Onko Junibacken kiva? miten pääsee Vikingiltä kätevimmin?
Kommentit (5)
menee lautta ihan Junibackenille. Ei ole kallis, on osa kaupungin liiikennelaitosta. Vuoroja menee usein, tämä on ehdottomasti helpoin tapa mennä Djurgårdenille muihinkin kohteisiin (Wasa. vesimuseo, Skansen, Nordiska museet, Grönalund) Meidän perhe on käynyt näissä kaikissa ja kovasti tykännyt. Vesimuseossakin oli jännittävä sademetsä huone...
Junibackenissa ollaan vierailtu useamman kerran. Siellähän on ruotsin suurin lastenkirjakauppa myös. Satujuna on tosiaan aika jännä, pelottavakin ihan pienille. Mutta onhan siellä toki muutakin. Meidän perheessä isä ihastui siihen satujunaan, minä satutoriin ennen satujunaa ja siihen kirjakauppaan, lapset ovat pitäneet mm. esityksistä.
Ihan kivsti oli infoa niiden omilla sivuilla www junibacken se, josta voi valita suomenkielisen sivun.
Ihan lähellä om Viikkarin terminaalia, paikka on varmaan helppo löytää, ja tuolla sivuillaan on hyvät ohjeet ja kulkuyhteydet kerrottu.
Kivaa matkaa teillekin! :)
viikkarilta käveltiin hiukan matkaa kaupunkiin päin ja siitä samasta satamasta pääsi lautalla suoraan junibackenin. ihan helpolla siis pääsi
oli tosi positivinen ylläri! meillä kaikki (poika3v, äiti ja mummi) tykkäsi. ihana paikka mielestäni :) satujuna varsinkin kolahti.
Mutta varmuudeksi annan oman vinkkini: (silja-terminaalilta mentiin siis itse, tai oikeastaan hotelli Ariadnen edestä)
BUSSI 76 kulkee ihan siihen Djurgårdin sillan edustalle josta muutaman sadan metrin kävelymatka Junibackenille (PALJON halvempi kuin vesibussi!)
Junibacken oli tosi kiva, tosin se satujuna omille 4- ja 5-vuotiailleni liian jännä, lohikäärmeet ja muut.
Positiivisena erona esim. Naantalin Muumimaailmaan oli se TOIMINNALLISUUS, lapset saivat paljon itse koskea ja kokeilla eri juttuja. Peppi Pitkätossun ja Katto Kassisen talot omilla lapsille kivoimmat muistot kun jälkikäteen juteltiin.
Kiva kahvila, hyvät lihapullat ja pannkakat! :)
Mukavaa matkaa! t. Viime viikolla Tukholmassa reissanneet :)