Onko hölmöä jos äiti on poissa lapsensa synttäreiltä?
Ajattelin vaan, kun on sovittu että ex (siis lapseni isä) järjestää synttärit tänä kesänä tenavalle, ja pitääkin oikein lasten kekkerit.
Itse en ole mikään juhla-ihminen, enkä oikein tiedä mitä tekisin siellä exän ja hänen vaimonsa luona, lapset kuitenkin riehuu omissa leikeissään. Ei kai siellä mua tarvita, vai mitä??
Mehän voidaan lapsen kanssa juhlia synttäreitä sitten kotona rauhallisimmissa merkeissä.
Kommentit (14)
Lapsi itse arvostaisi sitä, että olisit paikalla
Lapselle varmaan on tärkeintä, että hän kuitenkin tietää, ettei äiti ole synttäreitä unohtanut. Eli minä varmaan juttelisin lapsen kanssa, että on isin vuoro pitää synttärit ja sitten äidin kanssa mennään tänä vuonna juhlistamaan lapsen synttäreitä vaikka jätskikipsalle kun lapsi tulee kotiin. Sitten tietenkin pitää antaa myös lahja.
että vanhemmat on väleissä ja kykenevät yhdessä häntä juhlimaan.
ja silloin ei tarvitse isän vaivautua paikalle luonnollisestikaan.
Ainakin oman lapseni luokkakaverit järjestävät synttäreitä, missä on yleensä aina vain toinen vanhemmista paikalla. Heidän mielestään juhlat ovat lastenjuhlat, joten sinne ei tarvita molempia vanhempia, jos on jotain muuta menoa.
Lapseni luokkakaverit siis yleensä asuvat molempien vanhempien kanssa, mutta synttäreillä eivät pidä tärkeänä molempien läsnäoloa.
Vierailija:
Ainakin oman lapseni luokkakaverit järjestävät synttäreitä, missä on yleensä aina vain toinen vanhemmista paikalla. Heidän mielestään juhlat ovat lastenjuhlat, joten sinne ei tarvita molempia vanhempia, jos on jotain muuta menoa.
En aio mennä synttäreille, kysyin nyt vaan mielipiteitä että mitä ajattelette. Olen selittänyt lapselle että me juhlitaan sitten keskenämme kun tulee isin luota.
terveisin: ap
Kyllä 4-vuotias oikeasti haluaisi kunnolliset synttärit, joilla on molemmat mukana. On tarpeeksi iso jo tajutakseen, mutta liian pieni pettymyksiin.
Vierailija:
Kyllä 4-vuotias oikeasti haluaisi kunnolliset synttärit, joilla on molemmat mukana. On tarpeeksi iso jo tajutakseen, mutta liian pieni pettymyksiin.
Tai sanotaanko, että tunnustelen mielipiteitä. Haluan tietää miten pahis olen jos en osallistu lastenkutsuihin exän luona.
Välit on hyvät, mutta kuten sanottu, en ole juhla-ihminen, ja tuntisin itseni vain ylimääräiseksi, vaikka onkin lapseni juhla.
T: AP
mutta niin vaan kökötän kerhon juhlissa, muskarin juhlissa, kaverisynttäreillä jne. Ja lapsia on kaksi, joten juhlia riittää.
Kyllä lapsen takia venyy - lupaa vaikka itsellesi jokin oikein kiva palkinto juhlien jälkeen...
jotka eivät ehdi moisia ajattelemaan.
Ei olla erottu ja musta on kyllä ihan yks hailee kumpi siellä säätää lastensynttäreillä. On järjestetty joskus niin, että isä on vetänyt synttärit ja minä olen ollut jossain omissa menoissani. Ei kai sillä ole väliä kuka niitä lastensynttäreitä pitää - ei ole meillä iskäkään aina ollut paikalla...
oman lapsensa synttärien edelle?? Uskomatonta! Ei ihme, että nykyään väitetään, että vanhemmat on liian vähän lastensa kanssa, mutta että jonkun lapsella on oikeasti synttärit, joilla ei ole kumpaakaan vanhempaa...
Eli jos synttäripäivä sattuu vkonlopulle niin synttärit on järjestänyt se jonka luona poika ollut silloin ja toinen järkkää omat juhlansa - sankari itse kovin tyytyväinen " tuplajuhliinsa" =). En mäkään tuntisin oloani mukavaksi exän uudessa perheessä enkä haluaisi heitä omaan kotiini vaikka ihan hyvissä väleissä ollaankin.