oO SYYSKUUN sissien ma-ke Oo
Juhannusviikkoa kaikille! Tässä vielä loppuviikon jutustelut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10543935&p=2&tm…
Kommentit (26)
Voisi edes aurinko tulla esiin.Meillä lapset tottu olee ulkona melkein aamusta iltaan.Nytkin haluavat ulos melkein heti kun ovat heränneet.Yksikin päivä olin ulkona kamalassa tuulessa ja just alkavassa vesisateessa klo07!
Pippurimammalle voimahaleja!Toivottavasti supparit loppui.Ei ne miehet osaa oikeesti edes ajatella miltä tuntuu olla raskaana kaikkien vaivojen kanssa:( Saisivat edes kerran kokeilla tätä ja sitä synnytystä;)
Meillä mies on muuten tosi huomaavainen herkkä ja hellä,mutta ei meillä mahaa paijailla ku tosi harvoin.
Jotenki tuntuu että viikot menee tosi nopeesti.Ei mene kauaa ku kaikilla on 30 viikkoa täynnä.
Mun ristiäisten suunnittelu into loppui kun se keskiaikainen kirkko josta haaveilein menee kiinni jo elokuun alussa.
Ensimmäiset konkreettiset valmistelut voisi sanoa alkaneen nyt.Ostettiin vaatekaappi tytölle ni saan vauvan vaatteet tytön vanhaan kaappiin pojan vaatteiden viereen lastenhuoneeseen.Nolona täytyy myöntää että tämänki taustalla oli että sain tytön huoneessa olevan ylimääräisen pienen vaatekaapin mun vaatteille makkariin.Sinne meinasin eka vauvan vaatteet laittaa.
Tuli sitte kannettua lipasto ja vaatekaappi miehen kanssa yläkertaan.Meillä onn osi kapeat ja vaikeat rappuset.Vaatekaappikin piti kantaa pystyssä,seinät ja maha oli tiellä.Eipä myöhemmin isommalla mahalla oliskaan edes mahtunu kantaa.
Aurinkoa kaikkien elämään:)
AuringonTytär rv 28+1
Heti alkuun haleja ja voimia PippuriMammalle!! Voihan iso V miten dorkasti se sun mies käyttäytyy!!! Toivottavasti sulla on itellä jo parempi olo suppareiden ym suhteen?? Tollaista ei kyllä s********a sentään pitäs kenenkään joutua kokemaan!! Turpiinsa tollanen äijä ansaitsisi ja kunnolla!!!
Tsemppiä myös kaikille muille keiden miehet läpikäyvät jotain kriisiä. Siistiä tuollainen!! Me ollaan ehkä jo sen verran vanhoja (??) tai niin paljon juhlittu että meillä ei ainakaan toivottavasti tarvi tollasia miettiä.. Mies on ollu tänä aikana tasan 3 krt juhlimassa ja niistäkin tullu ajoissa kotiin. Selvyydestä en sit varsinaisesti menis sanomaan =).
Ei meilläkään kauheasti vatsaa silitellä eikä sille jutella. Mä ite oon välillä vetänyt kauheat kriisit siitä, mutta se vaan on tajuttava, että mies oikeasti on ihan hirveän onnessaan, vaikkei sen tyyliin kuulukaan se mahalle juttelu tai yletön silittäminen. Onhan se toki innoissaan kokeilemassa liikkeitä aina välillä.
Mä meinasin tänään ajaa tosi nätisti hirvikolarin. Idiootti kun olen niin ajelin tänne meidän maalaiskonttorille pikkutietä ja vauhtia tais olla 120 tai ainakin liki sen ja yhtäkkiä mun edessä on hirvi... Mä en vieläkä tajua millä mä sain sen auton ensinnäkin pysähtyyn ja toisekseen pidettyä tiellä.. Väliä siihen hirveen jäi ehkä puoli metriä kun pysähdyin ja ihan hirveä palaneen muovin haju renkaista. Onneksi tajusin ottaa jaloilla sen tömäyksen vastaan, joten Kihlis ei ees tärähtanyt. Veikkaan että jos en olis raskaana niin olisin mennyt päin että heilahtaa.. Nyt onnistui vaan lapsen takia. Ja sen että siinä kohtaa ei ollu satanut vielä. Sitten mä soitin miehelle ihan normaali tilassa ja heti kun kuulin äänen aloin parkua ihan hirveästi. Raukka parka pelästyi ihan hirveästi, mut onneks sain sit asian selitettyä hälle heti. En tahtoisi ajaa kotiin täältä tänään, mut eipä mua kukaan voi heittäänkä lähteä joten mentävä on.
Eipä mulla tällä kertaa muuta. TArvii mennä opastaan likat loppuun kun tämä on mun vika keikka tänne.
Colis ja Kihlis
Töihin on rantauduttu, eikös valaat ui :)
Äitiyspäivärahahakemuksen sain jätettyä työpaikan sairaskassaan tänään ja siis päätös siitä etten äp-pakkausta ota tuli samalla tehtyä.
Kyselin Reimalta että onko tehtaanmyymälässä makuupusseja irtomyynnissä muttei kuulemma uudesta vielä ole. Mutta luulen että jostain kirpparilta tai netistä kyllä jonkun löytää jos haluaa. Ja kyllähän se esikoisen vanha " liiskakin" käy hädän tullen.
Mitenkään ei jakeluun meinaa mennä että ensi viikon jälkeen alkaa kesäloma. Triljoona työtä on tekemättä ja mietin vaan että mistähän päästä aloittaisi.
Viikonlopun viestejä en ole ehtinyt lukea, mutta ilmeisesti jotain kurjuuksia on putki-aivojen kanssa ollut useammallakin. Tsemppiä taisteluihin!
Juhannuksena lähdemme taas tuonne maalle mummoloihin ja jonain päivänä varmaan käydään mökillä hiukan saunomassa, muttei mitään sen suurempaa härdelliä ole tiedossa. Tällä viikolla pitäisi siivota ja pestä pyykkiä, ensi viikolla kun on sisko poikansa kanssa tulossa meille lapsenhoito-avuksi ja silloin en halua mitään imuria heilutella vaan hurvitella pitkin kyliä kun kerrankin ne muruset tänne saadaan.
Oikein mukavaa juhannusviikkoa kaikille!
t: Typykkä, neiti syyskuu 26+4
Colikselle hirveesti halauksia huonon tilanteen valttamisesta!! Kauheeta ajatella noita hirvikolareita sun muita... Meilla ei koiria isompia otuksia yleensa moottoriteillakaan juokse; mita nyt sitten noita naapurimaan kansalaisia jotka luulevat omistavansa tien...
Pippurimammelle; etta puheeksi on tollaset torkeydet otettava, jaavathan ne kaivertelemaan kumminkin mieleen, ja pahentuvat vaan ajan kanssa! toivottavasti paaset nyt pian tarkastuksiin ja yrita loytaa joku sukulainen tai ystava pahimman varalle jemmaan...
Meillakin on sama tilanne kuin muutamalla muullakin, etta neljaa kymppia lahestyn mina ja mies jo ylittikin, joten juostut on juostu ja viihdytaan kekskenammeilman suurimpia kriiseja! (tai ne kriisit kylla saadaan aikaseks mutta lahinna noista koululaisten jutuista, ei omistamme!) Ja seksielama olisi taysin nollassa jos munsta olis kiinni- kun ei maistu sitten ollenkaan. Mutta miesta miellyyttakseni ja rauhoottakseni niin pakkohan se joskus on suostua, heh!
Viikonloppu meni hulinassa, kun nuorimmaine taytti 4v ja eilen oltiin koko paiva rannalla! Paasin jopa mereen asti itekin talla kertaa. Uikkareita kyllakaan en ees yrittany mahduttaa itteeni; sortseissa ja t-paidalla uin. Pitais varmaan ostaa joku ylisuuri luomus, kun tata kesaa ja uimista on aina yli lasketun ajan pitkalle lokakuuhun!
Eipa tassa oikeestaan kummempia, aattelin iltapaivalla kayda sitten tuossa kk-tarkastuksessani ja ottaa esikon mukaani. Juhannustahan meilla ei vieteta (kun ei keskikesakaan oo kuin joskus heinakuun lopulla) mutta ens viikonloppuna on haat hotellilla ja yotakin pitaisi siella sitten olla. Uimista, ja uimista, siinahan ne lahimmat harrastukset lahikuukausina!
Voikaahna hyvin
-levinia ja hope rv 27+2 -
Pitkältä tuntuvan tauon jälkeen minäkin saan jotain kirjotettua, on ollu netti poikki vähän väliä niin etten oo ees lukemaan päässy. Nyt kahlasinkin kaikki jutut, ja kovasti toivotan voimia teille jotka parisuhteen tai suppareiden kanssa painitte!
Mammavirtahevolle piti sanoa, että jos kovin kurjalta tuntuu tuo tilanne niin kysäise neuvolasta mahdollisuutta päästä puhumaan vaikka psykologille. Mä oon ite käynyt, kun esikoisen syntymän jälkeen tuntu kaikki niin rankalta, univelat ja jonkinlainen baby blues. Ja nyt hiljattain kävin uudestaan kun tuntuu välillä niin ristiriitaiselta olo tämän uuden raskauden kanssa. Sovin ajan vielä elokuullekin, että jos on jotain murheita tai pelkoja mielessä vielä ennen kuin synnytys tulee ajankohtaiseksi. Onhan se niin, ettei kaikki tuommosta " keskusteluapua" halua tai koe hyötyvänsä sellaisesta, mutta mulle on ollu hyvä juttu. Ja paljon riippuu siitäkin minkälainen fiilis tulee siitä psykologista, että onko sille helppo puhua vai ei. Musta tuntuu aika turvalliselta että on tuo kontakti jo valmiiksi olemassa, jos sattuu että taas synnytyksen jälkeen hormonit heittää mielialan kovin matalalentoon.
Mä oon katellu taas urakalla kaksostenrattaita, ja oon varsinaisen ongelman eessä. Kellarin ovesta EI MAHDU kuin korkeintaan 74cm leveät rattaat!!! Ja nekin saa sitten sihdata tarkkaan. Melkein kaikki rattaat näkyy olevan leveämpiä kuin tuo 74cm, ja siihen rumbaan en kyllä lähde että joka kerta on rattaat kasattava ja koottava. Peräkkäinistuttavia oon katellut, mutta niissä näkyy olevan aika pienet renkaat, epäilyttää sitten että miten talvella pärjää... Voi ressi. Jotain käytettyjä, reilusti vanhempia malleja kuulostais olevan jopa 72cm levyisinä, ehkä sitä pitää sit ostaa sellaiset. Samalla pääsis halvalla tietenkin. Hankalaa. Onhan näitä kapeita nättejä isorenkaisiakin kuten phil' n' teds mutta niitä ei käytettynä löydy. Ja uusia sen hintaluokan rattaita en osta, koska tää talo on sen verran levoton etten uskalla sit jättää varastoon.
Onko kenelläkään kokemusta tällaisista, pelittäiskö nuo renkaat talvellakin? Nää ei ois liian kalliit ja on ihan nätitkin. http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/childwheels_tupla…
Meillä meni viikonloppu ihan kivasti, lauantai sukulaistytön rippijuhlissa ja sunnuntai kotosalla. Tosin sain kyllä eilen taas semmosen itkukohtauksen että hävettää... Paruin miehelleni että miks joku muu ei voi elää mun puolesta ku mä vain pilaan kaiken, ja mikset säkään pysyny kaukana musta ku mä vain valitan aina jne jne jne... Ja tuo lähti siitä, että yritettiin suunnitella juhannusreissua. Ku me mennään pohjoseen ja mä oon toivonu et käytäs samalla jossain kattomassa lappia. Niin nyt mä en jotenkin halunnukaan ja murehdin vain että missä me sit nukutaan ja mitä jos esikoinen valvottaa vain eikä kellään oo kivaa ja miten me jaksetaan ne ajomatkat ja onko meillä nyt ees rahaa. Voi järki. Ja sitäkin vollotin, ku mies joutuu mut ja lapset elättää ku mä vaan oon kotiäiti ja saan 300e kuussa. Jessus, ihanku ne lapset vain mun ois, pah. Yhdessä mietitty ja parhaaksi nähty ratkaisu tää on, tiiän sen, mutta joskus vain tulee hetkiä että tuntuu kestämättömältä kun ei ite tienaa mitään ja mies joutuu hoitaa kaikki laskut ja kustantaa mun vaatteetkin ym.
Huh onpa mulla nälkä, kävin tunnin kävelylenkillä ja esikoinen istui rattaissa. Ilkeästi on ruvennut vihlomaan mahaa kun vähänkään kuntoilee. Viime viikolla kävin kaupungilla 3h niin koko ajan joko vihloi tai supisteli. Siksikin pelottaa että mitä noista kesän reissuista oikein tulee... Kun tiedän että jos mulla on kovin huono olo niin mä en oo mitään parasta seuraa kenellekään. :(
Voi, huomenna aion mennä päiväksi mun vanhempien ja pikkuveljien kanssa mökille jos vain suinkin ei hirveästi sada. Ihanaa lähteä pojan kanssa tästä kaupunkikämpästä pakoon välillä, kun mies tekee töissä pitkää päivää. Tuppaa aika tulemaan pitkäksi ja seinät ahtaiksi. :)
Mutta nyt siis syömään! Toivotaan että kelit tästä vähän paranis ja mielialat sen myötä.
huh hirvikolaria, tai läheltä piti tilannetta, onneksi ei käyny pahemmin!!!!
Mä oon täällä ihan outolintu ku hehkutan kun on just ja just 20 astetta, kun muut kaipaa hellettä, mut ite jaksaa vyöryä paikasta toiseen paremmin näin!!! Torstaihin pitäs jaksaa et on seuraava kontrolli ultra ja jos vihdoin selviäis se sydän asia.....
Juhannus ollaan ihan vaan kotosalla, miehen kun alunperin piti olla juhannus töissä, mut sit tänä aamuna, kun mies oli menossa iltavuoroon, pomo soitti et missä oot kun piti olla päivävuorossa??? mies oli tossa 2 viikkoo lomilla ja kukaan ei ollu muistanu ilmottaa vuorojen vaihtumisesta.....et sellasta, et saas nyt nähä onko jussina kotona vai töissä...torstaista puhuttiin sen verran, et aikasemman listan mukaan on lääkäri käynti sovittu ja kun nyt vasta tuli ilmotus töistä, saavat siellä järjestää asian niin et mies lähtee mukaan!!! Siinä firmassa omituista sähläystä vuorojen kans muutenkin....
NO, jos painuis tytön kans ulos nauttimaan viileästä kesästä...(sopivasta)
maitohamsteri ja kirppu 28 + 5
SyysSisseille tervehdys maanantaihin!
Juhannusviikon perinteiset säät meitä siis tällä kertaa " ilahduttaa" . Hyvä puoli ainakin tuossa sateessa on se, että jopa minäkin saattaisin saada jotakin aikaseksi tänään :).
Muutamalla on sitten jo 30 viikkoa täynnä ja kesäloma muutaman työpäivän kuluttua. Onnitteluni näistä merkittävistä virtsanpylväistä! Itsellänikin olisi kesäloma nyt juhannuksesta alkanut, mutta kuten jo aikaisemmin todettua jouduin saikulle tuossa kesäkuun alkupuolilla ja sitä asti siis kotona. Tätä kotona oloa tulee todennäköisesti jatkumaan ainakin se kaksi vuotta, ehkä jopa kolme vuotta. Äityispakkausta odottelen saapuvaksi tällä viikolla tai ensi viikolla viimeistään. ilmoitus kelalta tuli reilu viikko sitten ja " toimitusaika" on se kaksi viikkoa. Ihana päästä pakkauksen sisältöä hipelöimään. Mun mielestä väritys on tätä vuonna poikeuksellisen nätti, ihan mun makuuni.
Juhannussuunnitelmissa on mökkeilyä Savossa perinteisin juhannusmenoin; saunomista, grillaamista, uimista, kokon/nuotion polttoa. Rauhallisesti siis sielläkin ja smurffijuoma-linjalla tietenkin. Jo eletty viikonloppu oli sen verran kiireinen, että juuri nyt pakkaaminen ja autossa istuminen sen vajaa neljä tuntia tuntuu tylsältä ajatukselta, mutta onhan tässä vielä aikaa toipua muutama päivä. Olin perjantaina työkavereiden kesänkorkkaamis-bileissä vierailemassa, lauantaina häissä ja eilen syntymäpäivillä, joten eipä ihme, että pientä väsymystä on ilmassa, vaikka kaikissa näissä juhlissa oli oikein mukavaa. Ei vaan kunto ja kestävyys ole enää samaa luokkaa kuin normaalitilassa olisi :)
Onneksi Coliksella oli onni onnettomuudessa mukana ja selvisit pelkällä säikähdyksellä. Eipäs hurjistella siellä enää muutenkaan tuohon malliin.
Pippurimamman tilanne huolestuttaa edelleen. Kumpa asiat olisivat nyt selvityksen alla ja maha-asukilla enen kaikkea kaikki hyvin. Jaksuja aina vaan!
Mammavirtahepo, Kirahviina puhui täyttä asiaa. Kannattaa pyytää keskusteluapua omaan tilenteeseen, jos vähänkin siltä tuntuu. Ei siitä ainakaan mitään vahinkoa ole, joten kannattaa harkita ja käydä rohkeasti kokeilemassa. Mitään et häviä.
Palailen taas myöhemmin asiaan...
Sateista huolimatta hyvää mieltä ja vointia kaikille!
Haikarapolska ja neiti masukki tasan 29
Uusi viikko taas.. Työpäivä takana.. Oli niin leppoisaa ja mukavaa, että mä saatan jopa kaivata työpaikkaani tuossa lomaillessa.. =) Eihän se sitä aina ole, mutta sellainen fiilis nyt lomaa odotellessa..
Missähän Pippurimamma ja mitä hänelle nyt kuuluu??
Colikselle halaus! Ei mukavaa ei, mutta onneksi ei käynyt kuinkaan!
Juhannus tulee ja meillä ei ole oikeastaan mitään suunnitelmia.. Jussin jälkeen alkaa hirmu tohina kun omat ja miehen lapset kotiutuu.. Sitten suunnitelmissa mökkeilyä jne.. Mutta Jussiksi ei mökille lähdetä kun kerittäisiin olla siellä vain pari päivää ja se kun sijaitsee tuolla Sulkavalla asti.. Tykkään sitten olla siellä putkeen pidempään kun sinne asti lähdetään.. On tuossa muutamat tuttavat pyydelleet mökeille luokseen, mutta katsotaan nyt ensin vähän ilmoja.. Kun nyt sitten kahdestaan ollaan, niin ei tarvitse olla niin tarkkoja suunnitelmia.. =)
Mutta nyt taidan hetkeksi painua köllöttelemään sängylle ja lukea kirjaa.. Ja nauttia tästä hiljaisuudesta.. Ollaan koiran kanssa ihan kahden..
Piiu ja 007 rv 30+3
onneks colatoffeelle ei käyny mitään!
Läheltä piti tilanteita tulee miettimään pitkään.Mitä jos...
Itse olen ollu vuosia sitte läheltä piti hirvikolarissa moottoritiellä.Sitä on mietitty tosi monta kertaa jälkikäteen mitä jos.Sen hirven takajalka lipsahti alta ku jossain piirretyssä ja se melkein kaatu joten sen vauhti hiljentyi niin että me ehdittiin autolla alta pois.
tuplarattaista:meillä tytöllä ja pojalla on 1v5kk ikäeroa.Yritin aluksi pärjätä ilman tuplarattaita,mutta loppujen lopuks ne oli pakko hankkia.
Meillä tyttö (jo 2v 10kk) viihtyy tuplissa hyvin jos lähdetään lenkille.Viihtyy ehkä paremmin just sen takia ku veikka istuu siinä vieressä.
Käyttöikä tuplille ei yleensä ole kovin suuri joten kannattaa vaikka käytettynä ostaa.Meille tulee pojalle ja vauvalle ikäeroa 1v9kk ja aivan varmasti tuplia tarvitaan jatkossakin.Itseasiassa meillä on kahdet tuplat tällä hetkellä :O nyt on kovaa huutoa se perhepäivähoitaja malliset perus rattaat.
Kotona olemisesta.Mä olen ollu kotona kohta jo 3 vuotta ja aion olla kotona mahdollisimman pitkään.Ainakin siihen ku vauva täyttää 3 v.Mutta sitte vois olla jo uudestaan äippälomalla.Tiukkaa tulee olemaan varsinki kun täällä ei makseta kuntalisää.
Äippäloma alkaa virallisesti 13.7.Eka maksu tulee vasta 16.8,voi vitsi sitä odotetaan innolla:)
AuringonTytär
Hui, olipas Coliksella järkky tilanne! Onneksi kaikki hyvin, mutta kyllä tollanen pelästyttää!
Juhannussuunnitelmista: Töissä olen pe, la ja su-aamut. Ja kotona varmaan ollaan muuten. Mun on pakko nukkua päikkärit työpäivän jälkeen, kun ei tahdo uni tulla ennenkuin aamuyön pikkutunteina. Voi olla, että kokeillaan meidän pihagrilliä ensikerran, kun mies sellaisen tiilistä väsäsi tossa viime viikolla. Sittenpä loppuu sunnuntaiaamuun mun työnteko, niinkun oon aiemmin täällä maininnutkin.
Kävin Kelan sivuilla katsomassa (pankin tunnuksilla kun pääsee omia tietoja katsomaan), että päätökset tuista on tehty ja äippäpakkaus pe tilattu eli viimeistään ens viikolla tulee! Innolla odotan!
Pikkis liikkui eilen tavallista enemmän, mutta tänään on taas ollut hiljaisempi päivä.
Edea+Pikkis 28+6
Torkahdin sitten tuossa kirjaa lukiessa, saa nähdä miten uni tulee illalla.. Aamulla olisi kuitenkin herätys klo seitsemän..
Mä täällä vaan pyörin ja ihmettelen tätä hiljaisuutta.. Mieskin iltavuorossa.. Kävelylle meinasin lähteä, mutta tuli vähän vettä.. Kynsiäni lakkailen jne. eikös tuo itsensä helliminenkin ole tärkeää? =)
Mitenhän sitä muuten osaa olla lukematta teidän kuulumisia sitten kun on kesäloma reissussa? =)
Lapsen kanssa kotona olosta ollut puhetta paljon.. Kuten jo aikaisemmin kirjoittelinkin, aion palailla töihini suht aikaisin.. Olen tosin ollut kotiäitinä aikaisemmin vuosia, mutta nyt on tilanne toinen.. Toki mua mietityttää lapsen varhainen päivähoitoon laittaminen, mutta en varmasti ole ainoa, joka on päättänyt näin?
Teillähän menee leppoisasti siellä ja suunnittelette juhannuksen viettoa. Toki se hirvikolarijuttu ei ollut niin leppoisa. Tuuria ja varjelusta oli mukana siinä.
Juhannuksen taidan olla ihan kotosalla,ja juhannuspäivänä sitten meille tulee ihmisiä grillailemaan tonne takapihalle. Voidaan heittää tikkaa jne.
Toivottavasti ei sada.
Tänään kävin sitten ensimmäisellä tarkastuksella Suomessa. Terveydenhoitaja paineli vatsaa, ja vähän mittaili. Läpimitta 25,5 cm. Paino normaali, eli ei vielä mihinkään sokerirasitukseen tartte mennä. Lapsen syke noin 150. Hyvin kuulu äänet. Sitten vaan labrakokeisiin ja lääkärille ensi viikolla.
Ostin kirpparilta muutamalla eurolla vauvan vaatteita.
Eipä tässä muuta
Hyvää viikonalkua kaikille ja jaksamista!
Ihan ekaksi uusille palstailijoille tervetuloa mukaan!
Unohdin muuten mainita tuossa aikaisemmassa kirjoituksessani, että juhlimme mieheni kanssa viime vkonlopun häissä myös omaa hääpäiväämme. 14-vuotta tuli täyteen! Kyllä siihen aika paljon mahtuu kaikenlaista, enimmäkseen hyviä ja hienoja asioita ja tapahtumia kuitenkin. Aika rientää nopeasti...ihan vastahan niitä omia häitämme juhlittiin. Hääkuvassa katsoo kaksi nuorta niin luottavaisena tulevaisuuteen, eipä sitä silloin osannut tulevia murehtia ja hyvä niin.
Yritin varata meille 4vrk Pärnun matkaa heinäkuulle, kun tämä kesäkuu vierähtikin niin nopeasti ja kaikki viikonloput on jotakin ohjelmaa. Kävi kuitenkin niin, että olen auttamattomasti myöhässä, siispä jouduttaneen tyytymään Tallinnan matkaan. Se pitäisi varata viimeistään tällä viikolla, kunhan pääsen miehen kanssa jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen päivämääristä. Hän ei pidä kun viikon loman nyt kesä-heinäkuun vaihteessa ja viikon elokuussa (jolloin lähtee Lappiin vaeltamaan ystävänsä kanssa riippuen tietenkin tästä mun tilanteesta). Loput jättää vauvan syntymän yhteyteen isyysloman perään ja on sen 5 viikkoa lomalla yhteen putkeen. Onko teillä muilla kokemuksia tuosta uudesta Tallink Spa & Conference Hotellista? Kävi mielessä, että viikonloppu siellä voisi olla aika mukava, kun on kylpylä ja hoidot myös käytettävissä. Muitakin ehdotuksia otetaan mielellään vastaan, myös muista kohteista...
Haikarapolska
eilisessa ' neuvolassa' eli mun tarkastuksessa gynella; 110/70 paineet ja 7.5kg lisaa tullu. Hiukan kaski vahennella lisaa suolan ja sokerin kayttoa ettei turhaa turvotusta tulis.. Noh, viikonloppuna oli noita synttareita ja haita etta siita kai tuo painokin hiukan hupsahti ylospain?! Neito on 930g ja viikon ikaistaan pidempi; samaa tahtia menee kuin edellisetkin. paa on aikas alhaalla, muttei onneks kiinni kohdunsuulla; kohdunsuu oli kiinni.
Seuraava tarkastus vasta elokuun alkuun. Silloin saankin jo sairaalaanmeno lappua ja katsotaan tilannetta alakautta!
Kysyikohan joku talla puolen tuosta babyasperiinista? Mulla se on ollu kaytossa tassa raskaudessa ihan alusta asti (tm+2km kokeneena) ja ainakin mulla tuntuu auttaneen kun ollaan pitkalle jo paasty: lopetetaan sekin silloin elokuun visiitin yhteydessa! Taisi kumminkin olla ex-haahujen puolella? Sori sekoilut...
Mutta ei tana aamuna taman kummempia.
-levinia ja Hope rv 27+3-
Täällä ollaan köllitty sängyssä harvinaisen pitkään, vielä yökkärit päällä meillä tytöillä :)
Meillä meni eilinen lähinnä pihahommissa (laatoitusta ja istutusta). Sit käytiin kummipojan ja oman tytön kanssa puistoilemassa. Niin ja tytöllä oli hampilääkärikin. Auts että teki äitille kipeää katsoa sitä poraamista :( Vielä huomenna toinen paikkaus. Mutta reppana on aina niin reipas, sai sitten pienen lelun siitä hyvästä palkkioksi ;)
Juhannussuunnitelmat on pikkasen jäissä tällä hetkellä. Mies on menossa poikaporukan kanssa festareille ja me taas.. En tiiä. Isäni on pyytänyt mökille, mutta sinne tulee useampikin perhe ja en tiedä mahtuuko edes majottautumaan. Eikä viitsis tän mahan kanssa kuitenkaan missään lattialla ohuella patjalla ja makuupussilla nukkua :P Todennäköisesti ainkin yksi päivä ollaan siellä kuitenkin.
Kelalle pitäis soitella! Selvis viime viikolla ettei mulla ole mitään tuloja kesän aikana ja ajattelin että edes sen äippärahan vois aloittaa sittenkin sen 50 päivää ennen la. Kävin myöskin " asioimassa verkossa" tuolla Kelalla ja siellä lukee äippärahan kohdalla että asiakirja saapunut, muttei vielä päätöksiä tehty - sais sen äitiysavustuksen pikku hiljaa jo maksaa. Paperit on ollut siellä jo kuitenkin kuukauden!
Pakko mennä - tissit suihkuaa, niin että yökkäri on jo ihan märkä..
Dumle rv 26+5
Ah, uusi viikko ja uudet kujeet!
Tuntuu taas, että ollaan päästy hyvin etiäppäin ja syksy lähestyy!
Kiitos kaikille myötätunnosta!! Äijä potee edelleen pahimman luokan morkkista ja koettaa lepytellä mua urakalla, siinä on kyllä nyt työtä vaikka olenkin aika leppynyt jo, sitä vaan en tuolle kerro...
Asiaa on puitu suunnasta jos toisesta ja on tuo suoraan myöntänytkin, että käyttäytyi todella veemäisesti mua kohtaan ja et oli ite väärässä tietyissä asioissa... Pyytelee anteeksi vähän väliä jne... eli edistystä tapahtuu, ainakin johonkin suuntaan ja se on pääasia.
Suppareiden osalta ollaan liki äippäpolille suuntaamista tällä viikolla. Viikonloppu meni sen verta päin pyllyä...
Eilen oli neuvola.
Painoa oli tullut ihan ruhtinaallisesti, mutta voiko muuta odottaa pakkolevossa, kesäkuumalla ja verenpainelääkitystä syödessä?? No ei terkkarinkaan mielestä. Jätti siis sen suuremmitta nuhteitta kommentoimatta sen enempiä ja totes vaan et käyrä suuntaa aika ylös...
Sf-mitta on 27-28, kuulema vähän isohko, mutta eipä ole tarvetta sokerirasitukseen kuitenkaan.
Pissa puhdas
Verenpaine 112/64
Turvotus +
syke + ja olikin muuten ihan mielettömän vahvan kuuloinen! Hätkähdin oikein itsekin...
liikkeet ++
hemppa alhaiset 115 joten rautakuurille joudun. En muuten joutuisi vielä, mutta mulla on ennenaikaisen synnytyksen riski sen verta isona, että parempi jo tässä vaiheessa puuttua..
ja mikä ihaninta: Ei mitään viitteitä raskausmyrkytyksestä - JIPII!! Sitä kun pelättiin vähän...
2 viikkoa ja taas on neuvola.
Neuvolan jälkeen talsittiin Innan kanssa Tiimarissa käymään. Tavattiin kaverikin siellä ja sovittiin ensi viikolle leikkirehvit. Tulee äidin kanssa kylään niin saa tytöt pitkästä aikaa touhuta keskenään! Ei olekkaan meillä täällä ikinä käynyt...
Ostin lapsille kaikille omat murokulhot ja mukit, ihania värejä oli!!! Itselle tarttui IHANA limenvihreä tarjotin ;)
Sitten kotiin ja vieläpä edullisena kimppakyytinä kivan " mummon" kanssa :)
Kotona sitten siirryin lepoon... Olinkin rasittunut reissusta! Illemmalla kauppaan miehen kanssa ja nyt alkaa olemaan vauvalla kaikki valmiina Hoitopöydän pehmuste löytyi viimein. Mekö muka " nirsoja" ... Samoin mies ihastui " muutamaan" vaatteeseen Tarjoustalossa ja nyt sitten on pari bodya ja potkarit isäntä-tekstillä odottamassa pientä tulokasta...sekä tuttipullo :)
Prismassa pohdiskeltiin sitteriä ja lypsylaitetta. Esikoisesta kun ei imetys onnistunut vaan piti lypsää ja antaa pullosta. Rintamaidolla siis eli kuitenkin ja mietin josko varmuudenvuoksi ostaisi käsikäyttöisen pumpun jo valmiiksi...päädyttiin tulokseen ei.. Katsellaan vielä
Loppupäivä meni laiskotellessa. Suppareiden osalta tilanne oli ihan kiva Ei tullut montaa!!
Lapset menivät nukkumaan vasta 23 aikaan...mä UNOHDIN ne kokonaan... Kamala mikä Äiti olen... Muistin kyllä passittaa iltapesulle ajoissa ja annoin luvan lukea, mutta en sitten muistanut antaa nukkumaan- käskyä vaan Inna kyseli 23 aikaan et joko pitää mennä nukkumaan... noooooloooooaaaaa...... Tunnen olevani ihan monsteri ja välinpitämätön Äidin tapainen...
Tänään tekee mieli laittaa vaavitavarat kuntoon, harmillista vain, että pinnasänky on appiukolla laitettavana vielä, sitä ei siis saa paikoilleen, mutta vaatteet saan tänään blokattua ja loput pestyä ja viikattua :) Sekin on jo jotain. Meillä kun on hankittuna melkein kaikki tarpeellinen, mutta mitään ei olla laitettu vielä valmiiksi.
Vointeja kaikille ja vielä kerran ISO kiitos tuesta!! Ette arvaakkaan miten paljon se auttaa!
-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 29+... wii, pe korkataan 30!!!!!
Ensiksi täytyy todeta että coliksen hirvikolari-vaara säikäytti todella.Oli enkeleitä matkassa ettei sattunut mitään!!!
Kiva kuulla että pippurimammalla on asiat taas paremmin.
Myös neuvoloissa kävijöillä ei mitään huolestuttavia kuulumisia vaan vaaveilla ja äideillä asiat hyvin:)
Tervetuloa uusille.
Mitäköhän muuta piti tän pääni kanssa muistaa kommentoida....Minkäköhänlainen lahopää olen muuten 2-3v päästä kun olen ollut kotiäitinä ilman mitään sen kummempaa " päänsärkyä" kuin mitä ruokaa laittais tai imuroisko tänään vaiko huomenna..:)
Ainiin,rintapumpusta joku kirjoiteli(dumle?).Mulle se on ollut aina ehdoton.Esikoisen kanssa kun tultiin sairaalasta niin mies lähti jostain lastentarvike kaupasta vuokraamaan selaisen ison sähkökäyttöisen pumpun ja siitä oli ISO apu (ja I S O laskukin kun unohdettiin se palauttaa kun ei enään tarvittu ja siinä oli päivävuokra.)
Toisen kanssa oli käsikäyttöinen ja nyt ostan kyllä jonkun sähkö/patteri käyttöisen.Rintapumppu auttaa suuresti silloin kun on rinnat täynnä maitoa ja vauveli vain nukkuu tai kun ne on pakkaantuneet täyteen ei vauva pysty ennen lypsämistä imeä.
Tänään vietetään mun tyttöni 9 vuotis synttäreitä,oikeasti ne on 23.6.
Onpa huonotuuri mulla kun mun maha on juuri tänään niin kipeä että sohvalla joudun nyt makoilemaan vaikka tekemistäkin olisi.Onneksi äiti aloitti juuri kakun teon joten sitä ei nyt tarvii tehdä ja mies lupasi tulla aikaisemmin töistä,joten eipä tässä kai huolta ole tuntuu vaan kummalta maata sohvalla kun aika kuluu ja on vieraita illalla tulossa.
Lapset lähtevätkin sitten illalla isälleen ja me huomenna mökille jossa ollaan kahden juhannus,oishan se kiva kun lapsetkin olisi mutta tänävuonna sattuu tää viikonloppu näin.
Joku kirjoitteli(sorry,en muista nikkiä kun luin niin monta tarinaa)että on vaikeuksia saada unenpäästä kiinni.Niin on täälläkin.Menee vähintään 2h ennenkuin nukahtaa oli kello kuinka paljon tahansa ja yöllä vielä kun n.4krt ramppaan vessassa niin on sitä aika väsy aamulla.Mun ei onneksi kuitenkaan tarvitse mennä töihin joten ei tarvitse valittaa kun päikkärit voi ottaa koska vain.
mahassa supistelee koko ajan ja kohdunsuuta vihlaisee;(((((((
Tuli kauheesti aamulla yht,äkkiä valkovuotoakin,se kai on ihan normaalia.
Mökiltä ei onneksi aja sairaalaan kuin 20min jos sinne täytyisi mennä.
Hyvää juhannusta kaikille!!!
rakkausvauva on kasvanut mahassa tänään 28 viikkoa ja 4 päivää:)
siis valkovuotoa tuli tosi paljon kerralla.
Ja kiitos rakkausvauva, mieliala tosiaan alkaa kohenemaan, kun huomaan miten pahoillaan mies on! Ja oma olotilakin on sellainen, että muutenkin parempi mieli, meneehän sitä kohta 3 ja 0 rikki :D
Vähän masentaa kun tuonne ulos vesisateeseen katselee! Toivottavasti loppuviikosta edes sateet lakkaisi vaikka ei kai mitään helteitä ole ainakaan luvassa, harmi!
Mitäs juhannussuunnitelmia teillä on? Me ollaan kavereiden mökille menossa, varmasti ihan kohtalaisen rauhallisissa merkeissä menee, miehet kalastelee, saunotaan, grillaillaan yms. normaalia mökkipuuhaa.
Pippurimammalla oli vähän ikäviä viikonloppukuulumisia, toivottavasti saatte asiat puhuttua kunnolla miehen kanssa. Tosi ikävää tuollainen:(
Meillä mies on aivan ihanasti suhtautunut tähän raskauteen, aina iltaisin haluaa silitellä masua ja on jostain kumman syystä sitä mieltä, että nainen on parhaimmillaan raskaana, itse kun alan tuntea oloni hylkeeksi. Ulkonakaan ei oikeastaan ole käynyt kuin pari kertaa ja silloinkin ihan siivosti. Kuten joku muukin totesi niin voi olla, että meilläkin on ikä tehnyt tehtävänsä, mies lähestyy jo neljääkymppiä ja minäkin yli kolmekymppinen, joten ollaan ehditty juoksut juosta ennen lasten hankkimista. Nyt viihdytään molemmat parhaiten kotona.
Tuplarattaista ja seisomalaudasta vielä, tuplia kun itsekin olen pohdiskellut.. Viime viikolla ja viikonloppuna yritettiin käydä kävelylenkillä niin että esikoinen 2v istuisi rattaissa, mutta eipä vaan suostu enää istumaan, ainakaan noina kertoina. Huutaa vaan kurkku suorana, että kävelemään, eikä auta vaikka kuinka yrittää keksiä jotain mihin huomio kiinnittyisi, mikään muu ei auta kun kävelemään pääsy. Joten taisipa ratketa se ongelma sillä, mitäpä me niillä tuplilla jos toinen ei suostu niissä istumaan..Jäi sitten meidän perheen yhteiset lenkkeilytkin siihen..
Tällaisia näin maanantaina aamusta,,
Jondeliini ja pikkuinen 29+2 (heh, tällä viikolla jo 30 rikki..)