Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät Italiassa?!

24.06.2007 |

Hei! Lienee tyhmä kysymys, mutta ollaan saatu kutsu häihin Italiaan ja pohdin pukeutumista: onko " pukukoodi" suomalaistyyppinen eli pukeudutaanko kuten suomalaisiin kesähäihin?

Häät ovat elokuussa, illalla. Miehen ystävä on menossa naimisiin, enkä tunne ketään jolta voisin asiaa kysyä, kun mies kieltäytyy kysymästä kaveriltaan...

Stressaan kovin asiaa monestakin syystä, enkä ainakaan haluaisi nyt stressata pukeutumistani eli kovin erottua joukosta liian hienolla/arkisella pukeutumisella.

Jos jollain olisi kokemusta italialaisista häistä, olisi kiva kuulla kokemuksia!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran n. 6 vuotta sitten ollut kesähäissä Italiassa ja laitoin suomalaiseen tapaan vaalean asun: vaaleanvihreän hameen ja siistin jakun. Olin varmaan ainoa nainen, jolla ei ollut jotain mustaa päällä! Voi tietysti olla, että tämä oli sattumaa ja että jossain toisissa häissä ei kenelläkään ole mustia vaatteita, mutta kyllä tuli itselleni sellainen olo, että olin ihan vääränlaisessa asussa.

Muistelen, että monilla naisilla oli mustat juhlahousut ja vaalea yläosa, toisilla taas pikkumusta tai muu mekko, ei kovin pitkiä helmoja. Hihattomia mekkoja oli paljon. Itse olin kuvitellut, että katolisessa kirkossa ei voi olla hihattomassa asussa, mutta eivät paikalliset ainakaan niin toimineet. Tosin voi olla, että he laittoivat kirkossa huivin olkapäiden peitoksi, en muista enää.

Voisitko yrittää kysyä joltain paikalliselta naiselta? Minullakin ongelma oli, että silloinen italialainen miesystävä ei yhtään osannut auttaa asiassa, vaan sanoi, että mikä tahansa kiva asu kelpaa. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi