***Pikku-Enskojen jussiviikko***
Aloitanpas pinon.. Tuossa edelliset löpinät http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10552394&p=2&tmo…
Palailen myöhemmin kun on muitakin turinoimassa :)
Mammis + Oona
Kommentit (34)
minä se täällä taas toistelen itseäni, että enpä olekaan taas vähään aikaan ollut kirjoittelemassa...
meidän hulinayöt yhä vain jatkuu ja olenkin ollut melkoisen poikki, mutta eilen illalla menin nukkumaan jo ysiltä ja nyt onkin ihan virkuinen olo, vaikka yöllä olenkin ollut taas monesti hereillä ja eemelikin heräsi jo 7.30.. oli illalla riitaa miehen kanssa niin ei ollut muutakaan tekemistä kuin mennä nukkumaan, täytyy vissiin useimminkin riidellä niin tulee mentyä ajoissa nukkumaan :0)
meillä emmemli oppui viime viikolla kääntymään molempiin suuntiin, siis sekä vatsaltaan, että selältään, tai niin ainakin luulin... kääntyi saman monta kertaa peräkkäin ja sain sen videokamerallekin, mutta eipä ole sen jälkeen kääntyillyt eli vain minä olen nähnyt hänen taitonsa.. onneksi sain kääntyilyn kameralle niin tietävät etten valehtele :0)
kaikki poikein äiskät.. onko teidän pikku miehet löytäneet pippelinsä? eemeli tarraa siihen heti kiinni kun otetaan vaippa pois ja oikein turjuttaa, luulisi, että sattuu... ja kun laittaa vaipan takaisin niin sitten pitää vielä koittaa, että mihin se oikein hävisi :0) tästä kun siirrytään vähän alaspäin niin minkä ikäisenä yleensä varpaat löytyy?
varmasti oli jotain gaalupejakin, mutta yritän tulla vastailemaan niihin vielä tänään... eemeli nukahti justiinsa päivätorkuille ja pitää mennä touhuamaan jotain hyödyllistäkin, vaikka eikö tämä juuri ole sitä :0)
pajuska&eemeli tänään 4kk jo!!!
Aleksikin löysi pippelinsä suunnilleen juuri neljän kuukauden iässä, ja on siitä asti sitä kiskonut aina vaipanvaihdon yhteydessä. Varpaat löytyi kuukautta myöhemmin :)
Vilkutuksia kaikille mammoille ja vauvoille ja hyvää Juhannuksenalusaikaa! Han:in ja Sampon kanssa näemmekin pikapuolin :)
Viipreo & Aleksi 7kk+
PAJUSKA, meillä ei oo vielä kikkeli löytynyt, mutta varpaita sen sijaan räplää melko hanakasti. Myös unissaan :D
Tulukeehan treffiläiset kertoilemaan millaista oli :) Käsittääkseni mukavaa.
Han ja S 4,5kk
nyt vasta luin tekstini uusiksi ja kamalaa kuinka paljon kirjoitusvirheitä.. voiko sekin johtua tästä töhnäisestä näppäimistöstä kun koko ajan jää näppäimet jumiin vai onko vika vaan kirjoittajassa?! hyvä jos saitte jotain selvää, vaikutti vähän siansaksalta paikoin toi mun tekstini :0)
[color=hotpink]
Mä olen tänään herännyt väärällä jalalla. Harvoin näin, mutta mä olen koko päivän ollut niin pahantuulinen, että oon kironnut jo ääneen yksinäni. Mitään järkevää syytä tähän ei ole paitsi ehkä tekemätön dippatyö (kasvava ahdistus); rikkinäinen puhelin (miksi v***ssa puhelu katkeaa heti kun yrittää soittaa, vaikka täydet kentät eikä viestitkään lähde mihinkään); sekasotkuinen kämppä, jota en millään saa aikaiseksi siivota; Lennin passi, jota en jaksa lähteä hankkimaan; kaatosade, joka estää kaupassakäynnin (tai ainakin tekee siitä epämukavaa) ja yleinen kiukkuinen olo. Pöh. Ylipäätänsä kai se on mun oma saamattomuus joka ärsyttää ja silti en saa otettua itseäni niskasta kiinni. Kunpa mies tulisi kohta kotiin niin ois joku jolle äristä... ;-)
Onneksi Lenni nukkuu kerrankin. Ei meinannut millään nukahtaa ja äksyili vaan (tarttuvaa?). Lopulta älysin panna oman yöpaitani pojan nenään kiinni. Tsippasi heti ja vetelee sikeitä jo toista tuntia.
Ai niin.. Margariinikin oli loppu ja aamiaiseksi (ja lounaaksi) oon syönyt pelkkää kuivaa leipää.
Viikonloppu oli kiva, käytiin anoppilassa ja eilen juhlistettiin ekaa hääpäivää. Grillattiin hyvät ruuat ja nautittiin elosta. Ja Lenni juhlisti päivää kierähtämällä selältä mahalleen. Puolivahinkohan se taisi olla, ja paksulta peitolta lattialle kellahtaa melkein itsestään mutta silti. Äiti ja isi oli aika innoissaan :-)
Hrmph. Nyt ei huvita pahemmin kommentoida, pakko jatkaa rypemistä omassa kiukussaan. Palailen, jahka olen oma iloinen itseni. Siihen asti syön rusinoita ja isken kiukkua kepillä niinkuin kunnon känkkäränkkä ainakin.
Kesis ja Lenni 2,5kk a.k.a. Kaksi pyllyyn ammuttua karhua
[color=7B68EE] Täällä on myös vähän kiukkua ja harmistusta ilmassa...joten Kesis, et ole ainoa:)
Meillä vatsapöpö edelleen vaan jyllää pikkumiehessä:( Vihreää kakkaa tulee aikas tiuhaan tahtiin:( Muuten Julius vaikuttaa normaalilta...juttelee, hymyilee ja touhottaa, mutta myrkynvihreää kakkaa vaan tulee vähän liian usein:(
Soitin tänään myös lääkäriin. Käytiin ensin tavislääkärillä, josta saatiin lähete päivystykseen lastentautien poliklinikalle. Siellä sitten tutkittiin pikkuista ja otettiin myös 3 putkiloa verta:( Nyyh. Äitin pikkukulta parka:( Meinasi itselläkin itku tulla viimeistään siinä vaiheessa kun Juliuksesta otettiin niitä verikokeita. Monta tuntia reissussa meni, eikä mistään löytynyt mitään vikaa, kaikki oli kunnossa...onneksi:) Tai no kakkanäytteen ne vielä tutkii ja soittelevat, jos kyseessä on Rota-virus. Joku masuvirus on kuitenkin ilmeisesti kyseessä ja sellainen voi kestää elimistössä melko pitkänkin aikaa. Plääh.
Säälittää vaan tuo pikkumies kovasti, kun masu on vähän sekaisin ja vielä kaiken kukkuraksi vieraat tädit ja sedät " riepottelevat" toista pitkin poikin sairaalaa (tosin hienoa ja tärkeää työtähän ne lääkärit vaan tekevät, mutta harmittaa silti)!
Noh, onneksi Julius muuten on tosiaan pirteä, iloinen itsensä:) Saisi vaan tuo masupöpö jo häipyä kiusaamasta! Yötkin ovat menneet vähän niin ja näin, kun pikku-ukkeli herää öisinkin vääntämään ruikulia (viime keskiviikosta asti ruikuloinut)! Äitiä vähän jo meinaa väsyttää!
No niin...johan omakin olo nyt vähän jo helpotti, kun sai tänne purkautua:) Pääasia kuitenkin on, että rakas-Julius on suht' kunnossa:)!
Jepjep, nyt syömään jotain! Oma masu kurniiiiiii...
~ ♥ ~ Viipuli ja Julius ~ ♥ ~
[color=green]Byäh, mikä masentava ilma... Lienee koko vko tällasta sateista??? Toivottavasti juhannuksena aurinko edes vähän pilkistäisi... Lähdetään mökille (ei sähköä, ei juoksevaa vettä, muuten kyllä mökki iso, hieno ja hirsinen, upealla paikalla järven rannassa), joten ei oo kiva, jos menee aika sisällä möllöttämiseen.
PAJUSKA, ei ole Arttu ainakaan vielä pippeliään löytänyt :) Eikä varpaitaan. Juuri vasta on alkanut enempi tarttua esineisiin, niin jospa se " pipukin" sieltä kohta löytyisi ;)
Arttu on myös nyt kunnolla tajunnut äänensä - huutaa ihan huutamisen ilosta kaikkea, välillä nauraa, välillä komentaa, välillä kiljahtelee... Onhan se jutellut muuten jo ties kuinka kauan, mutta nyt huomaa, että se on tajunnut, että ääntä voi muutella, hih! Suu käy ihan koko ajan. Niinpä onkin nuo pyörähtelyt molemmin päin hetkeksi jääneet - on niin iso asia tuo oma ääni =)
KESIKSELLÄ oli kurja päivä... :( Vähän meinaa olla täälläkin, mutta ostinpa kaupasta pitkästä aikaa juustonaksuja, niin avaan pussin heti, jos kiukku meinaa käydä sietämättömäksi X) Oon tällanen tunne-syöpöttelijä ilmeisesti. Herkut helpottaa kiukkuun aina! Ainakin hetkellisesti...
Ja VIIPULIN Juliuksellakin edelleen masu-vaivoja. Ilmoittelehan, kun " kakka-kokeen" -tulokset tulevat. Toivottavasti tauti paranee pian!
Hmph... Kyllä sen juu parisuhteessa huomaa, kuinka kaikki muuttuu lapsen myötä. Ennen ei juuri koskaan riidelty, nyt tuntuu tulevan sanaharkkaa harva se päivä :( No ei nyt ihan, mutta huomattavasti enempi kuin ennen. Eilen viimeksi...ja kai tilanne on edelleen vähän niin kuin päällä... *huoh* No, kai se kuuluu sitten tähän perhe-elämään? Mutta on musta alkanut kyllä sellanen pirttihirmu tulemaan, että itteäkin hirvittää. Koko ajan pitää olla jostain nalkuttamassa, vaikkei edes ois aihetta. En tiiä, kai se kotona olemin lapsen kanssa sitten kuitenkin käy voimille, vaikkei siltä niin tunnukaan. Tai juuri kuten KESISKIN sanoi, että odottelee miehen tulevan kotiin, jotta on joku jolle " äksyillä" , niin sitähän se tuppaa olemaan täälläkin... Ja parempi kai se kiukku on mieheen kuin lapseen purkaa ;) Ja meillä tämä mun nalkuttaminen ei ole koskaan vielä kohdistunut edes lapsenhoitoon tms., vaan ihan sellasiin asioihin, mistä olis voinut sanoa jo ennen lapsen syntymääkin. Nyt ne vaan tuntuu sitten olevan kielenkärjellä koko ajan... No, jospa tämä tästä. Ja aina kun saa asiat puhuttua halki ja sovittua, niin onhan se sitten taas ihanaa =)
Että sellaista täälläkin päin... Ai niin, LEENIS, en tiedä näitkö sen mun viestin, kun oot reissussa ollut, mutta näin Roopen kasteilmoituksen silloin Keskarissa :)
Pi-Ki ja Arttu 3,5kk
[color=3A5FCD]Hengissä ollan vaikka välillä meinas usko loppua. =)
Iskän kanssa nyt puhuttiin, että yritetään saada se äiti pois sieltä sairaalasta kokonaan ja hoitaa sitä kotona. Yli kuukauden se on ollut nyt siellä ja huonommaksi vaan menee..Hoitajat katsovat vaan pitkästyneesti ja kohauttelevat olkiaan. Äiti on nyt ollut ilman kutsunappiakin yli viikon kun hoitsut väittävät, että se on rikkonut kaksi sellaista radio/kutsunappihässäkkää..Näyttivät iskälle jonku risaisen kappaleenkin ja sanoivat, että rouvan on täytynyt varmaan polkaista nää rikki. Jaa-a. Sellainen juttu, että mun äiti ei pääse omin voimin sängystä vessatuolillekaan niin miten se olisi saanut niin paljon voimaa rusentaa sellaiset laitteet? Ja myöskin happiviikset ja tipan letku oli leikelty pieniksi palasiksi..Äiskällä ei ole saksia. Eikä riittävää hienomotoriikkaa sellaiseen. Mä en ilman todisteita syytä ketään, mutta jotain outoa siellä tapahtuu.
Käytiin Emiliinan kanssa moikkaan mamaa pitkästä aikaa niin, että iskä toi sen pyörätuolissa sairaalan kahvioon kun sitä norovirusta vieläkin on muutamassa huoneessa osastolla. ei se saanut yksin edes kahvikuppia huulille kun kädet tärisevät ihan holtittomasti =/ Eikä se enää sit muistanut vierailua seuraavana päivänä..=( Lupasin isälle, että tullaan Emiliinan kanssa sitten hoitaan äiskää, ettei sen tarvi yksin selvitä kaikesta..Jos vaikka yritettäis saada joku kotihoitaja? Mun on pakko uskoa, että äiskä vois edes vähän paremmin tutussa ympäristössä..
Mun kaverikin ja sen sisko Keuruulta kävivät extempore visiitillä täällä ja niitäkin piti viihdyttää ja näyttää kaupunkia ym. Kaverin siskolla on söpöt 1- ja 3,5-vuotiaat lapsoset eli elämää riitti kun kaikki täällä mölisivät..=) Lauantain olivat muumimaailmassa, mutta me ei lähdetty mukaan. Eilen vielä käytiin shoppailemassa ja ne lähti iloisina kotimatkalle.
Mies on tosi masentunut työhommista..Pomon kanssa on vähän skismaa raha-asioista ym. ja sen niska on alkanut taas vaivata tosi paljon. On yrittänyt taas pitää niitä niskatukipömpeleitä, mutta kipu on välillä sietämätön..=( Käsikin on kipeä ja pitäis kai sekin leikata..Piuh.
Siskokin soittelee sieltä Järvenpäästä ja itkee kun on niin avuton olo siellä kaukana eikä pääse kattoon äiskää ym. Sit ku iskä näppäilee siskon puhelinnumeron sairaalassa äiskälle, että saavat puhua niin siskolta menee heti hermo kun äiskä puhuu sekavia ja ei oikein tiedä kelle puhuu..Tue nyt sit sitäkin.
Äiskän veli soittelee mulle pikku viineissä ja kertoo miten äiskä ei vastaa puhelimeen kun on taas pitkävihainen jostain riidasta..Mä yritän selittää, että kävis kattoon sitä sairaalassa, että ei se osaa enää vastata puhelimeen, mutta eihän toi usko. Sit se kertoo aina joka ikisen pikku riidan mitä niillä on joskus ollut ja mä en jaksa kuunnella. Itku pääsi perjantaina kun sanoin, että nyt on aika unohtaa ne pikkumaiset vihanpidot ja käydä sairaalassa ennenkuin on liian myöhäistä. en tiedä kävikö.
Voih. Äiti just soitti iskän avustamana ja selitti ihan tosissaan, että hän tarvitsee HETI apua. Kun tarvitsee takaajia(?) vakuuttamaan lääkäreille, että hän on oikea henkilö. Kun hänellä ei ole nimeä ja tarttee päästä jaloilleen niin jos appivanhemmat vois tulla takaamaan, että hän on hyvä kansalainen. Huoh. Mä lupasin hoitaa asian viipymättä..mitäs muutakaan? =/
Mies odottaa mun hoitavan Emiliinaa, siivoavan, pesevän pyykkiä ja tekevän joka päivä ruokaa. Ihan ok..kyllä mä hoidan talouden. Mutta torstaina kun tultiin kaupasta (mies tulee mukaan isoille ostoksille-muuten käyn yksin päivällä kaupassa) niin kun väsyneenä tiuskasin sille jotain, että " etkö millään voinut laittaa noita ostoksia edes jääkaappiin?" tai jotain kun menin ekaks ottaan Emiliinan kaukalosta niin herra alkaa mumisten jotain nälviin, että ei se kuitenkaan käy rouvalle miten laitan ni laita sit ite. Ja naps. aloin poraan ihan hotittomasti. Vittu kun se ei YHTÄ kertaa voi irroittautua omasta pienestä ongelmien vyyhdestä ja kysyä, että miten MINÄ voin ja jaksan. En hyvin. Mä yritän parhaani, että kaikilla ois hyvä olla, mutta en mä loputtomiin jaksa ilman yhdenkään aikuisen tukea. Mä yritin avautua sille, mutta se vaan sanoo, että on niin huono tollasissa asioissa. No oiko korkea aika opetella paremmaksi?! Oisko?! GODDAMNIT!
Nojoo..Kyllä se tästä taas paremmaksi muuttuu.. Emiliina on ihana ja hihkuu innosta kun sille laulaa hämä-hämä-häkkiä =D Sori, etten kommentoi muita..Ja kiitos kaikille, että ootte olemassa! =)
t. poppis ja Emiliina 4,5kk
[color=#8B008B]Ihanan sateinen ilma. :) Käytiin Oonan kanssa lähikaupassa niin että hän oli rintarepussa. Nukahti reppuun ja sitten siirsin vaunuihin terassille. Toivoin että uni maistuisi pari tuntia niin oisin ehtinyt vähän siivota & tiskata, mutta ei.. Sohvalle torkahdettiin sitten molemmat kun neiti syöpötteli. Mies on työkaverin mökillä ja tulee vasta illalla, mutta ehtii kylvettämään neidin. Me tytöt ollaan pärjätty hienosti ihan kahdestaan.. :)
Älkääs BEJPI & Eveliina vielä kadotko! On niin kiva lueskella ¿teidän isompien¿ juttuja! Vaikka kyllä mä käyn urkkimassa välillä isompienkin puolella.. :)
PAJUSKAlla ne hulinayöt vaan jatkuu.. höh. Eemeli jo kääntyilee ja on löytänyt pippelinsä! :))) hih!
KESIS ¿ vai heräsit väärällä jalalla. Se on täysin ymmärrettävää kun oli noin monta kiukuttavaa asiaa.. Varsinkin puhelin. Ymmärrän täysin, nimittäin mun puhelin ei lataa enää itseään. Ahistaa kun ei ois varaa ostaa uutta. Täytyy viedä se johonkin liikkeeseen ja kysäistä riittäiskö jos uuden akun ostais.. Mut ei oo kivaa kun ei puhelin tykitä. ONNITTELUT hääpäivän johdosta!!! :)))
VIIPULIN pikkumiehellä jyllää vatsapöpö. :( höh.. Kurjaa kun on jouduttu verta imemään ja kiusaamaan pientä lääkärissä.. Koittakaa kestää ja toivottavasti paranee herra pian! :)
POPPIS ¿ jaksamista kovasti teidän perheelle ja varsinkin SULLE!!! En osaa varmasti sanoa mitään järkevää, muuta kuin että nauti Emiliinasta ja yritä puhua, kenelle tahansa. Kyllähän aikuisten ihmisten täytyy ymmärtää ja toivon mukaan miehesikin ¿tulisi järkiinsä¿ ja auttaisi. *jaksuhali*
Ok, nyyhkimistä ja isoja pieruja tulee soffalta joten tän mamman on taas mentävä! Palailen taas paremmalla ajalla!
Mammis & Oona 9+vk[/color]
[color=green]Tämä kurjien olojen päivä sen kuin jatkuu näköjään :( POPPIKSELLA vasta ikävä tilanne onkin! Ja voi noita miehiä... Miks niiden on niin vaikea ottaa asioita puheeksi - varmaan sunkin mies on kuitenkin huomannut/arvannut, että sulla on vaikea tilanne meneillään äidin ym. suhteen, niin onko se sitten vaan vaikea tulla kyselemään, että " kuinka jaksat" ..? No, onhan se varmasti rankkaa sillekin noiden työ- ja kipujuttujen lisänä, että se näkee sun kärsivän... Onneksi Emiliina sulostuttaa ja piristää arkea siellä =) Ja kuulostaa tosi oudolle noi kaikki jutut, mitä siellä sairaalalla tapahtuu... hmm... Toivottavasti saatte äitinne sieltä kotihoitoon, ja jonkun hoitajan sinne välillä avuksi!!!
En osaa muuta sanoa, kuin lähettää voimia sinne... En todella osais kuvitella itseni tuollaisessa tilanteessa enää jaksavan edes omaa kotia hoitaa, saati sitten huolehtia kaikista muistakin sukulaisista ja kuunnella heidän huoliaan. Toivotaan kovasti, että asiat alkaisivat pikku hiljaa kääntyä parhain päin, ja se aurinko alkaisi paistella sieltä risukasan takaa..!
Koeta jaksaa!!!!!!!!!!! Ja muista reilusti vain sanoa ja tunnustaa muillekin ääneen, jos/kun et enää jaksa. Kyllä heidän on ymmärrettävä, että sinulla täytyy riittää voimia itsesi ja Emiliinan hoitamiseen, ennen kaikkea.
Parempaa tätä viikkoa!
Pi-Ki
[color=green]No vihdoin nauroin ääneen - nimittäin tuolle MAMMIKSEN viestinlopun pieruille, hihihihi!!! Kylläpä piristi heti päivää, kun vähän nauroi :) Kiitos vain Oonalle...hihihi! Mä oon varmaan vähän väsynytkin, kun tollanen pieru-huumori taas noin hyvin uppoaa, pruut, hehehehheheh...............juuu........pruut pruut.......hihihi... Nyt en voi enää kirjottaa, alkoi naurattamaan niin, että vedet valuu silmistä.......................hhahahahaha...PRUUT!!!
No voihan miten ankeissa merkeissä on alkanut tämä juhannusviikko!
Poppis, juu ihan tosiaan hankitte sit kodinhoitajan tms kotiapua jos äitisi tulee kotihoitoon! Ei ole tarpeen kenenkään hajoittaa itseään toisia hoitamalla. Ja puhu asiasta vaan jokapaikassa: täällä, neuvolassa tms jos se auttaa yhtään, mutta älä jää asian kanssa yksin. Ja anna myös itsellesi niin paljon armoa kun voit: kaikkea ei tarvi eikä voi tehdä ja on tärkeätä pitää huolta omasta hyvinvoinnista että jaksaa huolehtia muista. Koita vaan ajata keskustelua miehesi kanssa mahdollisimman usein että saisit apua siitä läheltä.
Kurjaa kun kaikkea ikävää aina kasaantuu samaan aikaan yhdelle ihmiselle (ja lähipiiriin). Voi kun voisikin olla jotenkin konkreettisesti avuksi! Voi hyvin, koita jaksaa!
ja Kesis-känkkäränkkä, joko oot paremmalla tuulella? Mä muuten koitin soittaa sulle perjantaina siitä sängystä kun olitte lähteneet mutta meni aina vastaajaan... oliko se puhelin kiinni vai onko siinä kenties sellainenkin vikA?
N B VBH BHVGH
Elli halusi kanssa kirjoittaa, sillä oli tuollaiista asiaa.. kysykää teidän vauvoilta jos ne ymmärtää tuota koodikieltä...
Jees, mut pitää mennä laittamaan pikkuneiti nukkumaan, kuulostaa vähän väsyltä.
Moikka kaikilleparempaa viikonjotkoa!
iiris ja elli 5kk
[color=#C71585]POPPIS, raskaalta kuulostaa sun arki :/ Varsinkin jos mies ei osaa yhtään olla tukena ja/tai ottaa edes vastuuta taloudesta, jottei sun tarvi yksin KAIKKEA kantaa harteillasi! Tuo on taatusti tarpeeksi raskas tuo äitisi tilanne ilman, että täytyy vielä kaikista arkiasioistakin kanta yksin vastuu. [Meillä kyllä välillä tuntuu ihan samalta, tuntuu et yksin oon vastuussa arjesta ja kaikesta] Voimia kovasti! Onko sulla KETÄÄN aikuista, jonka kanssa voisit käydä läpi näitä asioita ja ehkä käyttää myös olkapäänä? TÄNNE tietty kannattaa purkaa kaikki mitä sydämellä on, mutta ei tämä virtuaalisympatia varmaan korvaa sitä OIKEAA olkapäätä, ikävä kyllä.
Vai on täällä muillakin vähän känkkäränkkää ilmassa... Mää meinasin tuossa toissapäivänä kun tänne mummulaan ajeltiin, tulla suorastaan hulluksi. Sampo ei tietenkään nukkunut koko matkalla ja oli hirmu itkuinen, kärttyinen ja tyytymätön. Mää väliin itsekin tuhersin itkua ja väliin olin jopa lähellä suuttua lapselleni (siis mitä järkeä suuttua vauvalle? :O Huono äiti). Hampaita kiristellen silittelin huutavaa poikaa ja yritin lauleskella yms., huonolla menestyksellä. Matka kesti 6h, kun jouduttiin pysähtymään useasti kun Sampo ei rauhoittunut muuten kuin sylissä. Voitte uskoa kuin pinna kireällä olin kun päästiin mummulaan >:/
Noh, nyt ei ehdi enempää.[/color]
[color=#8B008B]Aurinko paistaa! :) Mies on kotiutunut ja nyt voidaan koko perhe viettää KESÄLOMAA! JEE! Tosin nyt mies vetelee sikeitä ja Oona juttelee sen vieressä. Haen sen pian sieltä vaipan vaihtoon ja juttelemaan tuonne hoitopöydälle. Hih.
Gallup: miten vietätte kesälomanne ja milloin? :) Meillä se alkoi juuri.. TO-SU ollaan meidän mökillä juhannuksen vietossa. Sitten ollaan kotona ja käydään vissiin 2 eri reissua ystävien mökillä. Tavataan toivon mukaan paljon ystäviä ja nautitaan vain yhdessä olosta.
Kiva jos saatiin Oonan pieruilla PI-KI nauramaan ääneen! ;) Tosin ne pierut ei kyllä meidän neitiä paljon naurata..
Moi IIRIS & Elli! :) Ellin koodikieli taisi olla ainakin meidän pienelle Oonalle vielä liikaa.. livenä saattais onnistua paremmin. ;)
HAN & Sampo ¿ teidän mummolaan ajaminen ei sitten ollut sieltä helpoimmasta päästä.. Huh. Meillä ois taas edessä se n. 6h yhteen suuntaan (jos siis yksi pysähdys riittää) torstaina kun lähdetään mökille juhannuksen viettoon. Saa nähdä taas miten matkustus neidille maittaa..
Varasin muuten meidän perheelle sellasen kuvausajan ihan oikealta valokuvaajalta. :) Saatiin anopilta se ¿ristiäislahjaksi¿. Eli siellä otetaan neidistä kuvia & sitten perhepotretti. Odotan kyllä innolla. Onhan ne omat ottamat kuvat ihan söpöjä mutta kyllä ammattilaisen ottamat kuvat on varmasti ihan erilaiset..
Jep, nyt taitaa Oonan kujerrus kutsua! Aurinkoista päivää kaikille!
Mammis & Oona 9+vk[/color]
Oijoi! Nyt nämä sivut taas toimii!
Pitääpähän tähän ensialkuun mainostaa, että meillä tehtiin eilen uudet unienkkarit! Eli muksu koisi yhdestätoista melkein viiteen! Meikä heräisi jo tuntia ennen ihmettelemään, että eikö se muksu ollenkaan herää... Viiden jälkeen ei kyllä sitten enää nukuttukaan kuin puolen tunnin pätkissä, mutta mahtava juttu jokatapauksessa! Normaalisti meillä tuo ensimmäinen nukkumisväli on kolme-neljä tuntia, sitten seuraava pätkä kaksi tuntia ja sen jälkeen vielä muutama tunnin pätkä. Eli yöllä heräillään neljä tai viisi kertaa, itsellä ei tuo nukkuminen yleensä onnistu kunnolla kuin tuolla ekalla pätkällä, joten unet ovat jääneet melko vähäisiksi.
Ja lisää mainostusta on, että meillä muksu nyt viihtyy ittekseen aina jonkin verran sitterissä tai peitolla jumppaleluja katsellen. Eli siltä osin on arki helpottunut ihan hirmuisesti kun nyt päivän ohjelmaan mahtuu muutakin kuin muksun kanniskelua.
Bejbin Eve on kääntyillyt mahalta selälleen :D Hieno taito!
Pajuska oli päässyt riitojen ansiosta ajoissa nukkumaan! Meillä tuo muksu menee koisimaan normaalisti vasta puolenyön maissa, eilen olikin aivan historiallinen hetki kun olin sängyssä ennen siippaa... Ja sielläkin on kääntyilty, mahtava että sait sen vielä nauhalle! Meikä sai ihan hyvin sun tekstistä selvää, eikös se ole niin, että jos tyyliin eka ja vika kirjain on oikeilla paikoilla, niin sanat on hyvin luettavissa :) Itse teen aina sellaista pikakirjoitusta, että vähintään joka toisessa sanassa on kirjaimet sekaisin...
Kesikselle myöhästyneet onnittelut hääpäivän johdosta! Ja sielläkin on kääntyilty. Mä ainakin ajattelen, että kaikki meidän tytön tekemiset on tietoisia juttuja :D Se lienee meille pienten vauvojen vanhemmille sallittua. Oho, tyttö oppikin just puhumaan, kyseli pari kertaa, että ¿kuka¿ ;D Meillä siippa pudotti viime viikolla puhelimensa sadevesiviemäriin, piti käydä ostamassa sille uusi luuri, koitan nyt itsekin jos mun 4v vanhalle puhelimelle sattuisi jokin tuhoisa onnettomauus ja saisin käydä ostamassa jonkun uuden ja hienon luurin...
Viipulin Julius kärsii vatsataudista :( Ei ole helppoa pienellä! Onneksi jaksaa olla kuitenkin noin reipas!
Pi-Ki uskaltautuu sähköttömälle ja vedettömälle mökille juhannukseksi. Mekin vähän mietittiin, että josko moiselle mökille uskallettaisiin (tosin sähköt kyllä löytyy) mutta näillä näkymin suunnataan anopin vedelliseen ja sähkölliseen rantasaunaan. Jotenkin tuntuu niin vaikealta alkaa lämmittelemään vettä kakkapyllyn pesua varten... Ja siellä jutellaan kovasti :D Meillä on riitelýn kanssa ihan sama juttu, melkeinpä joka päivä saa jonkin riidan aikaiseksi. Koitan kuitenkin kovasti puolustautua sillä, että olen itse ihan rättiväsynyt kun univelkaa on niin kaameasti.
Poppikselle tsemppiä tuon äidin tilanteen kanssa! Ikävältä kuulostaa moinen toiminta sairaalassa...
Iiriksen Elli treenaa tietoteknisiä taitojaan jo nuorella iällä :D
Mammis kyseli kesälomanvietosta. Meillä siippa meinasi, että pitää peräti kaksi viikkoa keäslomaa tällä kertaa kun ei tuota isyyslomaa pitänyt. Ja se ajoittuu heinäkuun alkuun käsittääkseni. Tuskin tulee tehtyä mitään reissua kolmestaan. Kotona kökötellään, mutta ihan mukavaahan sekin on, jos tuota aikuista seuraa olisi päivällä siipan muodossa. Oo! Ja siellä ollaan menossa ihan oikealla kuvaajalle :)
Joo, nyt on tuo jumppalelun tuijottaminen jo liikaa muksulle. Kauanhan se sitä jo tuijotteli :D Jospa lähettäisiin ulkoiluttamaan koiraa...
Coltsfoot ja Hiltsu 2,5kk
Pojulle nimi nyt annettu. Kutsumanimekseen meidän pikku herra sai Joona. Lisäksi tuli pari muuta nimeä.
Ihan mukavat juhlat olivat. Enemmän väkeä kuin meidän häissä :-) mutta ihan tarkoituksella.
Ensimmäiset verikoe vastaukset olivat tulleet ja bilirupiini arvo olikin jo lähteny laskuun ja muutkin arvot ok. Ensi viikon maanantaina pitää vielä käydä kontrollikokeissa. Toivotaan, että arvo edelleen laskusuunnassa.
jahas kutsu käy..katsellaan joskos myöhemmin lisää
-ninca ja Joona 6vk+ -
[color=hotpink]
Tänään taas elämä (ja Lenni) hymyilee :-) Eilen yritin vähän äristä miehelle, mutta nauruhan siinä pääsi molemmilta kun mä tilitän kurjuuttani. Ei enää pokka pitänyt siinä vaiheessa, kun yritin valittaa sitä, että epilaattorikin jätti osan säärikarvoista rehottamaan...
Ollaan nyt kaksi päivää käytetty kestovaippoja, ja Jenkkilälle kiitos Fuzzy Bunzeista. Ensimmäinen vaippa, joka ei falskaa. Ihan tosissaan, me ollaan koitettu Pampersit, Liberot, Dailyt, Muumit... Kaikkia useampaa kokoa. Ja joka ikinen kerta on vaatteet (body, housut, kaikki!) menneet pesuun kakkojen tultua. Tätä jatkui jo melkein kolme viikkoa, alkoi olla vitsi vähissä kun poika kakkaa parhaimmillaan 3-4 kertaa päivässä ja joka kerta kakkaa on selkä täynnä ja välillä hiuksetkin... Äsken tuli maailman suurin kakkaräjähdys ja kaikki oli vaipassa. Mistään ei vuotanut. Että ainakin täälläpäin kestovaipat VÄHENTÄÄ pyykin määrää ;-)
On mullakin jutut. Teitä varmaan kiinnostaa Lennin kakkajutut ihan kympillä...
[b]Poppis[/b], isoja haleja! Oon kyllä neuvoton, jospa antaisit sun miehen lukea tuon kirjottamasi tekstin tästä pinosta? Ehkä antaisi miehelle ajattelemisen aihetta. Muuten keskitän kaiken tarmoni, jotta saisin jotenkin indusoitua sulle voimia ja jaksamista kaiken kurjan keskellä. Ja niinkuin monet jo sanoikin: sulla on nyt oikeus olla itsekäs. Tiedän, ei ole helppoa aina, mutta yritä!
[b]Iiris[/b], mun puhelimella ei saa mitään yhteyttä minnekään (ei vastattua eikä soitettua), ainoastaan netti siinä toimii. Tosi kätevää. Raivostuttavinta siinä on se, että puhelin on 3 kk vanha Samsungin lippulaiva. Nyt mulla on vanha romuluuri käytössä, jospa se uusi korjaantuisi jotenkin itsestään... Ja Ellille terveisiä, että mä olen ihan samaa mieltä :-)
No niin, jatkanpa pojan viihdyttämistä. Lenni on tänään nukkunut (jo!) 20 min päiväunia, ja tossa se vaan hihkuu ja hymyilee.
Kesis ja Lokinpoika 2,5 kk
Neiti nukkuu päikkäreitä ja täällä mä vaan roikun netis vaikka vois tehdä jotain hyödyllistä.. Pakko ainakin astiat kohta laittaa koneeseen..
Fuzzeja oli joku (sori huono muisti) ylistänyt. Mä tykkään niistä kans, mut laiska kun on niin niitä tulee muutama käytettyä ja sit ne jää odottamaan lisää fuzzeja pesuun ja lopulta pesen muutaman fuzzin sit yksikseen.. Tokihan ne voi pestä muun pyykin mukana, mut mä tykkään käyttää huuteluainetta, jota ei tietääkseni saa käyttää kestojen kanssa.. Pitäiskin taas neidille laittaa kesto kunhan tuolta herää..
Matkalla kärrykerhosta kotiin sain taas muistutuksen miksi me ei enää vaunutella päivittäin.. Neiti nukahti nätisti kerhosta lähdettyämme ja menin kirjastoon jossa hän tietysti heräsi ja sit olikin loppu matka kotiin väsynyttä itkua.. Minä laitan tutin suuhun, pari askelta, neiti ottaa tutin pois ja alkaa huutamaan, kuuntelen hetken huutoa ja taas tutti suuhun jne... Sit hän nukahti melkein heti tuonne meidän sänkyyn, mahalleen. No, kunhan nukkuu vielä niin että saan astiat koneeseen..
Taas omanapainen viesti, mut pakko mennä tai meillä syödään tänään pöydältä..
Bejpi ja Eveliina 5kk 3vk 1pv
Kuulostin kyllä niiiiin masentuneelta tuossa eilisessa valitusviestissäni että! No... se on kyllä osittain totta, mutta osittain kyllä ei taas yhtään! Musta tuntuu että oma mielikin vaihtelee ihan laidasta laitaan koko ajan. Eipä siis ihme ettei tuo omena ole kauas puusta pudonnut! ;) Miehen kanssa tänään naurettiinkin, kun poika järjesti pikku huutokohtauksen ihan tyhjästä, että ei se auta kuin katsella sinne peiliin itsekin...
Pajuskan Eemeli osaa kääntyä! :) Onpas hienoa! Mä koitan myös viritellä Roopelle aika-ajoin virikkeitä että se alkais kiinnostua selällään maatessaan sivuillaan olevista asioista --> kääntyis. Mut ei varmaan ihan vielä sellaista osata. Enemmän kaverian tuntuu kiinnostavan missä äiti liikkuu... =)
Kesikselle onnea hääpäivän johdosta! :) Parempi myöhään kuin ei milloinkaan... onkos känkkis mennyt jo ohi? Sitä tosiaan on ollut ilmassa. Onkohan jotakin ihme kesästressiä liikenteessä?! Jostakin joskus luin että joku depis / stressi voi tulla helposti siitä kun kesän alussa luonto on kukkeimmillaan ja ilmat kuin morsian, ja sit kun oma olotila ei ookkaan ihan yhtä hehkeä, alkaa se ahdistaa... äsh. Ei nyt ehkä ihan niin " vakavaa" ole. Huono päivä vain! :)
Viipulille ja Juliukselle sinne jaksuja masutaudin selättämisessä. Onpas kurjaa että pikkuinen on sellaisen napannut. Toivotaan että alkaa helpottaa pikimmiten.
Piki, meni ohi että olit nähnyt sen ilmon, mutta nytpäs kuulin :) Nuo hurahtaneet isovanhemmat halus välttämättä ilmoittaa... itse en varmaan olisi mitään laittanut. Niin ja sitä samaa kiukkuisuutta havaittavissa täälläkin. Mä ainakin allekirjoitan sen, että kyllä vauvan tulo kiristää suhdetta. Tai riippuu tietty jos on niin ihana vaavi ettei se juuri itke eikä äksyile, mutta mulla ainakin ruuvi välillä vääntyy kun kuuntelen pojan itkua pitkät päivät. Miehelle se kaikki sitten purkautuu. Kelleppä muullekaan. Me ollaan kyllä paljon puhuttu aiheesta, mutta silti välillä tuntuu että mies ei pysty ymmärtämään miten rankkaa on olla vauvan kanssa kotona. No... onneksi pikkuhiljaa alkaa helpottaa meilläkin kun Roope vähän kasvaa ja kehittyy. Siis tuo itku siis ja sitä kautta mun hermoheikko-olo ja miehelle äksyily.
Voi Poppis... sä sait mut ihan kyyneliin ja tuntemaan itseni tosi turhamaiseksi :( Sulla on OIKEITA murheita kun itse kitisen pojan vain itkuherkkyyttä. Ja OIKEESTI - sun ei tarvi aina jaksaa! Sulla on oikeus olla ottamatta kaikkea omille harteillesi. Pyydä apua vaikka neuvolasta - psykologilta tms. tai oman lääkärin kautta. Ei kannata yksin yrittää jaksaa kaikkea, se käy sun itsesi kannalta jossakin vaiheessa liian raskaaksi. HALAUKSIA ja TSEMPPIÄ!!!
Mammis, kuulostaa tuo sun ja Oonan rintareppuilu ihan meidän touhulta :) Meilläkin Roope nimittäin jää kyllä vaunuihin repusta, mutta ei yleensä nuku kuin ihan tovin. Eipä siinä sitten paljon kotihommia ehdi edes suunnitella... En tiedä johtuisko lämpöisemmistä ilmoista että päikkärit on alkaneet jäädä väliin. Nyt kun oli tuo yksi sateinen ja viileämpi päivä välissä, silloin uni maittoi päivälläkin paljon paremmin. Ihqua kesäälomaa koko perheelle! :)
Coltsfoot - teillä on alettu viihtyä myös itsekseen, ihan loistavaa! Sitä itsekin odottelen... josko tuo meidän poikakin pian alkaisi nauttia enemmän kolmiulotteisten esineiden serasta niin mamma saisi päivisinkin välillä puhaltaa.
Bejpi - niin tutulta kuulostaa tuo teidän kärryttely. Mikäköhän siihen auttais että kaveri nukkuis vaunuissa vaikka ne olis paikoillaankin... ja milläköhän ihmeellä sen tutin sais suukkuun niin ettei se aina pulahda pihalle 10 sek jälkeen... en itse ainakaan keksi mitään keppaskonstia tähän! Paitsi sen vaunuttelun väliin jättämisen siis.
Poika nukkuu sikeästi =) Huusi niin hirveästi tänään illalla että väsyi siksikin ihan totaalisesti. Taisi mennä kakkavaivan (ei ole tullut puoleentoista päivään) ja väsymyksen piikkiin. Mutta muutenkin Roope menee nykyään 19-20 maissa iltaisin nukkumaan, nukahtaa yleensä itse omaan sänkyynsä ja herää ekan kerran syömään 3-4 välillä. Paitsi, jos nukkuu päikkäreitä enemmän, syö ekan kerran 1-2 välillä. Parhaat unet on tähän mennessä olleet 10 h, mutta yleensä on siinä n. 8 tunnin paikkeilla. Tästä rytmistä olen enemmän kuin ONNELLINEN! :) Muuten Roope vaatii mun huomion niin täysin että vielä jos se parkuisi yöt, mä olisin varmaan jo seonnut.
Mutta, nyt syömään Ainon uuniomenajädeä (NAM!) iltapalaksi (miten niin epätervelllistä...) ja sitten pian tuutimaan.
Leenis & Roope 2kk 1 pv! :)
Menipäs viime viikko vauhdilla! Oon taas ihan pihalla kaikesta, eli vain vähän omaa napaa...
Veljenpoika oli meilla " hoidossa" viime viikon, käytiin Heurekassa, Puuhamaassa, Aarniwalkean satupihalla ja uimassa. Mut on se elämä aina erilaista adhd lapsen kanssa.. Eveliinakin kävi pallomeressä. :)
Nii kiitos kaikille (meidän osalta) mini-megatreffeistä! Piti tosiaan lähteä juhlimaan Eveliinan kummien häitä/valmistujaisia. Eve oli taas juhlien ilopilleri ja nuorin, jos morsiammen siskon masuasukkia rv n.35 ei lasketa. ;)
Eveliina on viimeisen viikon lopetellut yösyöntejä. Herää kyllä 1-2 kertaa mut rauhoittuu tuttiin/tassutteluun. En ole yrittänyt vähäntää syöntejä, mut sit huomasin ettei neiti syö vaikka annan pulloa. Eipä haittaa minua. :) Ja megatreffeillä Eve pyörähti ensimmäiset kaksi kertaa masulta selälleen!
Oli kiva herätys kun tekevät meidän taloyhtiön saunaan kylppäriremonttia, varttia vaille kahdeksan alkoi poraaminen/ joku muu purkaminen, puoli tuntia torkuttiin ja sit herättiin.. Pitääköhän Eveliinan nukkua peltorit korville päikkärit...
Mut nyt kuuluu lattialta vinguntaa! Pitää lähteä miehelle ostamaan synttärilahjaa ja kakku tarpeita..
Bejpi ja Eveliina 5,5kk
Kohta pitäis vissiin rueta kurkkimaan isojen puolelle...