PPH sanoi, etten saa käydä kaupassa ennen kuin haen lapsen!
Ollaan siis sovittu, että ma-to lapsi haetaan hoidosta viimeistään klo 16.30 ja pe viimeistään klo 16. Tapanani on ollut käydä perjantaina päästessäni töistä vähän aiemmin kaupassa hoitamassa ruokaostokset ja olen ollut hakemassa lasta klo 15.30.
Nyt PPH rupesi sanomaan, miten en saisi käydä kaupassa ennen lapsen hakemista vaan lapsi pitäisi hakea heti kun pääsen töistä. Ihmettelen hänen kommenttiaan, sillä haen lapsen aina kuitenkin ennen sovittua aikaa. Lapsi 1,5v ja hänen on mukavampi olla pph:n luona kauppareissun ajan kuin ruuha-aikana kaupassa.
Kommentit (109)
kokeilemaan yötyötä. Sinun ohjeesi mukaan voisin valvoa yövuoron jälkeen klo 17 asti ja mennä sitten nukkumaan. Kerkeisin nukkua kaksi tuntia ja sitten voisinkin lähteä reippaana seuraavaan vuoroon. Ihan kaikkeen ei kannattaisi sentään ottaa kantaa, jos on noin irtautunut elämän realiteeteista.
Yleensähän yö on sitä nukkumisaikaa ja silloin lapsetkin nukkuvat. Pitää kai vuorotyöläisenkin joskus nukkua. Ja päiväsaikaan lapset ovat hereillä.
Vierailija:
yötyöläisten lasten päivähoitoaikoihin. Voitaisiin puolestani poistaa ne kokonaan, eli se aika minkä olet töistäsi vapaalla hoidat lapsiasi. Piste. Voisi pistää muutamatkin yötyöntekijät miettimään mikä on heille tärkeintä, lapsi vai raha.Ja turha väittää että yötyöläiset tarvitsevat sitä omaa nukkuma-aikaa. Eihän päivätyöntekijätkään saa viedä lapsiaan hoitoon nukkumisensa ajaksi. ja kaikki eivät edes käytä tuota aikaa nukkumiseen vaan kaikkeen muuhun. Eräs tuttu kertoo aina kuinka nukkuu korkeintaan puoleen päivään ja lähtee sitten salille, shoppailemaan tms. Hakee sitten lapset vasta kolmelta hoidosta ja varmasti on ostokset hoidettu ennen alsten hakua.
Täällä samat mammat näppäimistö sauhuten syyllistää toisia. Eipä ole kauan aikaa siitä, kun täällä keskusteltiin vilkkaasti siitä, että miksi lapset pitää ottaa kauppaan mukaan. Ja miten väärin on raahata väsyneitä lapsia kauppaan. Hohhoijaa!
Lakatkaa vastaamasta noille tahallaan ärsyttäjille. Eivät he kauaa jaksa yksinään poskea soittaa.
Ja mitä muuten kaupassa käyntiin tulee, niin sitten joskus kun lapseni on päiväkodissa, aion ilman sekunninkaan harkintaa hoitaa kauppa-asiat hoitoaikana. En ymmärrä, miksi tällaisesta pitäisi edes keskustella. Jokapäiväinen ostarilla roikkuminen ilman erityistä syytä on sitten jo eri asia. Ja saa siellä ostarillakin joskus käydä vaikka vain rentoutuakseen.
varten. Itse teen 11 tuntista päivää klo 6-17, mutta kertaakaan en ole käynyt lasten kanssa kaupoissa hoitopäivän aikana, puhumattakaan omista henkilökohtaisista menoistani. Käytän ainoastaan yksityisiä terveyspalveluja iltaisin ja viikonloppuisin ja mieheni hoitaa tarvittavat vero/pankkiasiat, jotka on pakko hoitaa virka-aikaan. Lasten nukkuessa saatan vilkaista päivän lehteä tai piipahtaa äkkiä nettipankissa. Useimmiten kuitenkin silloinkin valmistan välipalaa, siivoan keittiön ja lakaisen eteisestä hiekat ja kivet pois. Eli ainakin minulla tuo 11 tuntia on kyllä ihan täyttä työtä enkä minäkään toimi hoitajana kauppareissuille.
Vierailija:
Ollaan siis sovittu, että ma-to lapsi haetaan hoidosta viimeistään klo 16.30 ja pe viimeistään klo 16. Tapanani on ollut käydä perjantaina päästessäni töistä vähän aiemmin kaupassa hoitamassa ruokaostokset ja olen ollut hakemassa lasta klo 15.30.
ma-to VIIMEISTÄÄN 30min ennen hoitoajan päättymistä
pe 60min ennen hoitoajan päättymistä
eli hoitaja saa palkkaa tämänkin lapsen hoitamisesta 3h/vko silloin kun lapsi ei ole edes hänen luonaan hoidossa, joten kyllä se hoitsukkakin ehtii " työajalla" kauppa-asioitaan hoidella.
Muuta ihmeessä hoitoaikasopimista ap, niin vähenee hoitajalta sitten turha palkka...
Jos on sovittu, että lapsi haetaan viimeistään klo 16, se on aivan yhdentekevää missä aikaasi sitä ennen vietät. Ja perhepäivähoitajasi kyllä tietää sen. Haluaa vaan jostain syystä nokittaa ja kyykyttää. Totta kai on paljon järkevämpää käydä kaupassa ennen kuin hakee lapsen hoidosta, ei tarvitse väsynyttä lasta raahata kauppaan, vaan lapsi pääsee suoraan kotiin. Lapsen kannalta siis on paljon parempi, että olet hoitanut ruokaostokset jo ennen hänen hakemistaan. Joten pidä vaan pääsi ja käy edelleen kaupassa ennen lapsen hakemista!
Itse asiaan sanoisin, että kukaan ei teitä marttyyriäitejä jotka vietätte kaiken vapaa-aikanne lapsen kanssa kaikissa mielentiloissa, tule kiittämään uhrauksestanne. Pitääkö äidiksi tulevan lakata hengittämästäkin jos lapsi ei ole läsnä? Ja mitähän se 2 v. oppii siellä kaupassa sen väsyneen ja kärttyisen äitinsä kanssa?
Eikö äidillä ole koskaan oikeutta olla väsynyt? Minä olen ainakin hetken ihan kuollut kun tulen töistä kotiin.
Ap:lle suosittelisin, että jos kerran kaupassa ei saa käydä ja siten ehdit siis hakea lapsen aikaisemmin, lyhennä tosiaan sitä hoitosopimusta ja maksa vähemmästä. Koska järjen käyttö on kiellettyä, ala äänestämään jaloillasi. Ikävää kun joudut viemään lapsesi tuollaiselle hoitajalle.
sinne lähipäiväkotiin. Voihan kaupunki osoittaa sulle paikat ihan mistä vaan tai vaikka kolmesta eri päiväkodista :)