälkeen...

tuutelituu; varmaankin jos urheilu tuntuu hyvältä (tai lääkäri ei toisin määrää) niin voit huoletta jatkaa harrastusta. Minäkin just puol viikkoa ennen plussaa liityin keventäjiin ja maksoin tuon puolen vuoden maksun :S. Meinasin että jatkan siellä mutta kysyn lääkäriltä/neuvolasta uudet kalorimäärät. Mulla kuitenkin on taipumusta kerätä tota painoa vartalolle raskauden aikana ihan tolkuttomasti ja sitten kun ne kilot ei lähde (vieläkin kannan lähes kaikkia neljännessä raskaudessa kertyneitä kiloja :(). Sitten tulisi ainakin syötyä riittävästi, mutta ei liikaa ja ennen kaikkea terveellisesti!

soffala; meilläkin tuo neljäs raskaus koitteli parisuhdetta jonkin verran ja varsinkin synnytyksen jälkeinen aika, kun mies ilmoitti ettei aio pitää lainkaan isyyslomaa. Itseasiassa olen vieläkin katkera hänelle siitä. Ja varmaan paljolti siitäkin syystä meille ei vieläkään hirveän ruusuisesti mene...

maria80 rv 6+? (8 yötä ultraan...)

Vierailija
10/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun sinulla vihdoin päättyi tuo viikkoja kestänyt supistelu (paitsi jälkisuppareita varmaan vielä on ;-). Onnea oikein kovasti!!!

Ja maria80:lle vilkutukset ;-). Onnittelut vielä tännekin yllätysraskaudesta :-).

neronja & Jenna 5 vk (+ viisi muuta)

Vierailija
11/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eksoottinen pääsiäinen takana! Hertta sairastui kovemman luokan vatsikseen keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Nenämähäletkuun mentiin perjantaiyöksi. Siitä sitten vähitellen tokennut ja tänään on ensimmäinen päivä kun juo ja jopa vähän syö. Kovasti vaikuttaa samanlaiselta kun kaksareiden rotavirus muutama vuosi sitten. Muulla perheellä ei ole mittään , eli siksikin sopisi olevan tuo edeltä mainittu lapsiperheen kauhu!

Ens viikonloppuna olisi kaksosten yhdistetyt nimipäiväkekkerit. Meillä juhlitaan niitä kuten synttäreitä. Helmin nimpparit on paria päivä ennen vauvan laskettua aikaa eli tänä vuonna suostuivat yhteiskekkereihin nimipäivien välimaastoon! Onni ja Helmi syntyivät joulupäivänä ja silloin juhlat on lähinnä kakku pöytään tyyppiset ratkaisut.

Teen rautalankataidetta aina kun ehdin ja nyt sain vielä tosi ison tilauksen ennen äitiyslomaa joka alkaa 7.4. Pihdit on kädessä varsinkin öisin. Tosi hyvä sikäli, että sain jotain muuta ajateltavaa tähän loppuraskauteen. Eipähän pyöri se hätäsektio sun muut kauhukuvat niin kovasti mielessä.

Meillä kaikki lapset on saaneet alkunsa klinikalla ja siitä syystä uskoisin tämän neljännen olevan viimeinen. Hoidot, alkuraskauden pahoinvointi ja kilpparihäiriöt, menettämisen pelko ja muut herkut verottavat vähän tuota viidennen toivetta. Ja kyllä tämän sekalaisen seurakunnan kanssa touhuaminenkin käy välillä työstä. Kun uskaltaisikin odotella ja kokeilla sitten joskus iltatähteä, mutta meidän mahdollisuudet raskautua eivät taida ajan myötä ainakaan parantua. Oikeastaan toivon, että tämän neljännen jälkeen mulle ei heti tulisi sitä kuuluisaa: " Haluan näitä lisää" -tunnetta. Krooninen vauvakuume on aika tuskallinen vaiva! Nämä meidän lapset kun ovat semmoisia eläviä ihmeitä.

Kaikkea hyvää teille alkuihin, keskiraskauksiin ja loppuhuipennuksiin! Missä Omppis luuraa?

Noora ja Taimi tasan 33

Vierailija
12/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin " vasta" neljättä odotan, tosin oli aika lamaannuttavaa ajatella neuvolassa sitä kun terkka kirjotti äitiyskorttiin 6.raskaus...eli siis kaksi alkuraskauden keskemenoa minulla taustalla.

Lapset minulla pian 10v poika, 7v tyttö ja 4½-vuotias poika. Tämä neljäs-siis jos matkassa loppuun asti kestää, on viimeinen villahousu, minulle tehty 3 sektiota joista 2 suunnitellusti, ekaa ehdin synnyttää 7 tuntia mutta kun ei niin ei...Eli suunniteltu sektio tulee tämä viimeinenkin olemaan eikä kohtu enää kestä useampia. Olen kyllä nähnyt jo pienoisia kauhu-unia siitä, miten vuodan leikkauspöydälle ja kohtua ei saada kursittua kasaan, mutta toivotaan että ovat pelkkää painajaista.

ALkuvaiheessa siis minunkin raskaus, viikkoja 10 ja risat ja la lokakuussa.

Pääsiäinen sujui hyvin, meillä oli vieraita kahtena päivänä. Pikkusiskoni (minua 6v nuorempi ) saa esikoisensa myös lokakuussa-tuntuu hassulle kuvitella että ollaan samaan aikaan ja samassa vaiheessa raskaana! Eli siis sisko kertoi uutisen nyt pääsiäisenä.

Eilen nuorimmaiselle nousi kuume ja oksensi ja yölläkin vielä oksensi. Mies jäi kotiin kun minä painoin töihin. Olen tullut ylivarovaiseksi ja liian herkkähipiäiseksi- olisin voinut ja saanutkin pahoinvoinnin ja oksentelun takia jo miljoona kertaa saikkua mutta en ole hakenut kun ajattelen että muut ajattelee että " sen sitä saa kun vanhoilla päivillään vielä raskautuu" . Tänään kerroin pomolle ja tuli ihan sellainen olo että olisi pitänyt jotenkin puolustella itseään ja vakuutella että tämä varmaan on sitten viimeinen lapsi, vaikkei rehtori (olen siis opena koulussa töissä) mitään sellaista sanonutkaan, onnitteli ja kysyi tietty että milloin ja sanoi että puhutaam julkisemmin sitten kun minusta itsestä tuntuu että asiasta voi kaikille kertoa. Olen siis 36v (37 kun muksu syntyy).

Tänään en ole (vielä) oksentanut, eilen kyllä vielä pariin otteeseen, mutta tuntuu että voiton puolelle pikku hiljaa kääntyy. Toivottavasti.

Sekavaa selostusta mutta toivottavasti joku pysyi kärryillä.

Tanni 10+4

Vierailija
13/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nyt muuta tehdä kuin roikkua netissä ja täällä palstalla :) Synnytysjutut pyörii niin päässä että koko ajan lisää synnytystietoutta etsin.

nordenskjold, kylläpäs pahan taudin iski lapsi paralle. Meillä ei koskaan noin pahaksi ole mennyt mahataudit :/ Eli myös se rotavirus sairastettu aika lievänä koska en edes tiedä milloin se noilla olisi ollut. Paranemista sinne lapsoselle!

tanni, varmaan tosi kivaa saada vauva samoihin aikoihin kuin oma sisko! minun siskoni ei halua lapsia ollenkan :/ Ajatella miten erinlaisia olemme, minulla jo neljäs tulossa ja hän ei halua ollenkaan. Sitä hänen kanssa naureskeltiin että ei haittaa maailman väestönkasvun kannalta yhtään että teen näin monta koska teen siskonikin puolesta :D Tosin suomessahan ihmisiä ei kyllä liikaa vielä ole...

Omppuäipän vauvauutisia nyt sitten odotellaan! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin... Minua niin pelottaa aina kun joku menee synnyttämään :/ Tyttären kaveri sai juuri pikkusiskon. Kaikki ei mennyt kuitenkaan hyvin vaan vauva on vieläkin sairaalassa hengityskoneessa. Viikko sitten syntyi ja vielä lasketun ajan jälkeen ettei mistään keskosesta kyse. Ei osannut tytär sanoa mikä vauvalla on hätänä mutta kyllä järkytyin!

soffala rv38+6

Vierailija
14/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komean pojan olette saaneet;) ja mukavaa, että synnytyksestä tuli hyvä kokemus.

Saa nähdä, kuinka kauan vielä pyörin lukemassa tämän puolen uutisia, vaikka pitäisi olla jo tuolla vauvapuolella... Vähän jo helpotti, kun Niiloakseli sai nyyttinsä, sai sitä täältä taustaltakin niin jännittää.

Nopsasti taas ehdin koneelle kurkistaan, on huomisen ruoka uunissa ja muutama homma vielä vaiheessa ennen kuin pääsen unten maille. Poika jo nukkuukin. Oli ensimmäinen päivä lasten kanssa kotona keskenään, miehen loma loppui ja työt kutsuivat. Ja kovasti koettelivat nuo lapsoset äidin sietokykyä... Niin kauan kuin isä oli kotona, ei ollut mitään ongelmia, mutta nyt oltiin niin muistamattomia kaikista kodin säännöistä, ettei mitään rajaa! Kova kurinpalautus siis luvassa huomisesta lukien. Poika on jo kuukauden vanha ja nukkuu näköjään veljensä tavoin yhden kunnon päiväunen ja pari pienoista torkkua iltapäivällä. Muuten sitten vaan syödään; on rintavarustus kovilla ja kahdelle isommalle tarvittaisiin iltapäiviksi ohjelmatoimistoa... Onneksi mies tuo töistä tullessaan vanhimman eskarista. Saavat pienemmät sisarukset roikkua isonsiskon perässä.

Mitäs muuta? Peilikuva on sen näköinen, että voisin vielä yhden lapsen vatsastani pyöräyttää. Kunto on olematon ja pää pehmeä, eli kaikki ihan mallillaan... tätähän sitä niin kovasti odotti;)

Muidenkin kuulumiset luin, mutta sujuvasti unohdin, kun olin niin fiiliksissä Niiloakselin synnytyskertomuksesta.

*Kitta ja nelikko*

Vierailija
15/39 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi taustailija, joka ahkerasti lukee teidän kuulumisia, mutta oma kirjoittaminen tahtoo jäädä. Tunnen kyllä kovasti kuuluvani tähän porukkaan. Meille on siis tulossa viides lapsi. Tällä hetkellä meidän poikien iät ovat 10 v, 8 v, 3 v ja 1 v 4 kk. Eli vipinää riittäää meilläkin.;)

Tämä viides lapsi ei ollut suunniteltu juttu, mutta halusi meidän perheeseen, niin toki otetaan vastaan. <3

Raskaus on mennyt aika hyvin. Kohdun kannattimet vain kipeytyvät tosi herkästi ja iltaisin monesti melkein itkua teettää, kun niin särkee. Viime viikolla kävin äitiyspolilla, jossa katsottiin, että kaikki hyvin. Kohdunsuu oli aivan kiinni ja kanavaa ultralla mitattuna yli 4 cm. Vauva painoi nyt 900 g. Ja ihan selvä poika näytti jälleen masussa olevan.

Eli tämmöstä meidän suurperheeseen kuuluu. Koitan jatkossa kirjoitella enemmänkin, kun kuitenkin lukemassa käyn päivittäin.

_äippä_ rv 26

Vierailija
16/39 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nordenskjold; olipas teillä hurja mahatauti, mutta onneksi pahin on jo ohi!

omppis; huhuu??!!

tanni; oletteko siskosi kanssa tekemisissä usein? Tai asutteko lähekkäin (´=samalla paikkakunnalla)? Mulla kolmatta odottaessa oli myös yksi hyvä ystävä raskaana ja meillä oli LA.t parin viikon erolla. Oli kyllä mukava kun pystyi " vertailemaan" omia tuntemuksia ja lenkilläkin kun käytiin, niin vauhti oli sama ;)

äippä; teillekin yllärinä tulossa viides! Mitenkäs teillä mies suhtautui ylläriin? Meillä ei oikeastaan enää nyt olla aiheesta puhuttu, viimeksi kun juteltiin asiasta ei mies oikein ajatuksesta tykännyt. No meillä raskaus on ollut tiedossa vasta reilun viikon, eli ei ole ehtinyt vielä kauheasti sulatella asiaa... Mutta onneksi raskausviikkojakaan ei ole vasta kuin 6+, joten aikaa sopeutumiseen on vielä reilusti...

Tänään ei uponnut aamulla kuin banaani ennen kuin lähdin töihin. Tietysti sitten heti töissä iski kauhea näläntunne (ja siitä sitten pahoinvointi), mutta kun mikään ei maistu, yksi vital mehu mulla oli vielä kaapissa jemmassa. Jotenkuten sen sain alas ja helpottikin hieman oloa. Kahviakin keitin, mutta yhtään ei tee mieli, ajatuskin kahvinjuonnista saa pahanolon aikaiseksi :/... No onneksi ruokikseen ei ole kuin 2,5 tuntia. Lämmin ruoka onneksi vielä maistuu ja se pitääkin pisimpään pahoinvoinnin poissa...

maria80 rv 6+n.4

Vierailija
17/39 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aloittelen aamuni presidentti kahvilla ja ihmetten Suomen uuden missin aivokapasiteettia, että onks se todella noin tyhmä....

Minä patrioottisena suomenkansalaisena täällä Ruotsin maalla yritän opettaa lapsille historiaa ja siniristinkin vetäisisin salkoon jos vain olis lipputanko!! Ja menee ja möläyttää että Suomi itsenäistyi 1952!!!

Täh!

Eipä muuta just nyt

Pusut.

Vierailija
18/39 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria80: Mä en oo vieläkään päässyt ihan täysin selvyyteen mieheni aivoituksista tässä vauva-asiassa. Kyllä se ultriin on mukaan tullut ja oon mä kuulu sen kavereilleen puhuvan raskaudesta, mutta mun kans se ei aiheesta juurikaan puhu. Just viikonloppuna sanoin sille, että olis kiva, jos se jollain tavalla huomiois sen, että meille tosiaankin on reilun kolmen kuukauden päästä tulossa uusi vauva. Jotenkin harmittaa, kun tiedän tämän olevan ehdottomasti viimeinen raskaus, niin olis kiva jakaa tämä oman rakkaan kanssa. Mutta kun on semmonen olo, ettei viitti paljo edes puhua aiheesta, kun ei saa mitään vastakaikua. Onneksi on noi vanhemmat lapset, jotka innolla odottaa uutta pikkuveljeä. Varsinki toi kolmevuotias kysyy joka päivä, että koska on kesä ja vauva syntyy. Ja käy antamas pusuja masulle ja kuuntelemas, mitä vauvalle kuuluu. <3

Nyt lapset pyytelee omenaa, täytyy mennä kuorimaan.

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
19/39 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ilma ulkona...ei pääse ulkoilemaan, heti hieman ankeampi mieli,ei kovin keväinen tunnelma. Mutta kiva lapsille tulikavereita,niin ei oo koko ajan vinkumassa kun nekään ei tuonne ulos uskaltaudu.

äippä: sinuna ottaisin puheeksi miehen kanssa, mitä sinä toivot nyt raskausaikana,se kolmekuukautta on pian mennyt...Minäki kertoin miehelle, kun saan sellasia raivareita...että tuu vaan vaikka halaamaan, ei tarvi edes puhua mitään, niin se jo auttaa kummasti! (Entä se, kun suuttuu mulle: että älä tuollain raivoa tai lähtee tilanteesta karkuun.)nyt se on jo kerran toteuttanut sen, puhuikin kyllä kauniisti..että älähän kultarakas... :) tuntui tosi hyvältä vaikka olikin minun kehottama juttu...! Meillä ei kylläkään minkäänlaista ongelmaa miehen kanssa että on helppo sen kanssa jakaa kaikki asiat.Toivois kovasti että kaikilla ois samatilanne...mulla varmaan pää hajois jos mies ei ois tukena. Yhteinehän tämä asia on aina vaikka kuinka oisi jonkin sortinvahinko!

riesa....selvähän se että niillä misseillä ei aivokapasiteettia...ei onneks tartte olla niin kaunis, niin aivotki pelaa hiukkasen paremmin:) oisko se niin.

mukavatpäivänjatkotkaikille!! näppis ei edelleenkäänkunnossa...eituuvälilyöntiä millään...blääh.

tuuteliluu+nuppu 15+1

Vierailija
20/39 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuteliluu: Sehän tässä oudointa onkin, kun me ollaan aina puhuttu kaikista mahdollisista ja mahdottomista asioista. Koskaan ei oo tullu vastaan asiaa, mistä ei oltais voitu puhua. Ja nyt sitte yhtäkkiä tämä viides raskaus onkin asia mistä ei juurikaan puhuta. En tiedä oonko sitten vain jotenkin yliherkkänä, kun musta tuntuu, ettei mies välitä koko raskaudesta. Eiköhän se välitä, kun kuitenkin asian on hyväksynyt. Viime viikon äitispolikäynnillekkin lähti kuitenkin ihan omasta tahdosta mukaan, joten kyllä sillä varmaan kiinnostus raskauteen on. Mutta pitää varmaan paremmin kertoa sille omat toiveet ja odotukset, josko se sitten ymmärtäis huomioida mua enemmän.