Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Citroen C4, n. 6 vuotta vanha...uskaltaako ostaa??

Vierailija
07.03.2012 |

Auttakaa te, joilla on kokemusta näistä 2000-luvun puolivälin jälkeen valmistetuista sitikoista. Olen semmoisesta kiinnostunut, olisi minun ja lapsen käyttöön sopivan kokoinen ja hintainen ja meidän budjettiin sopiva auto olisi mukavasti jo varusteltukin. Itse en suoraan sanottuna autoista juurikaan ymmärrä, mutta soittelin kavereita läpi ja kyselin kokemuksia. No en siitä viisaammaksi tullut. Lähes kaikki sanoivat että älä herran jestas laita kättä p***aan ja kun taas yksi, jonka uskoisin asiasta eniten tietävän, totesi vaan että sitikat ovat nykyään hyviä autoja. Että kärsivät vaan vanhan sitikan huonosta maineesta edelleen.



Ketä uskon??

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että vanhemmat C5-malliset on ollut tuo ongelmamalli. Joissa on ollut kaikki mahdolliset sähkö- ja muut viat.

Vierailija
2/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikös ole typerää vaihtaa merkkiä / mallia vain yhden jakohihnan vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakopään hihna pitää kaikkiin autoihin vaihtaa jossain vaiheessa.

Vaihto maksaa n. 600 euroa ja kaikkia autoja pitää huoltaa.


Meillä on mersu. Siihen eikä muihinkaan mersuihin tarvi jakopään hihnaa vaihtaa, kun on ketju. Sama homma muistaakseni hondissa. Itse ainakin katsoisin minkälaisen mersun sillä hinnalla saisi, mersut ovat siitä kivoja, että niissä ei mene mikään yllättäen rikki. Laatu tietty maksaa, mutta citikat ja muut rellut ovatkin halvemmpia, kun niissä hajoo sitä sun tätä joskus.

Vierailija
4/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eniten noita maanantaikappaleita tuntuu olevan just Citroeneissä. Esim C5:n edellinen malli oli aivan surkea, parkkitutkat jäätyi rikki Suomen oloissa yms. Ikinä en ite menis Citroenia ostamaan, sen verran on kokemusta siitä miten ne hajoilee ja miten kalliita korjauksia niihin sitten joutuu tekemään.

Vierailija
5/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/joka-neljas-hylattiin-katsastuksessa…



Voit tuolta katsella vuosimallikohtaisia katsastustilastoja. Esim. 2006-mallin C5:t eivät ole mitenkään älyttömän paljon keskivertoa huonompia olleet katsastuksessa. Voi siis olla ihan hyväkin hankinta.

Vierailija
6/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistava auto. Ei vaihdeta uuteen koska tykätään niin paljon ja ollut ongelmaton. Kaikki huollot tehty asianmukaisesti ja vähän ajettu. Meillä on ollut tämä siis uudesta saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella käynistymisongelmia jo -2 asteessa.

Mulla ei ole ollut ikinä käynnistymisongelmaa, edes -25 asteessa

Vierailija
8/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskiksilla on riskinsä, mutta jos tinkii ostohinnassa jo korjausrahaa niin ei harmita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

penkkien säätömahdollisuuksia ja tilan maksimaalista hyödyntämistä myöten.



Me hoidettiin jopa suuri osa muutostamme C3:lla (useammalla käynnillä), ja yllätyimme joka kerta, kuinka paljon tavaraa siihen kottoseen mahtuu!



Parkkipaikan löytämisessäkin tuo on lyömätön pienten ulkomittojensa vuoksi. Usein sillä pääsee paikkoihin, joihin kukaan muu ei mahdu. Ei tosin taida koskea C nelosta, joka on kai jonkin verran isompi.



t. 7

Vierailija
10/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällä on ollut C4 jo vuosia, tyytyväiseltä vaikuttaa, ei ole ainakaan sitä kironnut tai haukkunut eikä ole vaihtamassa toiseen. Sen mitä olen itse ollut kyydissä niin on vaikuttanut ihan hyvältä peliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo auton hinta tästä keskustelusta koko ajan unohtuu. On helppo sanoa, että osta mersu/bemari/joku muu, niin ei ole vikoja. No, ehkä on ehkä ei, mutta joka tapauksessa hinnoiltaan puhutaan aivan eri autoista. Niinpä on totaalisen typerää ottaa noita tähän keskusteluun mukaan. Jollain 8 tonnilla kun ei kummoista premium-merkkistä autoa todellakaan saa.



Eli hinta, hinta...kun tuohon hintaan ostat ranskalaisen, niin faktahan on se, että säästät esim. samanikäiseen Golfiin/Corollaan/vastaavaan verrattuna useita tonneja. Ja todennäköisesti saat yhtä hyvän auton. Tuon ikäisessä autossa on joka merkissä laitettavaa, se on fakta. Nyt kun säästätä tonneja, niin voit tuota rahaa sitten käyttää noihin kuluvien osien vaihtoihin, huoltoihin jne.

Vierailija
12/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo auton hinta tästä keskustelusta koko ajan unohtuu. On helppo sanoa, että osta mersu/bemari/joku muu, niin ei ole vikoja. No, ehkä on ehkä ei, mutta joka tapauksessa hinnoiltaan puhutaan aivan eri autoista. Niinpä on totaalisen typerää ottaa noita tähän keskusteluun mukaan. Jollain 8 tonnilla kun ei kummoista premium-merkkistä autoa todellakaan saa.

Eli hinta, hinta...kun tuohon hintaan ostat ranskalaisen, niin faktahan on se, että säästät esim. samanikäiseen Golfiin/Corollaan/vastaavaan verrattuna useita tonneja. Ja todennäköisesti saat yhtä hyvän auton. Tuon ikäisessä autossa on joka merkissä laitettavaa, se on fakta. Nyt kun säästätä tonneja, niin voit tuota rahaa sitten käyttää noihin kuluvien osien vaihtoihin, huoltoihin jne.

Ja kuluvat osat poksahtaa golffeista ja corolloistakin ja huollattaa nekin täytyy, jos ne kunnossa meinaa pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä uskot?? Itseäsi tietysti, viitseliäisyydellä, omien silmien ja korvien käytöllä pärjää, mutta tärkein on ihan tavallinen ajotaito, eli koenajon tulisi olla se ratkaisevin.



Kivasti olet päässyt alkuun, sillä alkuun onkin hvyä hakea internetistä, mutta paikka on vähän väärä autokatsastustilastot, Trafin ja Autoliiton tiedot kertovat jo paljon.



Varsinki Trafin sivuilla kannaa ottaa kyselyn avulla selville, onko auto ollut kolarissa tai onko auto tuotu käytettynä maahan.







Vierailija
14/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki autot tarvitsevat huoltoa, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Citroenissä hienointa on sen ulkonäkö, pikkuvikoihinhan noiden ranksalaisten kanssa on varauduttava. Paljon yhteistä tuolla Citroenillä on sasman konsernin Peugeot 307:n kanssa.



Tässä muiden kokemuksia:



http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kestotesti-30-000-km-citroen-c4-20i-…



http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=1863.25



http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=12122.0



http://www.pakkotoisto.com/moto-ja-tekniikka/42838-kokemuksia-citroen-c…



Sähkö-, lukko- ja ikkunaongelmia noissa näyttää olleen.



Tuntuu siltä, että laadukkaimmat autot edelleen tekevät japanilaiset sekä korealaiset ja huonoimmat jenkit. Ne mersutkin ovat nykyään ihan samalla viivalla muiden kanssa.



Tero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitsikin, niin ota Trafista netin kautta ote auton omistaja/rekisteröintihistoriasta ja soitat vaikka auton edellisille omistajille, niin sitä kauttakin voit saada arvokasta tietoa juuri tästä yksilöstä. Ja todennäköisesti myös Citroenin huoltoliikkeistä saat rekisterinumeron tai valmistenumeron myötä tietoon huoltohistorian.



Tero

Vierailija
16/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo auton hinta tästä keskustelusta koko ajan unohtuu. On helppo sanoa, että osta mersu/bemari/joku muu, niin ei ole vikoja. No, ehkä on ehkä ei, mutta joka tapauksessa hinnoiltaan puhutaan aivan eri autoista. Niinpä on totaalisen typerää ottaa noita tähän keskusteluun mukaan. Jollain 8 tonnilla kun ei kummoista premium-merkkistä autoa todellakaan saa.

Eli hinta, hinta...kun tuohon hintaan ostat ranskalaisen, niin faktahan on se, että säästät esim. samanikäiseen Golfiin/Corollaan/vastaavaan verrattuna useita tonneja. Ja todennäköisesti saat yhtä hyvän auton. Tuon ikäisessä autossa on joka merkissä laitettavaa, se on fakta. Nyt kun säästätä tonneja, niin voit tuota rahaa sitten käyttää noihin kuluvien osien vaihtoihin, huoltoihin jne.

Voi se olla kuitenkin vaivan väärti tsekata a- ja c-sarjan mersut, mitä samalla hinnalla saa. Kilometrit ovat mersuissa toisarvoinen asia, toisin kuin ranskiksissa.

Vierailija
17/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...a-sarjalainen on niin pieni, ettei se mitenkään ole verrokkina C4:lle. Ap käsittääkseni kuitenkin haki perheautoa ihan yleiskäyttöön, ja jonnekin maantielle ja reissuille tuo A on aivan onneton.



C-mersuissa taas joudut menemään jo niin vanhoihin ja paljon ajettuihin malleihin, etten missään tapauksessa suosittelisi ap:n spekseillä noita.

Vierailija
18/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuoden 2006 rellu laguna ja pelittää hyvin ja mitään vikaa ei ole ollut.

Sisältä on muuten uuden veroinen ja kuori myös.

Ton ikäisissä autoissa on valtavasti eroa.

Mulle auton ulkonäkö on tärkeä asia ja uskon, että autosta näkyy päältä päin onko pidetty hyvin ja huollettu.

Meidän autoa ei voi paskaksi sanoa.

Vierailija
19/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty auto on aina käytetty auto, eli riski. Merkki, kun merkki.



Hinta?!

Vierailija
20/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki huollot tehty ajallaan ja pätevällä korjaamolla niin eiköhän tuo auto ole ihan hyvä ostos, riippuu tietenkin hinnasta ja ajetuista kilometreistä paljonko niitä on. Jos paljon niin kannattaa tarkastaa pari perus juttua, elikä jakopään hihna milloin vaihdettu (vaihto yleensä kohtuu kallis) ja jarrujen kunto, (jarrulevyt) ja käsijarrun toimivuus.