Minkä ikäisen imettäminen on mielestäsi normaalia?
Minkä ikäisen lapsen/vauvan imettäminen on mielestäsi vielä normaalia?
Kuinka pitkään itse imetit?
Kommentit (29)
Vierailija:
ja harvalle lapselle pelkästään ravinnon vastaanottamista - ajatteli äiti asiasta mitä tahansa.Minä imetän niin kauan kuin lapseni haluaa käydä rinnalla.
Jokainen toki tyylillään. Minä ajattelen, että pitkä imettäminen on enemmän tärkeää äidille kuin mitä se on lapselle. Hellyyttä voi antaa muutenkin kuin imettämällä.
Vielä tuosta vertauksesta (vaikka lapsi osaa käydä potalla, hänen annettaisiin kakata ja pissata vaippaan). Lapsi kokee vaippaan tarpeidensa tekemisen tutuksi ja turvalliseksi, varsin mukavaksikin tavaksi. Hän tarvitsee vanhempien kannustusta ja tukea päästäkseen seuraavaan vaiheeseen -potalla käyntiin.
Samoin tulisi vanhempien toimia imetyksen suhteen.
(Ja vielä, kun av:lla ollaan kirjoitan tämän, minkä pitäisi olla itsestään selvää: nämä ovat vain minun ajatuksiani, mielipiteitäni. Jokainen tekee kuin tykkää, enkä ketään mistään tällaisista tuomitse. Mutta kun keskustelupalstalla on mukava puida mielipideasioita, kerron kun niitä kysytään.)
t.18
En vois kuvitellakaan, että imettäisin vielä tuota meijän 2-vuotiasta " ...
Minusta noin 2v on raja. Imetän kuopusta (1v).
Ihmetteletkö jos sanon, etten imettänyt vauvaa lainkaan?
Itse imetin esikoista 8 kk ja kuopusta 1 v 2 kk.
Vierailija:
Kyllä 1,5v jo pitää äitiä huvituttina eikä ravinnonlähteenä.
Miksi äitiä ei saa pitää huvituttina? Olen sitä parhaillaan lapselleni, joka 1v 1kk. Se on ihan mukavaa :)
Mielummin annan aitoa tavaraa kun muovisen korvikkeen
Vielä jatkan, että mielestäni imetys on normaalia niin kauan, kun äiti ja lapsi sitä haluavat. Vaikka 6-vuotiaaksi.
Itse imetin vuoden verran. Aloitin työt. Tuntui luontevalta lopettaa imetys siinä vaiheessa. Olin tyytyväinen silloin ja edelleen olen tyytyväinen.
Mulla on muutama pitkään imettänyt kaveri. Pisimmillään eräs ystäväni imetti lähes 6vuotiastaan. Minusta sekin oli ihan ok. Kyseessä tasapainoinen perhe, jossa asiat ovat kunnossa. Mua ei ollenkaan häirinnyt, vaikka vieressä imetettiinkin jo " isoa" lasta.
Jokainen taplaa tyylillään.
ja harvalle lapselle pelkästään ravinnon vastaanottamista - ajatteli äiti asiasta mitä tahansa.
Minä imetän niin kauan kuin lapseni haluaa käydä rinnalla.