Kaupassa kyrvähti! Ostoskärryistä...
Olin menossa tänään kauppaan 8kk ja reilu 1.5 v lapsen kanssa mutta jäi menemättä kun ei löytynyt mistään kahden lapsen istuttavia kärryjä. Ne olivat varmasti tarpeellisessa käytössä jollain toisella lapsiperheellä ja kauppamme (isomman puoleinen marketti) ei ole viitsinyt satsata useampiin kuin yksiin sisaruskärryihin.
Syy miksi kyrvähti oli kun näin naisen työntävän n. 5-vuotiasta lastaan autokärryssä, jossa on tilaa yhteensä kolmelle lapselle.
Minkä perkeleen takia yhden lapsen pitää valloittaa isot autokärryt ja vielä noinkin vanhan lapsen!?
Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset perheitä joissa on useampi kuin yksi pieni lapsi ja viekää nico-petterinne Linnanmäelle jos lapsi paran ainoa huvi on autokärryajelu marketissa!
Joo, ja kyllä. Olisin voinut toki laittaa isomman lapseni istumaan kärryjen koriosaan mutta kun kuulun tähän ryhmään joka kunnioittaa kaupan kehoitusta pitää lapset pois koriosasta ja ymmärtää syyn tähän kehotukseen. Eikä tuo onnistuisi muutenkaan 1,5 vuotiaan kanssa kun olisi ostokset tallattu hetkessä muussiksi.
Kommentit (123)
Mihin ne ostokset sitten laitetaan,jos lapset ovat rattaissa? Kaikki eivät käy joka päivä kaupassa,aika monet käy vain kerran viikossa.
Hankkiiko joku tosiaan lastenvahdin kauppareissun ajaksi? Onpa uusavuton äiti jos ei lasten kanssa pärjää kaupassa.
työnnät rattaita ja vedät ostoskärryjä perässä?
Vierailija:
Mihin ne ostokset sitten laitetaan,jos lapset ovat rattaissa?--- Vaikka siihen mukana tuotuun ikean jättikassiin.
Kaikki eivät käy joka päivä kaupassa,aika monet käy vain kerran viikossa.
--- eikö silloin voisi ottaa sitä miestä mukaan niin olisi kaksi kärryntyöntäjää?
Hankkiiko joku tosiaan lastenvahdin kauppareissun ajaksi? Onpa uusavuton äiti jos ei lasten kanssa pärjää kaupassa.
Siksi me ainakin tarvitsemme kauppakärryistä istumapaikan sekä puolitoistavuotiaalle että makuupaikan vauvalle 5 kk. 3-vuotiaamme kävelee tai työntää pikkukärryjä.
Ärsyttää todella, kun näkee jonkun työntävän niitä tuplakärryjä joissa on vauvankaukalo sekä istumapaikka, ja kaukalossa matkaa käsilaukku, istumapaikassa joku kuusivuotias lapsi.... NE ihmiset ovat niitä minäminäminä-tyyppejä mielestäni. Eivät kai tajua tai vaan välitä, että kahden lapsen kärryjä on kaupoissa ihan tietystä syystä: JOTKUT TARVITSEE NIITÄ. Mutta tarvitseehan se Halpahallista ostettu käsiveska toki ihan oman istuimen kauppareissulle.
Ja ennen kun joku toteaa, että " kyllä meidän Jesminella-Pimpparoosa vaan käveli jo H-Y-V-I-N puolitoistavuotiaana eikä kaupassa tarvinnut mitään kärryjä" : kaikki puolitoistavuotiaat eivät vielä kävele kunnolla, ja se on täysin normaalia. Käveli meidän esikoinenkin jo alle vuoden iässä. Mutta tämä keskimmäinen sen sijaan puhua pälättää jo kahta kieltä tuosta vaan, puhe ei juuri jää 3-vuotiaan esikoisen puheesta jälkeen. Lapset kehittyy kukin omaa tahtiaan.
Vierailija:
Minulla on 3-vuotias tyttö, joka kyllä näyttää 5-vuotiaalta suuren kokonsa takia.Missään ei käsittääkseni sanota, että ne kärryt on tarkoitettu vain niille, joilla on kaksi tai useampia lapsia. Sanonko sitten seuraavan kerran kaupassa lapselle, joka haluaa, että otetaan autokärryt, että ei me voida ottaa niitä, kun sinulle ei ole suotu pikkusiskoa/veljeä.
niin kauppaan kyllä tuli niitä kärryjä useammatkin eikä enää siinä kaupassa ole jäänyt ilman kahden lapsen kärryjä. Palautteeseen laitoin viellä yhteystietoni niin kauppias soitti minulle ja kiitti jopa palautteesta.
kun näin n. 20-v nuorten miesten kuskaavan ainakin 5 kaljakoria autokärryissä ;D
Joku aika sitten tällä palstalla joku valitti samanlaisesta tilanteesta, tuli se valitus mieleen mieleen kun näin ne kaljan kuskaajat autokärryineen.
Joka tapauksessa seurattiin seurattiin tätä kaljakärryporukkaa autolle ja pyydettiin kärryjä meidän 3-vuotiaalle. Oli poijaat melko noloja kärryinensä.
He olivat siis kaljoinensa pois lähdössä kun me tultiin kauppaan eikä muita autokärryjä nähty, ei muuten ois jaksettu seuraamaan lähteä.
Mun täytyy tunnustaa täällä omat autokärryjen väärinkäytökset. Ollaan muutaman kerran ajeltu neljän lapsen autokärryillä (2 autoon, 2 koriosan istuimeen) vaikka meillä on vaan 2 lasta.
Vauvakärrytkin olen joskus ottanut vaikka vauva ei ole ollut mukana. Ei ollut kolikkoa tmv. millä olisi tavalliset kärryt saanut. Siinä kaupassa on paljon vauvakärryjä ja yleensä aina suurin osa vapaana, niin silloinkin. Muuten en olis kehdannut vauvakärryjä ottaa.
Saan meidän 3 vuotiaan hyvin pysymään aisoissa Ergossa.
miten lapsi kyllä osaa käyttäytyä kaupassa kun on oppinut peruskäytöstavat kotona.
Ihan kuule samanlainen oikeus meillä yhden lapsen äideillä ja meidän ainoilla lapsilla niihin kärreihin on kun sunkin lapsillas! Ja esim. se missä työnnän omaa lastani ei kuulu sulle pätkän vertaa. Olisit säkin hankkinut vaan yhden lapsen jos elämä on niin vaikeeta!
samaa olen itsekin usein kaupassa kirvannut.
Itselläni on erittäin villit kaksoset 2v3kk ja olen raskaana rv 34, eli kauppareissut on valmiiksi tosi raskaita.
Minä en edes yritä saada autokärryjä, mutta kahden istumapaikan kärryt yritän etsiä. Viimeksi kun olin keskenäni lasten kanssa kaupassa oli kaikki tuplaistumapaikkakärryt menossa (yhden istumapaikan kärryjä oli paljon vapaana) ja sitten otin itse auton perästä matkarattaat ja ostoskärryn, tämä yhdistelmä on tosi ikävä.
Kaupassa sitten katsoin, kuinka tuplakärryjä oli yhden lapsen käytössä ja jopa jollain naisella oli sellainen ilman, että oli edes lasta mukana , kun niin kätevästi mahtuu käsilaukku ja takki sihen istuinosaan, eikä tarvi olla panttia. Kyllä siinä savu nousi korvista...
Vierailija:
Saan meidän 3 vuotiaan hyvin pysymään aisoissa Ergossa.
Kun sun ainokaisellesi riittänee sellainenkin autokärry, mikä on vain yhdelle lapselle tarkoitettu. Ellei lapsesi ole läski ja vie kahta istuinta.
Vierailija:
Ihan kuule samanlainen oikeus meillä yhden lapsen äideillä ja meidän ainoilla lapsilla niihin kärreihin on kun sunkin lapsillas! Ja esim. se missä työnnän omaa lastani ei kuulu sulle pätkän vertaa. Olisit säkin hankkinut vaan yhden lapsen jos elämä on niin vaikeeta!
Mutta miksi ihmeessä sun pitäisi ottaa just ne ainoat autokärryt, joihin mahtuisi useampi lapsi?
Kun sun ainokaisellesi riittänee sellainenkin autokärry, mikä on vain yhdelle lapselle tarkoitettu. Ellei lapsesi ole läski ja vie kahta istuinta.
No en mä tutki mitä kärryjä ne ovat vaan otan ne mihin lapsi menee. Koskaan ole edes ajatellut, että nämä ovat nyt tuplakärryt ja nämä yhden lapsen kärryt jne. Jos lapseni haluaa juuri jotkut tietyt kärryt niin otan ne hänelle!
Kaupassa on vierekkäin kahdet autokärryt: monen lapsen istuttavat, ja yhden istuttavat. MIKSI yhden lapsen äiti ottaa ne monen lapsen istuttavat? Monen lapsen äiti ei voi ottaa yhden lapsen istuttavia. Ajattelisitte hieman nenäänne pidemmälle.
Vierailija:
Kun sun ainokaisellesi riittänee sellainenkin autokärry, mikä on vain yhdelle lapselle tarkoitettu. Ellei lapsesi ole läski ja vie kahta istuinta.Vierailija:
Vierailija:
No en mä tutki mitä kärryjä ne ovat vaan otan ne mihin lapsi menee. Koskaan ole edes ajatellut, että nämä ovat nyt tuplakärryt ja nämä yhden lapsen kärryt jne. Jos lapseni haluaa juuri jotkut tietyt kärryt niin otan ne hänelle!
Ja hänestä kasvaa yhtä itsekäs kuin äidistään. Kummallinen viisivuotias, jos sille ei voi sanoa että otetaan me nuo toiset kärryt, kun nämä on tarkoitettu kahdelle lapselle, sinä voit istua noissa toisissakin autokärryissä mutta nuo metrin päässä odottavat kaksivuotiaat kaksoset eivät voi.
Ihmetyttää, miten itsekäs voitkaan olla.
lupaan ottaa autokärryt vaikka itselleni ja miehellenikin, niin että sinun lapsesi jää kokonaan ilman. Ehkä se opettaisi sinulle jotain.
Vierailija:
Mutta miksi ihmeessä sun pitäisi ottaa just ne ainoat autokärryt, joihin mahtuisi useampi lapsi?
Kun sun ainokaisellesi riittänee sellainenkin autokärry, mikä on vain yhdelle lapselle tarkoitettu. Ellei lapsesi ole läski ja vie kahta istuinta.No en mä tutki mitä kärryjä ne ovat vaan otan ne mihin lapsi menee. Koskaan ole edes ajatellut, että nämä ovat nyt tuplakärryt ja nämä yhden lapsen kärryt jne. Jos lapseni haluaa juuri jotkut tietyt kärryt niin otan ne hänelle!
Vierailija:
Jos lapseni haluaa juuri jotkut tietyt kärryt niin otan ne hänelle!
Kyllä se on ihan niin kuin lapset opettaa
on tullut mieleesikään tehdä lapset noin pienellä ikäerolla jos todella olet noin avuton! Voi jessus sentään.
t. äiti + 3 lasta vuoden ikäeroilla