Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMITENAVIEN JUHANNUSVIIKKO

18.06.2007 |

Luin kateellisena viikonloppuviestejänne, missä kerrotte, että ette voi pahoin ja kauhea nälkäkin on... :( Itse olen viikolla 8+5. Minua on oksettanut jo 3 viikkoa ja sama meno jatkuu edelleen. En varsinaisesti oksenna, mutta minua oksettaa melkein koko ajan. Melkein kaikki ruoka yököttää. Ainoat ruoat mitä saan syötyä on banaanijugurtti, marjakiisseli (itse tehty), mansikat, kirsikat, vaniljajäätelö - toisinaan menee pari lusikallista lämmintäruokaakin. Tämä pahoinvointi on vaikuttanut jo mieleenkikin. Mieheni on matkoilla ja mieli on tosi maassa. Itkettää ja masentaa. Missään ei voi käydä kun kaikki tarjoavat ruokaa ja minä en saa syötyä - en kuitenkaan vielä haluaisi kertoa kaikille. Olisko kellään hyvää arvausta että kuinka kauan tämä yökötys vielä jatkuu? Odotan esikoistani, joten kokemukset on vähän vähissä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Emik ja Vuma, olen todella pahoillani...Tiedän, etteivät mitkään sanat auta näin pohjattoman surullisessa asiassa. Itse sain täällä tammitenavissa suunnattomasti lohtua tästä Tirrukan lähettämästä runosta:

Äiti, minun täytyy jatkaa,

joku kutsuu kulkemaan,

Täytyy taittaa taival matkaa,

vaikken tietä tunnekaan.

Siellä missä toisiansa,

aallot vievät tansseihin,

siellä, veden loiskinassa,

siellä olen minäkin.

Siellä missä korkealla,

siintää pilvi sulavin,

siellä, sinipilven alla,

siellä olen minäkin.

Äiti, katso kuinka kasvan,

kuule, kuinka kohisen,

Minkä kasvoin viime vuonna,

tänään kasvan ohi sen.

Avara on taivaan syli.

Tuulen tietä purjehdin.

Pääsky lentää pääsi yli,

siinä olen minäkin.

Älä pelkää, tulen kyllä.

Tulen kyllä takaisin,

iltatuulen hyväilyssä,

siinä olen minäkin.

Halaukset teille molemmille!

Rizza

Vierailija
42/44 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emikille ja vumalle virtuaalihalaukset ja lohdutukset myös täältä. Kyllä laittaa hiljenemään tuollaiset uutiset. Vaikea on edes käsittää miltä teistä tuntuu.

-pompelo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimahalit!

Tulin kirjoittelemaan mansikoista, joista oli juttua toissa viikolla (muistaakseni). En nähnyt varsinaista juttua lehdessä, missä kerrottiin ruotsalaisten mansikoiden vaarallisuudesta sikiölle. Mutta juttelin ruotsalaisen sukulaisen kanssa eilen ja hän veikkasi, että juttu kertoi tulevasta. Eli mansikoita ei vielä " myrkytetä" , vaan sitä on suunniteltu. Taisi olla jopa niin, että asia on päätetty. Tämä juttu koskisi ensi kesänä jokaisen EU-maan mansikoita. Joku tutkimus kertoo, että ko. " myrkystä" (en tiedä tarkemmin mikä se on, mutta homeitiöihin se liittyi) ei ole niin paljoa haittaa etteikö sitä voisi käyttää. Sukulainen sanoikin, että kevyt tuotteista olisi enemmän haittaa kuin noita " myrkytetyistä" mansioista.

Eli näin juhannuksena mansikoitakin voi syödä hyvällä mielellä. Liikaahan niitäkään ei kannata vetää, ettei tule mansikkakuumetta. Mutta niitä kannattaa kuitenkin raskaana ollessa syödä, kun sisältävät paljon foolihappoa.

Rauhallista juhannusta kaikille!

Justus rv10+2 (kai)

Vierailija
44/44 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hiivatulehdus (eka kertaa elämässäni) ja siihen sain hoitoohjeet, muuten ei maata kaatavaa. Alapäätutkimus tehtiin ja vähän keskusteltiin. Hemoglobiini oli vähän alakanttiin eli rautatabujen syönnin saan aloittaa nyt. Sydämenlyönnitkin löyty viimein, vaikka jo pelkäsin et sieltä mitään löydy, kun kuulu vaan mun hermostunut sydämenääni.. Ihana oli kuulla ne!

Pahoittelut vumalle ja emikille :( Tosi ikäviä juhannusuutisia. Voimia teille molemmille.

Ostin kirpparilta ekat äitiyshaalarit... oli niin halvat... ;)

Juhannus vietetään varmaan kotona suht rauhallisesti. Kokko ehkä käydään katsomassa ja mies lähtee juhliin kaverinsa kanssa, mut ei muuta.

Oikein levollista juhannusta kaikille tammimammoille!

Pore71&Papunen rv11+5