Koosta 52 kokoon 40-42 laihduttanut vastailee kysymyksiinne!
Kommentit (24)
että tuttavat eivät ole tunnistaneet?
Miten ihmiset ovat kommentoineet laihtumistasi?
kaikki vinkit otan vastaan. meinaan itseltäni puuttuu itsekuri tällähetkellä... tahtoa kyllä olisi muttei kuria.
Projektini jatkuu yhä, tarkoitus saada 5kg pois ja mahtua kokoon 38-40.
Asun Savossa.
Ap
en ehtinyt olla lihava kauan (raskauskiloja lähinnä...).
Suurin motivaattori on vanhat farkkuni joita olen aina sovitellut silloin tällöin (ne menee jo melkein kiinni!).
Olen myös palkinnut itseäni aina kun olen päässyt välitavoitteeseeni.
Herkkuja en osta kotiin kun ne tulisi syötyä kuitenkin....
Kaupassa on se suurin työ olla ostamatta ihania herkkuja.
Samoin on vaikeaa jos joku tuputtaa ottamaan pullaa, esim. anoppi kun käydään kylässä.
Ap
Ja kommenttia on tullut, suurin osa positiivista mutta pari tosi törkeääkin kommenttia.
Mies on ollut paras kannustaja ja kysyy aina että saatko syödä tätä olematta huomenna äkäinen kun paino on noussut :D
Ap
Kauanko laihduttamisesta on aikaa ja onko paino vaihdellut laihtumisen jälkeen?
tein kyllä aika isoja muutoksia!
Luulin syöväni vähän ja terveellisesti mutta kun liityin Painonvartijoihin niin tajusin että olen kyllä syönyt ihan väärällä tavalla...
Saatoin jättää ruokailun väliin ja näpeksiä " vähän jotain pientä" .
Syön nyt enemmän kasviksia, hedelmiä yms. Syön useammin ja yritän pitää verensokerin tasaisena ettei tule mielitekoja.
Annoskokoja on myös pitänyt tarkistaa!
Olen syönyt liian pieniä annoksia ja ollut nälkäinen jo parin tunnin päästä, en enää!
Liikunta on myös tullut kuvioihin vuosien tauon jälkeen, ihana liikkua nyt hoikkana ja oikein tuntee miten rasva sulaa!
Olen kokeillut vaikka mitä uusia lajeja ja tosi hyviä on löytynyt.
Ennakkoluulot pois vaan reippaasti!
Ap
Vierailija:
Ja kommenttia on tullut, suurin osa positiivista mutta pari tosi törkeääkin kommenttia.
Mies on ollut paras kannustaja ja kysyy aina että saatko syödä tätä olematta huomenna äkäinen kun paino on noussut :D
Ap
lähinnä pyöreiltä naisilta jotka onnähneet minut pitkästä aikaa --> kateus kai se on.
Anoppi on ollut pahin haukkuja, on itse lihava.
Paino on välillä jämähtänyt paikoilleen ja olen sen antanut olla - ei se siitä nouse vaan lähtee laskemaan taas jossain vaiheessa.
Välillä paino on jopa 2 viikkoa sama, ja sitten taas humpsahtaa pudota nopeasti.
Varoittaisin laihduttamasta liian nopeasti, itse tein niin alussa eikä ole terveellistä! Verenpaineeni putosi tosi alas ja huimasi koko ajan!
Nyt putoaa enää 1-2kg per kuukausi ja on todella paljon parempi!
Eli tämä olisi hyvä vauhti mielestäni!
Ap
Vierailija:
Kauanko laihduttamisesta on aikaa ja onko paino vaihdellut laihtumisen jälkeen?
Eli ei ole kovin kauan mennyt. En kyllä suosittele muille samaa pudotustahtia että pysyy pääkin mukana :)
Ahneus iski alussa, piti vaan saada lisää ja lisää pois!
Ap
Muutama kommentti on jäänyt kirvelemään ilkeästi, herkkä kun olen.
Yksi nainen tuputti keksiä ja pullaa kun oltiin kylässä. Otin yhden ja kiitin ja nainen totesi tähän että oletkos parempi kuin muut kun et voi ottaa enempää?
Kyseessä miehen reippaasti ylipainoinen sukulainen... Eipä käydä siellä enää.
Lihavana sekin ihminen piti minusta, ei enää.
Tällainen muutos kyllä näyttää ketkä oikeasti on sinun tukenasi ja ketkä ei!
Ap
Ihanaa että täällä saa kannustusta! Ap
Vierailija:
Yksi nainen tuputti keksiä ja pullaa kun oltiin kylässä. Otin yhden ja kiitin ja nainen totesi tähän että oletkos parempi kuin muut kun et voi ottaa enempää?
Ap
Pahimmat kommentit tosin sain lihavana, minua ohiteltiin kaupassa, jopa kerran eräs mummo tönäisi vaikka olin raskaana.
Eli todellakin helpompaa olla hoikempi, ihan jo sen takia että ihmiset eivät ole niin vihamielisiä.
Kerran jopa odotin bussia ja heilautin kättäni että se pysähtyisi - kuskipa painoi kaasua ja nauroi kun ajoi ohitseni. Tätä en unohda ikinä!
Sääli että lihavuutta pidetään ihan sairautena ja lihavia kohdellaan b-luokan kansalaisina. Sitä en kyllä hyväksy yhtään!
Ap
Puistossakin äidit tulee juttelemaan - ne hoikat ja kauniit jotka ennen katsoivat minua halveksuen.
Samoin miehet katselee nyt perään, lihavana ne lähinnä katselivat muualle jos kävelin ohi. Nyt saan silmäniskuja ja jopa ehdotuksia!
Tämä on ihan uskomatonta enkä ollut varautunut tähän - olen tästä hiukan surullinen sillää olen yhä sama ihminen, tosin 30kg kevyempänä.
Tekivätkö ne 30kg minusta kuvottavan, ja nyt olenkin ihana?
Tämä on se pointti miksi kannattaa laihduttaa hitaasti - on suuri järkytys miten ihmisten kohtelu muuttuu ja siihen menee aikaa sopeutua.
Ap
Ja päättäväisyyttä myös painonhallintaan :)
Syötkö koskaan roskaruokaa? Hampurlaisia, ranskalaisia, pizzaa? Entäs karkkia? Jos niin kuinka usein ja minkälaisia määriä?
Itsekin 13 kg tiputtanut joka kokee ongelmaksi roskaruuan himon ;)
Vierailija:
Ja päättäväisyyttä myös painonhallintaan :)Syötkö koskaan roskaruokaa? Hampurlaisia, ranskalaisia, pizzaa? Entäs karkkia? Jos niin kuinka usein ja minkälaisia määriä?
Itsekin 13 kg tiputtanut joka kokee ongelmaksi roskaruuan himon ;)
Käydään mäkkärissä 1-2 viikon välein. Otan hampurilaisen ja sen kanssa lisukesalaatin + miniporkkanat ja hedelmäpussin.
Juomana light cokis. Kalorimäärä ei tällöin nouse kauhean korkealle, varsinkin jos pyytää hampparin ilman majoneesia.
Pizzaa syödään myös joskus, ekä kerran kuussa, syön perhepizzasta 2 viipaletta ja käyn sen jälkeen reippaalla lenkillä.
Karkkipäivä on kerran viikossa, otan joko irtokarkkeja tai sitten niitä uusia pieniä pusseja, ne on kyllä mahtavia!
Joskus tehdään popcornia tai syödään sipsiä, niitä on kyllä vaikeaa yhä olla syömättä hirveää määrää!
Ulkona jos syödään joskus tosi harvoin miehen kanssa kahdestaan, niin silloin en kyllä kaloreita laske vaan huitaisen pihvin alas kunnon punaviinillä.
Liian tiukka ei ruokavalio saa olla, itse en kestäisi edes kuukautta ilman kaikkea hyvää. Kaikkea voi syödä mutta kohtuudella!
Jos tulee mässättyä liikaa niin sitten vaan seuraavana päivänä vähemmän ja liikuntaa peliin.
Ap
Mulla on sama tilanne, mutta alkutaipaleella ja näistä jutuista saa vahvistusta, että kyllä tämänkokoinenkin voi vielä päästä sinne ihannepainoon. Pituus sama kuin sulla, painoa aloittaessa hitusen enemmän.