Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Marrasmasujen keskiviikko*

20.06.2007 |

Huomenta!

Meijän aamu alkoi taas ajoissa..neiti herätti ekan kerran tuossa 4 maissa, ja vaikka yritinkin vielä nukua, niin tyttö huuteli sen verran ettei herkkä unisella tullut nukkumisesta mitään..

Ja kun nousin niin mies vaan istui koneella...kuulemma kiisteli jo tytsin kans tarpeekseen, ja jätti sen sit huutaa makkarin oven eteen:(Grr!

Yleensä ku se oon aina minä joka nousee tytön kas, kun se näitä liian aikaisia aamuja tekee..ja nyt mies menee kuitenkin normisti vasta iltapäivällä töihin, et ihan samalla tavalla hnkin vois mielestäni nousta. Mut en tiiä onko se osaamattomuutta toimia tuon lapsen kans vai ihan vaan laiskuutta, kun näille tulee yleensä aina joku tämmöinen konflikti että äitiä tarvitaan kuitenkin ja kohta mulla on kahen vuoden univelat päällä..(No ei nyt ehkä iha mut melkein)

Tulppa kysyi eilisessä pinossa, ollaanko saatu papereita jo neuvolasta täytettäväks..myö saatiin viimeks joku lappu laitettavaks ä-polille sit joskus..Isän ja äidin tiedot,äidin puolen sairaudet,aikaisemmat synnytykset/onko ollut ongelmia niissä,nimiehdotukset yms.

Nyt pitää lähtee aamupalalle, tuntuis että saattais jo maistua..mulla kun on ongelmana että jos " liian" aikaseen/nopeesti joutuu nousemaan, nii heti ei oo nälkä mut sit se tuleekin yllättäen.

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!

Milenna ja Onni 19+4

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meinas nyt kuopuski herätä tänään kuudelta esikoisen kanssa vaan onneks sain kummatki nukahtamaan uudestaan ja vasta vähän ennen seiskaa esikoinen kömpi ylös. Kuopus nukkuu onneks vieläki ja hyvä niin koska ei nukahda enää helpolla päikkäreille.

72oinas: Meillä on samana päivänä rakenneultra :) Ei kyllä millään malttais odottaa! Mihin aikaan sulla on ja missä sairaalassa? Mulla 14.00 ja Jorvissa. Meilläki on vanhat vaunut (myöskin Ora) jotka on ihan hyvät tälle kolmannelle vauvalle. Esikoinen ei noita tosin käyttäny ku esikoiselle ostetut käytetyt vaunut hajos reilu vuoden käytön jälkeen. Välissä käytettiin tuplia ja sit ostettiin käytetyt Orat kuopukselle ja nää on ollu hyvät ja nätit. Tummansiniset joissa nallekuosia.

Nimet vauvalle on kyl vähän hakusessa. Esikoiselle oli niin varma et tulee just se nimi joka nyt on jos on tyttö mut kuopukselle mies keksi hyvän tytönnimen noin raskauden puolivälissä. Pojalle on ollu koko ajan yks hyvä nimiehdotus eli se ois valmiina edelleen muttei tytölle mitään hyvää...Onks tääl netis jotain nimisivistoja mistä vois löytyy ehdotuksii? Tai mikä ois hyvä nimikirja jonka sais lainattuu kirjastosta? Meillä tytöillä nimet joista toinen löytyy ruotsinkielisestä kalenterista ja toista ei löydy ollenkaan kalenterista ku on niin harvinainen (muutama kappale Suomessa).

En muista ees millon sai ne äippäpakkauspaprut neuvolasta. En varmaan viel ens viikol saa mitään mut ehkä sit jo seuraaval kerral.

Tarald ja tiitiäinen 18+4

Vierailija
2/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompas Milennalla ollut aikainen herätys! Meillä tuppaa olemaan sellainen ongelma näin loma-aikaan (saman ikäinen tyttö, mies vielä lomalla, mie tulin töihin tällä viikolla) ettei meinata saada illalla tyttöä nukkumaan. Hyppää sängystä pois illalla ja tulee iloisesti kujerrellen sanomaan " moi äitikulta" :) Ja sit aamulla nukkuu tonne ysiin. Kivahan se miehelle on juu, mie herään kuitenkin kuudelta ja illalla ois kiva käydä aiemmin nukkumaan. Meinattiin jo että pakko jättää ens viikolla vaikka päikkärit pois kun miun pitää saada tyttö torstai aamuna ylös viimeistään klo 7 aamulla. Ne on kyl " mukavia" aamuja kun toinen on ku nukkuneen rukous ja sit yrität saada äkäiselle lapselle vaatetta ylle.

Neuvolan antamista papruista. Myö ollaan kans saatu esitietolomake joka piti viedä sairaalaan kun käytiin siellä ultrassa. Siis menen naapurikaupunkiin synnyttämään ja käyn siellä myös ultrat. Siinä kyseltiin just nää sairaudet ja nimiehdotukset yms. Sit ollaan saatu lomake jossa kysellään molempien alkoholinkäyttöä...ja sit mie täytin sellaisen perheväkivalta kaavakkeen viimeeksi. Siinä siis kysellään että esiintyykö perheessä henkistä tai fyysistä väkivaltaa ja millainen parisuhde on noin muuten.

Raskauden pitää olla kestänyt muistaakseni 154 päivää ennen kun neuvolasta saa nämä äitiysraha yms. hakemukset...jossa siis haetaan pakkausta ja ä-rahaa. Mie taidan saada ensi kerralla jos en väärin muista. Miulla on se onni että sairaskassa hakee kaikki miun puolesta, täytyy vaan rastittaa et haluunko pakkauksen vai en ja laittaa nimi alle. Samoiten maksajana toimii kassa eikä kela.

Pientä jytkettä tuntuu mahassa, lähinnä huomaan ne aina iltaisin. Mutta aina kun mies laittaa käden masun päälle niin liikkeet loppuu :/ Närästys jatkuu entisellään eli aina kun on menossa pitkälleen, joutuu ottamaan närästyslääkkeen. Nuo Multitabs närästyslääkkeet ei oo miusta kauheen tehokkaita, parempi oli...joku balanced...en muista sen nimeä.

Jaahans, nyt sit jos jatkais näitä töitä. Heippa kaikille!

t: nasulina rv 19+3 (ultran mukaan 20)

Milenna, onko siulla laskettu aika kans 11.11? Miul on se " virallisesti" mutta oman menkkakierron ja ultran mukaan se on 7.11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulina; Mulla on la 10.11 kalenterin mukaan, oikeesti vähän myöhemmin, kun on pidempi kierto, mut mennään nyt tuolla neuvolan antamalla ajalla..Varmaan,jos tää uus tulokas tulee yhtään siskoonsa, niin se pari viikkoa voidaan taas mennä yli:(

Vierailija
4/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa tuli aamulla käytyä.

Kaikki oli ok.

Pissa oli puhdas, verenpaine oli 123/67. Hemppaa ei taas katsottu kun alkutilanne oli hyvä eikä mulla ole ylenpalttista väsymystä joka viittaisi raudan puutteeseen.

Painoa oli tullut n.5 viikossa 1.1kg eli nyt yhteensä 2.7kg.

Mut mulla on 10kg lähtöpaino korkeampi ku edellistä odottaessa et varmaan samoihin loppupainoihin päädytään.

Sydänäänet kuuluivat komeasti. Pähkinä on kova peuhaamaan nytkin se yritti potkia masulta pois terkkarin kättä kun kuunteli sydänääniä.

En muista et kumpikaan pojista olisi noin kovasti touhunnut vai tunnenko nyt kaikki paremmin kun tää on kolmas raskaus.

Kohtu oli oikeessa kohdassa eli navan korkeudella ja terkkari kyl mittanauhan kanssa touhusi muttei ainakaan neuvolakorttiin merkannut mitään.

Nyt lähdemme poikien kanssa torille ostamaan mansikoita ja uusia pottuja.

oikku ja pähkinä 19+4

Vierailija
5/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en oo mitään papereita vielä saanu, mutta ehkä ens kerralla? Hassua kuinka paniikissa olin ennen sitä edellistä ultraa ja kuinka nyt taas on ihan hyvillä mielin. Onkohan koko loppuraskauskin sitä, että panikoi aivan hulluna kaikesta kokoajan? Mä kyllä olen sellainen " paniikki-ihminen" että ei mikään kummakaan kun kaikki huolestuttaa. Mä voisin vaikka ostaa sellasen ultrauslaitteen kotiin jos ois varaa... :D

Huomenna saa onneksi jo lähteä juhannusviettoon. Onko ihmisillä minkälaisia juhannussuunnitelmia? Mua vähän mietityttää, kun lähetään pääasiassa poikaporukalla (minä + 1 tyttö ja 6 poikaa) että mitä siitä oikein tulee. Saako nukuttua ja syötyä kunnolla, kun pojat kuitenkin vetää hirmu kännit. Onko kukaan juonu alkon alkoholittomia punaviinejä? Joku kiva juhannusjuoma olis mukavampi kuin joku perus limupullo. Kaupoista saatavat alkoholittomat kopparsbergin siiderit on ollu ihan hyviä. (omenaa ja karpaloa oon maistanu) Mites muuten, kuinka moni menee johonkin maalle?

Nyt alkaa olemaan niin hirmu nälkä, että pakko lopettaa!

Miizuli ja toukka 20+0 (hurjaa uusi viikko taas...)

Vierailija
6/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut tädiksi tulon johdosta!

Kyl toi tekee malttamattomaksi kun tuntuu et muut saa vaan vauvoja ja omaan laskettuun aikaan on vielä niiiiiiiin piiiiiitkä aika.

Tässä meidän taloyhtiössä on nyt syntynyt viikon sisällä kaksi pientä tyttöä ja kyl se tekee olon tosi haikeaksi.

oikku

Vierailija
7/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä elellään menemään. lapset päiväunilla ja ite en malttanu olla aukaisematta nettiä kun kerran saa rauhas kattoa. :) tänään pojan 9kk neuvola, kuulotarkistus kun ei viime nvlas reagoinut toisella korvalla ääneen. tai tarkemmin sanottuna ei kääntänyt päätä oikeaan suntaan missä piip ääni kuulu.

se siitä.-

omaa napaa: maha kasvaa, mamma housut kovalla käytöllä vaikka viikkoja on vasta 17 kasassa.

liikkeitä olen tuntenut jo kohta 2 viikkoa. outoa. onko muita jotka tunteneet liikkeet jo tasan 15 viikoilla.

mulla oli ultra toissa viikolla ja ultraajamittas VAIN pään halkaisija mitan ja siitä määritteliviikot. eikö päänmitta voi olla aika eri suhteessa muuhun vartaloon. mielestäni olisi pitänyt mitata kaikki mitat (reisi,päänympärys, vartalon kokomitta) ja niistä keskiarvo. mut se oli vain tk lääkäri ja kiireinen sellainen . AARGH! 3viikon pääästä reilu sit rakenneultra. tehdään yli 20 viikoilla mulle kun ei kuulema ollu aikoja...nooh, pääasia et tehdään. ja jänittää se jo kovasti, kumpikohan sielä näkyy, aijotaan luultavasti kysyä.:)

juhannusta vietetään grillaamalla ja ottamalla iisisti. luonnonkukkia aijotaan lasten kaa käydä poimii ja sit syyää hyvin. saunaa ei ole joten taitaa saunomiset jäädä tänä jussina.

mulla on ollu outoja mahakipuja, sillai koko alavatta jotenki pingottuu ja alkaa särkee. ei ole niitä vihlomiskipuja ne on erikseen. voikohan näil viikoil jo supistella?

pitää tänää pojan nvlas pyytää et ne kuuntelee syränäänet et saa rauhan et sielä on vauval kaikki hyvin.

nt lähden valmisteleen ruokaa et ehditää sinne neuvolaan.

/catry ja asukki 16+6

Vierailija
8/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarald, en oo muistanut onnitella tädiksi pääsyn johdosta! Onnea!

Mulla ei varmaan vielä piiitkään aikaan, jos koskaan on tätiytyminen eessä:( Miun veli kun on vähän hiljaisempaa laatua, eikä tytöt viel silleen kiinnosta, vaan enemmän kiinnostunut musiikista ja sen tekemisestä yms.

Miizuli; Mulla oli kans noita Koppersbergejä mökillä kun oltiin kaveriporukalla..eipä noista maun puolesta eroa " normisiideriin" näin äkkiseltään huomannut:) En tosin aikoihin oo juonutkaan niitä alkollisia..

Vierailija
9/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ruvennut ärsyttämään kun kaikki sukulaiset on koko ajan et kumpi on tulossa ja kun sanoo ettei tiedetä niin sieltä saa varman vastauksen: poika se on! Perustuuko ajatus sille että esikoinen on tyttö. Olen kyllä itsekkin aika varma että masussa asustelee poika, mutta nyt alkaa tuntua että tulispa tyttö että sukulaiset saisi nenilleen: ) Onko muilla samanlaisia " ongelmia" ?

oikku69:Mustakin tuntuu että tämä asukki on todella kova myllertäjä verrattuna esikoiseen näillä viikoilla!

catry: Kipusi ja kiristykset voivat ihan hyvin johtua supistuksista. Mulla on ollut supistuksia n.Rv13 alkaen ja jatkuu vain. Välillä tosi kipeitä ja hankala olla.

En ole saanut neuvolasta mitään papereita ja ainakaan esikoisenkaan odotusaikana en täytellyt mitään esitietolomakkeita! Nimiä ollaan vähän pyöritelty, mutta ei tunnut kun pojalle löytyvän toiset nimet... pärjäähän niilläkin johonkin asti... Esikoisen nimi päätettiin vasta tuntia ennen ristiäisiä: )

En malttais odottaa huomista ultraa, siitä mieleeni juolahtikin että pitää katsoa miten junia kulkee. Tulee harvoin kuljettua junalla...

Tappinen ja Nirppu 19+6

Vierailija
10/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Oikulle[/b] onnea hyvistä neuvolakuulumisista. Ihanaa, että masussa asustelee oikea vilpertti :-) Itsekin odotan into piukalla ensi viikon neuvolakäyntiä, jotta saisin edes kuulla masuasukkini liikkeet. Vieläkään en niitä nimittäin tunne. Kovin malttamaton kyllä asian suhteen olen!

[b]Miizuli[/b] kyseli juhannussuunnitelmista. Me aiotaan mennä ihan perinteiseen tyyliin mökille, jonne tulee muidenkin sisaruksien perheet. Nautin kovasti siitä porukasta, liuta samanhenkistä sakkia ja huumori sen mukaista :-)

Miizuli myös tuntuu olevan panikoivaa sorttia - niin minäkin! Olen luonteeltani sellainen, että haluan suunnitella kaiken valmiiksi, jolloin turhaa stressiä asioista ei tarvitse ottaa. Raskauden suhteen vain on hankala itse alkaa tapahtumien kulkua suunnittelemaan, ja sekös vasta aiheuttaakin päänvaivaa. En saisi kyllä ollenkaan lueskella netistä raskausajan kokemuksia, kun alan pelätä kaikkea mahdollista. Minulle 99%:n todennäköisyys kaiken sujumisesta hyvin ei riitä, vaan pelkään tietenkin kuuluvani siihen jäjelle jäävään prosenttiin. Tyhmä ihminen! Olen jo niin moneen otteeseen päättänyt jättää turhat pelot (aina ultran ja sydänäänteen kuulemisen jälkeen ;-), mutta viikko pari eteenpäin olen taas kovin epäileväinen masuasukin tilasta. Voi kun niitä liikkeitä jo pian alkaisi tuntumaan!

Eilen kyselin vaunuhankinnoista. Itse päätin sysäistä turhat huolet sivuun ja ostin sitten Nuulle harkitsemani käytetyt yhdistelmät. Pakko tarttua tilaisuuteen, kun edullisesti sain hyväkuntoiset ja silmää miellyttävät kärryt. Merkki on Basson ja väri ihana oliivi-beige. Niitä sitten olen hypistellyt koko aamun onnesta soikeana. Pienestä se ihmislapsi saa mielensä hyväksi.

RvaRuljanssi ja Nuu 17+1

Vierailija
11/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, heräsin yöllä hammas särkyyn. Illalla olin ottanu jo panadolin mut ei se mitään auttanu. Ei muutakun 03 jälkeen ylös ja selaamaan lääkeopusta mitä se sanoo buranasta. Onneksi on sallittu yksittäisinä annoksina myös raskausaikana, joten burana naamaan ja takas maata. Nyt ei oo enää tuntunu mitään.

Oon just ollu hammaslääkäris ja korjattiin hampaat kuntoon. Rasittavaa!

Muutenkin herään tosi usein siinä 03 jälkeen. Oon ajatellu että kun vauva syntyy niin herää varmaan siihen aikaan syömään, luonto opettaa äitiä jo valmiiksi rytmiin ;)

Tarald: Meidän ultra on klo:10.00 seinäjoella. Harmi ettei olla samas paikas, olis ollu kiva törmätä!

Meidän vaunut on kans tummansiniset ja sisällä kirahvin kuvia.

Onnittelut tädiksi tulon johdosta! Itse olen 10 täti.

Tosin me saatiin jo neuvolasta se nimipaperi joka pitää olla sairaalaan. Nimet on kyllä ihan hukassa. Tytön nimestä on tosin jotain ajatusksia mutta pojan nimi on ihan hukassa. Apua! 2 viikon päästä pitäis se paperi palauttaa. Mä en oo löytäny netistä mitään nimilistaa vaikka oon yrittäny ettiä. Ja kalentereis ei oo kaikkia nimiä. Meillä on sellanen pöytäkalenteri jossa on kaikki nimet. Kai pitää ottaa urakka ja kirjottaa siitä erikseen lista nimistä et pääsis hommas eteen päin. Huh huh.

seuraavalla kerralla saan ne paperit jolla haetaan etuuksia. Ihanaa, saa laittaa äitiyspakkauksen tilaukseen! Toivottavasti tulis sit nopeesti.

Eikös se oo niin et kun raskaus on kestäny 154 päivää, niin sit saa ne paperit.

Nyt me jatketaan tämän masu jumpparin kans juhannus siivoja! Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

72oinas 20+5

Vierailija
12/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan, laskettu aika 14.11. :). Ennestään meillä on 1 v. 4 kk:n ikäinen aurinkoinen ja iloinen tyttö, joka nyt maanantaisen rakenneultran perusteella saa pikkuveljen (karvaisen isoveljen virkaa on hoitanut 3 v. koira). Minä taas olen 35 v. pirkanmaalainen rouva -onkos täällä muita odottajia Tampereelta tai lähikunnista?

Mitäs mun napaan -sf-mittaa ei ole otettu, mutta mulla on tämmöinen hyvin kompakti vauvamaha, jote ei vielä oikeastaan näy. Sama juttu oli esikoisesta, joka tosin syntyikin sirokokoisena (2810 g/48 cm). Vietti varmaan aikaansa littanassa sammakkoasennossa. Vauva potkii ahkerasti, jonkin verran on supistellut, muttei mitenkään kivuliaasti. Päivässä teen aina vähintään tunnin kärrylenkin ja siitä koetan pitää kiinni. Alkuraskaudesta olin tosi väsynyt (arvatkaapa huvittiko paljon lenkkeillä), iltaisin ellotti, mutta muuten olo on ollut oikein hyvä. Viimeksi neuvolassa käydessä oli paino laskenut. En ymmärrä miten se on mahdollista, Kotipizzat ja jäätelö nimittäin maistuvat paremmilta kuin koskaan.

Terveisiä siis täältä suunnasta Suomea -esikoinen vetäytyi päikkäreille joten menen sohvalle lojumaan ja syömään päivittäisen jäätelöannokseni. Ummistan korvani kotitöiden kutsulta, mitäs eivät ole vielä oppineet huutamaan...

KL.

Vierailija
13/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Olen käynyt usein lueskelemassa, mutten vielä saanut aikaiseksi kirjoittaa. Mutta huomasin että Tampereelta nääs muitakin, lisäksi vielä samalla lasketulla elikkäs 14.11.

Osataan miehen kanssa vaan tää yks kaava, nimittäin esikoinen aikoinaan kolme vuotta aiemmin syntyi 26.11. (04). Innokas isoveli siis jo odottelemassa. Isompana lienevät sitten harmissaan kun synttärit ihan perättäin ja joulukin vielä ihan pian tai sitten tykkäävät kun saa juhlia aina koko loppuvuoden!

Kaikki mennyt raskauden suhteen kai ihan ok, tosin tällä kertaa voin tosi kurjasti ekat kolme-neljä kuukautta, eikä olo niin ruusuiselta tunnu vieläkään. Ekan kanssa tunsin olevani elämäni kunnossa...tutut vihjailleet että olis sitten tällä kertaa tyttö tulossa...no, rakenneultra on vasta heinäkuun alussa, jos sittenkään vielä tiedetään varmasti :-)

Mutta tälläistä, kesäloma alkamassa juhannuksesta joten mikäs tässä ollessa.

Vierailija
14/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh!!!

Siitä onkin aikaa kun viimeks olen tänne kirjottanut.

No nyt sitä muutaman viikon kerkiäis ku alko nimitäin kesäloma:)

Itselläni on semmoinen olo ettei olisi ollenkaan raskaana, kun ei noita liikeitäkään vielä ole tuntunut. Neuvolassa on kaikki ollut ihan kunnossa paitsi paino oli taas tippunut pari kiloa, mut mielastäni saakin kun olen aikasta pallero noin niinku muutenkin. Esikoisesta tuli painoa noin 20kg täytyy toivota että tästä ei tulisi ihan niin paljon:).

Onko teillä muilla tullut oloa että tuleeko tyttö vai poika?

Itselläni oli esikoisesta kokoajan sommonen olo että poika se on ja poika se olikin, nyt olis semmonen tyttö fiilis.

ens viikolla olisi se keskiraskausultra on sen takia näin aikasin ku ei ole aikoja muulloin. Jänskätää vähäsen ku aijon kysäistä että kumpisse ny olis vaik täällä ne sanoo aina et ei pysty näkemään.

ansku ja nasumasu 17+2

Vierailija
15/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kirjoittaja (ansku?) kyseli että onko tunnetta siitä että asuuko vatsassa tyttö vai poika. No esikoista odottaessa olin ihan varma että on tyttö ja tyttö tuli. Nyt on ollut sama tunne koko ajan, samat oireetkin raskausaikana...ja ultrassa " veikkasivat" vahvasti että tyttö on tulossa :)

Tervetuloa muuten kahdelle uudelle mukaan!!!

Mitäs jos kirjotettais kaikki tähän pinoon jotain itsestämme, ihan mitä vain...vaikka on tuo esittelypinokin niin ois kiva lukea enempi teistä muista. Mie voin alottaa:

- Elikkäs oon loppuvuodesta 32v täyttävä mamma, avoliitossa asun Etelä-Karjalassa ja toinen lapsi on tulossa. Esikoistyttö on 2v3kk. Olen töissä tehtaalla toimistohommissa ja viihdyn työssäni ihan ok. Mies on kuljetusalalla, onneksi nyt säännöllinen työaika, historia ei ole aina ollut noin hyvä. Harrastukset ovat aika karsiutuneet, vesijumpasta koetan pitää kiinni vaikka kesällä sekin rajoittuu tuonne järveen. Luen aina kun mahdollista tai sit luuraan tääl netissä :) Lemmikkejä ei ole eikä tule miehen allergioiden takia.

Siinäpä sit juttua, jatkakaas muut! :)

Vierailija
16/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille joukkoon mukaan!

Odotan innolla ja jännityksellä ja peloissani huomista r-ultraa. Pitkä iltavuoro tulee töissä :)

Asukki on onneksi rauhallisesti ollut masussa eikä ole yrittänyt potkia itseään ulos...

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

-tulppa ja hiplaaja-

rv 20 tasan ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
17/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepsansaa kaikille!

täällä on näköjään tänään puhuttu papruista ja juhannuksen vietosta ja muusta. Minä en oo vielä myöskään saanu mitään papereita täytettäväks, mutta ens viikolla on neuvola, että ehkäpä silloin. :D

Koitahan Miizuli jaksaa " känniporukassa" ;) toivottavasti jotain mukavaa juotavaa löytyy sullekin. :D

Me ollaan miehen kanssa lähössä Norjaan ajelemaan Juhannusajelulle ja viettään hääpäivääkin ;)...ihan vaan aateltiin telttaretkelle lähtä...seikkailua...vau :D ...hehe..minä jo ootan innolla että pääsee täältä arkiaskareista pois ;)

hmm...taisinpa juuri tuntea vauvelin eka liikkeet....en oo kyllä varma, mutta vähän omituiselta tuntu tuolla massussa äskettäin ;) ja ihan jonku aikaa tuntu...mutta ehkä mä vaan kuvittelen ;).

Työpäivä olis tälle päivää kohta ohi...vielä pitää mun harmiksi ootella tässä bussia ylimääräset 20 minsaa, mutta noh, kyllä täältä jossain välissä kotiinki pääsee...jess. :D Makuupussien pesuun ja matkaa suunnittelemaan. ;)

Jos en ehdi enään huomenna tänne kirjottelemaan, niin toivottelen jo nyt valmiiksi kaikille oikein mukavaa ja LÄMMINTÄ juhannusta :D (norjassa ei kyllä varmaan lämpöstä oo..pitää ottaa toppavaatteet mukaan ;)...)

Vierailija
18/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kotiuduttiin - minä ja massu. oli ihana matka, paitsi että toka vikana iltana iski joku pöpö ja sain viettää aikaa vessassa p****lla. vesiripulin kanssa lentäminen on hauskaa. ei muuten, hyvin mun osalta meni, mutta voi niitä parkoja jotka joutu menee mun jälkee vessaan. tai sitä miestä joka istu käytäväpaikalla :)

tänään siis lääkärissä kävin ja nyt vessassa oottaa putkilot näytettä... toivottavasti on ihan vain vatsatautia eikä salmonella. sen näkee sitten.

no, sdalmonella katotaan ja että suolatasapaino on kohdillaan. ja " lääkkeeks" suolatasapainoon banaani + appelsiinimehua (kalium) ja matala natriumista vichyä :) kerrankin kiva lääkitys :D

samalla lekurireissulla vilkastiin kohdunsuun tilanne, joka oli ihan hyvä. kiinni ja 3cm pitkä. mutta en ymmärtänyt kun lääkäri sano että on pitkän mallisesti kiinni. mitä se tarkottaa??

kuunteli myös vauvan sydänäänet - löi kovaa pumpudi pum :) ja siitä kuuntelusta vauva vallan riehaantu ja alko potkimaan niin kovaa että sai sisätutkimuksen ajan tosissaan pidättää kakkaa ettei lennä lekurin syliin :Dhehe.

[b]Tarald[/b]: onneksi olkoon tätiytymisestä!

[b]Juhannus[/b]: meillä ei tietääkseni oo suunnitelmia. ellei sitten mies oo jotain päättäny tällä välin kun olin reissussa. alustavasti kyllä puhuttiin että ehkä grillailtais naapurien kanssa.

[b]Paperisota[/b]: meillä ei mitää esitietolippulappusia sairaalaan viedä mukana. ihmettelinkin kun ystäväni sellaisen oli täytellyt jo heti alkuraskaudesta. mutta kela-paperit saadaan varmastikkin ens kerralla, eli heinäkuun alussa heti. myöskään nimiä ei luojan kiitos tarvii etukäteen päättää. miks joissain paikoissa ne pitää olla??

[b]supistelut ja liikkeet[/b]:vauva potkii taas masussa kovasti :) kunnon silmin nähtäviä mukilointeja tällä kertaa taas. turkissa oli hiljaisempi, mutta johtu varmasti helteestä (~36astetta).

catry kysy voiko jo supistella nyt. ja voin vaan vastata että ikävä kyllä voi. en enää edes muista koska mulla alko supistelut, joskus rv 11 tienoilla kai. ja on ihan kipeitä ja useita päivässä. sillä tota kohdun suuta halusin katottavan lääkärissä.ikävä vaiva...

[b]Tyttö/poikafiilis[/b]: täällä on vahvaakin vahvempi tyttöfiilis, mutta tyttöolo oli esikoispojastakin... mutta ei todellakaan näin vahvana.

tappiselle vastauksena että esikoisesta ainoa joka sano että tulossa poika, oli anoppi ja kyllä pienesti ärsytti kun oli ollu oikeessa... tosin se perusti arvauksensa siihen että kun itsekkin sai pojan ensin ja sitten tytön. ikään kuin sen mikään vaikuttais mun raskauden kulkuun tms.

[b]omaa napanöyhtää[/b] paino on ripuloinnin takia laskeny jälleen. tosin eipä se noussutkaan ollu ennen matkaa. jumitti siinä samassa mihin kerran jämähti. viime neuvolaan verraten on pudonnut 350g /vko. mutta minkä teet kun kaikki mitä laittaa suuhun tulee putken toisesta päästä ulos eikä tässä yhtään auta se että pahoinvointikin jatkuu edelleen muutenkin. aamusin kuvottaa, mutta siedettävissä /tottunut siihen jo.

tuli tosi pitkä juttu,koko viikon edestä... moikkis

freya ja masuapina 20+6

Vierailija
19/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on parina päivänä tuntunut joka päivä pariin kertaan selviä pikku potkuja. Voi kun ne on söpöjä!! :) Jotenkin näiden liikkeiden alkamisen myötä oon tosissani tajunnut, että apua meille tulee (toivottavasti!) ihan oikeasti uusi vauva. Apuaaa!!!! :) Vähän pelottaa, että miten sitä jaksaa kahden pienen kanssa (kakkonen marraskuussa 2v3kk). Lähinnä se kamala väsymys pelottaa. No ehkä tästä kakkosesta tulee ykköstä parempi nukkuja (ja ehkä äidinkin unenlahjat ois parantuneet tällä välin...).

Kaalilaatikko ja KalleNalle (vai NalleKalleko se oli :)): olen myös Tampereelta ja odotan toista lasta, la 12.11. Eli mahdollisesti nähdään Taysin käytävillä!! Ikää mulla on 30 v. ja hoitovapaalla olen tällä hetkellä.

Pitäis lähteä kauppaan ostamaan juhannusruokia. Mennään kavereiden mökille juhlimaan samalla kummitytön 4-vuotissynttäreitä. Toivottavasti ilmat suosivat jussina meitä kaikkia mökkeilijöitä - ja tietysti muitakin!!

tosca 19+2

Vierailija
20/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve,

Mahtuisiko tänne vielä mukaan? Laskettu aika olisi 25.11., joten eikös tämä olisi oikea joukko? :)

Jos mukaan sopii, niin jaksaisiko joku neuvoa, että mitenkäs täällä toimitaan, onko teillä aina uusi viestiketju päiville vai miten? Löysin tuollaisen esittelyn, onko joku lisäillyt sinne tulokkaita?

Oi, kysymyslistalla näin alkuun siis, jokatapauksessa täällä odotellaan toista lasta, nyt 17+3 ja rakenneultraa odotan innolla ja kauhulla, on se vaan aina niin mieletömän jännää. Vielä yli kaksi viikkoa, meillä n se 9.7. maanantaina.

No mutta illan jatkoa kaikille!