Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia sopimuksia teillä on kotipalvelun perhetyön kanssa?

Vierailija
17.06.2007 |

Siis nimenomaan tämän instanssin kanssa joka on ennalta ehkäisevää lastensuojelua, ei lastensuojelun varsinainen tukimuoto.

Meillä auttaisi kovasti jos joku katsoisi lastamme n. 2 h viikossa jotta itse ehdin lenkille ja kauppaan.

Ja jos mahdollista niin miehen lomalla saataisiin muutama tuntu yhteistä aikaa viettää viikossa.

Miten teillä muilla?

Niin ja me siis saadaan tämä palvelu ei ole utopiaa, molemmat sairaslomalla uupumuksen takia ja ei ole tukiverkkoa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapset aivan pieniä, eikä minkäänlaista tukiverkostoa. Ei riittänyt syyksi, että olisin saanut minkäänlaista apua.

Vierailija
2/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottahan se mieltä piristää, kun pääsee jonnekin, mutta eikös tuon luulisi teillä onnistuvan. Monta lasta teillä on, ja minkäikäisiä, jos ette voi olla kaksistaan iltaisin kun lapset nukkuu? En siis kritisoi, kysyn vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kotipalvelulla muutakin tekemistä kuin vahtia muksuja kauppakäynnin ajan tai että vanhemmat pääsevät vapaalle. Uskomatonta edes odottaa sellaista. Meillä ei saa apua, vaikka yh-äiti sairastunut vakavasti tai jos kahden pienen lapsen kanssa kotona oleva raskaana oleva äiti on määrätty vuodelepoon...

Vierailija
4/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ei tarvitse nyt perusteluja antaa. Kysyin kokemuksia, en ole kiinnostunut kuulemaan, että " meillä on vielä huonompi tilanne"

Toki on valitettavaa ettei saa apua jos sitä tarvitsee, mutta minun syyni se ei ole.

Eli oliko niitä joilla kotipalvelu käy?

Kiitos.

ap

Vierailija
5/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan on MLL tai muut vastaavat. Jos todella pari tuntia haluat huilata, niin kai olet valmis vähän siitä maksamaan. Mikään ei ole ilmaista...

Vierailija
6/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sulla ei ole vielä niin paha tilanne kuin meillä, ole onnellinen tai sitten asut väärässä kunnassa. mutta ps. kumpikaan ei ole mun syy.

ap

Vierailija
7/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että monessakaan kunnassa kovin ruusuisella mallilla kotipalveluasiat ovat, tai Tampereella taitaa vissiin ollakin. T. 4/6

Vierailija
8/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan joudumme maksamaan siitä hyvinkinpaljon, mutta saammehan ainakin ammattihenkilön tänne.

Mll:stä on tilattu 2 kertaa ja molemmillakerroilla tuli viime hetken peruutus heidän puolelta.

ap

Vierailija
10/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikaisemmin on pärjätty ilman yhteiskunnan tukia?

Voimia kakkoselle, olet sitkeä nainen!

Vierailija
11/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voin kai silti olla iloinen, että meille apua järjestyi?

ap

Vierailija
12/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi onnellinen joka sai silloin kun tarvitsi mutta enää en tarvitse perhetyöntekijöitä. enemmän niiltä saa keskusteluseuraa ja tukee kauppareissuihin siis niin et ne tulee mukaan kauppaan.

Vierailija
13/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen isot suvut kasvattivat lapsia ja pitivät huolta. Meillä ei ole YHTÄÄN ketään joka meitä tukisi. Miksi pitää olla aina katkera jopa siitä, että on nin sairas, että saa yhteiskunnan tukea, ennenkuin jompikumpi päättää alkaa vetää viinaa tai tappamaan itsensä!

Eikö tässä maassa ole ihan tarpeeksi traagisia perhekohtaloita.

Ennaltaehkäisyyn pitäisi satsata valtion tasolla paljon enemmän, olisi inhimillisempää ja huomattavasti halvempaa!

Ja jos ei tule alkuperäiseen aiheeseen juttua niin minä en enää kirjoita, kiitos.

ap

Vierailija
14/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun Helsingissä, ja tunnen monta, jolla olisi ollut todellista tarvetta. Kukaan ei ole apua saanut.

Vierailija
15/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen perhetyöntekijän. Toki se maksaa, riippuen tuloista ja perheen koosta.

Ainakin siihen tarkoitukseen on budjetoitu rahaa tälle vuodelle.

Soittakaa ja kyselkää !

Vierailija
16/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en aio siitä tuntea häpeää, kaikkien väsyneiden, sairaiden ja ikävässä elämäntilanteessa olevien lapsiperheiden pitäisi saada apua.

Mutta korostan vielä sitä, että edullista se esim. meidän tuloilla ei ole joten mitään sos. pummeja ei olla.

Ja taitaapa olla aika harvinasita, ettei perheellä ole mitään tukiverkkoa, meillä on monta tuttavaa ja kellään ei ole näin tukiverkoton tilanne.

Ja korostan vielä, että oma lääkärini hoisi meille tämän avun, piste.

ap

Vierailija
17/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ksällä vähän helpomminkin kun vakiasiakkaat ovat usein hoitokatkolla kun ovat sukulaisissa tai muuten lomalla.

Vierailija
18/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa perheiden kotipalvelu tekee töitä vain lapsiperheissä. Meillä on hoitaneet lapsia nimen omaan siksi, että väsynyt vanhempi pääsee välillä itsekseen hengähtämään, kun muuten se ei onnistuisi. Taustoja en jaksa selvitellä, mutta apu on ollut suuri. Lapset tykkäävät työntekijöistä ja itse olen jaksanut paremmin ja ahdistus hellittänyt. Työ on juuri ennalta ehkäisevää ja he sanoivatkin minulle, että hyvä kun otin yhteyttä NYT, enkä myöhemmin, kun olisin jo aivan lopussa. Ap, voimia ja toivottavasti kotipalvelusta teille apua!

Vierailija
19/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon siihen! Me vedimme itsemm miehen kanssa aika piippuun ja nyt ollaan vähän, että mites meille nyt näin kävi... Kummatkin ihan uuvahtaneita.

Uskon ja toivon, että tuo tukimuoto palvelee meitä hyvin!

Kiitos kannustavasta kokemuksestasi!

ap

Vierailija
20/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin nyt, että olisi vaan aiemmin pitänyt pyytää apua, mutta sitä vaan yritti jaksaa ja pärjätä, koska kyllähän äidin pitää jaksaa omat lapsensa hoitaa.. Tuntui tavallaan nololta ja luovuttamiselta, että en jaksakaan, vaikka tiesin, että tilanteessamme ei monikaan olisi jaksanut ilman apuvoimia. Neuvolassa antoivat numeron kotipalveluun, mutta meni aika kauan, ennen kuin sinne sitten otin yhteyttä, mutta kannatti! En tiedä, miten oikeasti olisin jaksanut ilman apua, kun mullakaan ei tukiverkkoa jne. Hyvää jatkoa perheellenne!

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi