Emmaljunga Scooter vai Brio Race?
Olemme ostamassa 6kk ja 3v veljeksille matkarattaiksi. Kummat paremmat? Kokemuksia?:)
Kommentit (25)
Vierailija:
Meilläkin on tila-auto ja keskimmäsestä rivistä otettu toinen penkki pois, Scooterit mahtuvat hyvin kyytiin kasaamatta.
Vanhempi sisarus istui siinä jalkatuen päällä. Jalkatuki Scootereissa vankkaa tekoa.
mahtuu mainiosti kyytiin, kun takaa on toinen penkki pois.
Päivittäin laitan ne kyytiin " 7. paikalle" ja silti kuudelle istuímet käytössä.
mahtuisivatko jos renkaat irrottaa?
Vierailija:
mahtuu mainiosti kyytiin, kun takaa on toinen penkki pois.Päivittäin laitan ne kyytiin " 7. paikalle" ja silti kuudelle istuímet käytössä.
Brion Race-rattaisiin taas saa. Racen selkänoja menee enemmän makuuasentoon kuin Scootereiden. Racet pienemmät kasattuna kuin Scootterit. Scoottereissa taas paremmat kankaat ja parempi istuinosa kuin Raceissa. Racessa teleskooppiaisa ja Scootereissa taittoaisa.
Vierailija:
Brion Race-rattaisiin taas saa. Racen selkänoja menee enemmän makuuasentoon kuin Scootereiden. Racet pienemmät kasattuna kuin Scootterit. Scoottereissa taas paremmat kankaat ja parempi istuinosa kuin Raceissa. Racessa teleskooppiaisa ja Scootereissa taittoaisa.
jos kuitenkin kallistuisin Brioihin kun niissä saa makaavampaan asentoon ja menevät pienempään kasaan. Olisi parempi pienemmälle...
Millä tavalla istuinosa scootereissa parempi? Entä miten makaavaan asentoon saa?
On tuetumpi kuin Racessa. Racen selkänoja kallistuu 150 astetta Scoottereiden 130 vai oliko se 135 astetta.
Ja toimittavat ilmaiseksi kotiovelle kolmen päivän sisällä.
Ap: lle vinkiksi jos noihin päädyt.
Ja tosiaan, raceihin saa laittaa seisomalaudan, scootereihin ei.
Itse valitsin racet ja olen ollut tosi tyytyväinen! :)
kestävyyden takia sekä värin takia ne... tyttöselle (7kk) ostin ihanan pinkin :) ja pojallekkin löytyy ihania värejä... meillä tuo 3,5v esikoinen tuppaa usein istumaan juuri tuossa jalkatuen päällä :) hyvin kulkee ja scoottereihin voi tarpeen vaatiessa hankkia pienemmät renkkat...
Ja joo, kyseessähän ei ole mikään ongelma, etteikö scootereihin saisi lautaa kiinni, vaan se, että niihin ei saa sitä laittaa, koska akseli ei kestä sitä, vaan vääntyy! Veljeni osti käytetyt scooterit, jotka puoltaa pahasti, kun niissä on lautaa käytetty.
Ja eiköhän värejä nyt löydy molempiin, se nyt on aika hassu perustelu mielestäni! :)
mä tykkään itse niistä, mutten osaa sanoa, olisivatko briot sen huonommat
mun mielestä 3/4 makuuasento on riittävä ja lämpöpussissa olen pitänyt niissä ihan vastasyntynyttäkin, 3 -vuotias nukkuu ihan sujuvasti päikkyjä niissä, jos on tarve, en voi moittia
Kuomu on hieman löysä, mutta meidän rattaamme ovat ensimmäisiä myyntiin tulleita Scootereita, ja vika on käsittääkseni myöhemmin korjattu. Muuten ei mitään valittamista.
On todella hyvä että jalkatuki on niin tukeva, meilläkin 3v9kk esikoinen istuu siinä joskus. Helppoa " vieroittautua" tuplarattaista kun tietää että esikoisella on jokin istumapaikka jos jalat väsyvät lenkillä (vaikka aika usein väsymys taitaa olla henkistä...) Ihmisvilinässäkin on joskus helpompi komentaa esikoinen istumaan siihen eteen niin ei tarvitse pelätä lapsen hukkumista.
Meilläkin Scooterit ovat matkarattaiden korvikkeena, tykkään kun ovat tukevammat, mtteivät silti mitkään vankkurit. Ja helppo taittaa kasaan ja nostaa autoon. Autossa niitä säilytämmekin, tilaongelmaa ei tosin tule kun on tilava farkku. Mutta edelliset matkiksemme, Jovi Iot, veivät suunnilleen saman tilan.
Meidän tuplamme ovat Brio Twinetet, joissa jalkatuet ovat aika heppoiset. Toinen on vääntynyt kun esikoinen kiipesi sen päältä rattaisiin. Kurkkasin kuvasta Racen jalkatukea, eikä näytä sen tukevammalta. Eli siihen en uskaltaisi lasta laittaa istumaan.
Vai milloin yleensä, vuodenvaihteessa?