Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vatsakivuista

09.11.2005 |

Olen raskausviikoilla 23+2 ja aina liikkunut paljon. Kävelen työmatkat, yhteensä vajaa tunti päivässä, ja nyt parina viime päivänä kävellessä on alkanut pistämään esim. oikealle puolelle vatsaa yhteen kohtaan. Kun pysähdyn, helpottaa. Harjoitussupistuksiakin on ollut, mutta en ole osannut bongata niitä juuri kävellessä. Vatsaa kokeillessa se ei ole ollut kova, vaikka johonkin paikkaan mahaa on sattunutkin. Onko muilla ollut tällaista ja onko se vaarallista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla vaarallista ja minua helpotti kovasti tukivyö ja vauhdin hidastaminen ;). Täytyykin kaivaa se tuolta " naftaliinista" itsellekin.

Mulle selitettiin, että se johtuu vain siitä kun kohtu ja vatsa alkaa kasvamaan ja painamaan ja venymään ja virumaan joka suuntaan, nyt kun vauvakin alkaa olla jo jonkun kokoinen. Inhottavaa se on kyllä!

Vierailija
2/3 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipu on tuntunut alavatsalla, enemmän nivusseudulla. Kuvailisin sitä pienimmillään vihlonnaksi, ja suurimmillaan repiväksi kivuksi. Töissä tuli nuo kivut ekan kerran ja sain sairaslomaakin sen takia (paperissa luki " ennen aikaisten supistusten takia" , vaikka ne ei varmaan suppareita ollut), ja kivut helpottaa, kun hidastaa vähän tahtia. Lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata kipujen syyhyn, mietti tyrää ja jotain muuta, mutta mä oon kyllä sitä mieltä, että ne oli just noita kohdun venymis ja virumiskipuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen ei ole päässyt kunnon kävelylenkille moniin kuukausiin. Justiin tossa puolen välin paikkeilla alavatsan kivut alko olla tosissaan pahoja. Aluks tulivat justiin reippaammin kävellessä ja sit töissä kun tuli käveltyä ja kiivettyä portaita. Vaikka töissä en paljoa joudu liikkumaan, niin alkoivat tulla koko ajan vähemmästä ja niin, että varsinkin illat olivat yhtä tuskaa töiden loputtua. Eli saikulla olen ollut jo pitkään. Nyt vatsa kipeytyy lopussa jo vähemmästäkin, mutta toisaalta rauhallisesti ottamalla olen selvinnyt aika hyvin ja pystyn jotain touhuumaankin kunhan otan iisimmin.

Syytä ei kukaan ole koskaan osannut sanoa. Olettivat aina liitoskivuiksi mutta niitä ja muunlaista kasvuun liittyvää repimistä tai vihlontaa on ollut, mutta tuo on vielä erilaista. En tiedä, liittyisikö mulla hieman ennen raskautta todettu endometrioosi asiaan. Tosin raskaushan parantaa sen ja musta silloin alkuun tuntuikin, että ne kivut hävisivät. Mutta jos siellä jotain kystia on, niin tiedä häntä. Loppusuoralle ollaan kuitenkin selvitty. Jospa sitä kohta pääsisi näistä kivuista ja pääsisi lenkille. Tosin neuvoisin teitäkin kuitenkin liikkumaan omien rajojen mukaan sen verran kun pystyy. Makaamalla se ei parane. Mutta jospa tästä kokemuksesta jotain hyötyä jollekin. Itse oon ollu kummissani kun ei kukaan tunnu tietävän mikä juttu tuo on.

Päivänsäde75 ja Pikkuruu rv 38